וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל זה הוא הכי גדול בהיסטוריה: צ'אבי כותב על ליאו מסי

בגלל האופי, הדוגמה, היכולת, החשיבה, ההתנהגות וההתפתחות. צ'אבי, שראה את מסי עוד מיומו הראשון בברצלונה, כתב מאמר שבו הוא ממחיש את גדולתו ההיסטורית, וטוען: "הסוף עוד לא קרוב"

one

בווידאו: מסי כובש שלושער מול גרנאדה

יום אחרי הזכייה של ליאונל מסי בכדור הזהב בפעם החמישית, חברו לשעבר לברצלונה, צ'אבי, כתב ב"אל פאיס" מספר מילים בניסיון להמחיש את גדולתו ההיסטורית של הכוכב הארגנטינאי ואת האופי הייחודי שלו. צ'אבי שיחק לצד מסי מההופעה הראשונה שלו בקבוצה הבוגרת של ברצלונה עד לתחילת העונה שעברה, ומספר במאמר מערכת על איך לצד הכישרון, תמיד בלטה אצל מסי הצניעות.

"כבר מההתחלה אפשר היה לזהות שיש בו משהו שונה", כתב צ'אבי, "לליאו, מעל הכל, היה את הכישרון שהכי קשה להשיג: הוא הבין את המשחק. הוא יכול היה למסור היטב, הוא יכול היה לעשות דריבל ולעבור כל אחד שהצבת מולו. הוא הותיר על הדשא גם את המגן הטוב ביותר.

"זמן קצר אחרי שעלה לקבוצה הבוגרת טיילנו ביחד, וגיליתי שמדובר בילד מחונך, שהתנהג בצורה מכובדת, צנועה ובכלל לא מתנשאת. וזה מה שהופך אותו לדוגמה ומופת, כי העובדה היא שהוא מה שהוא עכשיו - הטוב מכולם - והוא עדיין לא איבד את התכונות והערכים האלה, עדיין לא איבד את הצניעות ואת הכבוד שלו לחבריו לקבוצה. אני חושב שליאו מעולם לא רצה להיות שונה מהחברים שלו".

ליאונל מסי זכה בתואר "כדור הזהב" בפעם החמישית בקריירה

עם כל הכבוד למסי: השיטה הנוראית של פיפ"א בבחירת כדורגלן השנה בעולם

דני אלבס וכריסטיאנו רונאלדו התעמתו: סיכום טקס "כדור הזהב" מזווית מעט שונה

כדור הזהב, כל הבחירות: גוטמן ויתר לגמרי על מסי, מסי לא בחר ברונאלדו ולהיפך

שחקני ברצלונה ליאונל מסי, צ'אבי. Victor Fraile, GettyImages
היו ימים. מסי וצ'אבי/GettyImages, Victor Fraile

צ'אבי מודה שעל אף הכישרון, קשה היה לו להעריך בהתחלה עד כמה גדול יהיה הילד. "הוא היה מיוחד, אבל הוא היה רק בן 16, כך שחשבתי שהוא יהיה טוב, אבל גם ידעתי כמה קשה הוא הכדורגל, שיש הרבה דברים שמגבילים ומפריעים. מעולם לא האמנתי שהוא יוכל להפוך לכדורגלן הכי גדול בהיסטוריה.

"אבל מאז שהכרתי אותו הוא לא מפסיק להתפתח. הוא השתפר ושיפר את המיומנויות שלו, והפך לסקורר. בעבר הוא לא נהג לכבוש כל כך הרבה, ועכשיו הוא לא מפסיק. הוא לוקח את הבעיטות חופשיות, וכובש. כמו שגווארדיולה אומר, הוא פשוט שולט בכל אספקט של המשחק.

"לעולם לא נראה דבר דומה. לא רק בגלל מה שהוא יכול לעשות, אלא גם בגלל הזמן שהוא עושה את זה. אחרים שרדו שנתיים, אולי שלוש. אצלו נראה שהסוף לא קרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully