וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוברי יצא מטווח המדליות באליפות העולם בשייט: "התנאים קשים"

אורן קורנפלד, אילת

26.2.2016 / 12:40

הגולש סבל מיום לא מספיק טוב ומדורג רק שמיני לפני שיוט המדליות שייערך בשבת. למרות זאת, הוא הבטיח יתרון על משיח. ההכרעה: בחודש הבא בפלמה. גלר סיימה במקום ה-13, דוידוביץ' 19

צילום ועריכה: קובי אליהו

אליפות העולם בגלשני rsx מגיעה לשלבים הסופיים שבה, והבשורה המשמעותית ביותר מהיום הזה הוא העובדה שהגולש האולימפי שחר צוברי נכנס לשיוט המדליות מהמקום השמיני. בהמשך הערב התברר כי בעקבות אחד הערעורים שהוגשו, צוברי לא יוכל לזכות במדליה, והוא רחוק 23 נקודות מהמקום השלישי. ההכרעה בינו לבין משיח על הכרטיס למשחקים האולימפיים בריו תעבור לתחרות בפלמה באמצע מרץ.

צוברי אמנם סבל מיום לא מספיק טוב כשסיים את השיוט הראשון של היום במקום ה-24, לאחר מכן הגיע שישי ובשיוט האחרון להיום הוא סיים 12. למרות זאת, הכניסה לעשירייה הראשונה סידרה לו יתרון בניקוד בתחרויות המבחן על פני נמרוד משיח.

נמרוד משיח, שחר צוברי. ברני ארדוב
המאבק ראש בראש נמשך. משיח וצוברי/ברני ארדוב
נוגה גלר, גולשת ישראלית. ברני ארדוב
התאכזבה, אבל מגיעות לה הרבה מחמאות. נוגה גלר/ברני ארדוב

אז איפה עומדת כעת התחרות בין משיח לצוברי? צוברי יזכה לכל הפחות ב-11 נקודות לעומת משיח שיישאר עם 11.25 נקודות שהרוויח בעקבות הופעתו באליפות אירופה. אם צוברי יסיים שמיני כללי למשל, הוא יקבל 13 נקודות ויעלה ל-20 נקודות וליתרון של כמעט תשע נקודות. בפלמה הנקודות הן מחצית ממה שחולק כעת באליפות העולם, מה שאומר שמשיח יהיה חייב להתעלות על עצמו, לעמוד על הפודיום (זהב יקנה לו 25 נקודות, כסף 20 וארד 15) ולקוות שצוברי ידורג כמה שיותר נמוך.

אצל הנשים, נוגה גלר שכבר דורגה שישית אתמול נותרה מחוץ לשיוט המדליות והחמיצה את המקום העשירי שהיה שולח אותה לשם בתשע נקודות. הגולשת הצעירה ממועדון השייט בהרצליה סיימה במקום ה-13 הכללי כשאת השיוטים שלה היא סיימה 23, 15 ו-11. מעין דוידוביץ יכולה לנשום לרווחה שכן כניסה של גלר הייתה פותחת את המאבק על ריו. מדליסטית הארד מלפני שנתיים ושלוש סיימה את התחרות במקום ה-19 כשאת השיוטים שלה היא סיימה 26, 24, 17.

אליפות העולם בשיט. ברני ארדוב
התנאים לא טובים. אליפות העולם באילת/ברני ארדוב

מי שצועד בראש הדירוג לגברים הוא הפולני פיוטר מישקה, שהבטיח לעצמו מדליית זהב. "יש לנו נבחרת חזקה כבר מספר שנים, אנחנו כל שנה נאבקים על הפודיום ויש לנו עבודת צוות ולכן אנחנו מגיעים לתוצאות כאלה. יש לנו תמיכה גדולה וגם לפעמים אנחנו נהנים מקצת יותר מזל לעומת האחרים", אמר מישקה. אצל הנשים, המוליכה היא גם כן פולניה, מלגורזטה ביילקה, אך הקרב שם צמוד יותר.

צוברי אמר בסיום התחרות: "אני מאמין שיש לי עוד מקום לשיפור. אני מקווה שיהיה שיוט מדליות טוב ושאני אתקדם. היום היה לי יום פחות טוב מאתמול, אבל זה השייט. התנאים כאן מאוד קשים ובתור ילד שגלש שעות וימים אני מודע לתנאים האלה. פתחתי היום מאוד חלש, אבל בגלל הידע שלי בחרתי בשיוט השלישי להתנתק מהצי ולהציל את עצמי. יש לי יתרון ביתיות ובכמה שיוטים ניצלתי את זה לטובתי, עכשיו נראה מה יהיה מחר. תיאורטית זה ריאלי להשיג מדליה, אבל יהיה קשה ובסך הכול אני ברגשות מעורבים מהתחרות מכיוון שהיו לי שתי מטרות: לעמוד על הפודיום כאן בבית והמטרה השנייה לעשות תחרות טובה כדי להיכנס לעשירייה ולהשיג ניקוד במאבק מול נמרוד כדי להגיע לאולימפיאדה ולהשיג את מה שלא השגתי כאן".

נוגה גלר אמרה: "המטרה שלי הייתה להיכנס ל-20 הראשונות וידעתי שצריך לכוון גבוהה. אני מכוונת להתרכז כל יום מחדש ועכשיו נראה מה יהיה בפלמה. כשמגיעים קדימה יש לחץ וניסיתי להתרכז בשיוטים עצמם ולהיכנס לעשירייה, מה שלא הצלחתי ואני מקווה שזה יקרה בפעם הבאה".

שחר צוברי. ברני ארדוב
צוברי/ברני ארדוב
נמרוד משיח. ברני ארדוב
הסתיים בטעם חמוץ. משיח/ברני ארדוב
מעיין דוידוביץ', גולשת ישראלית. ברני ארדוב
שומרת על היתרון. מעין דוידוביץ'/ברני ארדוב
מעין דוידוביץ' אליפות העולם בשיט. ברני ארדוב
דוידוביץ'/ברני ארדוב
הדר הלר, נמרוד משיח. ברני ארדוב
מקבלת טיפים אחרונים. הדר הלר ובן הדוד שחר צוברי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully