וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר כבירי: "הלחץ מצד ורמוט לא פסק, גם כשהבהרנו לו שזה לא יקרה"

השיחות עם משפחת ורמוט, כמות שחקני הרכש, המינוי של "הרמטכ"ל" אלי גוטמן, הבריחה של טוטו תמוז והעתיד של הפועל תל אביב. אמיר כבירי דיבר על הכול בפודקאסט האוהדים "חי בבאסה"

one

בווידאו: הפסדה של הפועל תל אביב להפועל באר שבע במחזור הקודם

אחרי שביצע עוד מהפכה בסגל השחקנים עם סיום חלון ההעברות של חודש ינואר, אמיר כבירי, הבעלים של הפועל תל אביב, התפנה לדבר על השינויים, על אלי גוטמן ועל מה שבאמת קרה מול גילי ורמוט. ערב הדרבי התל אביבי, הנה הדברים שאמר לפודקאסט האוהדים "חי בבאסה".

הראיון המלא בפודקאסט האוהדים "חי בבאסה"

על גילי ורמוט: "הסיפור הוא די פשוט. ורמוט רצה לחזור להפועל תל אביב, זה תהליך שהתחיל כבר בקיץ. הבהרתי בזמנו לו ולמקורביו באופן ברור שזה לא יכול לקרות. לא חשבנו להוציא הודעה בנושא, אבל לצערי הלחץ מצד גילי לא פסק גם כשהבהרנו לו בצורה חד משמעית שזה לא יכול לקרות. כשאבא שלו ביקש להיפגש איתי באופן אישי, הסכמתי מפאת כבוד לאדם המבוגר ממני. זה היה כמובן אחרי שהחלטנו שוורמוט לא יחזור למועדון. עוד לפני הפגישה הבהרתי גם לסוכן של גילי שזה אך ורק כדי לכבד את האבא. בפגישה הסברתי לו את הגישה שלנו, ולאחר מכן נדהמתי לגלות בשידור חי שכביכול סיכמתי על החזרה של ורמוט להפועל למרות שזה לא היה נכון. באותו רגע לא הייתה ברירה אלא להוציא הודעה ברורה בנושא".

על כמות שחקני הרכש: "רצינו לבנות משהו חדש. בקיץ היו מספר הזדמנויות לרכוש שחקנים עם פוטנציאל גבוה לעתיד, ולשם אנחנו מכוונים אז היה חשוב לנו לשים את רוב הכסף. הייתה תחרות קשה על כל שחקן שהבאנו, ובסופו של דבר שחקנים בחרו בהפועל תל אביב. אני יודע שלא כולם הצליחו, אבל את הפירות של התהליך נראה בשנים הקרובות. לא ציפיתי להחתים עוד שמונה שחקנים בינואר, אבל כורח המציאות והמצב בטבלה גרם לכך. בנוסף, יש צוות מקצועי בהפועל תל אביב ואני כבעלים מחויב לנסות ולעזור לו. וגם אם בחוץ עכשיו צוחקים ומזלזלים בנו, בסוף המטרה שהפועל תל אביב תהיה יותר טובה ואני בטוח שבשנה הבאה עם מספר שינויים נקודתיים הקבוצה תהיה הרבה יותר עוצמתית".

על אלי גוטמן: "לי ולאלי היה סיכום לפיו הוא יצטרף להפועל תל אביב במאי הקרוב, כך שכל הטענות בנוגע לכך שהפועל הייתה ברירת מחדל בשבילו הן תלושות מהמציאות. הוא רצה לעבוד בשקט וביסודיות מאחורי הקלעים בתקופה הזו, לעקוב אחרי הקבוצה לקראת השנה הבאה, איפה לחזק ואיפה לשפר, ולבנות שיטתית את היסודות לשנים הבאות. מכורח הנסיבות, עם הידרדרות הקבוצה בטבלה, פניתי אליו וביקשתי ממנו להגיע באופן מיידי. כמו רמטכ"ל שנקרא לדגל, הוא הגיע מיד, בתחילה כמנג'ר כדי לא ליצור זעזוע נוסף במערכת, עד שהבנו שאין ברירה אחרת והוא הפך להיות מנג'ר שאחראי על אימון הקבוצה בפועל".

אמיר כבירי הבעלים של הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
"חלוץ בכיר לא רצה להגיע, טוטו תמוז נעלם". אמיר כבירי/יוסי ציפקיס

על העתיד: "יש היום מצב שנתון שלא מעט שחקנים צריכים להוכיח את עצמם כדי להיות איתנו בעונה הבאה ואני מקווה באמת שהם יתנו את התוצרת בשלושת החודשים הקרובים. אין לאף אחד תעודת ביטוח, לא משנה כמה כסף הוא עלה. כמובן שרק הנבחרים ישארו ובסופו של תהליך המטרה היא ברורה – להיות קבוצה חזקה שתתמודד על תארים".

על החלוצים: "החתמנו שני חלוצים - את תורג'מן ואת שוינפלד, שבמקרה שלו הקדמנו את היריבות שלנו במאבק רק עם הצעה פיננסית הרבה יותר משתלמת. יש בעיית חלוצים כללית לא רק בהפועל תל אביב ולצערי השוק הזה מאוד מצומצם, אבל בקיץ הקרוב אנחנו נדע להתמודד עם זה בלי לחץ ובלי החלטות מהשרוול שלא רצינו לקחת בינואר. כבר עכשיו הצוות עבד על זה לקראת הקיץ. חלוצים טובים בינואר היו בעלויות לא פרופורציונאליות שלא הצדיקו את האיכויות שלהם. הגשנו הצעה על חלוץ מאוד בכיר באירופה בסכום שיא של המועדון. אך למרות רצון של כל הצדדים והתקדמות בעניין, השחקן לצערי לא רצה להגיע לישראל, שחקן בגיל 24".

על טוטו תמוז: "התחלנו תהליך של מו"מ עם טוטו בקיץ האחרון, התהליך הזה לא צלח. ניסינו להביא אותו כבר בתחילת ינואר. אני בגישה שלא מביאים שחקנים בכוח ומפה ניתן להבין בעצם את הסיבה שלא לקחנו אותו בתחילת החלון, נתנו צ'אנס נוסף לקראת חלון העברות, שגם לא הלך. אמש הגענו לסיכום עם טוטו, הוא שוחח עם גוטמן והוא פשוט נעלם עד אחרי שהחלון נסגר – פשוט ככה".

על ניר אפרתי: "אפרתי הוא בחור מאוד מוכשר, הוא איש מקצוע צנוע, אדם שנותן את הכל למען המערכת. בסופו של דבר מי שנתן את האור הירוק לכל ההחתמות שהוצעו על ידי צוות הסקאוטינג בראשותו של אפרתי זה ססאר המאמן עם הצוות שהיה בזמנו, ניר ענבר ואני. אפרתי לא אחראי על שום החתמה באופן ישיר, אני בשום אופן לא מסכים עם ציד המכשפות שעושים היום על אפרתי. אני יודע מי עומד מאחורי זה – יש גורמים אינטרסנטים שעומדים מאחורי זה ולא יכולים להתקרב היום למועדון, להשפיע על החתמות ולגזור קופונים, יש כלי תקשורת שרוצים מידע רגיש והוא עומד כחומה בצורה מולם. אבל ניר בחור חזק – הוא מקבל את הגיבוי ממני, מענבר ומגוטמן".

אלי גוטמן מנג'ר הפועל תל אביב. קובי אליהו
"כמו רמטכ"ל שנקרא אל הדגל". אלי גוטמן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully