וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלוץ הטוב בעולם, לגילו: רומלו לוקאקו סופסוף פורע שטרות

16.1.2016 / 7:30

צ'לסי ויתרה עליו, אברטון כמעט התחרטה שקנתה אותו בסכום הגבוה בתולדותיה, אבל רומלו לוקאקו הפך העונה לכל מה שחלמו שיהיה - הסקורר הכי טוב בפרמיירליג. והוא אפילו לא בן 23. האימפריות של אירופה כבר עומדות בתור

one

בווידיאו: לוקאקו כובש צמד, אברטון מפסידה לסטוק סיטי

העונה האחרונה של רומלו לוקאקו הייתה מאוד מאכזבת, בטח בסטנדרטים שלו, בטח ובטח בסטנדרטים שהציב לעצמו. הבלגי הצעיר חזר לאברטון עייף ומוטרד מהמונדיאל הראשון והמאכזב שלו וכבש רק עשרה שערי ליגה. בסיום העונה, בקיץ החולף, הוא נסע הביתה, לבלגיה והתחיל להתכונן ל-2015/16, מתוך הבנה ברורה שמשהו חייב להשתנות.

יש שחקנים שיושבים כל היום מול הטלוויזיה ומסתכלים על המשחקים שלהם והמשחקים של היריבים כדי להשתפר. יש כאלה שמבלים שעות בחדר הכושר. אבל לוקאקו הוא שונה. כל בוקר, וכל ערב בקיץ האחרון, הוא היה לוקח את הכדור ונעמד מול הקיר או מול חברו הטוב ביותר ושוער אנטוורפן, מולופו קודימבנה, ובועט. שוב ושוב ושוב. שעה וחצי לכל סשן כזה. "הסוכן שלי, מינו ראיולה, הוא היחיד שאומר לי את האמת בפנים והוא אמר לי שאני משחק כמו אישה ופחדן מדי על המגרש", סיפר לוקאקו.

כנראה שתכנית האימונים המשונה והדירבון המשונה מהסוכן עזרו, כי רומלו לוקאקו מגשים בחודשים האחרונים את כל הציפיות שהיו ממנו כאשר צ'לסי קנתה אותו מאנדרלכט ב-20 מיליון יורו בתור ילד פלא בן 18 בלבד. אותה צ'לסי בוודאי הייתה מעדיפה לראות אותו הערב (שבת) במדים שלה ולא במדים של היריבה, בעיקר בהתחשב בעונה הקשה שעוברת על ההתקפה של האלופה, בקרוב האלופה לשעבר. אלא שהרבה מאוד דברים התרחשו סביב לוקאקו בשנים האחרונות וכיום הוא מפציץ באברטון והופך במהרה לחלוץ הטוב בעולם, לגילו. האם הגיע זמן הנקמה בצ'לסי? ומתי יגיע זמנו לחזור למועדון על?

רומלו לוקאקו שחקן אברטון. :Stephen Pond, GettyImages
מכונת שערים. לוקאקו/GettyImages, :Stephen Pond

אחרי שהבלוז הצליחו לשים עליו את היד, הציפיות מלוקאקו היו בשמיים אבל הילד שנחת באנגליה בקושי שיחק והתקשה לספק את הסחורה. בעונה השנייה בממלכה הוא נשלח לווסט ברומיץ' והחל לכבוש בצרורות, 17 שערי ליגה בסך הכול. את העונה השלישית פתח בצ'לסי אבל במהרה עבר בעוד השאלה, הפעם לאברטון. אקורד הסיום שלו בצ'לסי היה החמצת הפנדל המכריע בסופרקאפ האירופי, שעלה לז'וזה מוריניו בהפסד מר מול פפ גווארדיולה ובאיירן מינכן.

בראיון שהעניק בשבוע שעבר למגזין "פור פור טו", נזכר לוקאקו באותם ימים של קיץ 2013: "רוברטו מרטינס התקשר אליי שלוש פעמים. בפעמיים הראשונות בכלל לא עניתי, אבל אני שמח שבשלישית כן. דיברתי איתו, עם צ'לסי ואז עם אימא שלי והיא אמרה 'לך לאברטון'. לא התחרטתי על זה לרגע מאז".

הוא התאקלם במדי הטופיז בצורה מושלמת עם 15 שערי ליגה בעונת הבכורה. בסיומה, הקבוצה רשמה את ההעברה הגדולה בתולדותיה ושילמה לצ'לסי 41 מיליון יורו כדי להפוך אותה לשלה. אלא שדווקא אז, בשיא הפריחה, הגיע המונדיאל שהסתיים עם שער ובישול בחמישה משחקים ואובדן המקום בהרכב והיכולת, כאמור, עברה לליגה. באברטון החלו לחשוש שמא הם שילמו מהר מדי ויותר מדי, אבל העונה אף אחד כבר לא מתחרט. הילד התחיל לפרוע את השטרות, ומהר.

רומלו לוקאקו אחרי החמצת הפנדל בסופרקאפ. GettyImages
הזיכרון הבולט של לוקאקו מצ'לסי: החמצת הפנדל המכריע בסופרקאפ האירופי מול באיירן/GettyImages

לוקאקו כבש העונה 15 שערי ליגה ב-20 הופעות (19 מ-25 בכל המסגרות) והוא מוביל את טבלת מלך השערים לצד ג'יימי ורדי. לאחרונה הוא הפך לשחקן הראשון של אברטון שכובש בשישה מחזורי פרמיירליג רצופים ולראשון מאז 1954 שעושה זאת בשמונה משחקים רצופים בכל המסגרות. הוא גם הצטרף לרשימה נהדרת של שחקנים שכבשו יותר מ-50 שערי פרמיירליג לפני גיל 23. הרשימה הזו הכוללת מלבדו רק את רובי פאוולר, ויין רוני, כריסטיאנו רונאלדו ומייקל אואן, שפרגן: "הוא השחקן הכי מרשים בפרמיירליג השנה. הוא העלה את הרמה שלו משמעותית, הוא חזק ואין אף שחקן הגנה שאוהב לשמור עליו".

כרגע לוקאקו עומד על 57 שערי פרמיירליג ויום ההולדת ה-23 שלו יגיע רק עוד ארבעה חודשים. אם יישאר באנגליה וימשיך לכבוש בכזה קצב, הוא יעבור בקרוב מאוד את אלילו, דידייה דרוגבה, שרשם 104 שערי ליגה בצ'לסי. המקום הראשון שייך לאלן שירר, עם 260 שערים ולמרות שהוא עוד רחוק מאוד, השילוב בין הגיל ליכולת הכיבוש של לוקאקו בהחלט הופך אותו למועמד אפשרי לטפס לפסגה יום אחד.

דידייה דרוגבה שחקן צ'לסי. GettyImages
בדרך הבטוחה לעקוף את האליל, דרוגבה/GettyImages

החלוץ עצמו לא התבייש לדבר על השיפור שלו: "אני משחק נהדר העונה. מהרגע הראשון של העונה, אני מתקרב להיות חלוץ שלם. יש לי את המנטליות הנכונה ואני מאוד עקבי ברמה שלי. לא משנה נגד מי אנחנו משחקים, אני יודע מה לעשות. אם לא משאירים לי שטח פנוי, אני משחק עם הגב לשער. אני יודע למצוא דרכים לכבוש. כשהייתי ילד, בבלגיה, הייתי מצוין שלושה חודשים ואז גרוע חודש שלם. אפילו לפני שנתיים, אם היה לי משחק אחד חלש, הייתי מוריד את הראש. עכשיו אני חושב על זה שהקבוצה צריכה אותי ואני שם בשבילה".

הקארמה הטובה של לוקאקו החלה בשלב מאוד מוקדם של העונה, במחזור השני למעשה, כאשר צמד שלו סידר לאברטון 0:3 מוחץ בחוץ נגד סאות'המפטון. בחימום שלפני המשחק, בעיטה שלו דווקא פספסה את המסגרת וטסה היישר לגופה של אוהדת מבוגרת של הסיינטס, שישבה מאחורי השער. לוקאקו ראה, ניגש להתנצל והעניק לה חולצה שלו, כאשר כל הקהל המקומי מוחא כפיים בהתרגשות. בסיום המשחק, אחרי המחווה היפה והצמד, המנג'ר מרטינס חייך ואמר: "נו, אם זה ככה, אולי כדאי שלפני כל משחק הוא יפגע באיזה אוהד".

אחת הסיבות המרכזיות לשיפור של לוקאקו היא שיתוף הפעולה הנהדר עם ילד פלא אחר, ג'רארד דאולופאו שהגיע מברצלונה. טום ליי מהבלוג "סקרימר" של אתר "דדספין" כתב על השילוב בין שני הצעירים התוססים הללו: "לראות אותם יחד זה לראות את אחד הדברים הכי מרגשים שיש לפרמיירליג להציע. כשהכדור מגיע לדאולופאו באגף והוא מתחיל להשתעשע במגן שמולו, הקהל עוצר את נשמתו ויודע בדיוק מה הולך לקרות - הרמה מושלמת ושער של לוקאקו. דאולופאו עזר ללוקאקו להשתחרר והשילוב ביניהם התפתח במהירות הבזק. בכל פעם שהכדור אצל אברטון, יש מצב שהשניים הללו יספקו היילייט".

שחקן אברטון, ג'רארד דאולופאו. GettyImages
שיתוף פעולה מבריק עם דאולופאו/GettyImages

אלא שיש צד שני ליכולת הזו. השילוב בין הרמה בה לוקאקו משחק היום לעובדה שממש כמו האקסית צ'לסי, גם אברטון שקועה במרכז הטבלה וממש לא פוגעת, גורמת לכך שהבלגי הפך למבוקש במיוחד. כאמור, הוא יכול היה מאוד לעזור לבלוז, שקיבלו העונה שישה שערי ליגה מדייגו קוסטה, אחד מלואיק רמי ורדאמל פלקאו וזהו מכל החלוצים שלהם (בקושי חצי ממה שלוקאקו כבש), אבל קשה לראות אותו חוזר מתישהו לצ'לסי, זאת למרות שלאחרונה הוא אמר שהוא סולח ושוכח לגבי כל מה שהיה: "רציתי לשחק ולצבור ניסיון ואף פעם לא הייתה לי הזדמנות לומר זאת עד היום, אבל אני רוצה להודות למוריניו, שנתן לי אור ירוק לעזוב. הוא הבין את המצב שלי. הוא רצה שאשאר בצ'לסי, אבל הבין שזה לא טוב בשבילי".

כשעבר בהשאלה ההיא לאברטון, זה קרה מתוך צורך נואש בדקות משחק לפני המונדיאל שהתקרב. הפעם יש יורו על הפרק, קל"ב, בצרפת ולוקאקו שוב אמור להיות זה שמספק את הסחורה בהתקפה של הבלגים. עם קווין דה בראונה האדיר ואדן הזאר, שאולי עוד יתאושש, בלגיה חולמת ללכת כל הדרך והיא צריכה את הסקורר שלה במיטבו. לפני חודשיים, לאחר מתקפת הטרור בפריס, 16 אנשים נעצרו בבריסל, בשכונה בה המשפחה של לוקאקו מתגוררת. לחלוץ המבוהל זה הספיק והוא הודיע במהרה שהוא מתכנן להוציא משם את ההורים שלו, מה שלא ממש התקבל בעין יפה על ידי הקהילה המקומית. כמה שערים ברגע האמת במדים הלאומיים בהחלט יכולים להרגיע את הרוחות.

יונייטד כבר התעניינה והציעה 40 מיליון ליש"ט, אך נתקלה בסירוב ומועמדות בולטות נוספות מגיעות מחוץ לאנגליה: פריס סן ז'רמן וריאל מדריד, אצלן הוא יכול לקבל דקות גם בליגת האלופות בעונה הבאה. זינדין זידאן, הבוס החדש של הבלאנקוס, כבר הצהיר בעבר על חיבתו ללוקאקו והקבוצה חייבת חלוץ איכותי שלכל הפחות ישלים, אם לא יחליף, את קארים בנזמה המתוסבך. "אם אברטון רוצה לשמור על לוקאקו, היא חייבת להגיע לליגת האלופות", אמר תיירי הנרי, אלא שקשה לראות את זה קורה. הטופיז כבר רחוקים תשע נקודות מהמקום הרביעי ורואים איך קבוצות קטנות כמו לסטר, קריסטל פאלאס או ווטפורד משחקות טוב יותר ומקדימות אותם. לוקאקו עלול להתייאש מהמצב.

שחקן בלגיה, רומלו לוקאקו. Michael Steele, GettyImages
המונדיאל היה לא טוב ובבלגיה קצת כועסים עליו. לוקאקו/GettyImages, Michael Steele

"אברטון פשוט צריכה למצוא איך להביא ללוקאקו את הכדור", כתב קווין מקאולי מ-"SB ניישן", "משם הוא כבר יסתדר. הוא כל כך דומיננטי וחזק והוא גורם אפילו לשחקני ההגנה הכי חסונים להראות כמו ילדים. כשהכדור מגיע אליו מהר בהתקפה, יש תוצאות". אם אותן תוצאות יגיעו גם מול צ'לסי וימשיכו את עונת האימים של הבלוז, המנייה של לוקאקו תזנק עוד יותר אפילו ואולי גם אברטון תוכל לחזור לחלום על הצ'מפיונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully