וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברק שלא מבריק, הבאנקר שראה שמסתדרים בלעדיו: שימו לב אליהם

13.2.2016 / 7:30

הווירטואוז שחייב לספק מספרים עבור מכבי תל אביב, העוגן שמחפש דרך להשפיע מחדש על באר שבע, היורש בהגנת בית"ר ירושלים, האיש שרוצה להותיר חותם במכבי חיפה והאנדרייטד מעכו. חמישה שחקנים שכדאי לשים לב אליהם השבוע

one

בווידאו: כל שערי השבת מהמחזור ה-22

הישורת האחרונה של הסיבוב השני של ליגת העל בעיצומה וכל הקבוצות, להוציא את הפועל באר שבע, מכבי תל אביב ומכבי נתניה, עוד יכולות לסיים (תיאורטית) בפלייאוף העליון או התחתון. ברק בכר ירצה לפתוח פער (זמני, שוב) של שמונה נקודות ממכבי תל אביב, שתרצה להתאושש מהדרבי כשתתארח אצל בשר התותחים של הליגה – מכבי נתניה. הפועל המחודשת תפגוש את הפועל רעננה ובית"ר ירושלים תארח (או שלא? תלוי בטביב) את מכבי חיפה, שיכולה להתקרב קצת אל המקום השלישי. אחרי שנרגענו מחלון ההעברות, והכדורגל הישראלי חזר לקרקע, הנה חמישה שחקנים שדווקא לא קושרו לקבוצות אחרות בשבועות האחרונים. נדיר, אבל שווה מדור.

ברק יצחקי

ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב/ברני ארדוב

חלוץ מכבי תל אביב חווה אולי את הירידה הדרסטית ביותר אצל האלופה העונה, ביחד עם איתן טיבי וקרלוס גרסיה. יש לו אמנם שלושה שערים, אך הוא עשה את זה ב-19 הופעות בליגה ובגביע. לדרבי הוא עלה בהרכב רק בגלל ששלומי אזולאי נפצע בחימום ובסך הכול, הוא השלים 90 דקות פעם אחת בלבד העונה, ב-1:3 על רמת השרון בגביע.

הדרבי היה נקודת מפנה עבור יצחקי. הוא קיבל את חולצת ההרכב (אמנם במקרה) במשחק חשוב וקריטי לראשונה אחרי חודשיים והגיב במשחק אנמי, בו לא הצליח להתבלט למרות 73 אחוזי החזקה בכדור (!). למרות הלחץ הגדול, הוא לא ויתר על העקבים, ואחד מחברי המערכת בוואלה! ספורט, אפילו התבדח לגבי אנדר/אובר הפעמים שהוא יבצע אותם במהלך המשחק. המספר שהוא נתן (5), היה לא רחוק מהמציאות.

יצחקי לא צפוי לקבל עוד הרבה הזדמנויות. נראה שהקבוצה התקדמה בלעדיו וה"ברק" שהוא נותן, זה לא בדיוק מה שבוס מחפש. נגד נתניה יש לו צ'אנס, כמו בערך כל שחקן בשורות מכבי, לספק מספרים. רק אותם מספרים יתנו לו מקום על המגרש בהמשך.

טל כחילה

שחקן הפועל רעננה, יובל שבתאי, נאבק בשחקן בית"ר ירושלים, טל כחילה. ברני ארדוב
שחקן הפועל רעננה, יובל שבתאי, נאבק בשחקן בית"ר ירושלים, טל כחילה/ברני ארדוב

עניין החוזה של טל כחילה היה בכותרות יותר מדי זמן. הדיון מדוע לא שיחק על רקע אי החתימה, כבר לא רלוונטי. הדבר החשוב הוא שבארבעת המשחקים האחרונים חזר כחילה להרכב בית"ר ירושלים. ההספק: ניצחונות על סכנין והפועל רעננה מבלי לספוג, תיקו (והצלה ענקית) נגד מכבי תל אביב והפסד דחוק להפועל באר שבע.

עם לוק ואומץ של אבא וחיבור טוב לחסוס רואדה, בית"ר מצאה את הנישה ההגנתית שלה. עד כה, עם כחילה בהרכב, בית"ר ניצחה ולא ספגה מול קבוצות קטנות, אך הוציאה רק נקודה משתי הגדולות.

במחזור הקרוב הוא מול מכבי חיפה, החידה של החודש האחרון. לא גדולה ולא קטנה – בעיקר לא יציבה. זה המבחן האמיתי של בית"ר, מול קבוצה במומנטום, שמתיימרת להיות במקום שלה. הירושלמים יכולים להבטיח ריאלית מקום בפלייאוף העליון, וזה באמת המקום של כחילה, שסבל כל כך הרבה העונה מחוץ למגרש, להתבלט.

וויליאם סוארס

וויליאם סוארס שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
וויליאם סוארס שחקן הפועל באר שבע/יוסי ציפקיס

בלם הפועל באר שבע ראה את הקבוצה שלו עושה חיל בחודש האחרון, בזמן שהוא היה מושבת בגלל פציעה. מאז יצא בדקה ה-20 מול מכבי חיפה ב-1:1 ב-4 בינואר, הקבוצה יצאה לרצף של שבעה ניצחונות רצופים, בהם ספגה שני שערים בלבד. לא רע בכלל. אגב, עם סוארס בהרכב, באר שבע שמרה על שער נקי בשבעה משחקים העונה. בלעדיו כאמור, בחמישה משבעה משחקים. חומר למחשבה.

אז סוארס חזר להרכב במשחק נוח מול בית"ר תל אביב רמלה, והראה קצת חלודה. הוא איחר קצת, תיקל בצורה בינונית, אבל למזלו, הוא לא שילם על זה. בשבת, מול הפועל חיפה, יהיה מי שיעניש אותו ולא בטוח שהוא יכול להרשות את זה לעצמו.

סוארס יצטרך להחזיר לעצמו את הלגיטימיות שהפכה אותו לבאנקר בהרכב המוליכה. הוא ייאלץ להיות יותר חד מול שחקנים כמו חבריו לקבוצה לשעבר, שלומי ארבייטמן ותומר סוויסה, והוא חייב להבין את החשיבות בלשחק יום לפני מכבי תל אביב ולפתוח פער זמני של לא פחות משמונה נקודות.

בוריס קופיטוביץ'

בוריס קופיטוביץ' שחקן הפועל עכו חוגג. אדריאן הרבשטיין
בוריס קופיטוביץ' שחקן הפועל עכו חוגג/אדריאן הרבשטיין

שני שערים, ארבע נקודות והרבה לב נתן בוריס קופיטוביץ' בשבועיים האחרונים להפועל עכו. במו ידיו ורגליו העלה הבלם המונטנגרי את העכואים מעל לקו האדום, עד התיקו בדרבי התל אביבי. הוא יכול היה להביא יותר, אך הפנדל הגבולי על גליינור פלט בתיקו נגד מכבי חיפה קצת פגע בו.

מדובר בבלם אנדרייטד, אחראי (ארבעה צהובים בלבד), שמשחק בקבוצה שסומנה כיורדת עוד באוגוסט. המשחק במחזור הקרוב כל כך מעניין בגלל שהוא נגד מכבי פתח תקוה, קבוצה שנמצאת במשבר ענק וסוחבת חמישה הפסדים רצופים.

המלאבסים קורסים, בעוד עכו מציגה את הכדורגל הטוב ביותר שלה העונה. יש לשער שהקבוצה של רן בן שמעון תתקוף והעכואים יסתפקו בניסיונות עקיצה. קופיטוביץ' יוביל הגנה שתנסה לעצור קבוצה שיודעת שזו ההזדמנות שלה לחזור לתלם. או שהוא ימשיך ביכולת של השבועיים האחרונים, הגנתית והתקפית, או שעכו תישאר מתחת לקו ותוציא את מכבי פתח תקוה מהקרייסיס.

אוהד לויטה

אוהד לויטה שוער מכבי חיפה. ברני ארדוב
אוהד לויטה שוער מכבי חיפה/ברני ארדוב

דווקא בזמן שמכבי חיפה משתפרת, השחקן הכי יציב שלה בשנתיים האחרונות, ולדימיר סטויקוביץ', לא משחק. אוהד לויטה, שהפעם האחרונה בה עלה לכותרות הייתה בפרידה הכואבת ממכבי נתניה, עושה בשבועות האחרונים ניסיון אחרון להותיר חותם על הכדורגל הישראלי.

אל תטעו, לויטה לא מספיק טוב כדי להיות השוער הראשון של מכבי חיפה. הוא ספג ארבעה שערים בחמשת המשחקים האחרונים בהם קיבל את האפודה לאור הפציעה של השוער הסרבי. לרוב לא בגללו, אך הוא בכלל צריך לחשוב על דברים אחרים. העונה הבאה, למשל.

לויטה ישחק כנראה את משחקו האחרון במדי מכבי חיפה, אלא אם כן סטויקוביץ' ייפצע שוב בחודשים הקרובים. שוער נבחרת הוא לא יהיה, אבל בתור הבטחה, שירת ברבור במועדון פאר היא גם משהו. לקראת השנה הבאה, בה בתקווה יהיה שוער ראשון בקבוצה קטנה יותר, יש לו הזדמנות להשאיר למכבי חיפה זיכרון טוב. משחק מול בית"ר ירושלים בטדי זה אחלה מקום להיפרד.

רועי גורדנה שחקן מכבי פתח תקוה לפני עטאא ג'אבר שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
לא עצר את הפרץ. רועי גורדנה/יוסי ציפקיס

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

רועי גורדנה - 90 דקות רעות מאוד נגד מכבי חיפה. לא הצליח להראות כלום כשהיה על המגרש ולא הצליח לעצור את הפרץ הירוק.

חן דילמוני - 90 דקות בינוניות בבכורה שלו בכפר סבא. לא היה אחראי על הספיגות, אך גם לא תרם בהתקפה ולא נראה מחובר עם חברי החוליה שלו.

דודו ביטון - שער והחמצה גדולה בבכורה, שארכה 45 דקות בלבד. ביצע מהלך יפה בגול, אך לאיינוגבה (כמו בהרבה מקרים) היה חלק בגול. נראה שיביא ערך מוסף לקבוצתו החדשה. למה זה לא הלך בהפועל? לפעמים בכדורגל לסיטואציה יש משקל גדול.

בן אלגרבלי - לא שותף בניצחון על הפועל כפר סבא. צריך להיות מודאג מכך שאיציק עזוז, מגן במקצועו, הועדף על פניו במרכז ההגנה, אם כי בגביע כבר פתח.

גל שיש - לא שותף בדרבי, אך צפוי לקבל דקות בעתיד. איאד אבו עביד, על אף היותו שחקן טוב ואגרסיבי, אינו מגן שמאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully