וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לבחינת כדורגל בשבת: "העברת המשחקים איננה אפשרית"

3.4.2016 / 13:32

הוועדה שהוקמה על ידי השרה רגב, פרסמה מסקנות. במרכזן ההבנה שאי אפשר להעביר את הכדורגל המקצועני משבת. יהיה ניסיון להתחשב בצרכי הקבוצות שתבקשנה לא לשחק בשבת

one

היום (ראשון) פורסמו מסקנות הוועדה הבין משרדית לבחינת קיום משחקים בשבת, שהוקמה על ידי שרת התרבות והספורט מירי רגב. לאחר מכן ארגון השחקנים, ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגות ומשרד הספורט חתמו על מסמך הבנות בנוגע לקיום משחקי כדורגל בשבת.

המסקנה העיקרית שעולה היא שבלתי אפשרי להזיז את הכדורגל המקצועני מימי שבת בצורה גורפת. במנהלת הבהירו כי הקבוצות תמשכנה להיות משובצות בכפוף לאילוצים ותוך ניסיון להתחשב בצרכיהן, בדיוק כפי שנעשה היום, ולא חל כל שינוי בעניין זה.

בין המסקנות שפורסמו:

"עולה כי ניתן לתת מענה לשחקני הכדורגל המקפידים על שמירת השבת ולפיכך מבקשים שלא לשחק בשבת מטעמי דת. בהשקעה רחבה של שדרוג מתקנים והקמתם של רבים אחרים, יהיה אפשרי גם לצמצם את מספרם של משחקי הכדורגל המתקיימים גם בליגות הנמוכות ובליגות הילדים והנוער. הוועדה סבורה שבאופן הזה ניתן יהיה לשמור על המצב הנהוג מאז ראשיתו של הכדורגל בישראל, שנים רבות לפני קום המדינה, אבל לצמצם בצורה שיטתית את היקפם של פעילות משחקי הכדורגל מהלך השבת.

"עם זאת, נראה כי שינוי סדרי החברה והעתקתם המוחלטת של משחקי הכדורגל מכניסת השבת ועד צאתה אינה אפשרית מסיבות שונות שהוסברו לעיל ושבגינן תימשך, גם אם תצומצם, פעילות בכדורגל בשבת, שאינן שייכות רק לשינוי הסטטוס קוו במדינה, אלא גם בגלל המחויבויות של הכדורגל לגופים הבינלאומיים המפעילים את הענף ולזכייני השידור ומהווים חלק מרכזי במימון ענף הכדורגל המקצועני".

מירי רגב בדיון בועדת החינוך בנושא גלגל"צ. נועם מושקוביץ
לא יהיו שינויים גדולים. רגב/נועם מושקוביץ

המסמך שנחתם ויוגש לבית המשפט, כולל שישה סעיפים:

1. יישמר המצב הקיים בו משחקי הליגה הלאומית אינם משוחקים בשבת או בחג.

2. כל בקשה לשינוי תעשה בהידברות ובהסכמת הצדדים.

3. תשמר הזכות לכדורגלן לא לשחק בשבת או בחג מבלי לפגוע בשכרו ו/או במעמדו.

4. במקרים בהם משחקים נערכים סמוך לכניסת השבת או למוצאי שבת, יוכל כדורגלן לבחור להשתכן בבית מלון בקרבת המגרש בו מתקיים המשחק והקבוצה תישא במימון מקום הלינה של השחקן.

5. קבוצה אשר תבחר לא לשחק בשבת תוכל להודיע על כך מראש למנהלת ולהתאחדות, והיא לא תשובץ למשחקים בשבת או בחג.

6. משרד הספורט יקצה 100 מיליון שקלים לטובת פרויקט הארת מגרשים ברחבי הארץ ועוד כ- 565 מיליון שקלים לבניית אצטדיונים חדשים מוארים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully