וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיוק כשחשבתי שאני בחוץ: מה יקרה אם פייטון מאנינג יזכה בסופרבול?

7.2.2016 / 14:00

מחיקת טראומות העבר, ההשוואה לאיליי, סגירת המעגל עם אלוויי והאירוניה, הו האירוניה. על פניו, הסיכוי שדווקא השנה פייטון מאנינג ינצח את הסופרבול הרביעי בקריירה נראה קלוש, אבל אם זה בכל זאת יקרה מול קרוליינה, המורשת שישאיר אחריו הקוורטרבק האגדי תשתנה לעד

עריכה: מרום שפיצר

בדרייב הראשון הכדור נשמט לפייטון מאנינג מהידיים היישר לאנדזון. בשני הקוורטרבק מסר לדמריוס תומאס, שחטף כניסה בעוצמה של משאית מקאם צ'נסלור, ולאחר מכן השתדל ככל האפשר להתרחק מהכדור. זו הייתה הפתיחה של סופרבול 48, שסימנה ערב ארוך מאוד בניו יורק בדרך ל-8:43 המוחץ של סיאטל על דנבר.

והנה אנחנו, שנתיים אחרי, שואלים את עצמנו שאלה אחת: מדוע שהפעם זה יהיה שונה? למה שקרוליינה חסרת הרחמים לא תנסר את האין-התקפה של הברונקוס ותעשה להם בדיוק את מה שעשו הסיהוקס אז?

באמת שאין סיבה הגיונית שזה לא יקרה. נראה שבין הפנת'רס לברונקוס יש הבדלים של גלקסיות. מה שיש היום לדנבר היא הגנת ברזל נפלאה שלא הייתה שם לפני שנתיים, אבל אין להם דווקא מה שהיה להם בשפע אז: התקפת מחץ בראשותו של פייטון מאנינג.

זו תהיה ההופעה הרביעית של מאנינג בסופרבול, והיא ללא ספק המוזרה והאירונית מכולן. בפעמים הקודמות מספר 18 אולי הגיע בנחיתות מנטאלית, אבל גם בתור הכישרון הטהור הגדול ביותר, אולי, בהיסטוריה של ה-NFL. אפשר היה ללעוג ולקרוא לו לוזר, אך מקצועית הוא תמיד היה פייבוריט. הוא זה שהיה לו מה להפסיד. הפעם, כך נראה, יש לו רק מה להרוויח. הפעם לא רק שדנבר לא הגיעה לגמר בזכות מאנינג, היא שם למרות הנוכחות המעיקה שלו. דווקא כשהוא הרבה פחות מאנינג משהכרנו, אחד האנשים שפחות חתומים על ההעפלה לריקוד הגדול, דווקא כשהוא האנדרדוג שלא ברור אם בכלל יסיים את המשחק (ויש תסריט מסוים לפיו אפילו בהתמודדות צמודה יעדיף גארי קוביאק להחליף אותו בברוק אוסוויילר) – דווקא אז פייטון מאנינג יכול פתאום, משום מקום, לזכות בטבעת שנייה בקריירה.

בקרוב מאוד, קצת יותר מחודש אחרי הסופרבול, הוא יהיה בן 40. לפני תשע שנים זכה בתואר הראשון והיחיד שלו בקריירה, וגם אז, במידה מסוימת כמו הפעם, זה לא היה אמור להיות הפלייאוף שלו, לפחות עד גמר ה-AFC. הוא היה בינוני מאוד מול קנזס סיטי, נתן להגנה לעבוד בשבילו בבולטימור ונכתש על ידי טום בריידי והפטריוטס במחצית הראשונה של גמר החטיבה. ואז הוא הפך למאנינג הקטלני שהכרנו מהעונות הרגילות. לדקות מועטות בגמר ה-AFC האחרון, גם הוא באופן סמלי מול הפטריוטס, חזר להיות מאנינג ההוא, זה שמזהה את הפרצה ומשחרר לאנדזון כדור בשברירי שניה. ואז שוב הגיעה הדעיכה. דנבר התמסרה לחלוטין למשחק ההגנה ו-וויתרה על התקפה. כי אין מה לעשות, פיזית מאנינג גמור. הוא לא יכול לסחוב משחק שלם, כנראה שגם לא שלושה רבעים. מה שהספיק בבית מול בריידי לא צפוי להספיק לאין-התקפה של הברונקוס נגד קאם ניוטון והפנת'רס הכמעט מושלמים בכל אספקט של המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
וון מילר דנבר ברונקוס מול טום בריידי ניו אינגלנד פטריוטס. Chris Carlson, AP
אם יש משהו שבכל זאת יעניק לדנבר את הניצחון זה לא מאנינג, אלא וון מילר וההגנה של הברונקוס/AP, Chris Carlson

ומה אם כן? נניח לרגע שהברונקוס מנצחים את זה בקטן, משהו כמו 13:16. מאנינג לא רושם אף טאצ'דאון ודנבר שוב, כמו לכל אורך העונה, מחפה על הנוכחות הנפקדת שלו. האם זה יהפוך את התואר לפחות מתוק, יפחית מההישג, ייתן עוד דלק למקטרגים לטעון שרק מעמדה כזו הוא יכול לזכות? הרי מאנינג של לפני שנתיים, זה שהקבוצה הסתמכה על היכולות שלו, היה מאבד את המשחק כבר בדרייב הראשון.

לא. אם יש צדק פואטי בעולם הזה, מאנינג צריך לזכות. דווקא היום, כשזה לא קורה, לכאורה, בזכותו. ג'ון אלוויי לא הפסיק להפסיד בסופרבול עד שניצח את השניים האחרונים שלו. את הראשון לקח בזכות הקרבה וריצת הליקופטר ששינתה את כל התפישה לגביו, את השני קטף שנה לאחר מכן, בגיל 38. הסימבוליות תהיה קסומה במיוחד אם אלוויי יקבל מהיציע שידור חוזר מהאיש שאותו הוא עצמו הביא לדנבר. היא תהיה לא פחות גדולה אם פייטון יסיים את הקריירה עם מספר טבעות זהה לאחיו איליי. אם יש משהו מעוות בפוטבול האמריקאי, זו העובדה שלאח הצעיר והפחות מוכשר לבית מאנינג יש יותר טבעות מאחד הקוורטרבקים הגדולים בהיסטוריה.

איליי מאנינג שחקן ניו יורק ג'איינטס. Streeter Lecka, GettyImages
בעולם מושלם ונכון יותר, לפייטון יש לפחות את אותו מספר טבעות כמו לאחיו. איליי מאנינג לאחר הזכייה בסופרבול ב-2012/GettyImages, Streeter Lecka

קשה להמר על זה, האפשרות שדנבר תיקח כמעט שלא נראית קיימת כרגע. על הנייר פערי הכוחות גדולים מדי ולברונקוס אין מספיק כלים להתמודד עם קרוליינה. ומצד שני, זה שוב המקום לעצור ולתהות מה תעשה זכייה למורשת של מאנינג ועד כמה היא תשנה את כל מה שידענו, חשבנו והכרנו. סמכו על כך שהיא תשנה לא מעט, גם אם כרגע זה לא נראה ככה.

פייטון מאנינג דנבר ברונקוס. Joe Mahoney, AP
כמה מוזר זה ייראה אם דווקא כשהוא נחשב לחוליה החלשה של דנבר הוא יזכה בטבעת? פייטון מאנינג/AP, Joe Mahoney

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully