וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוהדים באנגליה מתכננים: יציאה מחאתית מכל אצטדיוני הפרמיירליג

אחרי התגובה הזועמת של אוהדי ליברפול באנפילד, המחאה באנגליה נגד עליית מחירי הכרטיסים נמשכת. ארגוני האוהדים נפגשו ותכננו פעולה מתואמת בכל האצטדיונים: "חייבים להקשיב לנו". וגם: נתוני העלייה הקיצוניים

one

בווידאו: תקציר המשחק של ליברפול בשבת

מתרחבת המחאה באנגליה נגד מחירי הכרטיסים הגבוהים. אחרי שבשבת האחרונה אוהדי ליברפול יצאו בדקה ה-77 במחאה מאצטדיון אנפילד כתגובה להודעת המועדון על עלייה במחירי הכרטיסים לחלק מהיציעים ל-77 ליש"ט, אתמול (שני) נפגשו ראשי ארגוני אוהדים של קבוצות רבות ודנו באפשרות ליציאה מאורגנת ממשחקי הליגה הבכירה מכל האצטדיונים באנגליה.

התאחדות ארגוני האוהדים באנגליה (The Football Supporters' Federation) אישרה שנערכה פגישה, שבמסגרתה ניסו לשכנע אוהדים של כל 20 קבוצות הפרמיירליג להגביר את הפעילות וליצור גל של מחאה, בניסיון לתמוך בהפגנות שנערכו השבת מחוץ לאנפילד.

אוהדי ליברפול עוזבים את אנפילד. רויטרס
תמונה שתיראה בכל האצטדיונים? לאנגלים נמאס/רויטרס

כזכור, כעשרת אלפים אוהדי ליברפול עזבו באופן מופגן את האצטדיון, התאגדו מחוצה לו, שרו שירים נגד ההנהלה ("חמדנים מנוולים") ותלו דגלים שחורים. באנגליה מכנים את התהליך כ"נקודת שבירה" ביחסים שבין ההנהלה לאוהדים, כשלמרות שהחוזה החדש על זכויות הטלוויזיה יכניס לפרמיירליג 8.3 מיליארד ליש"ט, הקבוצות לא מתכוונות לחלוק בכסף עם הקהל שמגיע לאצטדיונים בניסיון להוריד מחירים, אלא להשקיע את הכסף לאפיקים אחרים, הרגילים, בהמשך התחרות על שחקנים עם סכומי העברות מפוצצים ומשכורות מנופחות.

אתמול דווח באנגליה שהנהלת ליברפול תשקול מחדש את העלאת המחירים בעקבות המחאה, כשגם מחאה גדולה ברשת של אוהדי ארסנל דחתה את עדכון המחירים למנויים לעונה הבאה. קווין מיילס, מהתאחדות ארגוני האוהדים, אמר ש"יש לנו מספר אפשרויות פעולה. העזיבה של אוהדי ליברפול האירה את הנושא, והזכירה שהקבוצות חייבות להקשיב לאוהדיהן". אחת האפשרויות שעלו הן לתקוף את הספונסריות של הקבוצות, כפי שאוהדי ליברפול כבר עשו לרשת "סאבוויי", שדרשה מהנהלת החברה ללחוץ את ראשי ליברפול.

עוד באותו נושא

תמיכה רחבה בליברפול למחאת האוהדים: "צאו מהמועדון, חמדנים מנוולים"

לכתבה המלאה
אוהדי ליברפול נוטשים את אנפילד במחאה על עליית מחירי הכרטיסים. Clive Brunskill, GettyImages
עשרת אלפים אוהדים קמו והלכו. אנפילד/GettyImages, Clive Brunskill

כדי להמחיש את העלייה במחירים, אפשר להזכיר שבשנת 1990 ניתן היה להשיג כרטיס למשחק של מנצ'סטר יונייטד ב-3.5 ליש"ט. כשמחשיבים את האינפלציה, זה שווה היום ל-7 ליש"ט. עם זאת, כיום המחיר הכי נמוך לכרטיס למשחק של יונייטד הוא 31 ליש"ט - עלייה של 350 אחוז. הכרטיס הכי זול למשחק של ליברפול ב-1990 (עונת האליפות האחרונה שלה) היה 4 ליש"ט, בהשוואה ל-37 כיום.

אגב, העלאת המחיר היקר באנפילד למחיר של 77 ליש"ט רחוק מלהיות יוצא דופן - ארסנל קרובה לשבור את גבול ה-100 ליש"ט למשחק, כשגם ווסטהאם (95) באזור. ארסנל גם מוכרת את המנוי העונתי הכי יקר בליגה - 2,013 ליש"ט. טוטנהאם אחריה (1,895). לסטר סיטי, מוליכת הטבלה הסנסציונית, מוכרת את הכרטיס במחיר הכי נמוך ב-22 ליש"ט, והכי יקר ב-50.

אוהד ליברפול, אצטדיון אנפילד. רויטרס
אווירה לא נעמה. אנפילד/רויטרס

מנג'ר ליברפול יורגן קלופ התייחס למחאה של אוהדי הקבוצה: "כששמעתי על זה התאכזבתי. היו לי הרבה דברים לעשות בשבועות האחרונים, אבל עכשיו אני יודע שגם זאת בעיה שלי. אבל כל מה שאומר רק יסבך את זה. מה שאני יודע זה שלכולם במועדון יש אינטרס למצוא פתרון. אנחנו לא רוצים שאנשים יעזבו את האצטדיון לפני שהמשחק נגמר".

ג'יימי קראגר, שחקן העבר של הקבוצה, הסביר בטור ב"דיילי מייל" מדוע יצא מהאצטדיון עם האוהדים: "יצאתי, יחד עם עוד עשרת אלפים איש, בדקה ה-77. מאז רבים אמרו לי 'מבחינתך זה בסדר המשכורות הגבוהות האלה, אבל בגלל זה המחירים כל כך יקרים'. נכון, שילמו לי היטב, אבל אני הייתי במועדון 17 שנה, ובהשוואה לשחקנים אחרים בסגל, זה היה הוגן. וזה מה שאתה רוצה שמחירי הכרטיסים יהיו: הוגנים. 77 ליש"ט זה יותר מדי כסף למשחק.... האווירה לא הייתה נעימה באנפילד, אנשים התווכחו זה עם זה.. אבל אוהדי ליברפול מחו לא רק בשבילם. הם אמרו 'מספיק' בשם אוהדי הכדורגל בכל המדינה".

77 ליש"ט על ג'ורדן הנדרסון?!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully