וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: אליס שלזינגר ניצחה את ירדן ג'רבי, אך הפסידה בקרב על הזהב

20.2.2016 / 18:21

הישראלית שמייצגת את בריטניה גברה על יריבתה הוותיקה, אך רותקה על ידי טרסטניאק והסתפקה במדליית הכסף בגרנד פרי דיסלדורף. ג'רבי ספגה איפון בקרב על הארד, גם בולדר הפסידה מדליה

אליס שלזינגר ג'ודוקא נבחרת בריטניה מול ירדן ג'רבי. GettyImages
ניצחון יוקרתי. אליס שלזינגר מעל ירדן ג'רבי/GettyImages

היום השני בתחרות הגרנד פרי בדיסלדורף, גרמניה, סיפק פיקנטריה ודרמה לא קטנה, כאשר ירדן ג'רבי פגשה בחצי הגמר את אליס שלזינגר והפסידה ליריבה המייצגת כיום את בריטניה. בסופו של דבר שלזינגר סיימה עם מדליית הכסף לאחר שהפסידה בגמר, בעוד ג'רבי הפסידה בקרב על הארד. לינדה בולדר הודחה ברבע הגמר ופספסה את מדליית הארד מבית הניחומים.

ירדן ג'רבי ג'ודוקא נבחרת ישראל (משמאל) מול אליס שלזינגר. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
פספסה גם את הארד. ירדן ג'רבי בקרב שלה מול אליס שלזינגר/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

ג'רבי (63 ק"ג), שפתחה לראשונה את הופעותיה בעונת 2016, נראתה טוב בשלושת הקרבות הראשונים שלה. הישראלית, שסיימה חמישית באליפות העולם האחרונה, גברה באיפון בסיבוב השני על סטפני טרמבליי מקנדה, ולאחר מכן השיגה איפון נוסף 40 שניות לסיום הקרב שלה מול ג'ניפר וויצ'רס כדי לעלות לשלב שמונה האחרונות. בשלב הבא ג'רבי השיגה ווזארי ולאחר מכן איפון על אנה ברנהולם השבדית ועלתה לחצי הגמר, בו הפסידה כאמור לשלזינגר. בקרב על הארד, היא נכנעה לרוסייה יקטרינה ולקובה עם איפון אחרי 40 שניות.

באותו משקל, אליס שלזינגר שמייצגת את בריטניה, פתחה את הופעותיה בסיבוב השני ולא נתקלה בקושי מיוחד בקרב הראשון שלה מול טיילור קינג מלוקסמבורג כדי להכניע אותה באיפון. מיד לאחר מכן היא השיגה איפון מהיר 34 שניות מפתיחת הקרב שלה מול איזבל פוצ'ה הספרדיה, ובשלב הבא היא התמודדה מול האוסטרית מגדלנה קרסקובה והשיגה איפון שסידר לה הופעה בחצי הגמר. במפגש מול ג'רבי בחצי הגמר, שלזינגר השיגה יוקו מוקדם, ובהמשך הכניעה את יריבתה המיתולוגית באיפון שסידר לה הופעה בגמר במקום שבו עשתה את הקאמבק בדיוק לפני שנה. טינה טרסטניאק הסלובנית עמדה בדרכה של שלזינגר אל הזהב, וניצחה אותה בגמר עם ריתוק שהגיע אחרי שני עונשים שספגה אליס, לה הוענקה מדליית הכסף.

במשקל 70 ק"ג לינדה בולדר פתחה את דרכה בסיבוב השני ועברה בזכות ניצחונות בעונשים את סאבינה גרצ'אק ההונגריה. הקרב שלה מול יוליאן רוברה משוויץ הוכרע בזכות יוקו לישראלית-הולנדית, אבל לאחר מכן הפסידה בולדר לגרמניה לורה ורגאס קוך, מי שסיימה כסגנית אלופת העולם לפני שלוש שנים, אחרי שזו השיגה יוקו בשלהי הקרב. בקרב הראשון מבין שניים בבית הניחומים עברה בולדר את הספרדיה מריה ברנבאו כשריתקה את יריבתה בשניות האחרונות של הקרב, אך במאבק על הארד הפסידה ביוקו לקולומביאנית יורי אלביאר.

באותו משקל, ליאור וילדיקן סיימה את דרכה בסיבוב השני אחרי שהיא נוצחה בקרב הראשון שלה מול הקוריאנית סאונגיאון קים שהכניעה אותה באיפון. אצל הגברים, אסף חן (81 ק"ג) הפסיד בקרב הראשון שלו למונגולי אוגנבטאר אוטגונבטאר שהסתפק ביוקו כדי לחלוף על פניו בדרכו לשלב הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ירדן ג'רבי (מימין) מול אליס שלזינגר. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
מרגישה את הפרגונים מישראל. אליס שלזינגר מול ירדן ג'רבי/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

בסיום התחרות מסרה שלזינגר: "אני מרגישה שציינתי נקודת דרך חשובה לקראת המסע שלי לריו 2016. זה הסבב הראשון שלי השנה, וזה לאחר תקופה משמעותית בה עבדתי קשה מכל ההיבטים. לזכות במדליה בכל תחרות זה לא מובן מאליו, ואיני שוכחת לרגע שהדבר הכי חשוב זה להמשיך להשתפר ולעשות כל פעם עוד צעד קדימה. אני רוצה להגיד תודה לצוות המקצועי המצוין שעוטף אותי, למאמנת הנבחרת קייט, לפבל מאמני האישי ולמשפחה שלי שבכל המסע האינטנסיבי הזה, מהווה עבורי חומה בצורה של רוח גבית. אני רואה ומרגישה את הפרגונים מישראל ומאנגליה, פרגונים שנותנים לי דרייב נוסף של המון מוטיבציה. בסיום השמחה של הזכייה, אני כמובן באופן טבעי ממשיכה להתאמן ולהתכונן לקראת הסבבים והתחנות הבאות".

מאמן הנבחרת שני הרשקו: "סיימנו יום מאכזב מאוד מבחינתי. אנו נבחרת ששואפת למדליה בכל תחרות, ובתחרות בה הפסדנו שני קרבות על המדליה אי אפשר להסיק מסקנות חשובות. בכל מקרה עומד בפנינו יעד אחד מרכזי וחשוב - המשחקים האולימפיים בריו. כל השאר הם האמצעים ולא המטרה. עד ריו הדבר הכי חשוב עבורי זו למידה מטעויות ומהצלחות. נסיק את המסקנות הנדרשות כדי להשתפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully