וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת גרדיאן: שני שופטי טניס בינלאומיים הושעו לאלתר

העיתון האנגלי חושף כי שני שופטים נענשו: אחד קזחי, שפנה לשופטים אחרים בפייסבוק כדי "לסדר" תוצאות, ואחר קרואטי שנתפס משתמש בחשבון שהימר על משחקי טניס. חקירה מתנהלת נגד ארבעה נוספים

כדור טניס, מביא כדורים. GettyImages
עוד שערוריה בעולם הטניס/GettyImages

גרדיאן הבריטי חושף היום (שלישי) שערוריה חדשה בעולם הטניס. לפי הידיעה שמפורסמת באתר האינטרנט של העיתון הבריטי, שני שופטי טניס בינלאומיים הושעו לאלתר בסודיות, בעוד ארבעה נוספים עומדים בפני עונש דומה בקרוב. שופטים מקזחסטן, טורקיה ואוקראינה הם בין השופטים שמואשמים כי לקחו שוחד מסינדקטי הימורים בתמורה לתמרן בתוצאות חיות בסבב הפיוצ'רים של הטניס, מה שאפשר למהמרים להמר על זהות המנצח בנקודה הבאה כשהם יודעים מראש מי זכה בנקודה.

השופט הקזחי קיריל פרפנוב הושעה לכל החיים בפברואר 2015 אחרי שיצר קשר עם שופט אחר דרך הפייסבוק במטרה לגרום לו "לסדר" תוצאות של משחקים. למרות זאת, רשויות הטניס עדיין לא פרסמו באופן פומבי את הפרטים ויידעו רק מספר קטן של מנהלי טורנירים ואיגודי טניס מקומיים. רשויות הטניס גם שמרו על שתיקה בנוגע למקרה של השופט הקרואטי דניס פיטנר, שהושעה ל-12 חודשים בתחילת אוגוסט 2015 לאחר שנתפס כי התחבר לחשבון של הימורים, ממנו נשלחו הימורים על משחקי טניס. בנוסף, מתנהלים הליכי חקירה נגד ארבעה שופטים נוספים.

שופט טניס. GettyImages
שופט קו בטניס, לו אין כל קשר לידיעה/GettyImages

בשנת 2012 חתם ארגון הטניס העולמי, ה-ITF, על הסכם לחמש שנים בשווי 70 מיליון דולר עם חברת הנתונים ספורטראדאר, שמספקת לוח תוצאות חי מכל הטורנירים הקטנים בסבב. האופציה הזו פתחה את אפשרות ההימורים החיים עבור המהמרים מרחבי העולם גם על הטורנירים הקטנים והלא מצולמים. כחלק מהעסקה הזו, מחויבים השופטים לעדכן את התוצאה באופן מיידי בלוח התוצאות שלהם של IBM. התוצאה הזו מועברת באופן מיידי לאתרים שמפרסמים תוצאות ישירות ולסוכני ההימורים, מה שמאפשר להם לערוך עדכונים ליחסי ההימורים שלהם.

למרות זאת, קיימים חשדות כי שופטים רבים השעו בכוונה את עדכון לוח התוצאות ב-60 שניות ואפשרו למהמרים לדעת מה הולך לקרות לפני ששאר האנשים ידעו על כך. במקרים מסוימים, שופטים אפילו העבירו למהמרים הודעות על תוצאות המשחקים דרך הטאבלט שלהם, שכאמור מסופק להם על מנת לעדכן תוצאות. התחבולות הללו התבצעו לרוב בסבב התחרויות הנמוך ביותר, הפיוצ'רים, כשברוב המקרים זה במזרח אירופה שם השופטים עבדו בשכר נמוך או כמתנדבים והיה קל לשחד אותם.

  • עוד באותו נושא:
  • טניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully