וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאל תהיה ריאלי? גארת' בייל עבר את התקופה הקשה בריאל מדריד

26.4.2016 / 14:30

הוא היה היחיד שהגן על בניטס, אמר שאין לחבריו לקבוצה את מספר הטלפון שלו, לא אהב את התפקוד שלו והיה אאוטסיידר. למרות זאת, הכוכב הוולשי עבר את המשבר ופורח כהפך הגמור של כריסטיאנו רונאלדו

רויטרס

בווידאו: תקציר ה-2:3 של ריאל מדריד מול ראיו וייקאנו במחזור האחרון

ב-14 באוקטובר 2015, ימים לאחר שהגשים את אחד החלומות הגדולים שלו - עלייה ליורו 2016 עם נבחרת וויילס - התראיין גארת' בייל לתקשורת המקומית בארצו. בראיון שהעניק ל-Walesonline, נשאל כוכב ריאל מדריד האם קיבל הודעות וברכות רבות מחבריו לקבוצה. בייל הגיב בצורה משונה מעט ואמר: "לא להרבה מהם יש את מספר הטלפון שלי, אני מנסה לשמור על פרופיל נמוך ככל האפשר. קיבלתי הודעה מרפא בניטס ומאנשים במדריד".

לאחר מכן, שאלו את בייל האם יבקש טיפים מקפטן ריאל והאיש שזכה עם נבחרת ספרד פעמיים ביורו ובגביע העולם פעם אחת - סרחיו ראמוס. כאן שוב התחמק בייל ואמר: "להתרגל למנטאליות של טורניר גדול תהיה חוויה שונה מאוד, אבל אני בטוח שלאנשים יהיו הרבה עצות, אני אקבל אותן". לאחר מכן התבקש בייל לדבר על האפשרות שהנבחרת שלו תארח את פורטוגל של כריסטיאנו רונאלדו למשחק ידידות לקראת היורו ושוב הוולשי נמנע מלענות בצורה ישירה על חברו לקבוצה: "יכול להיות נהדר לארח מדינה כמו פורטוגל, יש לה שחקנים מצוינים, אבל לא משנה מול מי נשחק, העיקר שזו תהיה נבחרת חזקה כדי שנוכל לבחון את עצמנו לקראת הדבר האמיתי".

עוד באותו נושא

21:45: ריאל מדריד ובייל בקרב מול מנצ'סטר סיטי

לכתבה המלאה
שחקן ריאל מדריד, גארת' בייל. Denis Doyle, GettyImages
מתחמק משאלות שנוגעות לריאל. בייל/GettyImages, Denis Doyle
כשבניטס חתם בריאל, בייל אמר לו שהוא מתקשה לבוא לידי ביטוי באגף. המאמן החל לשחק איתו בעמדה חופשית יותר, או מאחורי החלוץ במערך של 4-4-1-1 או באגף ימין עם כרטיס חופשי לבוא לאמצע. בייל אהב את זה ובא לידי ביטוי בצורה משמעותית יותר. אבל היה גם מי שפחות אהב את ז

בראיון הזה התגלמו, גם לא באופן ישיר, מרבית הסוגיות איתן התמודד גארת' בייל ושגרמו לו לחוש מעט מנוכר ולא בעניינים בריאל מדריד. היחסים עם שאר השחקנים (אין להם את מספר הטלפון שלו), הקירבה לרפא בניטס שפוטר בבושת פנים חודשיים לאחר מכן ובעיקר ההתחמקות לתשובות כלליות יותר כשנשאל על כריסטיאנו רונאלדו וסרחיו ראמוס, כנראה שתי הדמויות הדומיננטיות ביותר במועדון הפאר מבירת ספרד. מאז אוקטובר עבר זמן רב והדברים השתנו לאין שיעור מבחינת בייל, שמתחיל להרגיש יותר בנוח ובבית בריאל מדריד, אבל שווה להתעכב על מה שעבר עליו העונה עד שהגיע למשחק הגדול שלו ב-2:3 מול ראיו וייקאנו בשבת האחרונה. חשוב לציין שבייל הגיע לריאל מדריד תמורת 86 מיליון ליש"ט כבר ב-2013 וזו לא העונה הראשונה וגם לא השנייה שלו אצל הבלאנקוס, לכן הדברים מעידים והעידו על חוסר התאקלמות.

בכתבה שהתפרסמה באינדיפנדנט הבריטי ב-26 בינואר השנה תחת הכותרת: "למה גארת' בייל הולך לבד בעולם הביזארי של הברנבאו", פירט איאן הרברט את שלל הבעיות של הכוכב הוולשי בספרד. הבעיה הראשונה הייתה הכדור. בייל לא מקבל מספיק את החפץ העגול והכל כך חשוב הזה ומתקשה מאוד לתפקד בלעדיו. במיוחד בערבי ליגת האלופות קריטיים, כריסטיאנו רונאלדו דורש תמיד את הכדור ומצפה מכל הקליקה שלו - ובעיקר ממרסלו וחאמס רודריגס - למסור לו ורק לו ומגיב בתנועות ידיים עצבניות כשזה לא קורה. בייל, שתופקד בריאל מדריד פעמים רבות בתפקיד הלא אהוב עליו באגף שמאל (הוא מעדיף לשחק כחלוץ או מאחורי החלוץ), כמעט לא רואה כדורים ומתקשה לבוא לידי ביטוי.

כשרפא בניטס חתם בריאל מדריד, בייל שוחח איתו ואמר לו שהוא מתקשה מאוד לבוא לידי ביטוי באגף. המאמן הספרדי מעריך מאוד את בייל ואת היכולות שלו והחל לשחק איתו בעמדה חופשית יותר, או מאחורי החלוץ במערך של 4-4-1-1 או באגף ימין עם כרטיס חופשי לבוא לאמצע. בייל אהב את זה ובא לידי ביטוי בצורה משמעותית יותר. אבל היו גם מי שפחות אהבו את זה, או יותר נכון מי שפחות אהב את זה. כריסטיאנו רונאלדו ניגש לבניטס ושאל אותו: "למה אתה שם אותו שם? הוא עומד על המקום שלי".

רפא בניטס מאמן ריאל מדריד (ימין) עם גארת' בייל שחקן ריאל מדריד. AP
קיבל חופש פעולה מבניטס/AP

בניטס, שהיה ברווז צולע מהשנייה הראשונה שלו בברנבאו, הפך למנווט אגו ורצונות של הסופרסטארים שלו במקום מאמן והעניק לכל אחד חופש כמעט מוגזם על המגרש. זה הוביל לכך שרונאלדו קיבל את כל הכדורים והשתלט שוב על המשחק. בייל שוב נדחק הצידה. כשמוסיפים לכך את הפציעות שעבר העונה הוולשי, מקבלים מצב בו הוא נדחק הצידה. השילוב הקטלני בין תקשורת מדרידאית היסטרית ורודפת סנסציות לכזו באנגליה ולסוכן עם פה גדול, גרמו ליחסים עם רונאלדו לגלוש לפסים לא טובים.

"הם לא יוצאים לאכול ביחד בכל לילה, אבל זה בסדר. אין שנאה ביניהם", אמר לגרדיאן סוכנו של בייל, ג'ונתן בארנט, "גארת' הוא בחור שקט, הם הפכים מוחלטים, אבל אני חושב שגארת' יכול ללמוד קצת מרונאלדו, לדעת איך ליצור יחסים בצורה טובה יותר. הוא רוצה את החיים שלו ולחיות אותם בשקט וזה בסדר. גארת' הוא כדורגל נהדר והוא לא רוצה שום דבר מעבר לכך. יש לו כמה נותני חסויות טובים, אבל כל החיים שלו הם איך להיות הכדורגלן הטוב ביותר בעולם. אני לא חושב שהוא רוצה להיות הדוגמן הטוב ביותר בעולם או מוכר התחתונים הכי טוב בעולם. זה לא הוא".

בעקבות ראיון "התחתונים", היו בספרד דיווחים שבייל מתכוון להיפטר מהסוכן שלו, אבל זה לא קרה. יכול להיות שהוא מסכים עם מה שבארנט אמר ושמח שהוא הוציא עבורו את הערמונים מהאש, יכול להיות שהוא סומך עליו כדי שישיג לו את התנאים הטובים ביותר. כך או אחרת, בארנט נשאר ובייל בעצמו דיבר לא פעם על היחסים עם רונאלדו ובכל פעם יצא מזה לא טוב. רק השבוע התראיין בייל ל"The Times" הבריטי ואמר על היחסים עם רונאלדו: "אנחנו מסתדרים בסדר, התקשורת יוצרת כל מיני דברים שלא קיימים באמת. מעולם לא הייתה בינינו בעיה, מעולם לא נקלעתי איתו לוויכוח. הוא אדם מלא תשוקה על המגרש וכולם יודעים את זה. הוא נחוש מאוד ואנשים לפעמים מפרשים את זה בצורה לא נכונה, לא הייתה בינינו שום בעיה מעולם". כשנשאל לגבי הבעיטות של הכדורים החופשיים אמר הוולשי: "זה על הלוח של המאמן וברור. הוא לוקח את הכדורים החופשיים משמאל, אני מימין. בכל משחק אנחנו יודעים מה החלוקה".

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד (ימין) עם גארת' בייל. GettyImages
מפריע לבייל? רונאלדו/GettyImages
"כשהייתי במנצ'סטר יונייטד וזכיתי בליגת האלופות, אז עם שחקנים כמו ריאן גיגס, ריו פרדיננד ופול סקולס השיחות בינינו הסתכמו ב'בוקר טוב' ו'לילה טוב'"

קשה גם להתעלם מהעובדה שבייל רשם אולי את המשחק הטוב ביותר שלו העונה - צמד והופעה נהדרת - דווקא במשחק מול ראיו וייקאנו, משחק ממנו רונאלדו נעדר בשל פציעה בפעם הראשונה העונה. אליסטייר טווידייל לקחה את זה צעד קדימה ובמאמר שפורסם בטלגרף תחת הכותרת "למה החזרה של כריסטיאנו רונאלדו לסגל ריאל מדריד היא חדשות רעות לגארת' בייל" פיטרה את הסיבות לכך.

"יש שחקן אחד שמתעלה ולוקח על עצמו הרבה יותר במשחקים המועטים והספורים שרונאלדו נעדר מהם וזה בייל", היא כתבה, "דווקא במשחק בו רונאלדו היה חסר וריאל פיגרה כבר 2:0, בייל הציל אותה ואת סיכוי האליפות עם צמד והופעה נהדרת ב-2:3 מול ראיו וייקאנו. הוא שם כבר מ-2013, זכה בליגת האלופות ובגביע הספרדי, שם אפילו כבר שער נהדר בגמר, אבל באופן כללי הוא התקשה מאוד לצאת מהצל הגדול של רונאלדו. העובדה שהוא היה ההעברה היקרה ביותר בהיסטוריה גרמה לכך שהוא הפך למטרה קלה לביקורת כשהוא לא רשם הופעות גדולות".

הכותבת אפילו ערכה השוואה סטטיסטית ומצאה שממוצע השערים של בייל בהיעדרו של רונאלדו גבוה משמעותית מזה בו הוא מחזיק כשמספר 7 האגדי של ריאל משתף איתו פעולה (0.42 שערים למשחק עם רונאלדו, 0.93 בלעדיו). כך גם מספר הבעיטות - 4.6 בעיטות למשחק כשרונאלדו לא משחק ו-2.9 כשהוא כן משחק. "כשרונאלדו משחק, בייל עומד לשירותו של המלך של הברנבאו והמשחק שלו סובל כתוצאה מכך", כתבה טווידייל, "אם רונאלדו, שכבש העונה 47 שערים ב-44 משחקים, ישחק מול סיטי, זה יהיה לטובת ריאל מדריד, אין ספק בכלל. בשביל גארת' בייל, שחוזר בפעם הראשונה לאנגליה מאז נמכר מטוטנהאם, זה כנראה אומר שהוא יישאר עוד משחק ברקע".

כשרונאלדו נשאל על מערכת היחסים שלו עם בייל ובנזמה, הטריו שמרכיב את ה-BBC המפורסם, הוא השיב: "כשהייתי במנצ'סטר יונייטד וזכיתי בליגת האלופות, אז עם שחקנים כמו ריאן גיגס, ריו פרדיננד ופול סקולס השיחות בינינו הסתכמו ב'בוקר טוב' ו'לילה טוב', אבל כשהיינו על המגרש ביחד, הייתה הבנה מוחלטת. אני לא צריך לצאת לארוחת ערב עם בנזמה ובייל, מה שחשוב זה מה שקורה על הדשא".

גארת' בייל שחקן נבחרת ויילס (עם היד מונפת). AP
עכשיו לעמיתיו בקבוצה יש כבר את מספר הטלפון שלו כדי לברך אותו אחרי הצלחות בנבחרת? בייל חוגג עם ארון ראמזי את העלייה ליורו/AP

מערכת היחסים הטובה של בייל עם בניטס הייתה כזו שהיא באה לידי ביטוי בכך שהוולשי היה השחקן היחיד מכל הסגל של ריאל מדריד שיצא להגן על הספרדי אחרי שזה קיבל בעיטה בישבן מפלורנטינו פרס. בייל היה משוכנע שהקבוצה מתקדמת תחת בניטס ונראית טוב יותר ממשחק למשחק וגם קיבל ממנו, כאמור, יותר אחריות ותפקיד מרכזי יותר. פרשן הכדורגל הספרדי של גרדיאן, סיד לואו, כתב על היחסים בין השניים: "בניטס מצא מישהו שמקשיב ועובד קשה, או כמו שאומרים הוא מצא דמות ניתנת לאימון (Coachable באנגלית). הבעיה שריאל מדריד לא שיחקה טוב והיחסים בין בניטס לחלק מהשחקנים וחברי ההנהלה נהפכו ללא טובים. גם כשהלחץ גבר, בייל תמך בבניטס ואמר למועדון שצריכים לתמוך במאמן. בייל פחד שהוא יוחזר לאגף, או גרוע מכך: לאגף שמאל".

כשזינדין זידאן הועבר לעמדת מאמן הבלאנקוס, הוא דיבר על המצב עם בייל ואמר: "אני מבין שגארת' מאוכזב שרפא עזב כיוון שהוא היה מאמן חשוב מאוד בקריירה שלו. אבל הוא הולך לקבל את אותה חיבה והתייחסות ממני כפי שקיבל מרפא. הוא שחקן חשוב מאוד לקבוצה ומה שהוא עשה עבורה על המגרש הוא בלתי ייאמן. תהיה לו כל התמיכה ממני כדי שימשיך לשחק אצלנו". ואכן, חילופי המאמנים לא ממש פגעו בבייל שכבר בבכורה של זידאן על הקווים כבש שלושער והוביל את ריאל ל-0:5 מול דפורטיבו לה קורוניה. לכך הוא הוסיף עוד שישה שערי ליגה מאז והוא נשאר דומיננטי מאוד בקבוצה.

גם מחוץ למגרש בייל התחיל להתאקלם יותר לחיים במדריד. אם בעבר דיברו על כך שהוא רק מראה את עצמו בערבי גיבוש של השחקנים ותמיד הראשון לעזוב, היום הוא כבר דומיננטי יותר. כשנולדה הילדה השנייה שלו לפני כמה חודשים, דיברו על כך שבייל ירצה לעזוב כדי לגדל את שתי הילדות באנגליה, כשמנצ'סטר יונייטד מביעה עניין תמידי. למרות זאת, הוולשי ואשתו בחרו להביא אותה לעולם בספרד ולא באנגליה ונראה שגם הסברה הזו ירדה מהפרק. בנוסף, אחרי שלוש שנים בייל גם מתחיל לשפר סוף סוף את הספרדית הרצוצה שבפיו. כמו כן, השחקן בן ה-26 בנה מערכת יחסים טובה מאוד עם חברו לשעבר מטוטנהאם לשעבר לוקה מודריץ', עם טוני קרוס - שבעצמו נחשב לדי אאוטסיידר - ועם דני קרבחאל, כשגם היחסים עם סרחיו ראמוס התחממו מאוד. אם בעבר הסוכן של בייל דיבר על זה שהוא "מרוגז", אבל נחוש, לאחרונה אמר בארנט שבייל "אוהב את החיים בריאל מדריד".

לאחרונה פורסמו ידיעות רבות על קשר בין רונאלדו לראשי פריס סן ז'רמן. קבוצות אחרות גם הוזכרו כמועמדות לקלוט את הכוכב הפורטוגלי. גם בימים הקשים שעברו על ריאל העונה, והיו לא מעט כאלה במיוחד אחרי התבוסה 4:0 בקלאסיקו הראשון, היו דיבורים רבים על כך שריאל תחפש לממש את האופציה על רונאלדו ולהיפרד ממנו בקיץ. במהלך כל הזמן הרבו במועדון לדבר על כך שבייל, בסך הכול בן 26, הוא הפנים והעתיד של המועדון וזה שאמור לסחוב אותו קדימה עוד שנים רבות. אין ספק שנכונו לבייל עוד שנים מוצלחות מאוד בריאל מדריד וכנראה גם ככוכב המוביל של מועדון הפאר אחרי שרונאלדו יעזוב את הברנבאו. בייל בהחלט שווה את האמון הזה, יש לו את כל היכולות כדי להפוך לאגדת מועדון בריאל ואם תהיה לו ולמועדון סבלנות, זה יכול לקרות. כריסטיאנו רונאלדו הוא אף פעם לא יהיה. זה לא באופי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully