וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת הסערה סביב רפאל נדאל: "אני מתכוון לתבוע את השרה לשעבר"

שרת הספורט לשעבר בצרפת טענה שנדאל נעדר שבעה חודשים ב-2012 לא בגלל פציעה אלא בגלל שימוש בחומרים אסורים. אחרי שכל ספרד התגייסה, נדאל כבר מאיים: "נמאס לי מזה, אני תובע"

רויטרס

בווידאו: נדאל מגן על התדמית

לרפאל נדאל נמאס מהרמיזות בתקשורת על כך שהשתמש בעבר בחומרים אסורים. מאז שהתפוצצה פרשת מריה שראפובה נושא השימוש בחומרים אסורים בטניס שוב עלה לסדר היום, ונדאל שוב נאלץ להכחיש את השמועות והטענות על כך בעברו עבר על החוק.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. AP
לפחות על המגרש הוא ניצח. נדאל, הלילה/AP

ביום חמישי הוא נאלץ להתגונן בכעס ואמר לעיתונאים באינדיאן וולס ש"נמאס לי לשמוע את זה, אין לי מושג מזה, אני ספורטאי נקי, עבדתי קשה כל חיי, מעולם לא עשיתי שום דבר רע. אני ספורטאי שמאמין בערכים הספורט, אני אוהב טניס, אני אוהב את המשחק, לא אשקר לעצמי ולא ליריביי, מעולם לא אתפתה לדבר הזה, אני ספורטאי הגון".

היום (שני) הוא כבר עבר לשלב הבא, וטוען שיתבע את שרת הספורט של צרפת לשעבר, רוזלין באשלו, שאמרה שהספרדי נעדר ב-2012 שבעה חודשים לא בגלל פציעה, אלא בגלל שימוש בסמים. נדאל בן ה-29, זוכה 14 תארי גרנד סלאם, אף מאיים לתבוע "כל אדם שיאמר דברים זהים בעתיד".

נדאל ניצח הלילה את ז'יל מולר 2:6, 6:2, 4:6 בטורניר אינדיאן וולס, ואחריו ירה: "עבדתי כל כך קשה מאז שהייתי בן חמש, כל הקריירה שלי, להשיג את ההצלחות שרשמתי, ותמיד בדרך הנכונה, תמיד מתאמן עם תשוקה, בנחישות, באהבת המשחק... בעבר לא רציתי לתבוע אנשים שאמרו דברים כאלה, כי לא חשבתי שהם רציניים. אבל שרה בצרפת אמורה להיות רצינית".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
"אני ספורטאי הגון". נדאל/רויטרס

באשלו, שהחזיקה במספר תפקידים בממשלת צרפת, אמרה בשבוע שעבר: "אנחנו יודעים שאחת הפציעות הידועות לשמצה של נדאל, שבגללה נעדר שבעה חודשים, הייתה בגלל בדיקת סמים חיובית. כשאתה רואה טניסאי מפסיק לשחק הרבה חודשים, זה בגלל שהוא נתפס על בדיקה חיובית, ומכוסה בגלל 'חוקי השתקה'. זה לא ככה תמיד, כמובן, אבל זה קורה לעתים תכופות".

כזכור, השמועות על נדאל ליוו אותו לאורך הרבה שנים, על אף שמעולם לא נכשל באף בדיקה. הדברים הגיעו בעיקר מצרפת. ב-2011 טניסאי העבר יאניק נואה כתב בעיתון צרפתי שכל ההצלחה של הספורטאים הספרדים היא בגלל שימוש בחומרים אסורים. שנה אחרי זה קריקטורה בצרפת הראתה את נדאל ממלא דלק במכונית שלו מהדם שלו ולאחר מכן נעצר על ידי שוטר תנועה על מהירות מופרזת. ב-2013 שחקן העבר הבלגי כריסטוף רוחוס תהה כיצד נדאל היה כל כך דומיננטי ברולאן גארוס 2012, ואחרי שבועיים נפצע בווימבלדון.

"זה הזמן לצאת נגדה", אמר נדאל על השרה, שדודו ומאמנו טוני נדאל, שלא נמצא עמו בארה"ב, כינה אותה "אידיוטית". רפא הוסיף ש"אנחנו הולכים לתבוע אותה. היא הולכת להיות האחרונה, כי אני הולך לתבוע אותה. נמאס לי מהדברים האלה. נתתי לזה לקרות בעבר, אבל לא עוד".

רוזלין באשלו, שרת הספורט לשעבר של צרפת. GettyImages
אמרה את מה שכולם כבר אמרו. באשלו/GettyImages

בספרד, כמובן, יצאו להגנתו של נדאל. התאחדות הטניס הספרדית יצאה בהצהרה פומבית ש"דברי השרה הם שקריים ולא מפתיעים". גם הוועד האולימפי של ספרד ומשרד הספורט הגנו על הטניסאי האהוב. ריאל מדריד, הקבוצה אותה נדאל אוהד, יצאה בהצהרה שההאשמות הן "לא מוצדקות ולא מקובלות" והגדירה אותו כ"אחד הספורטאים הגדולים בכל הזמנים", ופאו גאסול הביע מסרי תמיכה בחברו.

באשלו הופתעה מהסערה שדבריה עוררו. "אני מוחמאת מהעניין הרבה סביב ההערות שלי על מר נדאל", אמרה, "אני פשוט חזרתי על דברים שנאמרו שוב ושוב בעולם הטניס ובתקשורת. כלי תקשורת כמו 'ל'אקיפ' ו'לה מונד' אנשים כמו יאניק נואה כבר האימו אותו בעבר בשימוש בחומרים אסורים. שחקנים הגדירו את זה כטקטיקה נפוצה. השחקן האוסטרי דני קולרר ואחרים כבר הצהירו בעבר ש'זה בלתי אפשרי לשנדאל ודויד פרר לא השתמשו בחורים ממריצים'. אני לא זוכרת שההצהרות האלו עוררו כזאת סערה".

  • עוד באותו נושא:
  • רפאל נדאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully