וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי לא לבד: טעויות הניהול של הפועל ירושלים

10.2.2016 / 14:45

הטיפול ברייט, המשקל הרב של פישר והוויתור על מקל ש"לא שווה את הכסף". בזמן שכולם מדברים על השטויות של הנהלת מכבי תל אביב ובירושלים מתעסקים בעיקר בטעויות של דני פרנקו, אסור לשכוח את חלקה של הנהלת ירושלים בכישלון האירופי. רשימת השגיאות

one

העונה האירופית הצולעת של הפועל ירושלים תגיע לקיצה הערב (רביעי, 22:00) במשחק לפרוטוקול בלבד בגראן קנאריה: הספרדים כבר הבטיחו את עלייתם, אבל נאבקים עם שטרסבורג על ראשות הבית, והאלופה הישראלית כבר סגורה וחתומה במקום האחרון - גם אם תפתיע ותנצח כנגד כל הסיכויים.

את מירב האש על הכישלון ביורוקאפ, באופן צפוי וגם מוצדק, ספג המאמן דני פרנקו. בהנהלת ירושלים רואים בו האחראי המרכזי להדחה, ובשיחות פנימיות טוענים בכירי המועדון כי "הוא לא מממש את הפוטנציאל של הקבוצה".

ומה עם חלקה של ההנהלה עצמה? זרקורי התקשורת מופנים אל השגיאות הניהוליות במכבי תל אביב, אלא שגם אלופת המדינה ביצעה סידרת טעויות שהביאו אותה, עם תקציב של 10 מיליון דולר, להיות מחוץ לשני מפעלים כבר עתה (היורוקאפ וגביע המדינה), כשנותרה לה רק מטרה אחת העונה - לשמור על האליפות שבה זכתה אשתקד. הנה מצעד הטעויות:

אורי אלון הפועל ירושלים עם דני פרנקו. יוסי ציפקיס
כולם אשמים. פרנקו עם אלון/יוסי ציפקיס

ההחלטה ללכת על דיאור פישר כסנטר בודד

עוד מתחילת העונה דרש פרנקו סנטר בכיר כדי לא להסתמך על דיאור פישר בלבד בעמדה הזו. לאחר החתמתו של ג'וש דאנקן, העדיף המאמן לעבות את הסגל בעמדה מספר חמש, מתוך ידיעה שבעמדה ארבע יש לירושלים מספיק כלים.

המנכ"ל גיא הראל התעקש שפישר יכסה את העמדה, והחליט, ביחד עם שאר חברי ההנהלה, להסתדר בלי סנטר נוסף, אף שלרשות האדומים הייתה אפשרות להשתמש ביינסי גייטס, השחקן הראשון שהוחתם לקראת העונה הזו. אלא שגייטס עבר לליגה הסינית, וגם כשסיים בה את דרכו הועבר לבון הגרמנית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גיא הראל מנכ"ל הפועל ירושלים. ברני ארדוב
ויתר על גייטס. גיא הראל/ברני ארדוב

ניהול המשבר עם ברייסי רייט

ברייסי רייט היה השחקן שהביא לירושלים אליפות היסטורית, לאחר שהוכתר ל-MVP של גמר הפלייאוף אשתקד מול הפועל אילת - ובכל זאת לא השכילה הקבוצה לשמור עליו.

היה ברור עוד מהקיץ שאם רייט לא יזכה לשדרוג הכלכלי והמקצועי שציפה לקבל, הוא לא יהיה מרוצה וגם ידאג להביע זאת. פרנקו והראל התלבטו לגביו, כשהמאמן אמר: "אני רוצה אותו אם יבוא בגישה חיובית".

רייט לא הסתיר את כעסו כשהבין שיהיה מדורג רק שישי בין מקבלי השכר בסגל השחקנים. ליאור אליהו, פישר, דונטה סמית', אי.ג'יי רונלד ודאנקן הרוויחו יותר ממנו. אפשר לומר שהשחקן הביע את מורת רוחו גם על המגרש, בלשון המעטה.

כיצד מערכת היחסים בין הכוכב לקבוצה התפוצצה, כולם כבר יודעים. אבל ייתכן מאוד שטיפול יותר רגיש, בדומה לזה של דונטה סמית, היה משאיר בירושלים שחקן עם יכולות מופלאות. האם טיפול אחר בכוכב הסורר והמוכשר היה מספק לירושלים כלים טובים יותר העונה? צריך לחשוב על הנקודה הזאת.

רייט החל את העונה ללא קבוצה וחתם לבסוף באלופת טורקיה, קרשיאקה, לאחד הדחתה מהיורוליג; מאט ג'נינג הוחתם במקומו, יכולת הקליעה הפנומנלית שלו לא נוצלה על ידי פרנקו, והקבוצה לא שיחקה עליו נכון, אבל לו לא צריך לדאוג: הוא אמנם הודח מהיורוקאפ, אבל בקרוב ישחק עם לוקומוטיב קובאן ביורוליג. זה אומר הכל.

סדרת פלייאוף ליגת העל כדורסל הפועל ירושלים נגד מכבי ראשון לציון ברייסי רייט. קובי אליהו
לא הצליחו לשמור עליו. ברייסי רייט/קובי אליהו

העזיבה של דיון תומפסון

דיון תומפסון לבש את מדי ירושלים רק 15 פעמים, אבל ייזכר בספרי ההיסטוריה כאחד הזרים הטובים והאיכותיים שדרכו אי פעם בבירה.

ירושלים רצתה מאוד להשאיר את הסנטר האמריקאי, עד כדי כך שפרנקו היה מוכן לשלם מחיר בוויתור על פישר לטובת גבוה ישראלי בכיר פחות (דוגמת אלישי כדיר או רוברט רות'בארט) כדי לפנות מקום לתומפסון.

אלא שתומפסון רצה לשחק בכל מחיר ביורוליג וחזר לבאיירן מינכן. לא בטוח שזו הייתה החלטה נבונה מבחינתו, שכן הוא רשם ממוצעים דלים של 9.2 נקודות ו-4.1 ריבאונדים, והערב, כמו האקסית מישראל, ישחק ביורוקאפ. לפחות הוא ימשיך לשלב הבא.

האם ירושלים עשתה מספיק כדי להשאירו? הדעות בבירה חלוקות. יש כאלה הטוענים כי החלטת ההנהלה ללכת על פישר ולהשקיע בו משאבים רבים לא הותירה מקום אמיתי לתומפסון. מצד שני, יש האומרים שלא ניתן היה לערער על החלטת הסנטר לשחק אך ורק בקבוצת יורוליג, ולכן יום למחרת הודעת הסירוב של תומפסון, נסגרו הפרטים עם פישר.

כך או אחרת, תומפסון מסומן כבר עכשיו כמועמד המוביל לשוב בעונה הבאה, אם רק יסכים, ואם ירושלים תשחק בליגת האלופות של הכדורסל האירופי, הסיכוי לכך יגדל.

דיון תומפסון שחקן הפועל ירושלים פותח שמפניה. ברני ארדוב
רצה לשחק בכל מחיר ביורוליג. דיון תומפסון/ברני ארדוב

החתימה של גל מקל במכבי תל אביב

אוהדים רבים של ירושלים ראו בקרב על גל מקל משמעות אסטרטגית בניסיון ליטול את ההגמוניה ממכבי תל אביב. במהלך הקיץ הוזכרו האדומים כמועמדים לגיטימיים לזכות בשירותיו של הרכז המבוקש, לפעמים אף יותר מיריבתם הצהובה. אבל בשורה התחתונה, כשמקל החליט באיחור שהוא חוזר לשחק בישראל - הסיכום עם מכבי תל אביב היה מהיר, מיידי וחלק. ירושלים אפילו לא הייתה כלי במשחק הזה.

האם זו טעות? ימים יגידו. רק נציין שהבעלים אורי אלון רצה בשחקן, והיה מוכן להכניס את היד עמוק לכיס לשם כך. אלא שהוא שמע דעות אחרות בהנהלה, בהם המנכ"ל הראל, שטענו ש"מקל לא שווה את הכסף שהוא דורש". אז מקל בוודאי לא היה מעלה את ירושלים שלב ביורוקאפ, אבל העתיד יבשר לנו האם אין כאן עוד מהלך של שאננות מצד הנהלת אלופת המדינה.

גל מקל מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
ירושלים אפילו לא היתה במשחק. גל מקל/יוסי ציפקיס

תגובת הפועל ירושלים:

"למרות שמדובר ברצף של אי דיוקים, שגיאות ו"עובדות" שלא קשורות למציאות בכל הנושאים שמועלים לעיל, בוודאי שנעשו טעויות העונה. כנראה שאין בעולם קבוצות ספורט מקצוענית שלא מבצעת טעויות. עם זאת, כדאי להזכיר לקוראים (כי כנראה שבוואלה כבר שכחו) שאותו הצוות המקצועי ניהולי שבנה את הקבוצה (ותיקן תוך כדי) של העונה שעברה, קבוצה שהגיעה לשלושה גמרים בזירה המקומית וזכתה בשניים מהם, הוא אותו הצוות שעשה זאת גם השנה. מדובר במערכת שבודקת את עצמה כל הזמן, מגיבה ומתקנת את הדרוש. כידוע, הפועל "בנק יהב" ירושלים היא אלופת המדינה וזכתה בעונה שעברה באליפות הראשונה בתולדותיה. היא במקום הראשון בליגה במרחק של שני נצחונות מהמקום השני, וגם השנה תתמודד על תואר האליפות, ותעמיד סגל איכותי ביותר לעונה הבאה על מנת לעמוד בכל המטרות הן בזירה המקומית והן באירופאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully