וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים ניצחה 85:94 את מכבי תל אביב

גם ללא פישר וגפני הפצועים, סיפקה האלופה את אחד ממשחקיה הטובים ביותר וניצחה בפעם השנייה העונה את מכבי תל אביב. דונטה סמית' היה עצום (22 נק' ו-14 ריב' ו-9 אס'). 29 של דווין סמית' לא הספיקו

one

במפגש הראשון ביניהן העונה כבר הוליכה הפועל ירושלים ב-26 הפרש על מכבי תל אביב ביד אליהו, לפני שניצחה 82:89. הערב (ראשון), בארנה, היא הוכיחה פעם נוספת שכרגע, לכל הפחות, היא הקבוצה הטובה בישראל, לאחר שגברה על יריבתה המרה 85:94 בעיר הבירה. בכך השתלטו דני פרנקו ושחקניו על פסגת טבלת ליגת העל, מרחק ניצחון אחד ממכבי תל אביב, והראו שהם גם מוכנים לקראת פתיחת שלב הבתים השני של היורוקאפ ביום רביעי.

הרבע הראשון היה נטול הגנות לגמרי, כשדונטה סמית' בלט בצד אחד, דווין סמית' בצד השני, ובסיום עשר הדקות הראשונות הראה לוח התוצאות על 28:28. ברבע השני החלו ליאור אליהו ומאט ג'נינג להתחמם וכבר הוליכו את האלופה ליתרון בן 9 נקודות, אך דווין סמית' החזיק את הצהובים בתמונה, וסילבן לנדסברג שנמצא בכושר מצוין עוד הצליח להשלים מהפך ברבע השלישי, לפני שג'וש דאנקן, ליאור אליהו ויותם הלפרין החזירו את היתרון לצד האדום, ודונטה סמית' דאג לסגור עניין, באחת מהתצוגות הגדולות שנראו בליגת העל (22 נקודות, 14 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, מספרים שווי ערך לשיא מדד חדש העונה - 45).

פרנקו כמובן יכול להיות מרוצה מאוד, בעיקר משום ששיחק הערב ללא דיאור פישר וטוני גפני, כשליאור אליהו וג'וש דאנקן צמד הגבוהים היחיד שלו, ובכל זאת ניצח את היריבה העיקרית שלו על האליפות, גם בזכות אופי גדול שאפשר לשחקניו לשמור על קור רוח ברבע המכריע. מכבי תל אביב, לעומת זאת, נעצרת אחרי תשעה ניצחונות רצופים, ונראית פגיעה מאוד לקראת פתיחת דרכה ביורוקאפ בהמשך השבוע. גם ההיעדרות של יוגב אוחיון ובריאן רנדל לא יכולה להוות תירוץ עבור ז'אן טבק, ששוב קיבל תפוקה עגומה מג'ורדן פארמר וטיילור רוצ'סטי (11 נקודות משותפות), וערב קליעה אדיר של דווין סמית' (7 מ-9 ל-3) וסילבן לנדסברג (5 מ-7) לא הספיק - בטח לא בערב כל כך עלוב מהקו (6 מ-17 לצהובים הערב).

דונטה סמית' שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
מההצגות הגדולות שנראו בליגת העל. דונטה סמית'/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

עוד לפני כדור הביניים הראשון נשמעה דקת דומיה לזכר שמואל בן הילל, שעבד במחלקת הנוער של הפועל ירושלים ונרצח במאלי. האלופה פתחה עם יותם הלפרין, אי ג'יי רולנד, דונטה סמית', ליאור אליהו וג'וש דאנקן, בעוד הצהובים העלו את טיילור רוצ'סטי, סילבן לנדסברג, דווין סמית', אייק אופייבו וארינזה אונואקו. המשחק נפתח ללא הגנות של ממש, עם 15 נקודות משותפות בשתי הדקות הראשונות, ושש נקודות של אונואקו בצירוף שלשה של לנדסברג קבעו 8:12 לאורחת. דונטה סמית' השלים ריצת 0:5 והעביר את היתרון לאדומים, רוצ'סטי המשיך לחלק אסיסטים לכל דורש (שישה בשבע הדקות הראשונות), ואמבקווה העלה את הצהובים ל-15:18. בדקות הבאות קיבלנו קרב בין הסמית'ים, והרבע הראשון וההתקפי עד מאוד הסתיים ב-28:28.

רבע 2:

אליהו פתח היטב את הרבע השני, ושלשה של דונטה בצירוף נקודות של בר טימור ומאט ג'נינג השלימו ריצת 0:9 והעלו את האדומים ל-31:39. רוצ'סטי ואמבקווה קטעו את המומנטום הירושלמי וצימקו ל-39:37, דאנקן קבע 37:44, דווין סמית' החזיק את מכבי בתמונה, ג'נינג צלף שלשה, דאנקן העלה את המארחת ל-44:52, לנדסברג צימק עם שלשה חשובה, והמחצית הסתיימה ב-47:52 לירושלמים, שקיבלה 15 נקודות, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים מדונטה סמית'. דווין סמית' הוליך את הצהובים עם 15 משלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יותם הלפרין שחקן הפועל ירושלים (ימין) עם ליאור אליהו, דונטה סמית' מול מכבי תל אביב. ברני ארדוב
איזה ניצחון גדול של האדומים/ברני ארדוב

רבע 3:

סל ועבירה של דאנקן העלה את האלופה ל-51:57, רוצ'סטי ביצע עבירה שלישית וירד לספסל, דווין סמית' צלף את השלשה הרביעית שלו במשחק ופארמר צימק ל-57:56. הדקות הבאות היו קצת פחות איכותיות משני הצדדים, מרובות בהחטאות, לפני שלנדסברג צלף שתי שלשות גדולות, השלים מהפך והעלה את קבוצתו ל-61:62. ברגע הזה הריצו הלפרין, דאנקן וג'נינג את קבוצתם ל-0:10, ולרבע האחרון עלו הירושלמים ביתרון 65:71.

רבע 4:

נקודות של אליהו ועבירה בלתי ספורטיבית של אמבקווה אפשרו לדונטה סמית' לקבוע 65:76, 8:30 דקות לסיום. בפיגור 78:68 לקח טבק פסק זמן, דווין סמית' צלף שלשה, אך רולנד ענה בשלשה משלו שהקפיצה את כל הארנה. אליהו נפצע וירד לקבל טיפול, רוצ'סטי צימק ל-86:60 בלבד, 2:30 דקות לסיום, אופייבו החטיא פעמיים מהקו, ודאנק ענק של אליהו ששב לפרקט סגר עניין. זה נגמר ב-85:94 ענק לירושלים.

דונטה סמית' ויותם הלפרין חוגגים/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: דונטה סמית' 22 (5 מ-7 ל-2, 3 מ-4 ל-3), 14 ריבאונדים ו-9 אסיסטים (45 נקודות מדד), ג'וש דאנקן 16 (12 מ-14 מהעונשין), ליאור אליהו 16, 5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, יותם הלפרין 12 ו-5 אסיסטים, מאט ג'נינג 11, אי ג'יי רולנד 9, בר טימור 8. רפי מנקו שותף (5 דקות) ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 29 (4 מ-8 ל-2, 7 מ-9 ל-3), סילבן לנדסברג 20 (5 מ-7 ל-3), טרבור אמבקווה 10, טיילור רוצ'סטי 7 ו-8 אסיסטים, ארינזה אונואקו 7 (1 מ-6 מהעונשין), אייק אופייבו 6 (0 מ-3 מהעונשין), ג'ורדן פארמר 4, איתי שגב 2. דרגנאן בנדר (4 דקות) וגיא פניני (19 דקות) שותפו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully