וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיום עגום לעונה איומה: מכבי תל אביב הפסידה 95:84 לניז'ני והודחה מהיורוקאפ

עוד נקודת שפל באחת העונות הגרועות בתולדות מכבי תל אביב: האוהדים מחו ושרקו בוז, השחקנים לא הפסיקו להחטיא וזה נגמר בהפסד אחרי הארכה בקרב הישיר על הכרטיס לשמינית הגמר. 21 למקל

one

בווידאו: מכבי תל אביב מפסידה לניז'ני ומסיימת דרכה באירופה

כשאיינארס בגאצקיס הצהיר בראיון לוואלה! ספורט בפברואר 2015 שניז'ני נובגורוד קבוצה גדולה לא פחות ממכבי תל אביב, רבים בישראל קראו וגיחכו. שנה עברה, ומה שנראה היה כמו בדיחה מרירה במיוחד התברר כנבואת זעם מדויקת. ניז'ני הדיחה הערב (רביעי) את מכבי תל אביב מהיורוקאפ עוד לפני שמינית הגמר עם ניצחון 84:95 בהיכל אחרי הארכה, בגאצקיס, שנותר מצולק מנס ז'לגיריס לו היה שותף לפני 12 שנה, קיבל חוויה מתקנת והפך את העונה המסויטת ממילא של מכבי תל אביב לחלום בלהות של ממש. הצהובים, שחשבו שקמפיין היורוליג שלהם היה זוועתי, הידרדרו לשפל חדש וחתמו עונה עגומה עם רצף משחקים כושלים גם במפעל המשני של אירופה, עליו נהגו ללגלג בהתנשאות בעבר הלא ממש רחוק.

אולי זה רפיון מובנה, אולי זו בעיה מנטלית ואולי זה בכלל ספיחים מהנאום התבוסתני של דייויד פדרמן מתחילת השבוע, אבל הצהובים שוב נראו כבויים וחלשים להחריד, וכעת הם יצטרכו להתרכז במטרה היחידה שעוד נותרה במה שמסתמנת כעונה הגרועה בתולדותיהם: שמירה על הכבוד האבוד בליגת העל. פדרמן הודה עוד לפני המשחק ש"זו אולי העונה הגרועה בתולדות מכבי תל אביב", ושחקניו סיפקו לו גושפנקה לקביעה המפוקפקת הזו.

אין יותר גרוע מזה. וויצ'יץ' ולנדסברג מאוכזבים/ברני ארדוב

בעונה כזו, גם קאמבק מהסרטים לא מצליח להעיר את המפלצת הצהובה. החבורה של ז'אן טבק כבר נקלעה לפיגור דו ספרתי, חזרה מהקבר כדי לכפות הארכה, אבל התפרקו בתוספת הזמן, בדרך להפסד כואב בפעם המי-יודע-כמה. גל מקל סיים עם 21 נקודות והיה נקודת האור היחידה אצל הצהובים האומללים, כשבריאן רנדל, שהיה אחד השחקנים הסבירים היחידים, נפצע במהלך הרבע השלישי. יום קליעה איום ונורא של מכבי תל אביב, עם 4 מ-25 מחוץ לקשת, חרץ את גורלה.

החבורה של ז'אן טבק רדפה אחרי הרוסים כמעט לאורך כל המשחק, הובילו רק לפרקים קצרים במיוחד וקיבלו עוד יום חלש מדווין סמית' (11 נקודות, 4 מ-13 מהשדה) וסילבן לנדסברג (0 נקודות, שבע דקות בלבד) וטיילור רוצ'סטי (5 נקודות, 2 מ-9 מהשדה). בצד השני, ההגנה של מכבי תל אביב כשלה בכל המשימות שהציבה לעצמה. כוכב האורחים ויקטור ראד, שסומן כאיש שיש לעצור, סיפק 22 נקודות ו-5 ריבאונדים, דמיטרי חבוסטוב ניווט את המשחק באין מפריע עם 19 נקודות, 7 ריבאונדים ו-10 אסיסטים וגם סמן אנטונוב היה שותף לחגיגה עם 18 נקודות. עכשיו הצהובים יתרכזו במטרה האחת והיחידה שנותרה להם העונה: שמירה על הכבוד בליגת העל, וכל זה בזמן שהאוהדים זועמים ומוחים על ההעלאה הצפויה במחירי המינויים, כפי שקרה הערב.

אלייז'ה מילסאפ שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עונה איומה. מילסאפ/ברני ארדוב

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם גל מקל, סילבן לנדסברג, דווין סמית', בריאן רנדל וטרבור אמבקווה. מכבי תל אביב פתחה עם גל מקל, סילבן לנדסברג, דווין סמית', בריאן רנדל וטרבור אמבקווה, כשהקהל מנמנם וקולו בקושי נשמע. בריאן רנדל פתח היטב עם שש נקודות מהירות, בעוד גל מקל נתן את הטון עם חדירה ואסיסט נאים. בצד השני, שלשות של ראד וחבוסטוב העלו את ניז'ני ליתרון 11:12. סל של רוצ'סטי העלה את הצהובים ליתרון 14:17, אבל הרוסים רצו 0:5 עם שלשה של סטרבקוב ורצף מהלכים רעים של דראגן בנדר. סל משוגע של אופייבו קבעה יתרון נקודה למכבי תל אביב, אבל חבוסטוב נעל את הרבע עם עוד שלשה, וחתם ברבע הגנתי חלש של הצהובים עם 23:27 לניז'ני נובגורוד.

מכבי תל אביב המשיכה לא לפגוע מבחוץ עם 0 מ-7 מהשלוש, אבל סל של יוגב אוחיון צימק ל-27:25 בתחילת הרבע השני. הצהובים המשיכו להציג הגנה משופרת, כשסל וחסימה של אמבקווה סידרו להם יתרון 27:29. אמבקווה המשיך לבלוט בשני צדי המגרש, אבל חבוסטוב המצוין הוביל ריצת 3:10 לרוסים, ושלשה שלו הורידה את הצהובים לפסק זמן בפיגור 40:36, ארבע דקות למחצית. סיום הרבע של מכבי תל אביב היה עגום במיוחד. ניז'ני עלתה ליתרון וחתמה את המחצית הראשונה עם סל של ויקטור ראד המצוין אחרי איבוד רשלני של גיא פניני, שקבע 41:47 לרוסים בהפסקה.

בלי עידוד ברבע הראשון. מחאת אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

אם מישהו חשב שמכבי תל אביב תעלה קשוחה ונושכת לרבע השלישי, הוא התבדה מהר מאוד. עבירה מטופשת של רוצ'סטי על זריקת שלוש של הרוסים, פלוס שלשה מדויקת של באבורין העלו את ניז'ני ליתרון שיא של תשע נקודות, 45:54. בריאן רנדל נפצע, אבל מקל עם ארבע רצופות ניסה להחזיר את הצהובים למשחק, וסל נוסף שלו קבע מינוס שש, 62:56. בשלב זה גם אלייז'ה מילסאפ התעורר וחמש נקודות שלו, כולל חדירה יפה, קבעה שוויון 64:64 פחות מדקה לסיום הרבע. סל של אמבקווה העלה את הצהובים ליתרון, אך שתיים של אנטונוב מהקו קבעו 66:66 בסיום הרבע השלישי.

ניז'ני נובגורוד פתחה את הרבע האחרון בטירוף. סלים של מהלבאשיץ' ואיבלב פלוס שלשה משוגעת של אנטונוב קבעה 66:73 לזכותם, כשטבק מזעיק פסק זמן. מילסאפ ניסה שוב ושוב לקלוע ללא הצלחה, כשרק סל של סמית' במתפרצת מוריד למינוס 5. שלשה משוגעת של חבוסטוב נענתה בשלשה של סמית' בצד השני, אבל ראד צלף עוד שלשה ענקית בצד השני וקבע 75:81 לניז'ני. הזמן עבר, היתרון נותר על כנו, עד ששלשה של דווין סמית' 40 שניות לסיום צימקה לשתיים בלבד, 79:81 לניז'ני. הרוסים החטיאו בצד השני, מקל נשלח לקו ודייק פעמיים כדי להשוות 12 שניות לסיום, וראד החטיא על הבאזר זריקה קשה, כדי לקבוע 81:81 בתום הזמן החוקי.

ההארכה נפתחה במומנטום של ניז'ני נובגורוד. ראד חדר על דווין סמית' חסר האונים והעלה את הרוסים ליתרון 82:85, כשסמית' ורוצ'סטי השליכו מבחוץ כדורים שהלכו החוצה. שלשה של סטרבקוב קבעה 82:89 לניז'ני שתי דקות לסיום ההארכה. מכבי תל אביב הרימה ידיים, האוהדים נטשו את ההיכל וזה נגמר ב-84:95 לזכות הרוסים.

שחקן ניז'ני נובגורוד דמיטרי חבוסטוב מול שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. ברני ארדוב
לא עצרו אותו. חבוסטוב/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: גל מקל 21 (5 אסיסטים, 4 איבודים), טרבור אמבקווה 13 (11 ריבאונדים), דווין סמית' 11 (4 מ-13 מהשדה, 6 ריבאונדים), בריאן רנדל 10, אלייז'ה מילסאפ 9, גיא פניני 7, אייק אופייבו 6, טיילור רוצ'סטי (2 מ-9 מהשדה), יוגב אוחיון 2. דראגן בנדר שותף ולא קלע.

קלעו לניז'ני נובגורוד: ויקטור ראד 22, דמיטרי חבוסטוב 19, סמן אנטונוב 18, דמיטרי איבלב 13, ייבגני באבורין 5, ראשיד מהלבאשיץ' 4, אנטון קירדיאצ'ני 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully