וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלג ומאחד: ארתורו וידאל מתרגל לחיים החדשים בבאיירן מינכן

23.2.2016 / 14:00

טענו שהוא שותה יותר מדי ובגללו באיירן הסתכסכה עם ה"בילד", בקנבאואר ביקר אותו והוא נאלץ להתרגל לסגנון משחק שונה, אבל ארתורו וידאל מאושר במינכן ועשה את ההתאמה המתבקשת. מול האקסית יובנטוס זו הזדמנות מצוינת להוכיח זאת

ארתורו וידאל שחקן באיירן מינכן. GettyImages
קיבל גב מוחלט מבאיירן מינכן. וידאל/GettyImages

לא בכל יום שולפים באתר הרשמי של באיירן מינכן את התמונה של זבנר שטראסה (מתחם האימונים של הקבוצה ומשרדי המועדון). בדרך כלל זה מעיד על הודעה דרמטית. פיטורי מאמנים, החתמות מאמנים אחרים ונושאים הרי גורל בחיי המועדון זוכים לתמונה הזו. מי שזכה השנה פעמיים להודעה עם התמונה המדוברת הוא ארתורו וידאל, ואלה לאו דווקא חדשות טובות.

בתחילת פברואר פורסמו בשניים מהמגזינים החשובים בגרמניה - "קיקר" ו"בילד" - כתבות על ארתורו וידאל. בשתי הכתבות סופר שחבריו בחדר ההלבשה ראו ניירות שהצ'יליאני שכח ובהן הופיע שכרו - שמונה מיליון יורו נטו לעונה. כמו כן, בכתבה שפורסמה במגזין של "בילד" ב-3 בפברואר תחת הכותרת "וידאל: תיק הסקנדל", נכתב כי וידאל עזב את מחנה האימונים של באיירן מינכן בדוחא בינואר בכמה מקרים שונים וחזר כשהוא תחת השפעת אלכוהול. הכתבה, כאמור, פורסמה ב-3 בפברואר (בעמוד 16) וכבר באותו יום באיירן מינכן הוציאה הודעה רשמית נגד "בילד", בה טענה כי הטענות שקריות. "שתי ההאשמות מרושעות כמו שהן שקריות", אמר אז יו"ר באיירן קרל היינץ רומניגה בתגובה שפורסמה מטעם המועדון. גם וידאל עצמו הכחיש מכל וכל את הטענות ופרסם הודעה בה תקף את התקשורת. בהמשך החודש הודיעה באיירן כי שתי מערכות העיתונים שלחו מכתבי התנצלות והודו כי הטענות היו שקריות.

קרל היינץ רומניגה יושב ראש באיירן מינכן. GettyImages
""שתי ההאשמות מרושעות כמו שהן שקריות", אמר אז יו"ר באיירן קרל היינץ רומניגה בתגובה שפורסמה מטעם המועדון". רומניגה/GettyImages
באיירן מינכן של השנים האחרונות רחוקה מהימים של פ.צ. הוליווד והכוכבנים הבליינים שהיו בה בעבר. היום הרוב הם ילדים טובים וממש לא בעייתיים כמו תומאס מולר, הולגר באדשטובר, מריו גצה, טיאגו אלקנטרה ואחרים, או כאלה שמבינים שהגיעו למועדון-על ומתיישרים לפי הדרישות

חשוב לציין כי מדובר בצעד חריג מאוד מצד באיירן מינכן, שלרוב לא נוהגת להתעסק בדברים שנכתבים נגד המועדון ובעיקר נמנעת מלהסתכסך עם "בילד". הבווארים נחשבים כמי שזוכים ליחס האוהד והמחבק ביותר מצד העיתון המשפיע והחשוב כל כך במדינה ולמטבע יש שני צדדים. לא מעט הודעות רשמיות של המועדון על החתמות שחקנים, מאמנים וסקופים אחרים יצאו בעבר ל"בילד" באופן בלעדי בנוסח שאפילו דמה מאוד להודעות המועדון. עם זאת, במצב הרגיש אליו נקלעו פרנסי המועדון - בו נאלצו להכריע בין מערכת היחסים הטובה והחשובה להם עם "בילד" לבין וידאל, הם בחרו לצדד באחרון ואפילו איימו בתביעה במקרה שהעיתון לא יחזור בו וישלח התנצלות. כמובן שהפרסומים היו רגישים במיוחד, שכן הם הגיעו לאחר שבקיץ וידאל ריסק את הרכב שלו במהלך הקופה אמריקה בצ'ילה בזמן שנהג תחת השפעת אלכוהול.

עוד סיפור שפורסם ב"בילד" באותם ימים - סוף ינואר בואכה פברואר - ונגע לווידאל, אך לא זכה להכחשה גורפת נגע לחוסר שביעות הרצון של פפ גווארדיולה מההתנהלות של הקשר. לפי הדיווחים שהגיעו מצד מי שהוגדר כ"חפרפרת" בחדר ההלבשה של באיירן, גווארדיולה זעם על הצ'יליאני שחזר אחרי חופשת חג המולד ופגרת החורף עם משקל עודף. נושא נוסף שעורר את חמתו של המאמן הקטלאני והמועדון היה עניין החופשות שווידאל ושחקן נוסף - ככל הנראה פרנק ריברי - ביקשו בין משחקים. השניים, כל אחד לחוד, ביקשו יותר מפעם אחת לקבל חופש של יומיים או שלושה כדי לנסוע למקומות שונים בין משחקים וזה גרם להרבה כעס עליהם.

יש לציין כי באיירן מינכן של השנים האחרונות רחוקה מהימים של פ.צ. הוליווד והכוכבנים הבליינים שהיו בה בעבר. היום הרוב הם ילדים טובים וממש לא בעייתיים כמו תומאס מולר, הולגר באדשטובר, מריו גצה, טיאגו אלקנטרה ואחרים, או כאלה שמבינים שהגיעו למועדון-על ומתיישרים לפי הדרישות הגבוהות שיש מהם. בבאיירן אין הרבה סובלנות כלפי בעיות משמעת או חריגה מהדרישות של המועדון. האחרון שהיו איתו בעיות משמעת היה מריו מנדז'וקיץ', שמצא את עצמו מהר מאוד בחוץ.

המתקפה מצד התקשורת הגרמנית לא הייתה הראשונה שחווה וידאל מאז הגיע לבאיירן מינכן, מועדון בו לנצח כל תיקו ייחשב אסון והלחץ הוא אדיר. "אנחנו לא צריכים עוד כדורגלנים שלא זזים, יש לנו מספיק כאלה", אמר על וידאל נשיא הכבוד של באיירן פרנץ בקנבאואר בספטמבר האחרון אחרי ה-0:3 מול אולימפיאקוס בליגת האלופות, "התקוות ממנו היו גבוהות יותר. הוא יכול לשחק טוב יותר. אתה יכול למסור כמה מסירות רעות ולהפסיד בקרבות של אחד על אחד, אבל המאמץ וההשקעה צריכים להיות גבוהים יותר". אז גווארדיולה דווקא רץ להגן על הקשר בן ה-28 ואמר: "אני לא מסכים עם מר בקנבאואר. ארתורו הוא שחקן באיירן מינכן, החליטו כאן להחתים אותו לכמה שנים והוא שחקן נהדר בשבילנו. אני לא מתעניין בנתונים וסטטיסטיקות".

עוד באותו נושא

פול פוגבה: "מכירים את וידאל אז נבעט בו קצת, אבל לא נגזים"

לכתבה המלאה
פרנץ בקנבאואר שחקן עבר. Christof Koepsel, GettyImages
הצטרף למתקפה על וידאל. בקנבאואר/GettyImages, Christof Koepsel

אפרופו גווארדיולה, בראיון ל"גאזטה דלו ספורט" האיטלקי אמר וידאל כי "הייתה תחושה מוזרה מאוד בחדר ההלבשה של באיירן כי למדנו רק דרך הטלוויזיה שפפ עוזב למנצ'סטר סיטי בסוף העונה. הוא מזכיר לי מאוד את אנטוניו קונטה בדרך שבה הוא מדבר ובודק כל פרט הכי קטן. בכל מקרה, אחריו יהיה לנו מאמן מצוין כמו קרלו אנצ'לוטי. כרגע אנחנו רוצים לזכות בכל תואר אפשרי כדי שפפ יעזוב מאושר".

מי שדווקא כן אהב את היכולות של וידאל והתלהב מצירופו בקיץ היה לותר מתיאוס. "הוא תוספת משמעותית לבאיירן כי הוא מהשחקנים האלה שנעים מהגנה להתקפה. לבאיירן חסרים שחקנים מהסוג הזה", אמר כוכב העבר הגרמני שנחשב לפרסונה נון גרטה בבאיירן, "וידאל יהיה צירוף משמעותי לכל קבוצה ובעיקר לבאיירן, יש לו הרבה איכויות, כמו היכולת לחלץ כדורים, לשמור על הכדור ולעזור במעברים מהירים מהגנה להתקפה. הוא גם יכול להיות מנהיג חזק ואגרסיבי. מבחינת הטמפרמנט, הוא מזכיר לי את שטפן אפנברג ואוליבר קאהן". למרות התמיכה הזו של מתיאוס, וזה בהחלט למרות, בבאיירן מינכן שילמו כ-35 מיליון יורו עבור וידאל.

בצד המקצועי וידאל עבר טרנספורמציה משמעותית לאחר שהחליף את מדי הזברה של יובנטוס באדום של באיירן מינכן. אם ביובה, וקודם לכן גם בבאייר לברקוזן (בכל אחת מהן שיחק ארבע שנים), הצ'יליאני היה השחקן הכי חשוב במרכז השדה ואולי בקבוצה כולה, בבאיירן "הלוחם" הוא חלק אחד בפאזל של מרכז שדה שכולל את צ'אבי אלונסו עם הניסיון והחוכמה, את טיאגו אלקנטרה עם הטכניקה והניצוץ, את דויד אלאבה שמשחק גם בקישור במגוון התפקידים שהוא ממלא, כמובן את הקפטן פיליפ לאהם ואפילו את חאבי מרטינס, שקיבל דקות בקישור לפני שנפצע שוב, וגם את סבסטיאן רודה ויוזואה קימיש.

התפקיד של וידאל בבאיירן הרבה פחות קריטי ומשמעותי מזה שהיה ביובנטוס, איתה זכה בדאבל והגיע עד לגמר ליגת האלופות בעונה שעברה ומכיוון שכך הוא הרבה פחות דומיננטי. מאז עונת 2010/11, וידאל כבש 10, 7, 10, 11 ו-7 שערי ליגה בהתאמה בחמש השנים האחרונות בליגות בהן שיחק. העונה, ולמרות ששותף בכל אחד מ-22 משחקי הליגה (18 בהרכב ו-4 כמחליף), יש לו רק שניים וגם הם בשני ניצחונות גדולים, 0:3 מול דרמשטאדט בספטמבר ו-0:4 מול פ.צ. קלן באוקטובר.

ארתורו וידאל שחקן באיירן מינכן. GettyImages
תלונות על משקל עודף. וידאל/GettyImages
בשנים שלו בלברקוזן, הצ'יליאני היה סופג כרטיסים צהובים בכמות מסחרית והדבר הגיע לשיא כשב-2009/10 צבר 14 כאלה ב-31 משחקי ליגה. עונה לפני כן הוא צבר 12 צהובים וגם ביובנטוס הייתה לו עונה עם 12 צהובים בליגה ואחת עם 11 כאלה. השנה בבאיירן יש לווידאל צהוב אחד בלבד

זאת ועוד, סגנון המשחק של באיירן שונה מאוד מזה שהיה ביובנטוס של וידאל וגם מזה שהיה בלברקוזן, בה שיחק עד סוף 2010/11. הבווארים שולטים כל הזמן במשחק ומחזיקים בכדור לאורך שלבים רבים, מה שלא נותן לווידאל להביא לידי ביטוי את אחת המעלות הגדולות ביותר שלו: האגרסיביות ויכולת חילוץ הכדורים במרכז השדה. וידאל הוא ללא ספק אחד השחקנים הטובים בעולם מבחינת היכולת שלו לחלץ כדורים ולהיאבק עליהם במרכז השדה, דבר שהוא מתקשה להביא לידי ביטוי בקבוצה שהכדור כל הזמן נמצא ברגליים שלה. בנוסף, וידאל צריך להתרגל לגיוון בעמדות ולגמישות בעמדות בהן הוא משחק ואף עשוי לשחק כבלם מול יובנטוס, בשל המצוקה ההגנתית של באיירן לאור הפציעות של ג'רום בואטנג, חאבי מרטינס, הולגר באדשטובר ומהדי בנעטיה.

בשנים שלו בלברקוזן, הצ'יליאני היה סופג כרטיסים צהובים בכמות מסחרית והדבר הגיע לשיא כשב-2009/10 צבר 14 כאלה ב-31 משחקי ליגה. עונה לפני כן הוא צבר 12 צהובים וגם ביובנטוס הייתה לו עונה עם 12 צהובים בליגה ואחת עם 11 כאלה. השנה בבאיירן יש לווידאל צהוב אחד בלבד וגם הוא היה במצב של 1:5 בדקה ה-82 מול וולפסבורג באותו ערב בלתי נשכח עם החמישייה בתשע דקות של רוברט לבנדובסקי.

סגנון המשחק של באיירן לא מאפשר לווידאל להביא לידי ביטוי את התכונות שקנו לו את השם שלו כאחד הקשרים הטובים בעולם וכלוחם קשוח ומבקש להבליט תכונות אחרות, ובעיקרן יכולת מסירה, דיוק במסירות וטכניקה ברמה הגבוהה ביותר. הבישול שלו לשער הגדול של תומאס מולר, שבוודאי יוקרן עוד הרבה פעמים ועוד הרבה שנים, הוא דוגמה מצוינת לאותה יכולת שנדרשת ממנו בבאיירן מינכן של פפ גווארדיולה וככל הנראה גם בזו של קרלו אנצ'לוטי. מסירות עומק, כדורים מתוחכמים ופורצי הגנות ובונקרים. אלה הדברים שמצופים מווידאל בבאיירן, אלה הדברים שטיאגו עושה ברמה הכי גבוהה שיש ומשהו שווידאל יצטרך מעט להשתפשף בו.

למרות כל השערוריות שנקשרו לשמו וחרף העובדה שלא עבר למועדון כשהייתה לו הזדמנות לעשות כן בפעם שעברה והעדיף את יובנטוס, וידאל הפך מהר מאוד לאחד השחקנים האהובים ביותר בבאיירן. רק בסוף השבוע האחרון העלו במועדון תצלומים בהם צמד החברים הטובים - פרנק ריברי ודויד אלאבה - מפילים אותו כשהצרפתי מתכופף מאחוריו והאוסטרי דוחף אותו עליו. וידאל מרבה להעלות תמונות לטוויטר עם החברים שלו מהקבוצה, מצייץ תמיד על התשוקה האדירה והאהבה שלו למועדון וגם על המגרש נראה שהוא נותן הכול, גם אם בינתיים זה לא עובד בצורה המושלמת כפי שציפו ממנו.

פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן. GettyImages
"שמענו על המעבר שלו למנצ'סטר סיטי מהטלוויזיה". גווארדיולה/GettyImages

בנוסף, נראה שווידאל אוהב מאוד את גרמניה והחזרה למדינה אחרי ארבע שנים מוצלחות מאוד באיטליה עשתה לו טוב. עד כדי כך טוב שהצ'יליאני התחיל לעבוד בשיטת חבר-מביא-חבר הידועה כל כך. צ'ארלס אראנגיס, שהיה מחוזר על ידי קבוצות רבות באירופה, העדיף לחתום בקיץ בבאייר לברקוזן (לצערו הוא נפצע עוד לפני שהספיק לרשום הופעה אחת), אדוארדו ורגאס עבר להופנהיים. שניהם, גם ורגאס וגם אראנגיס, ציינו כמה משמעותית הייתה השיחה עם כוכב הנבחרת וחברם, וידאל, לפני החתימה וכמה הוא השפיע עליהם לחתום בבונדסליגה.

וידאל עצמו התראיין ל"טיימס" הבריטי ואמר שהעדיף בקיץ את באיירן מינכן על פני מנצ'סטר יונייטד וקבע שהוא מאושר כי עשה את ההחלטה הנכונה. "רציתי להגיע לקבוצה הכי חזקה שיש ולפרויקט שאפתני מאוד. אני מאושר מאוד שבחרתי בבאיירן מינכן", אמר הצ'יליאני, "הכרתי את המדינה וידעתי איך האנשים בגרמניה וזו גם עוד סיבה לכך שבחרתי בבאיירן ואני מאושר כאן". האם גם בבאיירן יהפכו ליותר מאושרים מווידאל? את התשובה נתחיל לקבל כבר הערב מול האקסית שלו, יובנטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully