וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות האחוזים האיומים: אנדרה דראמונד שוקל לעבור לזריקת סבתא

סנטר דטרויט מחפש דרכים יצירתיות לשיפור האחוזים מהקו, ועשוי להפוך לשחקן ה-NBA הראשון מאז ריק בארי שמאמץ את הטכניקה הייחודית. קווין לאב: "הפכנו למשפחה גדולה, חדר ההלבשה שמח"

צילום מסך

אנדרה דראמונד, שהודח עם דטרויט בסיבוב הראשון בפלייאוף מול קליבלנד, רשם עונה נהדרת בכל קנה מידה, אבל בתחום אחד הוא לא השתפר ואפילו הלך אחורה: זריקות עונשין. הסנטר המגודל סיים במקום האחרון באחוזים מהקו עם 35 אחוז עגומים, ובפלייאוף אפילו היה חלש יותר, עם 32.4 אחוז. החולשה הזו הפכה אותו לטרף קל עבור היריבות, שבמקרים רבים ביצעו עליו עבירות מכוונות ושלחו אותו פעם אחר פעם לקו.

כעת, כך נראה, הוא מוכן לנסות דרכים חדשות להשתפר בתחום, ורוצה ללכת עד הסוף - כולל לעשות את מה ששחקני NBA רבים לפניו סירבו לעשות - להשתמש בזריקת סבתא באופן קבוע. מאמן הפיסטונס סטן ואן גנדי אמר אמש: "אחרי שדיברתי איתו אתמול, אני חושב שאפשר להגיד בביטחון מלא שהאופציה להפוך את זה למשהו קבוע בהחלט על השולחן. נעשה מחקר קטן, נדבר עם אנדרה, ונבין מה האופציה הכי טובה כדי שהוא לקלע עונשין ברמה סבירה. יש הרבה דרכים לתקוף את הבעיה שיש לו".

כאמור, שחקני NBA רבים כיום מסרבים להשתמש בטקטיקה הזו, שנוסתה בפעם הראשונה והאחרונה בליגה על ידי ריק בארי. בארי דייק ב-89 אחוז מהקו בשיא הקריירה, אך זו נחשבת מאז ועד היום שיטה נלעגת.

אנדרה דראמונד, דטרויט פיסטונס. AP
זה מה שיפתור את הבעיה? דראמונד בדרך לעוד החטאה מהקו/AP

אטלנטה צלחה הלילה סדרת פלייאוף מול בוסטון לראשונה בתולדותיה, כשגברה 92:104 על הסלטיקס בחוץ והשלימה 2:4 בסיבוב הראשון. ההוקס קיבלו 17 מפול מילסאפ ו-15 מקנת בייזמור ואל הורפורד, אבל כעת מצפה להם דו קרב הרבה יותר מאתגר בחצי גמר המזרח, עם קליבלנד החזקה. להוקס יש זיכרונות כואבים מהמפגש הקודם עם הקאבס, שהסתיים בסוויפ קליל לזכות החבר'ה מאוהיו בגמר המזרח. הפעם, הם מקווים, יוכלו לאתגר את החבורה של לברון, שבעונה שעברה העמיד 30.3 נקודות, 11 ריבאונדים ו-9.3 אסיסטים בממוצע בסדרה.

"אנחנו קבוצה הרבה יותר טובה, אני מאמין", אמר קייל קורבר בהתייחס לסדרה מול הראבס. "הזהות שלנו יותר הגנתית מהתקפית, ואני חושב שזה עוזר לנו להיות חזקים יותר. נצטרך להיות במיטבנו, אבל אין ספק שיהיה להם יותר קשה מולנו הפעם".

ג'ף טיג, לו מצפה מצ'אפ אישי מול קיירי אירווינג, אמר ש"ההבדל הוא שבעונה שעברה הגענו לסדרה מול קליבלנד אחרי השיא, וקצת הורדנו הילוך. הגענו לשיא מוקדם מדי בעונה שעברה, ועכשיו אנחנו עדיין במגמת שיפור".

עוד באותו נושא

תרופת סבתא: למה שחקני NBA לא משתמשים בזריקות סבתא מהקו?

לכתבה המלאה
קנת בייזמור, אטלנטה הוקס. AP
המשימה הקשה ביותר. בייזמור/AP

קנת בייזמור צפוי לקבל את המשימה הכי מכולן: לשמור את לברון ג'יימס. "אני מוכן לזה. כיף לשחזר את הגמר בעונה שעברה. הם טאטאו אותנו בזמנו, כך שבטוח שיש לנו מטען כלפיהם. אני משוכנע שאנחנו מוכנים יותר להתמודד מולם כקבוצה וגם מול לברון כיחיד", אמר.

בצד השני, בקליבלנד מחויכים מתמיד, לפחות כלפי חוץ. הקאבס קיבלו הפוגה קלה מהפלייאוף אחרי שהשלימו סוויפ מול דטרויט, וניצלו את הזמן הפנוי כדי לדגמן אידיליה בחדר ההלבשה. לברון העלה לרשת סרטון בו הוא וג'יי אר סמית' צופים במרתון סרטי אדי מרפי, ונראה גם משתעשע באימון עם קיירי אירווינג עם כדור בייסבול. "אנחנו רק מנסים ליהנות קצת מהזמן הפנוי מבלי לצאת מהדריכות המנטלית שנכנסנו אליה", אמר ג'יימס. טיירון לו טוען כי בתקופה האחרונה הקאבס מגובשים במיוחד, וכי חדר ההלבשה הפך "שמח יותר".

"החבר'ה נמצאים במקום מצוין. צריך רק לראות את הצחוק וההנאה שיש כל יום באימונים, בין אם משחקים או לא משחקים, כדי להבין מה קורה. אלה רגעים שמחים עבורנו. כשמנצחים ונראים טוב זה קל, אבל נראה לי שנהנים יותר אצלנו, בלי קשר לתוצאות. אחרי שהאימון נגמר, הם עושים כל מיני דברים מיוחדים. זה כיף".

קווין לאב הוסיף: "אני מרגיש שהפכנו ליחידה אחת. בין אם זה לצאת לארוחות יחד או סתם לבלות אחד עם השני מחוץ למגרש, לצאת לאיזה סרט. זה מרגיש שונה לגמרי, מרגיש כאילו התחברנו בדיוק בזמן הנכון. אתם עוד תראו שזה ישתלם בעתיד. הפכנו למשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully