וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-23 לא יוצא לי מהראש: הקלות הבלתי נסבלת שבה התפוררה הפועל ירושלים

התצוגה ההגנתית הגרועה ביותר של האדומים בחוץ זה חמש שנים, האולם באשקלון ששוב מנחס אותם, ההפסד השישי שמאיים לנפץ שיאים עתיקים, סגירת המעגל של דני פרנקו, ומרקו קילינגסוורת' אחד שעומד על 66 משחקים רצופים בדאבל פיגרס. מאחורי הק?ל??עים על הסנסציה של קרית גת

לירון מולדובן

בווידאו: צפו בתקציר התבוסה של ירושלים לקרית גת

"סבוטאז' היא פעולה אשר מכוונת להחלשה ולפגיעה בגוף או בישות כלשהי. במקומות עבודה מתייחס המושג לפגיעה מוסכמת בין העובדים ביעילות התפוקה, בדרך כלל כדי לשפר את תנאי עבודתם או למחות נגד עוולה שנעשתה, לדעתם, בידי ההנהלה. על פי רוב, מקרה של סבוטאז' במקום עבודה יתרחש במכונות או ברכוש אחר, כדרך להביע מחאה והתנגדות למדיניות אשר נקבעה בידי ההנהלה. מבצעי הסבוטאז' ישמרו על אלמוניותם, בשל ההשלכות הפליליות של מעשיהם" (מתוך ויקיפדיה).

כוח נסתר הביא את הציטוט הזה לכאן. אינני יודע מדוע בחרתי לפתוח כך את הטור. אין, חלילה, רמיזה כזו או אחרת שנוגעת לתצוגת האימים של הפועל ירושלים, אמש (שני) בדרך לתבוסה 101:78 למכבי קרית גת. למען האמת, השחקנים באדום לא ראויים להקלה הזו: הטענה שלפיה הגיעו לתוצאות האחרונות באופן מכוון עושה עמם חסד. היא נותנת להם את הקרדיט כאילו הם מסוגלים, ופשוט לא רוצים. אז לא כך המציאות. רוצים או לא, זו שאלה בפני עצמה. מסוגלים - הם לא.

מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו. לירון מולדובן
מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו/לירון מולדובן

* לראשונה אי פעם, שישה הפסדים מספיקים כדי לתפוס את המקום הראשון בליגת העל בתום 21 מחזורים; למעשה, רק פעם אחת בהיסטוריה היו כל כך הרבה הפסדים לקבוצה שסיימה ראשונה - וגם אז, כשהפועל חולון עמדה ב-2007/08 על מאזן 6:20 - היא עשתה זאת ב-26 משחקים. בהנחה שירושלים ו/או מכבי תל אביב עוד יפסידו ב-12 המחזורים שנותרו, הרי שהשיא הזה עומד להישבר.

* מאז ניצחון הליגה על הצהובים בארנה, שפתח את 2016, האדומים איבדו קשר עם ספינת האם ועומדים על שלושה ניצחונות לעומת תשעה הפסדים בכל המסגרות. בהפסדים הללו ספגה הקבוצה 91 נקודות בממוצע, ונכנעה בפער של כמעט 16, ולא צריך יותר מזה כדי להבין שבעיית הגובה שלה אינה נמצאת באזור הצבע - אלא בסף השבירה.

* לא בכל יום מפסידה אלופת המדינה בהפרש כזה, אבל מתברר שכן בכל עונה: אשתקד היו אלה הירושלמים של דני פרנקו שרמסו את מכבי תל אביב 63:93; שנה קודם לכן הובסה מכבי חיפה, גם היא עם פרנקו על הקווים, 92:65 בנס ציונה - שגם היא, כמו קרית גת, תפסה את משבצת "העולה חדשה שמדהימה את האלופה היוצאת".

* הפועל ירושלים לא ספגה כל כך הרבה נקודות במשחק בזירה המקומית מאז חצי גמר הפלייאוף ב-2014, כשהובסה 107:79 בבית בידי מכבי חיפה בפתיחת הסידרה. המאמן המנצח באותו יום היה בכלל פרנקו, ותחת פיקודו כיכב דונטה סמית' עם 17 נקודות, כשרק דגן יבזורי טוב ממנו עם 25.

* זו הייתה התצוגה ההגנתית הגרועה ביותר של האדומים במשחק חוץ בליגת העל אחרי כמעט חמש שנים. ב-6 במרץ 2011 הם הושפלו ביד אליהו בידי מכבי תל אביב 107:66. ליאור אליהו סיים עם שמונה נקודות לצהובים, הרחק מאחורי ה-20 שקלעו צ'אק אידסון ודייויד בלו. היו מאז שני מקרים שבהם ספגה ירושלים נקודות תלת ספרתיות, אולם רק לאחר הארכה.

* היה גם צד מנצח: מרקו קילינגסוורת', מהזרים היותר יעילים שהופיעו בישראל, העמיד בחמש עונותיו (במדי חמש קבוצות שונות) ממוצעים מרשימים של 16.7 נקודות ו-18.9 מדד למשחק; רק אתמול, בהופעתו ה-133 על המגרשים בארץ, קבע את שיא הקריירה במדד המשוקלל - עם 39. זו הייתה הפעם ה-66 ברציפות שבה קלע במספרים כפולים, וזה כנראה אומר הכל.

עוד באותו נושא

הפועל ירושלים שוקלת מחדש את מעמדו של דני פרנקו

לכתבה המלאה
ג'וש דאנקן שחקן הפועל ירושלים. לירון מולדובן
מדד פלוס מינוס מביך במיוחד. ג'וש דאנקן/לירון מולדובן

* ואולי כל מה שקרה בעצם לא כל כך מפתיע, לאור העובדה שהמשחק נערך באשקלון: ב-12 השנים האחרונות נחשבה אליצור אשקלון לכבשה השחורה של ירושלים. ההפסד אתמול היה השישי של האדומים באולם הזה מאז 2004, וסוף סוף הפך המרחק מהבית ליתרון בעבור קרית גת.

ג'וש דאנקן שיחק רק 14 דקות ו-14 שניות, ובזמן שהיה על המגרש הובסה קבוצתו ב-22 הפרש; ב-25 הדקות ו-46 השניות שבהן סופסל, היא הפסידה רק בנקודה אחת. ומה הלאה? פרנקו מתחיל לחוש קלסטרופוביה מהי, כשהכל סוגר עליו מכל הכיוונים, ומרחב התמרון שלו מצומצם ומצומק כפי שלא היה מעולם.

בעונה שעברה, דווקא לאחר שהחלה לצאת מהמשבר הקבוע, השכילה ירושלים להחתים את דיון תומפסון. דקות אחרי החתימה הרשמית, וכשהסנטר עוד לא איתה, היא ניצחה ביד אליהו את מכבי תל אביב וטסה למאזן 1:17 עד הנפת הצלחת. האם הברק יכה פעמיים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully