וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאראס חוגג יום הולדת 40. גרשון נזכר: "משוגע עם מוסר עבודה נדיר"

לרגל ציון הדרך של הרכז האגדי ראיינו ביוון את מאמן מכבי תל אביב לשעבר, שספג ממנו ביקורות בעבר: "ברגע שמצאת את הדרך להגיע לב שלו, היה הכי פשוט בעולם להסתדר איתו. הוא היה המוח שלי"

אימג'בנק GettyImages

באירופה ציינו אמש (שבת) יום הולדת 40 לאחד מגדולי השחקנים ביורוליג בכל הזמנים - שרונאס יאסיקביצ'יוס. שאראס, שמאז פרישתו לפני שני קיצים פנה לקריירת אימון, מונה לאחרונה למאמן ז'לגיריס, אך בליטא, יוון וגם בישראל לא שוכחים לו את ימיו כשחקן. באתר Sport24 היווני פרסמו אתמול כתבה הסוקרת את רגעי המפתח בקריירה של שאראס, וראיינו באריכות את פיני גרשון.

"הוא לא היה שחקן רגיל. הרבה היו אומרים שמדובר במשוגע בכל מה שנוגע לאימונים ופרטים קטנים, אבל הייתי צריך להתמודד איתו כמו עם כל אישיות גדולה", אמר מי שהדריך את שאראס בשתי העונות שלו בתל אביב, במהלכן זכה בשתי אליפויות אירופה. מערכת היחסים בין שאראס לגרשון ידעה עליות ומורדות, והגיע לשפל כשהמאמן ספסל את הרכז במשחק ביד אליהו בו נכחו הוריו של שאראס. "ברגע שמצאת את הדרך להגיע אליו, הוא היה הבן אדם הכי פשוט בעולם. יש לו לב גדול. בכל פעם שהיו יוצאים לבלות הוא היה משלם על כולם".

מאמן מכבי תל אביב בשנת 2010, פיני גרשון. GettyImages
לא נוטר טינה. גרשון/GettyImages

גרשון נזכר מתי פגש את שאראס לראשונה: "הכרתי אותו עוד מהימים בהם שיחק בליטא. הוא לא היה אתלטי, אבל הייתה לו נוכחות מאיימת על היריבים. לא היו הרבה שחקנים כמוהו. הוא היה פרוע, אבל תמיד חשב כמו מאמן. רציתי שחקן חכם כמוהו במכבי תל אביב. יש הרבה מאמנים שמעדיפים רכזים אתלטים ומהירים, אבל אני מעדיף את החכמים שביניהם, אלה שעושים את השחקנים סביבם טובים יותר. כשהוא היה על המגרש הרגשתי בטוח, כי ידעתי שהוא יעשה כל מה שצריך עבור הקבוצה. נדהמתי לראות אותו מנתח כל מהלך בצורה מושלמת, הוא חשב על הפרטים הכי קטנים".

גרשון הוסיף: "תמיד הוא חשב על הדבר הבא שהולך לקרות במשחק, באימון או בתדריך הווידאו. היו פעמים שהוא עשה תרגילים מיוחדים ליריבות ספציפיות. האמת שהוא בזבז יותר מדי זמן בחדר הווידאו".

המחמאות של גרשון מגיעות על רקע האוטוביוגרפיה שפרסם שאראס בחודש נובמבר בשנה שעברה, בה שפך אור על התקופה המשותפת שלהם. "גרשון היה סופר נחמד עם השחקנים, הוא הריץ בדיחות כל הזמן באימונים. למעשה, הוא לא עשה שום דבר חוץ מלהתבונן בנו ולהפריע, והכל רק כדי שיוכל לספר את אחת הבדיחות שלו", כתב שאראס בזמנו. "לפעמים ראינו אותו מדבר בשני טלפונים בו זמנית, או אוכל פיצה בזמן שרצנו מצד אחד לצד שני של המגרש. באותו זמן האוהדים היו גורמים לבלאגן שלם. אלה לא היו התנאים האידיאלים לאימונים. בלאט עשה את כל העבודה".

עוד באותו נושא

שאראס מודה: "השקעתי בבנק של מוני פנאן, הרבה נשארו בחובות בגללו"

לכתבה המלאה
שארונס יאסיקביצ'יוס שאראס חוגג זכיה ביורוליג רויטרס. רויטרס
המוח. שאראס אחרי הזכייה ביורוליג ב-2005/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully