וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדים מעוד אגדת כדורגל: צ'זארה מאלדיני הלך לעולמו בגיל 84

כוכב מילאן ונבחרת איטליה לשעבר, ואביו של פאולו מאלדיני, מת עשרה ימים אחרי מותו של יוהאן קרויף. זכה עם מילאן בגביע אירופה לאלופות ובארבע אליפויות איטליה, ושימש כעוזר מאמן בזכיית הנבחרת במונדיאל ב-1982

שחקן ומאמן העבר, צ'זארה מאלדיני, מת הלילה (בין שבת לראשון) בגיל 84. מאלדיני שכשחקן לבש את מדי נבחרת איטליה 14 פעמים, הוא כמובן אביו של שחקן עבר אחר, פאולו מאלדיני. כמו

מאלדיני שיחק בטרייסטינה, מילאן וטורינו. כמו בנו פאולו, גם הוא תופקד במגוון מקומות בחוליית ההגנה, בעיקר כבלם וכמגן ימני. ב-1962 שיחק עם נבחרת איטליה במונדיאל בצ'ילה ולמרות ההדחה המוקדמת, הוא נבחר ל-11 של הטורניר.

צ'זארה מאלדיני, פאולו מאלדיני, בשנת 1997. LUCA BRUNO, AP
נפרדים מעוד אגדה. צ'זארה מאלדיני/AP, LUCA BRUNO

אחרי שפרש, מאלדיני אימן את מילאן, פוג'ה, טרנאנה ופארמה. ב-1980 התחיל לעבוד בהתאחדות האיטלקית ושימש כעוזר מאמן נבחרת איטליה במשך שש שנים. בין היתר היה חבר בצוות של אנצו ביארזוט כשנבחרת איטליה זכתה במונדיאל 1982.

בין 1986 ל-1996 עמד על הקווים של נבחרת איטליה הצעירה וב-1996 קיבל את המושכות בנבחרת הבוגרת והדריך אותה במונדיאל 1998. בהמשך שימש כמאמן מילאן לתקופה קצרה ובמונדיאל 2002 עמד על הקווים של נבחרת פרגוואי. לאחר מכן סיים את קריירת האימון שלו ושימש כסקאוט של מילאן וכפרשן.

כשחקן מאלדיני זכה עם מילאן בארבע אליפויות ובגביע אירופה לאלופות. כמאמן הוא הוליך אותה בעונת 1972/3 לזכיות בגביע האיטלקי ובגביע אירופה למחזיקות גביע. ב-10 השנים שלו כמאמן הנבחרת הצעירה של איטליה הוא הוביל אותה לשלוש זכיות באליפות אירופה בשנים 1992, 1994 ו-1996. באותן שנים שיחקו אצלו באזוריני שקחנים כמו דינו באג'ו, ג'וזפה פבאלי, פרנצ'סקו אנטוניולי, פיליפו אינזגי, פאביו קנבארו, כריסטיאן פאנוצ'י, פרנצ'סקו טוטי, אלסנדרו נסטה ורבים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully