וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגות הודיעה על כינוס דיון דחוף בעקבות האירועים

בית"ר עתרה לבית המשפט המחוזי בדרישה לבטל את עונש הרדיוס, אבל הודיעה שלא תקבל כל פסיקה של השופט. ההתאחדות תקבל כל החלטה למרות שהיא לא חייבת. מירי רגב הרגיזה את עמותת האוהדים. צפו במשדר באולפן וואלה! NEWS

מערכת וואלה!

בווידאו: משדר הספורט היומי על המשבר של בית"ר וההתאחדות

בבית"ר ירושלים, במנהלת הליגה וגם במכבי חיפה ובגוף המשדר, מצפים ליום של התפתחויות בכל הנוגע למפגש המתוכנן בין הקבוצה מהבירה לזו מהכרמל מחר (שני). אנחנו מלווים את אותן התפתחויות ונעדכן על כל אחת מהן.

תקציר האירועים הקודמים:

- בית"ר ירושלים ספגה עונש רדיוס שאמור להיות מוחל במשחק נגד מכבי חיפה.

- הקבוצה מהבירה דרשה לדחות את קיום עונש הרדיוס למשחק הבא והסתמכה על תקדים לפיו עונש דומה שהוטל על מכבי חיפה בעבר, נדחה.

- בית הדין של ההתאחדות לכדורגל סירב לדחות את העונש.

- מנהלת הליגה הודיעה שהמשחק יתקיים ביום שני ב-20:55 באצטדיון המושבה בפתח תקוה, אבל אנשי בית"ר כלל לא שריינו את האצטדיון.

- בית"ר ירושלים איימה לא להופיע למשחק והבוקר עתרה לבית המשפט המחוזי בלוד בדרישה לדחות את קיום המשחק.

16:30: בבית המשפט המחוזי בלוד החל הדיון בעתירתה של בית"ר ירושלים לביטול עונש הרדיוס. את בית"ר מייצגים עורכי הדין מוזסון ואייזנברג, את מכבי חיפה עו"ד אודי שוכטוביץ', את ההתאחדות עו"ד ניר רשף ואת המנהלת עו"ד מוטי בורנשטיין.

יורם באומן יו"ר מנהלת הליגה עם אורן חסון מנכ"ל מנהלת הליגה. ניב אהרונסון
דיון דחוף. ראשי מנהלת הליגות/ניב אהרונסון

13:50: מנהלת הליגות הודיעה שהערב בשעה 18:00 היא תקיים ישיבת דירקטוריון דחופה בצל האירועים.

12:40: בניגוד לעמדת בית"ר ירושלים, בהתאחדות לכדורגל מתכוונים לכבד את החלטת בית המשפט המחוזי בלי קשר לפסיקה. תיאורטית, בהתאחדות יכולים לא לקבל את החלטת בית המשפט ולספוג עונש כספי שיוטל עליה בגין ביזוי בית המשפט. אבל מבדיקת וואלה! ספורט עולה כי בהתאחדות יקבלו את התערבות בית המשפט המחוזי גם אם הדבר יהיה מנוגד לתקנון ההתאחדות וגם אם בית המשפט יפסוק בניגוד לפסיקת בית הדין העליון, שכזכור דחה בשבוע שעבר את עתירת בית"ר ירושלים ולא הסכים לקיים דיון בשאלת הרדיוס.

מי שאמור לייצג את ההתאחדות בדיון הם תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף והיועץ המשפטי עו"ד אפרים ברק. הם צפויים לטעון כי ההחלטה של בית"ר מנוגדת לתקנון המשפטי של ההתאחדות. באופן כללי ההתאחדות אינה מתנגדת לביטול עונשי הרדיוס ומציינת לאורך כל הדרך כי שינוי התקנון הוא בידיים של הקבוצות עצמן. אגב, במנהלת הליגה מבדילים את עצמם וטוענים כי הם לא צד בעניין מאחר שאין להם נגיעה לצדדים המשפטיים.

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר. יוסי ציפקיס
תומך בביטול הרדיוס. שחר/יוסי ציפקיס

12:43: בעמותת אוהדי בית"ר ירושלים הגיבו להודעה האחרונה מטעם השרה מירי רגב: "לא ברור כלל איך כבוד השרה קוראת בהודעה רשמית מחד לכבד את החלטות בית הדין ותקנון ההתאחדות ובאותה נשימה קוראת לחרוג מהוראות התקנון ולקיים את המשחק בבאר שבע. עמותת האוהדים חוזרת על עמדתה לפיה את המשחק יש לקיים רק אבל רק באצטדיון טדי ושמחה כי הבעלים אלי טביב עומד איתן על כך".

12:22: עו"ד אודי שוכטוביץ' יהיה נציגה של מכבי חיפה בדיון בבית המשפט המחוזי בשעה 16:30. הירוקים אמורים לדרוש את ביטול עונש הרדיוס של בית"ר ירושלים וקיום המשחק ביום שני הקרוב באצטדיון טדי.

11:52: דובר בית"ר ירושלים, אושרי דודאי, במשדר וואלה! ספורט: "גם אם בית המשפט ידחה את הפנייה שלנו ולא יקבל את הדרישה לביטול הרדיוס, לא נופיע למשחק במושבה".

10:14: בית המשפט המחוזי בלוד ידון בעתירה של בית"ר ירושלים היום בשעה 16:30. לדיון הוזמנו גם נציגים מההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות וכן נציגים של מכבי חיפה.

עוד באותו נושא

דובר בית"ר ירושלים: "ההתאחדות והמנהלת הוצגו במערומיהן, הן חייבות פרובוקציה"

לכתבה המלאה
שחקני בית"ר ירושלים, ניקיטה רוקאביציה (אמצע), דוד קלטינס, לירוי צעירי, דן איינבינדר. ברני ארדוב
גם השחקנים ממתינים להחלטה/ברני ארדוב

10:09: מערך הדוברות של שרת הספורט מירי רגב פרסם הודעה: "לאחר שיחות שקיימה השרה עם הבעלים של בית"ר ירושלים, אלי טביב, ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הכדורגל, משטרת ישראל ונציגי האוהדים, מבקשת השרה מכל הצדדים לכבד את החלטת בית הדין למשמעת שפסק על עונש רדיוס לבית"ר ירושלים. עם זאת, השרה קשובה למצוקה של אוהדי הכדורגל משתי הקבוצות ופעלה כדי להעביר את המשחק לאצטדיון טרנר בבאר שבע המאפשר להכיל את כלל האוהדים הצפויים להשתתף במשחק. השרה פונה לאלי טביב וליעקב שחר לאמץ את הפתרון הנ"ל באין פתרון אחר".

9:31: ארגון אוהדי מכבי חיפה, "הקופים הירוקים", הוציא הלילה הודעת תמיכה בהנהלת המועדון בה נאמר כי הוא יחרים משחקי רדיוס. בהודעה נכתב בין היתר: "מספר פעמים הצהרנו את עמדתנו לגבי משחקי רדיוס ככלי ענישה בכדורגל הישראלי, ואנו קוראים מכאן לראשי המועדון להחרים כל משחק רדיוס אשר תספוג מכבי חיפה בעתיד, כולל את משחק הרדיוס הקרוב מול הפועל תל אביב. לכלי הענישה הזה כבר מזמן אין מקום בכדורגל הישראלי ואנו ניאבק בכל דרך שתידרש עד אשר יבוטל חוק עונשי הרדיוס בכדורגל הישראלי".

9:16: גורם בהתאחדות לכדורגל סיפר שאם בית"ר ירושלים לא תופיע למשחק, בהחלט יישקל מהלך של הורדת ליגה שלה - כפי שדורש התקנון. אותו גורם הזכיר את ליטקס לובץ' - אחת מהקבוצות הגדולות בבולגריה - שהורדה לליגת המשנה המקומית לפני כחודשיים אחרי ששחקניה נטשו את המגרש במחאה על החלטות שיפוט במשחק נגד לבסקי סופיה.

אצטדיון טדי. ברני ארדוב
בבית"ר ירושלים לא מוכנים לשחק מחוץ לטדי/ברני ארדוב

8:44: גם אם יוחלט לדחות את הרדיוס של בית"ר למועד אחר, קשה לראות כיצד המשחק יתקיים בטדי מחר. בית"ר עוד לא החלה בתיאומים עם משטרת ירושלים ובלי קשר, בטדי אמור להתקיים מחר ב-18:30 משחק של הפועל קטמון. מתוכנן מחר ב-18:30 משחק של הפועל קטמון באיצטדיון. בבית"ר העריכו אמש: "אם כולם כולל המשטרה ירצו, אפשר יהיה לעשות משהו, אבל סביר להניח שיעדיפו לדחות את המשחק"

8:40: נציגי בית"ר ירושלים הגישו הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד עתירה נגד קיום המשחק מול מכבי חיפה באצטדיון המושבה או בכל איצטדיון המכיל פחות מ-20 אלף מקומות. בבית"ר טוענים כי ישנה סכנה לחיי אדם באצטדיונים כמו המושבה ודומיו ושהם אינם מוכנים לקחת סיכון על כך. בבית"ר אמרו גם שהאחריות מוטלת על המועדון ולא על המשטרה על אף העובדה שהם משלמים מאות אלפי שקלים על כוחות שיטור ואבטחה. בבית"ר ממתינים להחלטת השופט אם הוא מקבל את העתירה ומקיים דיון בנושא.

8:29: בבית"ר עמלו סביב השעון בימים האחרונים במטרה להילחם על טענותיהם ולארח את המשחק בטדי, אך מה ששינה את כל כללי המשחק הייתה הודעתו של יעקב שחר בו הצטרף לאלי טביב והודיע כי הוא מתנגד למשחקי רדיוס. בבית"ר אמרו אמש: "זה לא ששחר מאוהב בטביב, הוא הבין את גודל ההזדמנות והלך כאן עד הסוף כדי להפוך את העונש הטיפשי הזה להיסטוריה".

בעלי בית"ר ירושלים, אלי טביב. קובי אליהו
עדיין לא אמר נואש. טביב/קובי אליהו

7:03: לקראת הגשת העתירה לבית המשפט, גורמים בבית"ר שבו ותקפו את מנהלת הליגה אתמול. "למרות כל מה שקורה הם המשיכו להתבזות והוציאו הודעה שקרית לפיה הסכמנו לשחק במושבה", אמרו. "מרוב לחץ וחוסר אונים הם עברו לשקרים. בשביל מה זה היה טוב? הם המשיכו אחרי זה והודיעו שאין להם סמכות להשפיע ועוד כל מיני שטויות. עצוב מאוד שזה הגוף שהקבוצות מינו כדי שיעזו למנף את המותג והענף".

7:00 ביממה האחרונה ניסתה שרת הספורט, מירי רגב, לסייע בנושא ולהעביר את המשחק מהמושבה, אך בבית"ר סירבו לכל פשרה שאינה כוללת משחק בטדי או באצטדיון המכיל לפחות 20 אלף מקומות. נציגי השרה אמורים להמשיך לפעול בנושא גם הבוקר במטרה להביא למציאת פתרון שיאפשר את קיום המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully