וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפודיום: מהי ההדחה הכי מביכה של מכבי חיפה מגביע המדינה?

מול קבוצות קטנות, נגד מועדונים גדולים. בשלבים מוקדמים. בגמר. בפנדלים. או סתם בגלל טעות. לכבוד הדרבי, מדור הפודיום מדרג את כל ההדחות של מכבי חיפה מגביע המדינה. כן, כל ה-17, ותופס לשיחה את האיש שעצר לירוקים שלושה פנדלים

one

גם את הפועל ירושלים שסיימה במקום ה-11 באותה העונה, מכבי חיפה ניצחה רק אחרי הארכה. מאי 1998, רמת גן, וסרגיי בלנצ'וק ואלון מזרחי שיגרו צמד בזק אל תוך הרשת, והירוקים הניפו גביע. מאז - נאדה. מפעל הנוקאאוט המשני הביא על מכבי חיפה אכזבה אחר אכזבה - רק מלעבור על החומר המחשב מתייפח. אז להלן קיצור תולדות כישלונות הגביע, 17 עונות של הדחות. דירוג הקמפיינים, מהכי פחות אומלל להכי אומלל שיש.

למיטיבי הלכת, המלצה: פרק ההיסטוריה באתר מכבי חיפה.

אוהד מכבי חיפה. ברני ארדוב
אוהד מכבי חיפה/ברני ארדוב

מדליית זהב: דירוג 17 עונות הגביע האחרונות של מכבי חיפה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

17. 2001/02, גמר: ורק רוסו לא הכניס

אחרי שדילגה מעל הפועל באר שבע (1:2), מכבי נתניה (1:5) קרית גת (0:4, טריו של יעקובו) ובית"ר ירושלים (0:1, בניון), מכבי חיפה הגיעה לגמר מול היריבה המושבעת מכבי תל אביב. מעל ל-40 אלף ברמת גן ראו 0:0 ב-120 דקות, והופה, פנדלים. ז'אנו, 0:1; תורג'מן, 1:1; יעקובו, 1:2; טב"ח1, 2:2; קייסי, 2:3; דגו, 3:3; באדיר, 3:4; בן דיין 4:4. ג'ובאני רוסו היה השחקן היחיד בדו-קרב זה שהחמיץ. גורל הבעיטה של אבי נמני ידוע. 4:5 צהוב, ומכבי תל אביב הרסה לירוקים דאבל.

16. 2010/11, גמר: כשטועמה הרס עוד דאבל

מכבי חיפה הסתדרה עם הפועל כפר סבא (0:3), הפועל ירושלים (1:2), היריבה העירונית הפועל חיפה (1:3) ומכבי נתניה (2:3), ואז הגיעה הפועל תל אביב. האליפות היתה ירוקה באותה עונה, אבל סלים טועמה בשער בזק בדקה השנייה השאיר את הגביע במתחם חודורוב.

15. 2011/12, גמר: כשנוסא היה קלאץ'

הגמר היה אותו גמר, והדרך אליו עגומה יותר. מכבי באר שבע (1:2), ניצחון בפנדלים על כפר סבא, 0:2 על נצרת עילית ו-1:2 על אשדוד בחצי הגמר הובילו שוב לקלאסיקו של אותם ימים. מכבי חיפה נגד הפועל תל אביב. שני הזרים שלא הרשימו יותר מדי באדום כבשו. אורמוש עשה את זה כמה דקות לאחר פתיחת המחצית השנייה, ימפולסקי השווה אבל איגייבור היה שם כדי לשלוח אלפי ירוקים הביתה, שוב, על הבאזר, ושוב, בלי הגביע.

14. 2008/09, גמר: הדרך לגמר היתה מקורטעת, והגמר יותר

זו היתה ההגעה הכי מכוערת (ואולי גם הכי מרגשת) של חיפה לגמר. ניצחון בהארכה על הפועל רמת גן (יניב קטן, 113), ניצחון בפנדלים על הפועל תל אביב בדו-קרב הכי גרוע מאז הומצאה הנקודה (החמיצו: זהבי, קטן, בן בסט, ארבייטמן, אניימה, רפאלוב ובאדיר), 0:4 משכנע על אחי נצרת וקרטוע בפנדלים מול מכבי נתניה בחצי הגמר. בית"ר ירושלים עם ראובן עטר היו שם הפעם כדי להרוס דאבל. אלבארס וברוכיאן כבשו לירושלמים, כיאל רק צימק.

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה עם רוני לוי. ברני ארדוב
יעקב שחר נשיא מכבי חיפה עם רוני לוי/ברני ארדוב

13. 2012/13, חצי גמר: כשמאוולי שבר את הלב בהארכה

הדרך להדחה דווקא היתה משביעת רצון. 0:4 על אזור, 1:2 בדרבי ו-0:3 חזק על בית"ר ירושלים הביאו את הירוקים למפגש מול ברק בכר וקרית שמונה. גם כאן מכבי חיפה הובילה, משער של אנדלובו. אבל אחמד עאבד השווה וכפה הארכה, ושם, כרגיל באיצטדיון רמת גן, הלב של האוהדים הירוקים נשבר עם שער בהארכה של אוסיי מאוולי.

12. 1999/2000, חצי גמר: כוכב פנדלים ושמו שביט

מכבי חיפה ניצחה פעמיים בפנדלים באותה העונה - את הפועל פתח תקוה בסיבוב הראשון (2:3) ואת הפועל חיפה (5:6) בשמינית. בית"ר תל אביב, כמובן, לא סחטה מהירוקים בעיטות מ-11 מטר אבל בחצי הגמר הפועל תל אביב דווקא כן. 0:0 אחרי שעתיים של כדורגל הובילו למופע של שביט אלימלך. מולו החמיצו איבאנוב, שוקי נגר, יוסי בניון וראובן עטר. שמעון גרשון ודיאן ראצ'וניצה היו חתומים על עוד מפח נפש רמת גני וירוק.

11. 2003/04, רבע גמר: שוב השביט הזה

הירוקים קרעו את הכח 0:5 (צמד של קטן) וניצחו את הפועל ירושלים 0:1, וברבע הגמר חיכתה הפועל תל אביב, בבלומפילד. אבוקסיס ואוגבונה כבשו לאדומים, אבל עידן טל ומיכאל זנדברג השווו פעמיים. פנדלים. אלימלך שוב הראה את כישוריו, הדף את הבעיטה של אדורם קייסי והפחיד את הכדור של עידן טל עד לקורה. הפועל ניצחה 2:4.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

10. 2005/06, חצי גמר: מה יהיה עם האיצטדיון הזה?

אל חצי הגמר הגיעו הירוקים בזכות דילוגים מעל הפועל פתח תקוה (0:1), הפועל באר שבע (1:2) ומכבי פתח תקוה, בפנדלים. ברמת גן חיכתה בני יהודה, שסיימה 26 נקודות מתחת הירוקים בטבלה. הזהובים לא התרגשו, ניצחו 0:2 בהארכה משערים של רוני גפני ואלי ביטון, ועוד ריצה לדאבל נקטעה.

9. 2002/03, חצי גמר: כשבאר שבע חיסלה אותם

מכבי נתניה, הפועל כפר סבא ומכבי כפר קנא (7:0, שלושער של באדיר!) נכנעו בשלבים המוקדים, ובפיינל פור חיכתה הפועל באר שבע. זו היתה עונה נהדרת של הירוקים, עם העפלה לליגת האלופות ומאבק אליפות צמוד עד הבאזר. עד כמה חזקה היתה חיפה? בהרכב היו בנאדו, ז'וטא, באדיר, פראליה, רוסו ויניב קטן. לא רק שזה לא הספיק - באר שבע טבחה בהם. בונפלד, יז'רסקי ואופיר חיים התפרעו על הירוקים עם שלישייה ברמת גן.

8. 1998/99, רבע גמר: ארבע ספיגות ב-17 דקות

הזכייה בגביע עוד היתה טרייה, ופתיחת המפעל בעונה החולפת הבטיחה רבות. 2:10 על בית ים וצפרירים במצטבר הובילו את הירוקים לרבע הגמר מול בית"ר ירושלים. זה התחיל נהדר, כשז'אנו עשה 0:1 בדקה ה-11 והקפיץ את קרית אליעזר. משם זה רק הידרדר. ניר סביליה השווה, אלון חרזי הורחק ולא שיחק בהארכה, ואז המבול. ארבעה שערים בית"ריים ב-17 דקות (בכר, שטרית, המאר ויעקבי) פירקו את מכבי חיפה. לא כל יום הפועל ירושלים.

רוני לוי מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
רוני לוי מלווה על ידי שוטרים/ברני ארדוב

7. 2000/01, חצי גמר: הקאמבק המשוגע של מכבי פתח תקוה

תמה בצורת שבע השנים עם אליפות מרשימה, אבל גביע זה גביע. גם שם זה נראה חלק סוף סוף, עם הגרלה נוחה (טייבה - 0:4, צפרירים - 0:3, והפועל באר שבע - 1:2). הירוקים עלו ל-0:2 גם בחצי הגמר מול מכבי פתח תקוה, שסיימה את העונה במקום השמיני. אבל הולצמן ופריינטה השווה סמוך לשריקה, וכפו הארכה. חמש דקות לסיום ההארכה, וכמו שראוי באיצטדיון רמת גן, לירוקים נשברו כל האיברים - גיא יצחק הרשית ושלח את הלוזונים לגמר. עוד דאבל הלך.

6. 2014/15, שמינית גמר: עוד נקודה שחורה בעונה שחורה

עוד עונת ליגה הלכה לפח, סטנוייביץ' ברח לסין ובלבול הגיע. לפחות הגביע, לבטח חשבו בירוק. לרמת השרון היו תוכניות אחרות כבר בסיבוב ח'. בן אז'ובל עשה 0:1 בדקה ה-22, אבל שוויון של חן עזרא (38) הוביל את המשחק להארכה. שם ראיוס (102) ועמאשה (109) הרגיעו במעט את דפיקות הלב. גורל שמינית הגמר היה שונה. שוב הארכה, ושוב ראיוס כובש בהארכה, אבל רועי קהת עשה את זה קודם, ואחרי 1:1 בתום 120 דקות — פנדלים. רק שעוד דו קרב מסויט (תורג'מן, גבאי וצוצאליץ' החמיצו) העיף את הירוקים מהמפעל הזה.

איתי שכטר, בתמונה כשחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
הדיח את מכבי חיפה/ברני ארדוב

5. 2007/08, שמינית גמר: השוטרים שמרו על רוני, אף אחד לא שמר על שכטר

ניצחון 0:2 על מכבי פתח תקוה הוביל את הירוקים למפגש מול מכבי נתניה בשמינית. הקבוצות נפגשו בקופסה, ואיתי שכטר (אירוני) היה זה שניצח את הירוקים. רוני לוי היה אז בשיא השפל שלו מול אוהדי חיפה, ויצא מהמשחק בליווי משטרה.

4. 2009/10, שמינית גמר: את מוכרת לי מאיזה מקום

את האליפות מכבי חיפה הפסידה להפועל תל אביב באופן דרמטי וקורע לב (זהבי בטדי, צעירי בבלומפילד), אבל את הגביע היא איבדה הרבה לפני. אחרי חמישייה לרשת של כפר סבא (צמד לדבאלישוילי), הגיעה מי שהספיקה להפוך לנמסיס-גביע עבור חיפה - הפועל רמת גן. הפעם האורדונים היו בתחתית הליגה הבכירה, המכתש היה על סף ז"ל, והמשחק נערך בווינטר. אבל גם שם זה נגמר אדום אחרי הארכה. משומר עשה 0:1, אבל מור גולן השווה בפנדל כמה דקות לפני השריקה. הארכה. שני דברים מרכזיים קרו אז - דאטורו קבע 1:2 וטשיירה הורחק. ורמת גן שוב העיפה את מכבי חיפה מגביע המדינה.

3. 2013/14, סיבוב ח': כשמכבי חיפה אפילו לא עברה סיבוב

בכל 17 שנות היובש האלה, לזכות הירוקים לפחות אפשר לומר שהם כמעט ולא עפו בסיבוב הראשון. כמעט. כי ב-2013/14 הם הגיעו לנתניה ופגשו את הפועל רעננה. 0:0 לאחר 120 דקות שלח את הקבוצות לנקודה. תורג'מן, קינן ושיימן החמיצו, ההצלות של אמיר אדרי (תמיר כהן ואחמד סבע החמיצו) לא סייעו, והתקדים לתקופת זמן זו נקבע.

2. 2004/05, שמינית גמר: מהמקום הכי נמוך בחיפה

בסיבוב הראשון הירוקים התגברו על אחי נצרת ללא קושי (ועם שער של עדן בן בסט), ואז הגיעה השמינית. והדרבי. במעריב נתנו את כותרת השער שהיום נראית נוראית ביותר, אבל המצב הספורטיבי בכרמל בהחלט היה לוהט באותו לילה. הפועל חיפה שלא הצליחה להתייצב מאז מותו של רובי שפירא דשדשה בתחתית, ובסיום אותה העונה גם ירדה ליגה. מכבי חיפה זכתה באליפות, עם יותר מפי 2 נקודות מאשר היריבה העירונית - אותה הדריך אז ניר לוין. שמינית הגמר הפגישה בין שתיהן, וסיפקה ערב גביע משובח. ג'ף טוטואנה וסלאח חסארמה הדהימו את קרית אליעזר, עידן טל צימק בפנדל ומגרלשוילי השווה. טוטאנה כבש את השני שלו וה-2:3 של הפועל, אבל דירסאו (78) קבע שנלך להארכה.

ואז פנדלים, עליהם תקראו במדליית הכסף.

1. 2006/07, רבע הגמר: "אשששש במכתשששש"

הקמפיין הזה היה בעייתי עוד לפני האש במכתש. ניצחון בפנדלים על בית"ר ירושלים בסיבוב הראשון, ודילוג בקושי מעל בני לוד בשמינית, בהארכה. ואז הגיע התקדים ההיסטורי. לפי ארכיון מכבי חיפה, זו היתה הפעם הראשונה בה הקבוצה מפסידה ליריבה מהליגה השלישית. דוידוביץ', חרזי, אולארה, קינן, קייסי, דירסאו, סואן, רפאלוב, ארבייטמן, קטן וקולאוטי? לא. צ'קאנה וקובי חסן. בדקה ה-115 הראשון הגביה, קייסי פספס והאחרון גרם ליהונתן כהן לפלוט את אחד הקאצ'פרייזים הכי מוכרים בתולדות המפעל. איזו סנסציה.

עכשיו תורכם - איזו הדחה היתה הכי כואבת?

שגיא שטראוס שוער הפועל חיפה לשעבר. ברני ארדוב
שטראוס/ברני ארדוב

מדליית כסף: שגיא שטראוס, גיבור דרבי הגביע של 2005

שטראוס, האיש שעצר שלושה פנדלים והדיח את מכבי חיפה: "מי שהכניס לי זה דווקא קולאוטי, ועד עכשיו אני צוחק שזה בגלל שרוברטו זה משפחה"

והערב (רביעי) - דרבי חיפאי בשמינית הגמר. הכי 2004/05? לשם כך עולה על הפודיום גיבור השעה (ההיא), שגיא שטראוס. הוא היה בשערה של הפועל חיפה באותו משחק. 3:3 לאחר 120 דקות, ואז הפנדלים. ושטראוס עצר שלושה. את חאבייר דירסאו, את רביד גזל ואת עידן טל, בדרך לרבע הגמר. "מי שהכניס לי זה דווקא קולאוטי", הוא אומר, "ועד עכשיו אני צוחק שזה בגלל שרוברטו זה משפחה". החלוץ נשוי לאחות של שגיא, עלווית, ושטראוס ממהר לדייק: "האמת, הוא פשוט בעט טוב". אבל שטראוס הרגיש טוב יותר אפילו מהבעיטה של קולאוטי. הוא זוכר:

"מכבי חיפה של אז היתה מכונה משומנת. 11 כוכבים, וכל מחליף כוכב. היא היתה גומרת משחקים בדקה ה-30, וגם במשחק הזה לא נתנו לנו סיכוי. אם היו נותנים לנו לשחק מולם עוד 10 פעמים בשמינית הגמר בעונה הזו, הסיכוי שזה היה קורה שוב שואף לאפס. אבל אז, הכול התחבר. הכול עבד, שלושה גולים נגד מכבי חיפה ההיא? זה בלתי נתפש. כשהגענו לפנדלים הייתי משוכנע שננצח. ידעתי שננצח וזה לא היה ניתן לוויכוח, מבחינת התחושה הפנימית. כולם שמו לב להצגה שלי בפנדלים, אבל אני דווקא לוקח את מה שקרה במשחק עצמו, למרות שספגתי שלושה שערים. זה מה שהביא אותי לפנדלים עם ביטחון. הרגשתי באקסטזה".

הפועל חיפה היתה אז קבוצה רעה וענייה, בדרך למטה. היא אכן ירדה בתום אותה העונה. "גם למשחק הזה, אני זוכר, שהאוהדים לא באו בהמוניהם, לא האמינו. הסתכלתי ליציעים והיו הרבה קרחות. כאילו הקהל ויתר".

זה היה אחד המשחקים הכי טובים של שטראוס, וכנראה המסעיר שבהם. "המקצוע הזה קשה וכרוך בהמון אכזבות, כולל של הגוף - אתה יוצא נכה בסוף הקריירה. אבל הרגעים האלה, של הסיפוק, שווים את זה. אצל שוער זה כמובן הפנדלים". הוא מספר שהתכונן למצב הזה, של בעיטות הכרעה. שיש לו שיטה.

סלאח חסארמה עשה 0:1 הפועל. חאבייר דירסאו ניגש לנקודה, והחמיץ - כפי ששטראוס היה בטוח שיקרה. השוער קפץ ימינה עוד לפני שהקשר בעט ולאחר ההצלחה בעט את הכדור בעוצמה מתריסה לעבר יציע ג'. גוטיירס עשה 0:2 קל, לתום אלמדון לא היה צ'אנס. קולאוטי, כאמור, בעט נהדר וכבש בלי בעיה. אלירן אלקיים חיסל ציפור בשמי חיפה, ועדיין 1:2 להפועל. שינוי מומנטום? "הייתי בכזה טירוף", אומר שטראוס, "באמת שלא עניין אותי כלום. ידעתי שיהיה בסדר".

היה בסדר. שטראוס הדף גם את רביד גזל.

אנסומבו לא התבלבל ועשה 1:3 להפועל. בוקולי הטעה את שטראוס וצימק. 3:2.

גילי ורמוט, אז ילד בן 20, בעט פס שטוח ואלמדון הדף בקלות. עידן טל ניגש אל הכדור, והוא כבר הכניע את שטראוס בדקה ה-20, גם אז מהנקודה הלבנה. "הייתי אחרי שתי עצירות פנדלים, אז באמת שהרגשתי שאקח גם את זה", שטראוס היה בטוח. אכן. טל החמיץ, ושטראוס שיגר עוד כמה אגרופי זעם לעבר יציע ג'. "הרגשתי על גג העולם", נזכר. "בשביל זה אנחנו משחקים".

אנטמן הקטן, הערב תורך?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדליית ארד: זהבי VS אלמליח, מעקב שבועי בשיתוף ניצן ליבנה

זהבי הרשית פעמיים מול מכבי פתח תקוה - מספרת נהדרת ובין הרגליים - והגיע ל-22 (שימו לב לחרוזים). הוא רחוק 8 שערים משיאו העונתי של אלמליח - 30 כיבושים. אזהרת מסע: במחזור הקרוב העמודה של אלמליח קופצת בשישייה (ולזהבי אין בלפוריה, יש בית"ר).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully