וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקלי קלצ'י: ההשתלבות המהירה של קלצ'י איהנאצ'ו במנצ'סטר סיטי

21.2.2016 / 13:00

קלצ'י איהנאצ'ו השתלב במהירות מופלאה בסגל הבוגר של מנצ'סטר סיטי, ומציג ממוצע של שער כל 70 דקות. בגביע האנגלי הולך לו טוב במיוחד, והערב הוא צפוי להוביל את החוד בשמינית הגמר בסטמפורד ברידג'. פלגריני סומך עליו, והניגרי לא נוטה לאכזב אותו. הבלוג של יוכין

one

בווידאו: שער הניצחון בתוספת הזמן של איהנאצ'ו מול סוונסי

מנצ'סטר סיטי רוצה לבנות את עצמה לפי המודל של ברצלונה. היא כלל לא מנסה להסתיר זאת, ועל כך עמלים המנכ"ל פראן סוריאנו והמנהל הספורטיבי צ'יקי בגיריסטיין, שגויסו אחרי שעזבו את המועדון הקטלוני. מינויו של פפ גווארדיולה, חלום ישן של הבעלים, ממשיך באופן טבעי את הקו. אחד ההיבטים החשובים ביותר באסטרטגיה הוא טיפוח השחקנים באקדמיה, אך הדבר לא בא בינתיים לידי ביטוי. לפיכך, קלצ'י איהנאצ'ו הוא נושא הדגל. החלוץ הניגרי בן ה-19 הוא הסמל להצלחה העתידית, והוא אמור לשדר לדור הצעיר כי ניתן להשתלב בסגל הבכיר ולהפוך לכוכב, על אף הרכישה הסיטונאית של סופר-סטארים בעשרות מיליוני ליש"ט.

למען הדיוק, איהנאצ'ו הוא לא ממש בוגר האקדמיה הקלאסי. הניגרי הצטרף למועדון רק בגיל 17, אחרי שהוכתר לשחקן המצטיין במונדיאל בו זכתה נבחרתו במדליות הזהב. כלומר, הוא לא התחנך בסיטי במשך שנים ארוכות, והגיע כבר על תקן כוכב פוטנציאלי, בעוד המועדון מנצח את ארסנל ופורטו במאבק על שירותיו. כדי להבין את הרקע שלו, אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה של שגיב ברעם. ובכל זאת, הוא הסנונית הראשונה, והצלחתו המסחררת גורמת לאופטימיות אצל ראשי האקדמיה.

מנואל פלגריני ראוי לכל הקרדיט על השילוב הפנומנלי של היהלום הניגרי. "ספגתי ביקורת בקיץ כי לא הבאנו מחליפים לאדין דז'קו וסטבן יובטיץ', ועניתי שאני בונה על קלצ'י. אני רואה אותו כל יום באימונים, ויודע בדיוק למה הוא מסוגל", אמר המאמן הצ'יליאני בסוף ינואר אחרי השלושער של איהנאצ'ו לרשת אסטון וילה בגביע. תרומתו סנסציונית בכל קנה מידה – הנער הרשית תשע פעמים ב-629 דקות על הדשא, כלומר הוא נהנה מממוצע של שער כל 70 דקות. אפילו קון אגוארו לא מתקרב למאזן מסוג זה. ואם זה לא מספיק, הרי שהוא יודע להיות במקום הנכון ברגע הנכון, ולהבקיע בעיתוי החשוב באמת.

קלצ'י איהנאצ'ו שחקן מנצ'סטר סיטי. AP
יודע להיות במקום הנכון ברגע הנכון. איהנאצ'ו/AP

יותר יעיל ומסוכן מבוני

איהנאצ'ו פרץ לתודעה בתחילת ספטמבר במשחק החוץ מול קריסטל פאלאס. מעטים האוהדים האנגלים שזכרו על קיומו כאשר הוא נכנס כמחליף בדקה ה-89, בעוד התוצאה מאופסת. אגוארו הפצוע הוחלף עוד במחצית הראשונה, וילפריד בוני לא סיפק את הסחורה, ופלגריני שלח את הניגרי לדשא. רבים פירשו זאת כצעד של ייאוש, אבל בחלוף דקה קבע קלצ'י 0:1, ועזר לסיטי לשמור על המאזן המושלם בפתיחת העונה.

גם משחקו הראשון בהרכב היה מול פאלאס, במשחק הביתי בגביע הליגה, והתפוקה הדהימה אפילו את פלגריני. הניגרי בישל פעמיים, כבש בעצמו, והיה הכוכב האולטימטיבי בניצחון 1:5. מגוון הכישורים שלו הרשים את הפרשנים. איהנאצ'ו לא רק יעיל כחלוץ רחבה בזכות מבנה הגוף החסון, אלא גם ניחן בטכניקה משובחת, נייד מאוד, יודע לפנות שטחים לחבריו, ומעל הכל מפגין ביטחון עצמי שלא מאפיין בדרך כלל שחקנים בגילו. "זה רגע חשוב מאוד עבור הקבוצה, כי אנחנו יודעים שיש לנו אופציות גם ללא אגוארו", אמר אז המאמן.

כאשר היה זקוק לאופציה כזו, איהנאצ'ו דאג לספק את הסחורה. הוא נכנס לקראת סיום הקרב מול האל בגביע הליגה וכבש מיד את השער שסגר עניין בדרך לניצחון. הוא הבקיע שער ניצחון דרמטי מאוד נוסף בפרמיירליג נגד סוונסי, כאשר הברבורים הישוו בזמן פציעות וחגגו נקודה, אך נאלצו לחזור לקרקע המציאות בדקה ה-94. בינואר פתח הניגרי לראשונה לצידו של אגוארו, נגד נוריץ' בגביע, ונרשם שוב על לוח התוצאות. השילוב עבד יפה גם בליגה, מול יריבתו האהובה פאלאס, והחלוץ הצעיר בישל לארגנטיני ב-0:4 חלק. בשלב מסוים, היה ברור שהוא מסוכן יותר מבוני, מה גם שהסקורר מחוף השנהב נוטה להיפצע.

מנג'ר מנצ'סטר סיטי מנואל פלגריני. רויטרס
עשוי להמשיך עם איהנאצ'י. מנואל פלגריני/רויטרס

יילך עם פלגריני לקבוצתו הבאה?

ואז הגיעה החגיגה מול וילה. איהנאצ'ו לא רק חגג עם שלישיה, אלא גם העביר רושם של מנהיג על המגרש. האוהדים קראו בשמו ושרו לו שירים. כאשר נשרק פנדל לזכות סיטי, ביקש פלגריני מהניגרי לגשת לנקודה הלבנה והסביר בדיעבד: "העברתי את ההוראה כי הוא היה השחקן הכי חם. הדרך שלו לבעוט פנדלים מרהיבה, ואני רואה אותה באימונים כל הזמן. זו היתה ללא ספק ההחלטה הנכונה".

האמון מצד הבוס נותן לאיהנאצ'י כנפיים. "אני רוצה להוכיח לפלגריני שהוא צודק בכל הזדמנות", אומר החלוץ. כאשר נשלח בשבוע שעבר למשחק הגדול מול טוטנהאם, הוא הבקיע את שער השיוויון, וזו לא אשמתו שסיטי ספגה בהמשך שוב והפסידה. מבחינת מהלך המשחק, גם זה היה שער קריטי בפוטנציה. היחסים הקרובים בין המנג'ר לבן טיפוחיו מהווים בסיס להצלחה, ולכן לא מפתיע לראות דיווחים בניגריה לפיהם פלגריני עשוי לנסות להחתים את איהנאצ'ו בקבוצתו הבאה. כי הרי אם גווארדיולה יחתים חלוץ או שניים עם שם עולמי בתקציב הבלתי מוגבל שיועמד לרשותו, מה יעשה קלצ'י? זו הסתירה המהותית בין השאיפה לקדם שחקני אקדמיה לבין הנסיון לזכות בכל התארים כאן ועכשיו. בבאיירן מינכן, גווארדיולה לא בדיוק דאג להשביח כישרונות מקומיים.

מקום העבודה החדש של פלגריני בעונת 2016/17 טרם ידוע. לא ניתן לפסול את מנצ'סטר יונייטד ואת צ'לסי, גם אם הן מנסות ככל הנראה להתמקד בשלב זה באופציות אחרות. זניט מסתמנת כיעד אפשרי מאוד, ומדובר במועדון שטרם החתים שחקנים אפריקנים, כך שהתסריט הזה עשוי להיות מרתק במיוחד. בכל מקרה, כל עוד פלגריני בסיטי עד מאי, איהנאצ'ו יעשה הכל כדי לקדם את מעמדו ולהוכיח שהוא ראוי להיות שחקן הרכב לגיטימי בעונה הבאה. בשבועות הקרובים, ההזדמנויות לבלוט על הבמה הגדולה הורחבו, כי פלגריני כלל אותו בסגל לליגת האלופות. בשלב הבתים לא היה בו צורך, אך כעת – לאור ההתקדמות המקצועית האדירה והפציעה של בוני – איהנאצ'ו עשוי לתרום רבות גם בליגת האלופות.

קלצ'י איהנאצ'ו זוכה בתואר הכדורגלן המבטיח של השנה באפריקה. AP
מבטיח לא רק בניגריה. איהנאצ'ו זוכה בתואר השחקן המבטיח של השנה באפריקה/AP

פעם לא היה לו כסף לראות את הגמר

עומס המשחקים בארבע חזיתות מצריך רוטציה, והערב עשוי איהנאצ'ו להוביל את החוד בקרב מול צ'לסי בשמינית גמר הגביע. "אנחנו הולכים להעניק לשחקנים הצעירים הזדמנות, והם צריכים לקחת אותה", הצהיר פלגריני. הניגרי כבר הוכיח פעם אחר פעם שהוא יודע לנצל צ'אנסים מסוג זה עד תום. אם יצעיד שוב את סיטי לניצחון, יהיה זה אחד הרגעים החשובים בעונת הפריצה הנפלאה, אולי בדרך לשני גמרים.

רק לפני שלוש שנים, כאשר סיטי התמודדה מול וויגאן בגמר הגביע האנגלי, לאיהנאצ'ו לא היה כסף לצפות בשידור במולדתו. "לא היתה לנו טלוויזיה, וכדי לראות את המשחקים אנשים נדרשים לשלם כ-20 סנטים למועדון המקומי. בדרך כלל לא היה ברשותי הסכום הנדרש. צפיתי יותר בשידורים מהליגה הספרדית כי הכניסה היתה זולה יותר", הוא סיפר לא מכבר.

והנה, זמן לא רב חלף מאז, וכעת משלמים בני ארצו את הסנטים למועדון כדי לצפות בו מככב במועדון פאר. בסוף החודש עשוי איהנאצ'י ליטול חלק בגמר גביע הליגה מול ליברפול, וזו תהיה חוויה מרגשת במיוחד עבורו. השאיפה היא לשוב לוומבלי גם במאי, ולשם כך דרוש ניצחון על הכחולים, שיחזיר את הקבוצה למסלול אחרי שני ההפסדים הכואבים בליגה, לקראת הנסיעה לקייב במסגרת ליגת האלופות. הבמה כולה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully