וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלנדו סה בתפקיד ראדוניץ', תורג'מן בתפקיד שכטר? שימו לב אליהם

20.2.2016 / 7:10

הרכש של מכבי תל אביב צריך להראות שהוא יותר מעוד תיק רפואי, לחלוץ הפועל תל אביב יש מה להוכיח מול האקסית. וגם: האיש שיכול להדביק את הפועל חיפה, "כוכב הכדורגל" שאמור לשקם את קרית שמונה והאס של סכנין. 5 שחקנים שכדאי לשים לב אליהם

one

בווידאו: כל שערי השבת שעברה

שלושה מחזורים בלבד נותרו לסיום העונה הסדירה בליגת העל. מרבית קבוצות הליגה עדיין בתמונת הפלייאוף העליון ונראה שכל ריצה - חיובית או שלילית - של אחת מהן, יכולה להפוך עונת כישלון להצלחה עם תקווה לעונה הבאה. או להפך. מכבי תל אביב תשחק הפעם לפני הפועל באר שבע, כשתארח את הפועל חיפה בשבת. המוליכה תפגוש יומיים לאחר מכן את בני יהודה ותנסה לא למעוד. המפגש בין מכבי חיפה להפועל תל אביב הפך פתאום למשחק מסקרן מאוד וגם בית"ר ירושלים, אחרי סערת הרדיוס וההצגה מול הירוקים, תצא לעכו במטרה להגדיל את יתרונה במקום השלישי. אז הכותרות השבוע דנו בעיקר בשאלה אם יהיה או לא יהיה כדורגל. בואו נתעסק בחמישה סיפורים שדווקא כן קשורים למשחק.

אלון תורג'מן

אלון תורג'מן שחקן הפועל תל אביב לפני עדי נמני שחקן הפועל רעננה. ברני ארדוב
אלון תורג'מן שחקן הפועל תל אביב לפני עדי נמני שחקן הפועל רעננה/ברני ארדוב

תקופה מתסכלת מאוד במכבי חיפה מבחינתו של החלוץ, הסתיימה בצורה די אופיינית לפליטי הכרמל בשנים האחרונות - בהפועל תל אביב. בניגוד ל"כוכבי" העבר (טרגדיות פלאח ואזולאי), עושה רושם שלתורג'מן יש הרבה פתרונות להציע לאלי גוטמן. תורג'מן מסוגל לספק לאדומים משחק עם הגב לשער, טכניקה טובה וכפי שראינו מול רעננה, גם בישולים ושערים.

בדומה לאיתי שכטר, נראה שהפרידה מהירוקים עשתה רק טוב לאלון תורג'מן, מה שגורם לאוהד הממוצע לחשוב מה לא מתקתק בחוד הירוק, שעובד כל כך טוב בקבוצות אחרות. לחץ? אולי דומיננטיות גדולה מדי של אלירן עטר וגליינור פלט? בכל אופן, לא נגיד "זבל" של אחרים, אבל הפועל בהחלט מצאה "אוצר".

אלון תורג'מן שותף בשבעה משחקי ליגה העונה במדי מכבי חיפה. הקבוצה הצליחה לכבוש רק באחד מהמשחקים הללו. להפיל את הכול עליו לא יהיה נכון, אך המספרים לא משקרים. הוא היה צריך את המעבר הזה. אם המפגש של תורג'מן מול מכבי חיפה יהיה כמו זה של שכטר, אז יש כאן טרנד מטריד מאוד מבחינתו של רוני לוי, שמעלה לא מעט שאלות. יהיה מסקרן לראות אם הוא יצליח לשחזר את ההופעה של חברו מבית"ר ירושלים.

ברונו פיניירו

שחקן הפועל חיפה, ברונו פיניירו. ברני ארדוב
שחקן הפועל חיפה, ברונו פיניירו/ברני ארדוב

אוי, הפועל חיפה. איכשהו, כמעט בכל עונה - לא משנה הסגל, המאמן או הצוות המקצועי - משהו בקבוצה האדומה מהכרמל קורס ברגע האמת. לפעמים זה נגמר בירידה, לפעמים זה נגמר בנס, אבל זה מעורר הרבה מאוד תהיות. בשורה התחתונה, הפועל חיפה מתחת לקו האדום, והיא צריכה מישהו שירים אותה משם. אושרי רואש כבר לא יהיה מנהיג, אז אולי ברונו פיניירו?

הפורטוגלי היה היחיד (אל תיקחו ברצינות את הפוקס של אלי אלבז), ששיחק כדורגל ראוי בהפסד להפועל באר שבע. ניסה להניע כדור, רץ לשטחים ודחף קדימה כאשר קיבל הוראה לעבור מתפקידו כבלם לקישור. במחזור הקרוב הוא יפגוש את מכבי תל אביב, כשהוא יודע שבמשחק לאחר מכן, מול הפועל רעננה, הוא מוצהב ולא ישחק. זה הזמן להתעלות.

פיניירו לבדו לא יוכל לעצור את הקישור העדיף של מכבי תל אביב, בטח כאשר יוסי דורה וחנן ממן חסרים בגלל צהובים, אבל הוא כבר הצליח להתבלט במשחק מול קבוצה איכותית והפעם, כשהוא באזור הסכנה, הרבה יותר נמצא על הכף. אגב, לאחר שהיה די אדיש ברוב שלבי פתיחת העונה, הוא ספג ארבעה מתוך חמשת הכרטיסים הצהובים שלו בחודשיים האחרונים. הרים את האגרסיביות, אך הקבוצה, איך נאמר... לא מיישרת קו. משהו חייב להשתנות, ואולי הוא ידביק את חבריו ברצון הזה.

אורלנדו סה

שחקן מכבי תל אביב, אורלנדו סה. ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב, אורלנדו סה/ברני ארדוב

הבטיחו לנו אורלנדו מג'יק. בינתיים, קיבלנו רק פגרת אולסטאר. החלוץ שהגיע למכבי תל אביב כמחליפו של דיאן ראדוניץ', מתגלה עד כה כהעתק רפואי של הקרואטי שעזב להפועל רעננה. עד כה, רוב התמונות שלו בארץ כוללות מעילי עור ודאחקות ביציע.

אחרי שמועות על פציעה קשה יותר, סה עשוי לפתוח מול הפועל חיפה, קבוצה שנמצאת במסלול התרסקות ושמציגה שישה משחקים ללא ניצחון. דווקא אחרי שעדן בן בסט התביית לו על עמדת החלוץ, הוא עשוי לפנות את מקומו לפורטוגלי, שהגיע להיות שובר השוויון במרוץ האליפות.

אז היה את אותו שער בבכורה מול הפועל ראשון לציון בגביע המדינה, אבל אנחנו נצטרך לראות יותר כדי לשפוט. יש רק עוד 13 משחקים עד לסיום העונה של הצהובים. ג'ורדי לא יהיה כל כך סלחן במקרה של נדידת צלחת האליפות לבאר שבע ואם הפורטוגלי רוצה מקום בקבוצה בעונה הבאה, הוא חייב להשפיע. ומיד.

ברונו

שחקן עירוני קרית שמונה ברונו. ברני ארדוב
שחקן עירוני קרית שמונה ברונו/ברני ארדוב

"כוכב כדורגל", כך הגדיר איזי שרצקי את ברונו קוניה כשהנחית את הברזילאי בן ה-22 בקרית שמונה. זה התחיל עם הרבה עליות וירידות והתייצב בשבועות האחרונים על תצוגות לא רעות, שלרוע מזלו, באות על חשבון הצלחת הקבוצה.

ברונו כבש ארבעה שערים ב-11 המשחקים האחרונים של קבוצתו בכל המסגרות, כולל שניים בשלוש ההופעות האחרונות. יש לו המון כדורגל, הוא פיזי, טכני ויודע לסיים. הבעיה: הוא צריך את הכדור אצלו ברגל ולא יודע לייצר מצבים ללא עזרה, מה שמכביד על התקפת הקבוצה.

למרות השינויים הרבים שנעשו במצבת הזרים של קרית שמונה העונה, מצבו של קוניה תמיד נותר איתן. לא חשבו להחליף אותו למרות שהביאו חלוצים זרים ועכשיו, אחרי שהתחלף המאמן, הוא צריך להראות שהוא יודע לחיות בהרמוניה עם אופיר מזרחי ואחמד עאבד, ולא להצליח רק כשהקבוצה נכשלת. בשבת הוא מול קבוצה נוספת במשבר – מכבי פתח תקוה. הוא כבש במשחק הקודם נגדה, בגמר גביע הטוטו. הפעם הוא ינסה גם לנצח.

סגס תאמבי

פדרו גלבאן שחקן בני יהודה (ימין) מול תאמבי סגס שחקן בני סכנין. יוסי ציפקיס
פדרו גלבאן שחקן בני יהודה (ימין) מול תאמבי סגס שחקן בני סכנין/יוסי ציפקיס

מאז נכנס סגס תאמבי סופית להרכב בני סכנין, הקבוצה פשוט פורחת. המאזן של סכנין כשתאמבי ב-11 הוא חמישה ניצחונות ותיקו בשישה משחקים. מה תגידו על זה בתור חיזוק? בנוסף, סכנין גם לא ספגה בחמישה מהמשחקים הללו. כזה אימפקט של שחקן על קבוצה, בטח באמצע העונה, לא ראינו כבר הרבה מאוד זמן.

תאמבי קשר דפנסיבי שיודע להניע כדור, הוא אגרסיבי מאוד (חמישה כרטיסים צהובים ב-12 משחקים בכל המסגרות העונה), טכני ותומך היטב בחוליה ההגנתית. לקשר הנבחרת הצעירה יש אפילו שער ברצף הזה – נגיחה יפהפייה נגד הפועל אשקלון בגביע.

אז אחרי פתיחה נוראית לעונה, סכנין נמצאת כפסע מהפלייאוף העליון והיא תארח בשבת את הפועל כפר סבא. ניצחון והיא תהיה בעמדה מצוינת לקראת שני המשחקים האחרונים. יהיה מעניין לראות את תאמבי מול קבוצה שרצה היטב, ובמיוחד במשחק שהוא כל כך קריטי, מוראלית וכלכלית, עבור המועדון בו הוא משחק מאז גיל 16.

טל כחילה שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
הופך לאחד הבלמים הטובים בליגה. טל כחילה/קובי אליהו

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

ברק יצחקי - לא שותף ב-1:3 של מכבי תל אביב על מכבי נתניה. העניין המדאיג מבחינתו: בוס העדיף לבצע חילוף אחד בלבד ולא לשתף עוד מחליפים, למרות שנתניה לא באמת איימה.

טל כחילה - 90 דקות מצוינות נגד מכבי חיפה, כולל כמה פעולות הגנתיות מרשימות וקריטיות. חזר לעצמו מהרגע שסוגיית החוזה נפתרה והופך בשקט לאחד מהבלמים הטובים בליגה שלנו.

וויליאם סוארס - 8 דקות בלבד מול הפועל חיפה. נראה שברק בכר מחזיר אותו בהדרגה לעניינים. ההגנה, בראשות שיר צדק ולואי טהא, לא הייתה בשיאה ואף ספגה גול טיפשי.

בוריס קופיטוביץ' - המשיך בטירוף של החודש האחרון. יציב הגנתית, לא אשם בשער שספגה קבוצתו ותורם בהנעת הכדור. העוגן המונטנגרי של עכו ישאיר אותה בליגה?

אוהד לויטה - סטויקוביץ' החלים בזמן, ונראה שהקדנציה של לויטה במכבי חיפה הסתיימה, אלא אם כן נראה משהו מאוד בלתי צפוי בשלושת החודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully