וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב, עונת 2015/16 קוראת לך: ה-11 של השבת

אחרי מאמן מוזר, מאמן זמני ומאמן ריבאונד, הגיע הזמן של אלי גוטמן להפסיק להיות מאמן יציע — ורצוי שזה יקרה השבוע. אורן יוסיפוביץ עם ה-11 של השבת, כולל: הניגוד בין גיא לוי למימר, הציפייה מאסולין, החוסן של באר שבע וההבדל המהותי בין ההחמצה של ברדה לזו של יצחקי

ברני ארדוב

1. ציטוט השבת

"ידעתי שאם [השוער] יישאר לעמוד יזכרו אותי, ושאם זה ייכנס יזכרו אותי". מאור בוזגלו, שניצח את מכבי פתח תקוה עם ביצים ופאננקה (וגרם לברק בכר לצרוח מבפנים דרך חיוך), שוב הוכיח שמדובר באחד הפרפורמרים הגדולים בליגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

2. החוסן של הפועל באר שבע

בוזגלו דפק פאננקה, שמואלביץ' דפק לטהא את המשחק מול בית"ר, והפועל באר שבע שוב דפקה עבודה במשחק קשה. זה היה הניצחון השישי של האדומים שנקבע על חודו של גול, והיא השתוותה למכבי תל אביב בנתון זה. ואצל הקבוצות החזקות הנתון הזה משחק תפקיד, כי האליפות מוכרעת במשחקים האלה, כשהאימפריות פתאום נתקעות בקשיים; ב-0:1 קריטי ודרמטי במושבה, ולא ב-0:3 על הפועל עכו.

3. החמצת השבת

זה כמה ימים שהעולם עוסק בהחמצה של ברק יצחקי ברמת השרון. ההחמצה הזו, פרט לכמה דקות של חוסר נעימות לשחקן, היא לא משמעותית, לא חשובה ובטח שלא כואבת. ההחמצה של אליניב ברדה על הבאזר תעשה הרבה פחות כותרות באירופה אבל היתה מסוכנת הרבה יותר.

4. סיכום ביניים של הקדנציה השנייה של גוטמן בהפועל ת"א

5. יש להפסיד לכפר סבא ויש להפסיד לכפר סבא

גם אז הפועל תל אביב הגיעה למשחק בית מול כפר סבא אחרי שבמחזור שלפני כן ניצחה את בני יהודה בבלומפילד. גם אז זה היה בינואר, וגם אז הגיעו שחקני רכש סמי-מבטיחים, וגם אז זה היה אלי גוטמן שהגיע להושיע את הפועל תל אביב ולהתניע מחדש את הקריירה של עצמו. וגם אז האדומים הפסידו בבית לכפר סבא.

אבל איזה הבדל בין אז לעכשיו.

אז הפועל הפסידה 2:1 אחרי שהובילה, אחרי שוואליד באדיר החמיץ פנדל, אחרי שדני בונדר נפגע קשות בברכו ואחרי שאוהד לויטה נתן הופעה של 8 פלוס. אז, 12 בינואר 2008, הפועל תל אביב סיימה את המחזור שלוש נקודות מתחת לקו האדום. אבל אז זה היה דווקא משחק שהותיר תקווה, בניגוד לזה של אתמול - 90 דקות של קדחת.

כי אז כבר הגיעו כל החלקים - גוטמן, טלקיסקי, טופוזאקוב - והם רק היו צריכים להתחבר. אתמול, הפועל תל אביב העבירה עוד 90 דקות על פארש; 90 דקות בהן לא התקדמה אלא שוב הלכה אחורה. נכון לאמש, היא שוב רחוקה לפחות החלטה אחת מלהתחיל את עונת 2015/16.

החלטה שכולה טרנינג.

6. נתון השבת - המאזן העלוב של גיא לוי בהפועל תל אביב

- 37% הצלחה

- 13% הצלחה בבית!

- 0.6 שערים למשחק

- 0 שערי בית!

איאד אבו עביד שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
לא מועמדת ראשית לירידה, אבל בהחלט חברת תחתית עלובה/קובי אליהו

7. כשהתדמית של גוטמן בידיים של גיא לוי

גיא לוי שוב סיפק ראיון-פוסט-משחק גרוע מאוד. כרגיל, המרחף נקט בפוליטיקה אידיוטית שמריחים מקילומטר; קליינט שמוכר לוקשים לצופים עם אפס אחוז אמונה במוצר. אבל ראיונותיו הגרועים של גיא לוי שוב היו פחות גרועים מהכדורגל שיצרה קבוצתו.

קשה להאמין שאלי גוטמן לא יארוז טרנינג בתיק לקראת האימון הבא בחודורוב; קשה להאמין שגיא לוי יהיה זה שינהל את משחק הליגה הבא של הפועל תל אביב. אחרי מנדיונדו החוצן ובאדיר הטירון, הפועל של גיא לוי נראית הכי רע שיש. משלושתם, הוא היחיד שהגיוני לשלוח הביתה על כדורגל נטו. וכמו שגיא לוי הוא לא באמת מאמן שצריך לאמן בהפועל תל אביב, כך אלי גוטמן הוא לא באמת מנג'ר שיושב ביציע.

הרי ההחלטה של גוטמן להתחיל את הקדנציה השנייה בטריבונה היא לא החלטה מקצועית נטו. היא גם ניהולית, היא גם תדמיתית. הוא בטח זוכר שקבוצת כדורגל חלשה זה לא משהו שקל להפוך. הוא בטח זוכר שאז, לפני שמונה שנים, הוא התחיל עם שלושה הפסדים מארבעת המשחקים הראשונים שלו. הוא בטח רצה לעשות את התהליך בצורה הדרגתית. אבל מה לעשות - אין לו זמן להדרגה ולא לתדמית. אם ניסה לא לזעזע, בינתיים התברר שהוא השיג את ההפך. הוא בטח גילה היום בבוקר - המערכת רק נהייתה מבולגת יותר, אי הוודאות שולטת, ולא רק לוי טובע תחת הכאוס אלא גם ובעיקר שחקניו.

הפועל אולי לא מועמדת ראשית לירידה, אבל היא בהחלט חברת תחתית עלובה כרגע. ושלושת המשחקים הבאים - בדוחא, מול באר שבע ובדרבי - לא צפויים להוציא אותה משם. האינסטינקט הראשוני של גוטמן יהיה אולי שוב תדמיתי - 'בשביל מה אני צריך להיות חתום על נקודה מתשע?'. אבל זה בדיוק הזמן המתאים לחבלי הלידה, להתאקלמות, ל'הפסדים של התחלה'. לקפוץ למים, לקחת אחריות, להפסיק לפחד מהמאזן ולהרוויח את תג המנהיג, האבא, הבוס. בטוב וברע. כי אם הוא באמת דואג לתדמית שלו, הוא יכול להיות בטוח - במצב הנוכחי, גיא לוי רק ידרדר אותה יותר.

8. שרון מימר - 100% הצלחה, 100% בגישה

בניגוד להוזה הדעות גיא לוי, שרון מימר לא רק השיג 100 אחוז הצלחה עם הקבוצה החדשה שלו אלא גם מיהר לפרגן לקודמו ולבוסו, על הפורמה והסגל שהשאירו. עוד מוקדם להחמיא למימר בענייני כדורגל, אבל בענייני קלאס - בינו לבין לוי מפרידות שנות אור, ולא רק נקודה אחת בטבלה.

גיא אסולין שחקן הפועל תל אביב (ימין) מול גיא בדש שחקן הפועל כפר סבא. קובי אליהו
הוא עוד יקפיץ את בלומפילד. גיא אסולין/קובי אליהו

9. גיא אסולין - נראה שיהיה מה לראות

בין שלל העסקאות ה'מפחידות' או המיותרות של הפועל תל אביב, העסקה שהביאה את אסולין לחודורוב היא הגיונית וראויה. אפס דמי העברה, משכורת לא בומבסטית, סיכון מינימלי והרווח יכול להיות גדול. אפשר לזלזל באסולין על כישלונותיו בניכר, אבל לא לשחק בספרד ובאנגליה זה לא כמו לא לשחק בישראל. אסולין לא שיחק אתמול יותר מדי, וייקח זמן לפני שייכנס לכושר מלא, אבל נראה שאם בהפועל יהיו סבלניים איתו - הוא עוד יקפיץ את בלומפילד. מכל העסקאות של האדומים, בקיץ ובינואר, זו העסקה המסקרנת מכולן.

10. אכזבת השבת, שוב

מכבי נתניה, באנקר של טרגדיות ספורטיביות. שלושה מאמנים חולקים בעשר נקודות ובהדחה מבישה מהגביע. לדורון אוסידון לא היה הרבה עם מה לעבוד, אבל הוא הצליח לקבל מינימום החלטות נכונות בדרך לעוד משבר עצום במועדון.

11 ציוץ השבת - סלבישה יוקאנוביץ' חוגג נקודה ראשונה בצ'מפיונשיפ (1 מ-12).

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully