וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם רואים נכון: סיפורו של סדריק בקאמבו, הכוכב העולה של ויאריאל

28.4.2016 / 15:03

הוא הזניח את בעיות הראייה. התפתח לאט. לא תמיד בקבוצות הנכונות. אבל רק היום מבינים למה סדריק בקאמבו היה חלק מנבחרת צרפת הצעירה של גריזמן, אותו הוא מיועד לרשת באתלטיקו. הבלוג של יוכין על הלהיט של ויאריאל ומלך השערים המסתמן בליגה האירופית

one

אתלטיקו מדריד בונה תכניות ארוכות טווח ולוקחת בחשבון עזיבה אפשרית של כוכביה – היא הרי רגילה לכך מאוד. אנטואן גריזמן הפך לכוכב גדול מדי בכדי להישאר באיצטדיון ויסנטה קלדרון לאורך זמן, והמחליף המיועד כבר סומן. זהו סדריק בקאמבו, הסקורר המחונן של ויאריאל, שמצא את הרשת 22 פעמים בכל המסגרות בעונת הבכורה במדי הצוללת הצהובה. לפי הדיווחים בספרד, המשא ומתן נפתח כבר לפני שבועות, ודייגו סימאונה מוכן אפילו לשלוח בכיוון השני את הקשר אוליבר טורס על מנת להוריד את המחיר.

יש משהו אירוני בכך שהמחליף המיועד של גריזמן שיתף איתו פעולה בקיץ 2010 בנבחרת צרפת עד גיל 19 שזכתה באליפות אירופה על אדמתה. אירוני, כי בעוד גריזמן יככב במדי טריקולור ביורו 2016, את בקאמבו מגדירים כיום כקונגולזי. בפועל, הוא צרפתי לכל דבר, בדיוק כמו ריאד מחרז, שהפך השבוע ל"אפריקאי הראשון" שזכה בתואר שחקן השנה בפרמיירליג. מחרז נולד בפרברי פריז והסכים לייצג את אלג'יריה, מולדת אביו, רק בגיל 23. גם בקאמבו, בן למהגרים מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, גדל בבירת צרפת, ודרך לראשונה בקינשסה רק בשנה שעברה. בהשוואה אליו, דווקא כריסטיאן בנטקה שעשוי לפגוש את בקאמבו הערב (22.05, ספורט1) בחצי גמר הליגה האירופית, קונגולזי הרבה יותר – הוא נולד בקינשסה והגיע לבלגיה בילדותו.

שחקן ויאריאל סדריק בקאמבו חוגג. GettyImages
היורש. בקאמבו/GettyImages

לפני גריזמן בנבחרת הצעירה

בקיצור, אל תתבלבלו. אתלטיקו שואפת להחליף צרפתי בצרפתי, וב-2010 היה מעמדו של בקאמבו חזק יותר. בגמר מול ספרד של טיאגו אלקנטרה, פיגרה המארחת בהפסקה, כאשר המאמן פרנסיס סמרצקי ביקש להחליף את גריזמן. אלכסנדר לקאזט, מלך שערי הליגה הצרפתית בעונה שעברה במדי ליון, היה שחקן ספסל בטורניר, נכנס לקראת הסיום והשלים את המהפך בדרך ל-1:2. בקאמבו השלים 90 דקות, ותרומתו לזכיה היתה כבירה. הוא הבקיע צמד ב-1:4 על הולנד בשלב הבתים, כבש את שער הניצחון הדרמטי מול קרואטיה בחצי הגמר, הרשים בניידות ובהספק העבודה, והפרשנים ניבאו לו עתיד מזהיר.

ואולם, קצב ההתקדמות היה איטי למדי, בין היתר כי החלוץ הצעיר שיחק בסושו הצנועה, שלא מיהרה לזרוק אותו למים העמוקים. רק מינויו של המאמן אריק הלי ב-2012 סלל את דרכו של בקאמבו להרכב, אבל גם אז הוא לא תמיד הצטיין, בין היתר בגלל בעיות ראיה. הרופא הנחה את השחקן לשים עדשות במהלך המשחקים, אך בקאמבו שכח לעשות זאת פעמים רבות, והלי נדרש להקפיד על כך באופן אישי. הפארסה הגיעה לשיאה כאשר בקאמבו החמיץ ממצב ודאי במשחק גביע מול קבוצת חובבים והוחלף. "האם אתה עם עדשות?", שאל הלי המתוסכל. "לא", השיב החלוץ המרושל.

בדיעבד, מספר הלי כי הבחין בכישורים המצוינים של חניכו: "סדריק תמיד היה נייד, מהיר וטכני מאחרים. הוא לא התבייש וביקש את הכדור. רק אחוז ניצול ההזדמנויות שלו היה נמוך". ואכן, שמונה שערי ליגה ב-2012/13 ושבעה כיבושים ב-2013/14 לא הספיקו מבחינת סושו. היא ירדה ליגה לפני שנתיים, והחלוץ חיפש אתגר חדש. היו לו הצעות מקבוצות בסדר גודל בינוני בצרפת וגרמניה, אך בקאמבו בחר בצעד לא שגרתי והעדיף דווקא את בורסאספור הטורקית. "אני אוהב לקחת סיכונים", הוא אומר, ומסלול הקריירה שלו מוכיח זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סדריק בקאמבו, נבחרת צרפת הצעירה. AP
הוא לא רואה. בקאמבו במדי צרפת הצעירה/AP

מצליח בבורסה של שנול גונש

ההימור השתלם מכל הבחינות. קשה לחשוב על מאמן טוב יותר עבור חלוץ מבטיח וחסר נסיון מאשר שנול גונש שעבד בבורסאספור בעונה שעברה. גונש, שהצעיד את טורקיה למקום השלישי במונדיאל 2002, אמנם היה שוער מפורסם בעצמו, אך דוגל בסגנון התקפי ומטפח חלוצים. בימיו בטרבזונספור, למשל, הוא ליטש את בוראק ילמאז, שהפך בהמשך לסקורר אימתני בגלאטסראיי. העונה החזיר גונש לחיים את מריו גומז בבשיקטאש, והשניים עשויים לזכות באליפות. גם בקאמבו הפך לפרויקט מרתק מבחינת הבוס.

בורסאספור היתה קבוצה מלהיבה במיוחד בעונה שעברה, עם ההתקפה הפוריה ביותר בטורקיה, על אף שסיימה במקום השישי. גונש דרש המון מבקאמבו, וביקר אותו פומבית גם אחרי שכבש בצרורות. "סדריק עדיין לא במיטבו מבחינה פיזית, ויש לו גם ליקויים טכניים. לא כדאי לשבח אותו יותר מדי, כי הוא צריך להשתפר, ואז יהפוך לשחקן מצוין", אמר המאמן באוקטובר 2014. לבקאמבו היה קל יותר ללמוד ולהתאקלם, כי המעמסה לא היתה רק על כתפיו. הוא תופקד כחלוץ שני לצד הברזילאי החסון פרננדאו, בעוד באגף השמאלי דהר ללא הפסקה וולקן שן הזריז. השלישיה הזו מצאה שפה משותפת והיתה במשחקים לא מעטים בלתי ניתנת לעצירה.
את העונה סיים בקאמבו עם 21 שערים ושבעה בישולים בכל המסגרות, והאוהדים התאהבו הן בביצועיו על הדשא והן באופיו הצנוע והשקט. הם רצו מאוד שימשיך ויהפוך לסמל לשנים ארוכות, אך בורסאספור התפרקה לרסיסים בקיץ האחרון. גונש עזב לבשיקטאש, וולקן שן ופרננדאו נמכרו לפנרבחצ'ה, ולכן גם הצרפתי-קונגולזי החליט שצריך להתקדם.

ויאריאל, שיודעת לזהות הזדמנויות בשוק, היתה זריזה לשכנע את השחקן להצטרף. המגעים עם בורסאספור עצמה היו קשים הרבה יותר, אך בקאמבו לא רצה לשמוע על אופציות אחרות. "קיבלתי את ההחלטה, וזה סופי", הוא אמר. לבסוף, נקבע מחירו על 7.5 מיליון יורו, וכיום כבר ברור שהיתה זו עסקה חלומית עבור הצוללת הצהובה.

מאמן טרבזונספור, שנול גונש. EuroFootball, GettyImages
עוד פרויקט שהצליח. גונש/GettyImages, EuroFootball

בדרך לשבור את השיא של פורלאן

"אעשה הכל כדי להוכיח את עצמי לצד רוברטו סולדאדו", הכריז בקאמבו בימיו הראשונים בספרד, בתקווה לפתח שיתוף פעולה עם החלוץ הוותיק שהגיע מטוטנהאם. ואכן, כבר במחזור השני נכנס הצרפתי כמחליף וכבש צמד מול אספניול מבישולים של הספרדי. המאמן מרסלינו העדיף בשבועות הראשונים את ליאו בפטיסטאו, הברזילאי המושאל מאתלטיקו, על פניו, אך ההתמדה השתלמה עבור בקאמבו. מהירותו המסחררת, השקט הנפשי שלו מול השער, חוסר האנוכיות והנכונות לעבוד קשה ללא כדור הפכו אותו ללהיט של ממש. בדיוק לטעמו של סימאונה, שעוקב בדריכות כבר חודשים, והוא לא לבד. אפילו ברצלונה הוזכרה לאחרונה כיעד אפשרי, וגם קבוצות לא מעטות בפרמיירליג לוטשות עיניים לעברו של הכוכב החדש.

השערים לא הפסיקו לזרום, ונכון לעכשיו רחוק בקאמבו שלושה שערים בלבד מהשיא ההיסטורי של דייגו פורלאן שכבש 25 שערים בעונת הבכורה בוויאריאל ב-2004/05. לכולם ברור שהצרפתי ישבור אותו, ואת הקרדיט הוא מעניק למאמן. "מרסלינו עושה את כולנו טובים יותר", הוא מצהיר. מרסלינו אכן עושה עבודה אדירה בליגה, ו-12 השערים של בקאמבו חשובים מאוד בדרך להבטחת המקום הרביעי והכרטיס למוקדמות ליגת האלופות.

בינתיים, הוא מתרכז במפעל הבינלאומי השני בחשיבותו, ואחוז ניכר מהשערים, תשעה במספר, נכבשו בליגה האירופית. בקאמבו מדורג כיום שני בטבלת הכובשים אחרי אריץ אדוריץ שהבקיע 10, אלא שבילבאו כבר הודחה ברבע הגמר, וכוכב ויאריאל נותר המועמד המוביל להיות מלך השערים של הטורניר, בו הוא מתמחה בצמדים. בקאמבו כבש פעמיים מול דינמו מינסק בשלב הבתים, פעמיים ב-0:2 על לברקוזן אותה הדיח במו רגליו, וברבע הגמר התעלל בספרטה פראג המסכנה עם צמדים בשני המשחקים – 1:2 בספרד ו-2:4 בצ'כיה. האם ליברפול היא הבאה בתור, בדרך להעלות את המחיר שאתלטיקו תידרש לשלם בכמה מיליונים נוספים?

סדריק בקאמבו, ויאריאל. AP
המחיר יאמיר? בקאמבו חוגג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully