וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיק נפתח מחדש: קיקה סאנצ'ס פלורס במדור נבחרי השבוע

22.12.2015 / 14:00

עם סגנון עתיק שעובד נהדר, חלוץ מפתיע ואחוזי הצלחה היסטוריים, המחליף של יוקאנוביץ' בווטפורד עוד עשוי לסיים את הקאמבק שלו כמאמן ריאל מדריד. וגם: המסר של גארת' בייל, השדים של פליפה מלו והקסם השבועי של זלאטן

one

בווידאו: ריאל מדריד מביסה את ראיו וייקאנו בתוצאה הנדירה 2:10

שחקן השבוע

גארת' בייל - ריאל מדריד

אצטדיון סנטיאגו ברנבאו היה חצי ריק בפתיחת המשחק מול ראיו וייקאנו, ובשקט היחסי בלטו עוד יותר השריקות לעבר רפא בניטס וגארת' בייל. שתי הדמויות המוגנות של הנשיא המושמץ פלורנטינו פרס כבר הוצבו על המוקד כאשר ראיו עלתה ל-1:2 מדהים בדקה ה-12. בסיום המשחק, כשלוח התוצאות הראה 2:10 מוחץ לזכות ריאל מדריד, בייל ובניטס היו שני האנשים המאושרים בעיר.

בעוד בניטס ימשיך להרגיש תנודות בכסאו מדי שבוע, עושה רושם שבייל יכול להתרווח לקראת הכניסה לשנת 2016. יממה אחרי הפרסומים באנגליה על אפשרות שיחזור לפרמיירליג מפני שכעת גם פרס הביע אכזבה מיכולתו, הקשר הוולשי כבש רביעייה ראשונה בקריירה וגם הוסיף בישול במהלך משחק ה"חיובים" שניהל מול קארים בנזמה וכריסטיאנו רונאלדו על חשבון ראיו האומללה. בייל לא גילה רחמים כלפי תשעת שחקני היריבה היריבה והמשיך לחפש את השער. עם שמונה איומים, הוא באמת עשה הכול כדי לקחת את כדור המשחק, אותו הציג לראווה בפסגת עץ האשוח שלו לכבוד חג המולד.

ששת השערים שכבש בארבעת המחזורים האחרונים, מראים שהוולשי חוזר לעצמו. הם גם נותנים לנשיא שהבטיח בעבר כי בייל יהפוך לאגדה בריאל מדריד, תקווה מחודשת שאולי יוכל להגיד בקרוב למקטרגיו: אמרתי לכם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גארת' בייל שחקן ריאל מדריד. רויטרס
הקדיש את השערים לפלורנטינו? גארת' בייל/רויטרס

מאמן השבוע

קיקה סאנצ'ס פלורס - ווטפורד

שני המאמנים הקודמים שהדריכו את ווטפורד בפרמיירליג קיבלו מנדט לעונה מלאה והציגו אחוזי הצלחה עלובים. גרהאם טיילור (1999/00) סיים עם 16 אחוזים, איידי בות'רויד (2006/07) עם 13 אחוזים. בשני המקרים הסיפור נגמר בירידת ליגה מהמקום האחרון. אצל קיקה סאנצ'ס פלורס ו-47 האחוזים שלו, נראה שיהיה סוף שמח. אם לא יקרה משהו באמת מפתיע בחציה השני של העונה, ווטפורד תצליח לשרוד לראשונה, וכרגע נראה שתעשה את זה בסטייל. הקרדיט על כך יילך קודם כל למאמן הספרדי בן ה-50.

לסטר סיטי המוליכה היא כמובן הסנסציה הגדולה של הפרמיירליג, אבל התייצבותה של ווטפורד במקום השביעי עם הכניסה לחג המולד מפתיעה כמעט באותה מידה. בתחילת העונה נחשבו הצרעות למועמדים בולטים לירידה. באנגליה לא ממש הבינו את ההחלטה להחליף את סלבישה יוקאנוביץ' ו-16 שחקני הרכש שהצטרפו לליגיון הזרים (22 לאומים שונים בסגל) של משפחת פוצו נראו כמו מתכון בטוח לאסון. וסאנצ'ס פלורס? עם רזומה דל מאז התקופה המוצלחת באתלטיקו מדריד וללא ניסיון קודם בכדורגל האנגלי, הוא נחשב לאחד המועמדים הבולטים להיות המפוטר הראשון של העונה. בטח אחרי שלא ניצח בארבעת מחזורי הפתיחה, ועוד במועדון שהחליף ארבעה מאמנים אשתקד.

והנה, רגע לפני סיום 2015, ווטפורד לא רק מדורגת שביעית עם 28 נקודות (הכמות עמה סיימה ב-2007) אלא קבעה שיא מועדון של ארבעה ניצחונות פרמיירליג רצופים בזכות 0:3 מהדהד על הראש של ליברפול ויורגן קלופ. ניית'ן אקה פתח, אודיון איגאלו (מישהו זוכר את בדיחת הקיץ שקישרה אותו למכבי תל אביב?) כיכב עם צמד שהעלה את מאזנו ל-12 שערי ליגה ואוהדי ווטפורד לא ידעו את נפשם מרוב אושר. והפתעה.

כי את כל זה עושה העולה החדשה עם ה-4-4-2 הישן והטוב (אה, כן, ועם הורליו גומש המועד לפורענות בין הקורות). בזמן שמסביב כולם מחפשים להמציא ולחדש, דווקא מאמן ספרדי הגיע לאנגליה וחזר לבסיס. ווטפורד בדרך כלל משחקת עם שני קשרים אחוריים ושני חלוצים בקו אחד (איגאלו וטרוי דיני) המפרים זה את זה ואחראים ל-17 מ-21 שערי הליגה של הקבוצה. ההצלחה מסחררת, ובקרוב אמור להצטרף גם חואן איטורבה שיהפוך את החלק הקדמי למאיים עוד יותר. יחד איתו התיאבון גובר ולפתע מדברים במועדון על כרטיס לאירופה. הישג כזה עוד עשוי לסלול את דרכו של סאנצ'ס פלורס בחזרה למקום בו שיחק ועבד בעבר, אך הפעם כמאמן ראשי. כן, ריאל מדריד עוקבת בעניין.

קיקה סאנצ'ס פלורס מאמן ווטפורד (משמאל) עם ניית'ן אקה. GettyImages
חזרו לבסיס וזה עובד מצוין. קיקה סאנצ'ס פלורס עם ניית'ן אקה/GettyImages

פלופ השבוע

פליפה מלו - אינטר

רוברטו מאנצ'יני הרגיש שחסר לו מישהו קשוח שיעשה סדר במרכז המגרש, ולפני סגירת חלון ההעברות בקיץ החליט להביא את פליפה מלו ששיחק אצלו בגלאטסראיי. הקשר הברזילאי בן ה-32 ענה על הציפיות בחודשים הראשונים כשהקניט, שרט ודחף כל מה שזז עבור המוליכה האיטלקית. אלא שביום ראשון, השדים מ-2010 חזרו לרדוף אותו.

אז, ברבע גמר המונדיאל, פליפה מלו כבש שער עצמי והורחק לאחר פגיעה באריאן רובן, בשני מהלכים שעלו לברזיל בהדחה מהטורניר. הפעם, במצב של 1:1 בבית מול לאציו, הבולדוג של מאנצ'יני גרם לפנדל מיותר בדקה ה-87 והוסיף חטא על פשע בתוספת הזמן עם בעיטת קראטה מטופשת וחסרת אחריות לפניו של לוקאס ביגליה שהובילה לכרטיס אדום שני העונה. הברזילאי הוא שיאן הכרטיסים העונה בסרייה A (שני אדומים וחמישה צהובים) ובסך הכול הוא הורחק כבר שבע פעמים בליגה האיטלקית. גם מאנצ'יני לא שלט בעצמו בסיום ופלט: "לא אגיד מה אמרתי לו בחדר ההלבשה, אבל הוא עשה שני מהלכים טפשיים".

שחקן אינטר, פליפה מלו, מול שחקן לאציו, סרגיי מילינקוביץ' סאביץ'. AP
אפילו מאנצ'יני איבד את העשתונות בגללו. פליפה מלו/AP

מהלך השבוע

הטיל של זלאטן איברהימוביץ'

הגדולה של זלאטן איברהימוביץ' היא המחויבות העזה לרגש את הקהל והיכולת להפתיע כל פעם מחדש. אז אחרי שערים בבעיטות קונג-פו, מספרות מרהיבות ובישולים בעקב, החלוץ השבדי הציג עוד יצירה מהרפטואר שלו. והפעם: חצי יעף, מהמקום, במהירות של 97 קמ"ש. זלאטן ניסה תחילה לכבוש במספרת מול קון ונעצר, אבל בחלוף כמה דקות הטיס במהירות אדירה היישר לחיבורים כדור שנפל לרגליו במקרה. היה זה שער הליגה ה-15 של השבדי, שמוביל את פריס סן ז'רמן יחד עם אנחל די מריה לעונה מרסקת שיאים (ושמץ של תחרותיות) בליגה הצרפתית. השוער רמי ורקוטר, שנותר חסר אונים בין הקורות, הודה: "אנחנו בכלל לא באותה קטגוריה. הבנאדם מתעופף למספרת ועובר עם הרגל את המשקוף. זה כישרון טהור".

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
מסוגל להפתיע כל פעם מחדש. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: פול ברנרדוני (טרואה) - הופעה נדירה של הילד בן ה-18, שכבר נמצא על הכוונת של צ'לסי
מגן ימני: אלסנדרו פלורנצי (רומא) - סיפק הצהרה עם החיבוק לרודי גרסיה
בלם: אלחנדרו אריבאס (דפורטיבו לה קורוניה) - אוהב לכבוש נגד הבאסקיות
בלם: מיקל סן חוסה (אתלטיק בילבאו) - בליברפול יכולים רק להצטער
מגן שמאלי: צ'רלי דניאלס (בורנמות') - הרצף המרשים נמשך
קשר: ולדימיר דארידה (הרטה ברלין) - המוח בקישור של הקבוצה המפתיעה
קשר: מוחמד לארבי (גאזלק אז'קסיו) - חרץ את גורלו של מאמן ליון
קשר: גארת' בייל (ריאל מדריד) - שחקן השבוע
חלוץ: מריו מנדז'וקיץ' (יובנטוס) - מקרב את האלופה למקומה הטבעי
חלוץ: אודיון איגאלו (ווטפורד) - נושף בעורפם של ורדי ומחרז
חלוץ: לארס שטינדל (מנשנגלדבאך) - שינוי העמדה התגלה כהברקה

ציוץ השבוע: שיעור מאלכס פרגוסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully