וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אם? פרטים חדשים על הטרייד שכמעט היה בין לברון לקובי ב-2007

לקראת המפגש הלפני אחרון בין שני הסופרסטארים (חמישי, 3:00), בריאן ווינדהורסט מ-ESPN הציג מחדש את הדרמה שהתחוללה לפני קרוב לעשור: השיחה של הלייקרס וההצעה הנגדית של הקאבס

שחקן לוס אנג'לס לייקרס קובי בריאנט לצד שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. AP
מעולם לא נפגשו בפלייאוף. לברון וקובי/AP

בריאן ווינדהורסט, אחד מכתבי ה-NBA הבכירים של רשת ESPN, נחשב לאורך השנים למקורב מאוד ללברון ג'יימס. הלילה (בין רביעי לחמישי, 3:00), יארח קינג ג'יימס עם קליבלנד את לוס אנג'לס לייקרס, במה שיהיה הביקור האחרון של קובי בריאנט אצל הקאבלירס. לקראת המשחק, פרסם ווינדהורסט כתבה מקיפה על הטרייד שכמעט התרחש בין לברון לקובי, אי שם ב-2007.

שני הסופרסטארים הללו הופיעו בכל גמר NBA מאז 2007 ועד היום, אבל מעולם לא פגשו אחד את השני בפלייאוף, משלל סיבות. בכתבה מספר ווינדהורסט על ההיסטוריה שהשניים כן חלקו, כאשר הוא חושף פרטים חדשים על הכמעט-החלפה ביניהם לפני כתשע שנים.

על פי גורמים עליהם מתבססת הכתבה, הרי שהלייקרס פנו בזמנו לקאבס וביקשו לבחון אפשרות להעביר אליהם את לברון בתמורה לבריאנט. זה קרה בקיץ 2007, כאשר קובי היה בן 28 והגיע אחרי עונה אדירה, בה קלע 32 נקודות בממוצע למשחק. בנקודת הזמן ההיא, לכוכב הלייקרס היה חוזה לשנתיים נוספות ו-ווינדהורסט כותב כי הוא היה מתוסכל מכך שהקבוצה נחלשה משמעותית לאחר שלא מצאה תחליף מתאים לשאקיל אוניל, שעזב שלוש שנים קודם לכן.

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס עם קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס. רויטרס
יריבות ארוכת שנים/רויטרס

בריאנט אמר השבוע: "התחלתי לאבד את האמונה בקבוצה בתקופה ההיא. הלייקרס היו חייבים לעשות משהו. הרגשתי כמו חתיכת בשר. הייתי קולע 40, 50 נקודות והקבוצה לא הייתה מביאה שחקנים. הייתי חייב לנצח בלי שאק, הרגשתי שאני חייב לעשות את זה ושהקבוצה חייבת לעשות משהו בעניין".

באותו קיץ, ללברון היו עוד שלוש שנים בחוזה והוא בדיוק היה לאחר הופעתו הראשונה בגמר ה-NBA, שהגיעה בסיומו של פלייאוף דומיננטי ביותר. ווינדהורסט כותב: "אם בריאנט אי פעם היה עובר בטרייד, זה היה עבור שחקן כזה, ברמה של לברון. זה היה השחקן הטוב בליגה מול השחקן הבא בתור להיות הטוב בליגה".

הקאבס קיבלו את השיחה מהלייקרס וענו שלברון "בלתי נגיע" מבחינתם. הם הציעו ללייקרס עסקה אחרת עבור קובי והיו מוכנים להעביר כל שחקן תמורתו, אבל בלוס אנג'לס לא היו מוכנים בכלל לשמוע. לברון אמר השבוע: "אני מאמין לכל הסיפור. כשאתה נותן דג גדול, אתה מצפה לקבל דג גדול בתמורה".

קובי מצדו, החזיק בחוזה בסעיף במסגרתו הוא יכול להטיל וטו על כל טרייד. כאשר נשאל השבוע על הנושא, הוא הבהיר: "בכל מקרה לא הייתי מסכים בחיים לעסקה הזו. בחיים לא. טרייד לקליבלנד? אין מצב. זו לא הייתה אחת הקבוצות ברשימה שלי. הרשימה כללה את הבולס, הספרס והסאנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully