וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון תורג'מן בראיון: "היכולת של מכבי חיפה עצרה את ההתקדמות שלי"

7.1.2016 / 9:41

היעד שכתב על מפית, העונה הגדולה והמעצור שהוביל לפרידה. אלון תורג'מן מתארח בבלוג של יצחקי ובראיון משותף עם איזיקוביץ' ("חיפה עשתה עסקה טובה") מדבר על הסיבות שהובילו לפרידה: "במכבי חיפה לא קיבלתי מספיק גב וביטחון"

צילום: קובי אליהו, עריכה: מרום שפיצר

בווידאו: אלון תורג'מן באימון הבכורה בהפועל תל אביב

את סוף העונה הראשונה שלו במכבי חיפה, אלון תורג'מן לא ישכח לעולם. השחקן, שהפך לאחד השמות הבולטים באותה תקופה, גילה לפתע שהחוזה שלו לארבע שנים כבר אינו תקף. הרגליים התחילו לרעוד. "המטרה של אלון תמיד הייתה לעבור למכבי חיפה. אבל ההסכם, מתברר, לא היה תקף. פתאום התחילו פגישות תכופות בין חיפה לטוברוק. הוא לא הבין מאיפה זה בא", סיפר גורם המעורה בפרטי העסקה. "כל הזמן ישב בצד, שתק, וחיכה לקבל חוזה מקצועני במכבי חיפה".

הסיפור ההוא החל בעקבות חשיפה בוואלה! ספורט, לפיה במסגרת ההסכם בו חתם לארבע שנים ישנו סעיף המאפשר לאריק איזיקוביץ' להחזירו בכל עונה לטוברוק. השחקן, כך התברר לירוקים בדיעבד, עבר אליהם תחת הסכם השאלה ואיזיקוביץ' שקל להחזירו בתום העונה הביתה בעקבות סעיף שמאפשר לו לעשות זאת. כמה ימים אחר כך, הטלפון של איזיקוביץ' צלצל. על הקו: יעקב שחר. הבעלים של מכבי חיפה פתח את הארנק ורכש את החלוץ תמורת 2.3 מיליון שקל, בפריסה למספר שנים.

"חיפה עשתה איתי עסקה נהדרת", בטוח גם היום אריק איזיקוביץ', למרות ההחלטה להיפרד עד תום העונה. "אבל גם טוברוק עשתה עסקה טובה. צריך להודות למכבי חיפה, ולכל הצדדים. זה היה 'win-win situation', כי לא היה צד שהפסיד מזה. שחר הרוויח חלוץ נהדר, ואני תוגמלתי על שנים של עבודה קשה עם הילד הנהדר הזה".

עוד באותו נושא

הפועל תל אביב: אלון תורג'מן חתם לחצי עונה, מו"מ עם מרקו פאישאו

לכתבה המלאה
אלון תורג'מן, מכבי חיפה, חוגג. יוסי ציפקיס
"אם היה לי סיכוי להילחם על המקום, הייתי נשאר". אלון תורג'מן/יוסי ציפקיס

תורג'מן, 24, הגיע למכבי חיפה בעונת 2011/12 וזו עונתו החמישית במועדון. עונת השיא שלו נרשמה לפני שנתיים, כשכבש 15 שערי ליגה והיה השחקן המוביל בקבוצה (רובן ראיוס רק שני לו, עם 11 כיבושים). לתורג'מן 30 שערי ליגה בארבע עונות וחצי ו-39 שערים בסך הכול. בעקבות ההצלחה בעונת השיא, מיד לאחריה ומעט לאחר המינוי של אלכסנדר סטנוייביץ' בעונה שעברה, תורג'מן קיבל שדרוג בשכרו וחתם על חוזה לשלוש שנים בקבוצה - חוזה שיסתיים בעוד שנה וחצי. בטוברוק השוו את מכסת השערים של תורג'מן לאחד, שלומי ארבייטמן. גם שחקנה של הפועל באר שבע עשוי לעזוב בתום מועד ההעברות, למרות המספרים שמוכיחים: כשארבייטמן משחק קבוע ולאורך זמן, הוא מסוגל להפיק מספרים מדהימים, ממש כמו אלה שהפיק בעונה האחרונה שלו במכבי חיפה – 28 שערים בעונה.

"שלמה שרף אומר את זה, אז גם אני אומר את זה: אלון תורג'מן הוא אחד החלוצים הטובים בישראל", מסביר איזיקוביץ' במסגרת הראיון המשותף. "אלון צעיר, הוא מהדור של גולסה. אנשים שוכחים שהוא בן 24". ואכן, הדור של גולסה, ילידי 91', ניפק מספרים מדהימים בטוברוק. בשתי העונות האחרונות שלו בטוברוק הוא ניפק 30 שערי ליגה, ובעונה שאחרי סיפק את הסחורה עם שמונה שערים במדי הפועל פתח תקוה, בה פרחו לא מעט כישרונות מטוברוק, כמו שמעון אבוחצירה ודודו ביטון.

"כשאלון היה במכבי חיפה ושיחק, ראית למה הוא מסוגל. להיות מלך שערים, בדיוק כמו ארבייטמן", ממשיך איזיקוביץ'. "מה אני חושב על המעבר? שחקן שהיה מלך השערים לפני שנתיים לא יכול לרדת בצורה כזאת דרסטית. אבל זה טבעי, מכבי חיפה לא הכי טובה בעולם העונה והיכולת של כל שחקני ההתקפה נפגעת. אין לי ספק שהוא עוד יתרום את שלו, גם למכבי חיפה. אם אתה שואל אותי, אז כן, הוא חייב לעזוב. כל חלוץ שלא משחק חייב לעזוב. אלון כבר לא בן 18 או 19, ילד בהפועל פתח תקוה. אם בגיל הזה שחקן ברמה שלו לא משחק, הוא צריך לשחק בקבוצה אחרת. הנקודה החשובה היא שכל שחקן שלי, בשורה התחתונה, יצא גם ילד טוב. למעט פעם אחת בנוער של טוברוק, מאז ועד היום הוא לא ספג כרטיס אדום. לא ילד שעונה לשופטים. גם ההתנהלות משחקת כאן תפקיד. זה ילד שהייתי רוצה לחתן עם הבת שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לי ספק שאלון עוד יתרום את שלו, גם למכבי חיפה". אריק איזיקוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כאן איזיקוביץ', ועכשיו לאורח הבא: תורג'מן עצמו. רק לפני שנתיים כתב החלוץ על מפית כמה שערים הוא רוצה לכבוש ואת העונה סיים כמלך שערי הקבוצה (15 בליגה, ועוד ארבעה שערים באירופה). את מה שכתב אחרי העונה הזאת הוא הראה רק לאנשים הקרובים ביותר אליו. אז היום הוא מדבר על זה ועל הסיבות שהובילו אותו לפרידה. "בתחילת העונה הזאת כתבתי לעצמי את היעד על מפית: 21 שערים", הוא מודה היום, אבל עדיין מתקשה להשלים עם העובדה שלא הפך בעונה שאחרי, בעידן סטנוייביץ' ובלבול, לחלוץ הטוב בישראל. "הקבוצה ההיא לא התחברה, אז קשה להצליח שלקבוצה לא הולך. דברים קרו לרעתי. פתאום האמון אבד קצת. זה לא רק אני, כי הקבוצה לא כבשה, אבל זה לא עמד לטובתי. כשהחליפו מאמנים, יש מאמן שלא נתן לי בכלל לשחק - מרקו בלבול. זה דבר ועוד דבר. כשהגיע רוני, קיבלתי דקות בהתחלה אבל אז לקבוצה לא הלך. וזה קשה. קשה מאוד".

כמה היכולת של מכבי חיפה פגעה בך?

"זאת הסיבה העיקרית. היכולת של מכבי חיפה עצרה את ההתקדמות שלי. לא קיבלתי מספיק גב וביטחון, מהיכולת של הקבוצה, מהמועדון, מכל המצב שנוצר. אם אני חסר ביטחון גם היום? תראה, אני לא מרגיש כזה. אני בא למקום חדש עם אנרגיות חדשות. אני מאמין בעצמי, אתה תראה את זה בהפועל".

אתה מאוכזב מההחלטה הזאת? חושב שהיה מגיע לך יותר?

"אני מאוכזב גם מעצמי וגם מהמועדון. לא הצלחתי להשיג את המטרות שלי במכבי חיפה. רציתי לקחת תארים, לצאת לאירופה, אבל מהרגע שהגעתי דברים הלכו קשה. אחרי עונת השיא, ידעתי שעוד עונה טובה אחת ואני יכול לצאת לאירופה. חשבתי שאהיה שם היום. מזה אני מאוכזב".

איך קורה שמשלושה שחקנים רוני לוי בוחר דווקא בגוזלן?

"יש החלטות מקצועיות שצריך להשלים איתן. אגלה לך סוד, לא רציתי לעזוב את מכבי חיפה".

במכבי חיפה טענו שגוזלן רצה להישאר יותר מכם. כפו עליך?

"אם זה היה תלוי בי, אם הייתי משחק הייתי נשאר. עזוב לשחק, אם היה לי סיכוי להילחם הייתי נשאר. אבל ראיתי מה קורה בשטח והבנתי שלא אשחק הרבה העונה. באותו רגע הגעתי להבנות עם מכבי חיפה. כשאתה לא מקבל דקות וחסר לך גב מהקבוצה זאת התוצאה. אם מכבי חיפה הייתה נותנת לי גב וביטחון, הייתי נותן מעצמי 50 אחוז יותר במגרש. כששחקן לא שקט ולא רגוע, זה פוגע בו. עכשיו אני בהפועל תל אביב, ויש כבר מטרות. אגלה לך אותן בסוף העונה, בינתיים זה סוד".

seperator

עם שלושה שערים העונה, כולם בטוטו קאפ, תורג'מן שעד המחזור האחרון הבקיע כמו פלט, קינן ובניון, ופחות רק מעטר, נפרד ממכבי חיפה. הוא עוד ישוב אליה, אלא אם כן הפועל תל אביב תשים עליו יד (יש אופציה) בתום העונה. כל מה שהוא צריך עכשיו, הוא מסביר, זה כמה שערים לביטחון.

ומפית.

שחקן הפועל תל אביב, אלון תורג'מן. קובי אליהו
יגיע ליעד השערים הסודי בהפועל תל אביב? אלון תורג'מן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully