וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין לאן לברוח: הגיע הזמן לשים סוף למשחקי כדורגל עם נתיבי מילוט

חשש מהתפרעויות אוהדים? שחקנים, מאמנים, מנהלים ובעיקר מאבטחים היו אחראים לבלגן התורן בדוחא. אורן יוסיפוביץ טוען שלא צריך לקיים משחקי כדורגל באיצטדיונים שמחזיקים בנתיבי מילוט, ושמכבי תל אביב איבדה את הנקודות כבר ביום חמישי

one

לפני ששלומי אזולאי, של מכבי תל אביב, עלה לאוטובוס הקבוצה באיצטדיון דוחא, הוא סיפר שאחד המאבטחים הכניס לו אגרוף. סימן אדום מתחת לעין תמך בטענתו. הצילומים היוו גושפנקה. מאבטח במשחק כדורגל הכה שחקן. לפחות אחד.

סיום המשחק בדוחא אמש (שני) היה חמור, אבל הבוקר, כשבכירי הפוליטיקאים האופורטוניסטים קופצים ראש לתוך החרא, רק תזכירו להם, בבקשה - שהאוהדים של שתי הקבוצות התנהגו על הכיפאק. היו כמה יוצאים מן הכלל, זה נכון - כמה שירים, כמה כיסאות ואוהד מקומי אחד שהפריע לראיון של ערן זהבי כי בסכנין מותר לכל אחד לעמוד בכל מקום. ועדיין, מי שעשו אתמול את הבלגן היו אנשי הקבוצות, שחקנים, מאמנים ובעיקר מאבטחים. ואיזה מסכנים האוהדים.

הסיפור המלא התחיל עם עוסמאן וטב"ח2 עוד בחמישי בחיפה, אבל הסיפור של אמש התחיל עם יוסי אבוקסיס. מאמן סכנין התקרב לספסל מכבי תוך כדי שהוא חוגג 0:0, ודין ודברים התפתחו בינו לבין חואן טוריחו. בשיא הדברים צעק אבוקסיס "פאק אוף", ופרדראג ראיקוביץ', המצטיין במשחק, רצה כנראה להשתפר גם בדברים שלא רואים בסטטיסטיקה. אז הוא דחף את המאמן.

זעם במכבי ת"א: "אבוקסיס התחיל הכל, למה צריך את ההתגרות הזו?"

בסכנין מאשימים: " סטנדרטים אירופיים? בוס קילל והשתולל כל המשחק"

צפו במהומה, ערן זהבי: "הם הלהיטו את הרוחות, הרגשנו כמו ברמאללה"

מכבי תל אביב טוענת: "אבידור הוא זה שהפיל את אבוקסיס, לא ראיקוביץ'"

שבוע לפני משחק העונה: מכבי תל אביב שמטה נקודות עם 0:0 מול סכנין

מאבטח בני סכנין עם יוסי אבוקסיס. יוסי ציפקיס
התחיל את הסיפור. יוסי אבוקסיס/יוסי ציפקיס

ואז החל הכאוס האידיוטי הזה, במהלכו מאבטחים נראו מתקוטטים עם שחקנים, שחקנים התעטפו בדגלים, ואיש בני סכנין, שמו חמודי - כך טען - בחור שרירי שלא מהעולם הזה, ניסה להעיף בעיטה לעבר ראיקו. כמה דקות לאחר מכן, אותו חמודי יטען שלא ניסה להכות אף אחד. כמה שניות לאחר מכן, אותו חמודי יתחבק עם שוטר.

אבוקסיס לא היה בסדר, וראיקוביץ' גם, ושניהם כנראה ייענשו לפי הצורך. אין להתעלם מקללות וממגע בין מאמן למאמן כושר או בין שוער למאמן, ועדיין, תפקודו האגרסיבי-מדי של כוח האבטחה שהיה פזור על הדשא הוא במקרה הטוב תמוה. זו פעם נוספת בה נראה שהפונקציה שאמורה למזער נזקים רק מגדילה אותם.

אלו היו דקות מטומטמות של אנשים שהדם חסם להם את המוח, ואף אחד לא באמת יצא טוב. גם שחקני מכבי תל אביב - חלקם, לפי הטענות, שפכו מים על צלמים; ועוד כל מיני בעלי תפקידים, בשתי הקבוצות, שהתלוננו על בעלי תפקידים אחרים. הגנון של עיני.

חוץ מהאוהדים. האוהדים היו בסדר. אבל גם בפעם הבאה נמשיך לפחד מהקהל. מרגעי שטות של אבוקסיס וראיקוביץ' וממאבטחים עם אג'נדה לא נפחד לעולם.

מהומה מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
כמה דקות לאחר מכן, אותו חמודי יטען שלא ניסה להכות אף אחד. כמה שניות לאחר מכן, אותו חמודי יתחבק עם שוטר/יוסי ציפקיס

לא צריך לקיים משחקים כאלה בדוחא. אני טוען כך זמן רב. נכון, תקריות אלימות יש בכל מתקן, אבל בדוחא זה מרגיש ונראה מסוכן יותר, נפיץ יותר. בדוחא יש חיילים עם נשק על הדשא. בדוחא המאבטחים תופסים צד, והכול מרגיש צעד אחד לפני הבום. בדוחא אין לוח תוצאות פועל ואין ווייפיי ואין סטריליות במתחם הסטרילי. בקיצור, דוחא זה מתקן שבני סכנין וחברות האבטחה השונות לא מצליחות להשתלט עליו.

אבל בעיקר - בדוחא יש נתיב מילוט.

וזה צריך להיות המבחן. אם יש משחק שמצריך הגעה ופיזור של שחקנים ואוהדים דרך נתיב מילוט - אין משחק. באמסטרדם הנציחו אתמול את יום הולדתו של יוהאן קרויף עם הפעלת קו 14 של הטראם בכל רחבי העיר. בישראל, הקבוצה של הבן שלו התגנבה למגרש כדורגל בדרך עפר חשוכה. רק ביום חמישי ראינו חגיגה - 14 אלף אוהדי סכנין ו-11 אלף אוהדי מכבי, צד מול צד. היה משחק חם, עם עניינים שנויים במחלוקת, והנה, 25 אלף אוהדים באו והתפזרו בקלות.

חלק מאנשי מכבי תל אביב לא התנהגו כשורה אתמול, אבל צריך להוסיף למערך השיקולים את דרך ההגעה שלהם. שאלו כל שחקן או אוהד שאי פעם עבר אותה - זה לא נעים. לא פיזית, לא מנטלית. לא צריך להגיע כך למשחק. לא בית"ר, לא מכבי, לא סכנין. לא להחזיר כדור זה לא ספורטיבי? נתיבי מילוט זה לא ספורטיבי.

הגיע הזמן שסוף סוף יקשיבו לתלונות, ובעיקר, הגיע זמן השחקנים לתת את המשקל שלהם. נתיב מילוט? אין משחק. עמדו על שלכם, או שתמשיכו לנסוע למשחקי כדורגל כאילו אתם בדרך למוצב גלדיולה. לאוהדים לא מקשיבים, אולי לכם יקשיבו.

טל בן חיים מכבי תל אביב מול בני סכנין. יוסי ציפקיס
מתקן שבני סכנין וחברות האבטחה השונות לא מצליחות להשתלט עליו/יוסי ציפקיס

את הנקודות אתמול מכבי כבר הפסידה ביום חמישי. להצלחה אויבים רבים, גם לפילוסופיה. אחרי פרשת טב"ח2 היה ברור שבסכנין יגיעו עם אקסטרה מוטיבציה, ואכן, שריקת הסיום לא השאירה מקום לספק. זה היה אחד ה"איך חגגתם בתיקו" המפוארים והמרשימים. האוהדים שאגו "אין אליפות" ו"באר שבע, באר שבע", השחקנים לא הסכימו לרדת מהמגרש, הכרוז שלהב.

נכון, מדוניאנין היה חסר בפתיחה, והיו מצבים, והיו קורות, ובסך הכול זה היה משחק סביר פלוס של מכבי. אבל ההבדל היה בשורות היריבה. עד כמה התיקו אמש הוא בגלל מוטיבציית יתר? סכנין הפסידה למכבי בשבעת המשחקים האחרונים. מתוך 18 האחרונים, היא עם ניצחון אחד ו-17 הפסדים! 5.5% הצלחה. והנה, אתמול, תיקו, ואם ז'אורז'יניו מרוכז ב-5.5% יותר, משחק העונה מתחיל במינוס ארבע.

מכבי תל אביב צברה מומנטום לאחרונה, והאויבים מתרבים. שני משחקי הליגה האחרונים הסתיימו ב-0:0 ובקהל יריב שצועק בשם של הנמסיס; אוהדים שרק רוצים בנפילת האימפריה. גם השחקנים לא הצליחו להסתיר את האיבה. "אמרתי להם שאם הם יילחמו, הם יפסידו. אם הם ישחקו כדורגל, הם ינצחו", סיפר פטר בוס, וכנראה שהאמת היתה איפשהו באמצע, אז נגמר תיקו. במחזור האחרון מכבי חיפה מגיעה לבלומפילד וסכנין יוצאת לטרנר. האם מכבי תל אביב תצליח לגבור גם על באר שבע וגם על האנטי?

orenjos@walla.co.il

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
גם השחקנים לא הצליחו להסתיר את האיבה. ערן זהבי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully