וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: מכבי תל אביב ניצחה 83:87 את ניז'ני נובגורוד

הצהובים לא הרשימו, אבל שרדו מותחן גדול ברוסיה ושמרו על מאזן מושלם במפעל. רוצ'סטי, אמבקווה ופניני הצטיינו, דווין סמית' הופיע במאני טיים. מטווח של עשר שלשות של הרוסים לא עזר להם

אדריאן הרבשטיין

מכבי תל אביב שמרה הערב (רביעי) על מאזן מושלם של 0:2 ביורוקאפ עם 83:87 בחוץ על ניז'ני נובגורוד הרוסית. אחרי הניצחון הביתי הקליל על לובליאנה החלשה, הצהובים התקשו ברוסיה הקפואה ללא גל מקל שעדיין לא רשאי לשחק וגם ללא יוגב אוחיון הפצוע. רוצ'סטי, אמבקווה, פניני ואונואקו הצטיינו אצל הצהובים אבל דווקא דווין סמית' קלע את סלי הקלאץ' ברבע האחרון וסידר לצהובים ניצחון קשה מול קבוצה שפתחה את דרכה במפעל עם ניצחון ב-22 הפרש על הפועל ירושלים.

הצהובים יכולים להיות מרוצים מהניצחון אבל לא מההגנה שכמו בהפסד להפועל ירושלים הייתה חדירה מאוד בעיקר לשלשות של הרוסים שטיווחו מחוץ לקשת. מכבי תתרכז כעת בליגה, ובמשחק הבא ביורוקאפ מצפה לה מפגש קשה מאוד מול קאזאן שצפויה להיאבק עם מכבי על ראשות הבית.

קלעו לניז'ני: דימיטרי חבוסטוב 14 נקודות ו-10 אסיסטים, יבגני באבורין 13, סמן אנטונוב 13 ו-5 ריבאונדים, ויקטור רוד 12, 7 ריבאונדים ו-6 איבודים, קספאראס ברזינס 11, איבן סטרבקוב 9 ו-5 ריבאונדים, אנדריי קירדיאצ'קין 6, ולדימיר איבלב 3, ראשיד מחלבאשיץ' 2. איליה פופוב (03:01 דקות) ו-ויקטור זריאז'קו (02:57) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: טיילור רוצ'סטי 17 נקודות (5/9 מהשדה), ארינזה אונואקו 15, גיא פניני 13, טרבור אמבקווה 10 ו-14 ריבאונדים, דווין סמית' 10 (1/7 לשלוש), סילבן לנדסברג 9, דגן יבזורי 8, בריאן רנדל 3 ו-4 ריבאונדים, אייק אופייבו 2. דרגאן בנדר (05:41 דקות) שותף, אך לא קלעו.

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הצטיין במחצית השנייה. גיא פניני/קובי אליהו

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה את המשחק עם שלשה של לנדסברג, אבל התקשתה להגיע למצבי קליעה בדקות הראשונות ואחרי ארבע דקות התוצאה עמדה על שוויון 6. הרוסים נטלו שליטה במשחק עם הגנה חזקה מאוד וסלים של חוסטוב ורוד קבעו 8:13 לרוסים שש דקות בתוך הרבע. אבל מכבי לא נתנה לרוסים לברוח ושלשה של רוצ'סטי ועוד סל של אונואקו קבעו שוויון 13. הכחולים עלו כבר ליתרון אבל אנטונוב הגיב עם שלשה וסטרבקוב קבע 15:18. בהיעדרם של מקל ואוחיון, ז'אן טבק שלף את דגן יבזורי שקלע חמש נקודות רצופות וקבע 18:20 למכבי בסוף הרבע.

הרבע השני נפתח כמו שהסתיים הרבע הראשון עם סל של יבזורי, כשרוצ'סטי ואונואקו משלימים ריצת 0:6 ומעלים את הכחולים ליתרון שיא של 21:28. מכבי שמרה מצוין ברבע השני ויצאה למתפרצות אותם סיים אמבקווה שעם שני סלים רצופים קבע 24:32. אנטונוב החזיק את הרוסים במשחק וצימק את הפיגור של המארחים לחמש נקודות עם שני סלים רצופים. מכבי לא הצליחה לייצר נקודות במשך שלוש דקות והרוסים ניצלו את זה כדי לצמק ל-36:34, 2:38 דק' לסיום המחצית. מכבי הצליחה כבר לברוח לשבע, אבל סל של ברזינס ושלשה מטורפת של סטרבקוב עם הבאזר קבעו 43:45 בלבד למכבי תל אביב בהפסקה. דווין סמית' לא מורגש ולא קלע במחצית, אמבקווה שולט בצבע עם 12 ריבאונדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טרבור אמבקווה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
משחק מצוין שלו במחצית הראשונה. אמבקווה/ברני ארדוב

הרבע השלישי נפתח עם רוצ'סטי ואונואקו שהמשיכו להצטיין, אבל הרוסים הגיבו עם ריצת 0:7 ועלו ליתרון 50:51 אחרי תקופה ארוכה מאוד. דווין סמית' עלה על הלוח לראשונה במשחק עם שתי קליעות עונשין וליי אפ נוסף והחזיר את היתרון לאורחים, 05:30 ד' לסיום הרבע. הקצב השוטף של המשחק נעצר ובמשך יותר משתי דקות לא נרשם סל שדה כששתי הקבוצות נשלחות לקו. גיא פניני שבר את הבצורת עם סל קשה שהעלה את מכבי ליתרון 55:60, 01:52 דק' לסיום הרבע. אבל הרוסים ממש לא נשברו והגיבו עם שתי שלשות, כולל אחת משוגעת של באבורין שקבעה שוויון 63 בסוף הרבע.

מאמן ניז'ני נובגורוד איינרס בגאצקיס. GettyImages
מאמן ניז'ני נובגורוד איינרס בגאצקיס/GettyImages

כמו ברבעים הקודמים, גם הרבע האחרון נפתח בסימן מכבי שקלעה שני סלים מהירים, אבל הרוסים הגיבו עם 0:5 מהיר והחזירו לעצמם את היתרון במשחק הצמוד הזה. אבל שלוש דקות בתוך הרבע הגיעה מיני בריחה של הרוסים שביצעה עוד ריצת 0:8 ועלתה ליתרון משמעותי של 71:76. רוצ'סטי קלע מהקו, אבל בריאן רנדל ביצע מיד עבירה חמישית והוחלף על ידי פניני. אבל מכבי שמרה מצוין ודווין סמית' קלע שלשה קלאץ' גדולה שקבעה שוויון 76. ויקטור רוד החזיר את היתרון לרוסים ודווין סמית' זרק איירבול מחוץ לקשת, אבל לנדסברג תיקן עם שלשה גדולה וקבע 78:79 למכבי, 02:14 דק' לסיום.

הדרמה נמשכה עם מהלך שלוש נקודות של גיא פניני, אבל הרוסים הגיבו מיד עם שלשה וצימקו את הפיגור ל-81:82 בלבד לכחולים כשנותרה דקה לסיום המותחן. הרוסים ניסו לעלות ליתרון אחרי איבוד של סמית', אבל הפורוורד תיקן עם חסימה גדולה לוויקטור רוד וסל קלאץ' גדול שקבע 81:84 לאורחים. אמבקווה ביצע עבירה חכמה וחוסטוב קלע רק אחת מהקו. דווין סמית' נשלח לקו מהצד השני וקלע גם הוא רק אחת מהקו וקבע 82:85, 12 שניות לסיום. סטרבקוב קלע נקודה מהעונשין בצד השני ורוצ'סטי איבד כדור קריטי כשנותרו שלוש שניות בלבד לסיום. תאמינו או לא, אבל ויקטור רוד דרך מחוץ לקו בהוצאת כדור מהצד ולנדסברג סגר עניין עם שתי נקודות מהקו וקבע את תוצאת הסיום: 83:87 למכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully