וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייט: שחר צוברי ונמרוד משיח מגיעים לנקודת ההכרעה בפלמה

27.3.2016 / 8:03

השניים יכריעו את הקרב ביניהם על הכרטיס לריו (שני עד שבת), כאשר צוברי מוביל 11.25:22, אך משיח יכול באמצעות מדליה לשנות את התמונה. וגם: המאבקים שמחכים לדוידוביץ', הקרב המשולש בנשים ב-470 והתקווה של אורן יעקב

נמרוד משיח, שחר צוברי. ברני ארדוב
מאבק מכריע. צוברי ומשיח/ברני ארדוב

רגעי ההכרעה של ענף השייט יחלו מחר (שני) ויגיעו לשיאם בשבת הקרובה עם סיומה של תחרות גביע העולם בפלמה דה מאיורקה. לא מעט גולשים נאבקים על הכרטיסים למשחקים האולימפיים בריו בדגמי ה-RSX, הלייזר רדיאל וה-RSX. מעל לכל תעמוד התחרות המסקרנת בין שחר צוברי לנמרוד משיח שעבורם זוהי תחרות המבחן החמישית והאחרונה.

אז הנה תקציר הפרקים הקודמים למי שפספס: בתחרות המבחן הראשונה בגביע העולם בהייר (אפריל 2015) צוברי השיג שבע נקודות ראשונות. לאחר מכן הגיעה אליפות אירופה שבה סיים משיח שישי והשיג 11.25 נקודות ולמעשה בכך יצר מהפך. בקדם האולימפי, התחרות השלישית מבין חמש, השתתף משיח, אבל סיים 12 ולא צבר נקודות מה שניקז את המתח לעבר אליפות העולם שנערכה לאחרונה באילת. צוברי סיים שישי וקיבל 15 נקודות, בעוד משיח הגיע רק למקום ה-27. כעת עומד המדליסט האולימפי עם 22 נקודות לעומת 11.25 נקודות בלבד של משיח.

אז מה צריך כל אחד מהשניים כדי להבטיח מקום בריו? משיח חייב לעמוד על הפודיום, שכן המקום הראשון מבטיח 25 נקודות, המקום השני 20 נקודות והמקום השלישי 15. במקרה שמשיח ישיג את הארד, הוא יעלה ל-26.25 נקודות, מה שאומר שמקום של צוברי בשמינייה הראשונה יטה את הכף לזכות צוברי עצמו. כסף של משיח יעלה אותו ל-31.25 נקודות, מה שאומר שאם צוברי לא ישיג מדליה, אפילו ארד, ישלח את משיח לאולימפיאדה. כמובן שכל מיקום עדיף של צוברי על משיח ישלח את צוברי.

יחד עם השניים יתחרו גם דניאל הררי, דניאל כהן, טל צדוק, יואב עומר, כפיר אזולאי ואופק אלימלך. מבין השמות הבולטים בעולם שיתחרו בתחרות, צוברי הוא המדורג הגבוה מאליפות העולם האחרונה שיתחרה בפלמה, כשיחד איתו יהיה מתיאו סנץ לנץ השוויצרי (שביעי באליפות) ופאבל טרנובסקי (פולין).

גם אצל הנשים הולך להיות מעניין. מעין דוידוביץ' תעמוד במוקד כאשר היא תקווה להתגבר על התוצאה המאכזבת באליפות העולם האחרונה, מקום 19 כללי, כדי לסגור את הסיפור ולהבטיח מקום בריו. דוידוביץ' השיגה עד היום 10.5 נקודות, ורק תוצאה גרנדיוזית של אחת היריבות שלה יחד עם תחרות רעה שלה עצמה ימנעו ממנה להופיע בפעם השנייה בקריירה באולימפיאדה.

פרט לגולשת הבכירה של ישראל יתחרו גם נוי דריהן, קטי ספיצ'קוב, נוגה גלר, שי בלנק, שובל רביצקי, מאיה מוריס והדר הלר, אלופת ישראל. כזכור, גלר הפתיעה בגדול באליפות העולם האחרונה כשדורגה 14, וכעת היא מפנטזת על סנסציה גדולה. דוידוביץ', לעומתה, נפרדה לאחרונה ממאמנה גל פרידמן, שלא מלווה אותה בפלמה.


כל הדרך לריו: ניתוח המאבק בין צוברי למשיח

מעין דוידוביץ' אליפות העולם בשיט. ברני ארדוב
במוקד התחרויות אצל הנשים. דוידוביץ'/ברני ארדוב

במקביל לתחרות ב-RSX יש עניין גם ב-470. בסוף השבוע יצטרפו רשמית אייל לוין ודן פרויליך למשלחת הישראלית לריו. השניים הם הצמד הישראלי היחיד שמתמודד בפלמה. כזכור, לפני מספר חודשים השניים השיגו את הקווטה עבור ישראל באליפות העולם שנערכה בחיפה. עוד לפני כן, בחודש יולי השניים סיימו במקום ה-16 באליפות אירופה וזכו בניקוד בתחרויות המבחן.

לעומת זאת, אצל הנשים ב-470 עתידה להתפתח תחרות מסקרנת הרבה יותר, שכן רק כרטיס אחד מונח על הכף ויזכה בו הצמד הראשון מבין המדינות שטרם השיגו את הקווטה. על הכרטיס מתמודדים שלושה זוגות: נויה ברעם ורימון שושן, גיל כהן ונינה אמיר וצוף זמט וסתיו ברוקמן. כהן כבר השיגה ניקוד (עשתה זאת יחד עם דניאל ממן), וכך גם עשו זמט וברוקמן שדורגו במקום ה-18 באליפות העולם בחיפה.

המדינות שיתחרו עם ישראל על הקווטה הבודדת הן אסטוניה (צוות אחד), פינלנד (צוות אחד), יוון (שני צוותים), איטליה (ארבעה צוותים), מלזיה (צוות אחד), טורקיה (צוות אחד) ואוקראינה (צוות אחד).
=

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
seperator

בדגם לייזר רדיאל מקווה אורן יעקב להיות השייטת הבאה אחרי נופר אדלמן שמגיעה למשחקים האולימפיים. על שתי הקווטות שיחולקו תתחרה אדלמן יחד עם שייטות אחרות. בין התוצאות הבולטות שלה בתקופה האחרונה: מקום 16 באליפות אירופה בחודש שעבר, מקום 36 באליפות העולם שנערכה בעומאן ומקום 11 בתחרות בריו באוגוסט. אצל הגברים בדגם הזה הסיכויים נמוכים משמעותית להשגת הקווטה, אבל עוז אדם, עומר זכר, שחר יעקב, רועי רוזנבלט ושגיא גלנץ ייאבקו על שני הכרטיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully