וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות: ספ בלאטר ומישל פלאטיני הושעו לשמונה שנים

רעידת אדמה בכדורגל העולמי: נשיא פיפ"א ונשיא אופ"א ספגו עונשים חמורים בעקבות סכום של 1.3 מיליון ליש"ט שקיבלו בשנת 1998: "בלאטר לא הצליח להציג בסיס חוקי לתשלומים האלו"

רעידת אדמה בכדורגל העולמי: ספ בלאטר ומישל פלאטיני, שני הנשיאים היוצאים של פיפ"א ואופ"א הושעו היום (שני) לשמונה שנים מכל פעילות. זאת בעקבות פרשיות השחיתות החמורות שנחשפו בארגונים שבראשם הם עמדו.

החדשות הללו מסיימות תקופה של 17 שנים שבהן בלאטר ניהל את הכדורגל בתפקידו כנשיא פיפ"א, ארגון ממנו הוא הושעה עוד לפני שנודע על העונש החמור. פלאטיני, ששימש כנשיא אופ"א מאז 2007 ואף היה מועמד להחליף את בלאטר כנשיא פיפ"א, ספג עונש זהה לשוויצרי, למרות שפיפ"א עמדה במוקד פרשיות השחיתות שהסעירו את הכדורגל העולמי בחודשים האחרונים וכמה מבכיריה נחקרו ואף נשלחו לכלא. הצרפתי זכה בעבר שלוש פעמים ככדורגלן השנה בעולם ונחשב לאגדה בצרפת.

נשיא פיפ"א ספ בלאטר עם נשיא אופ"א מישל פלאטיני. GettyImages
שילמו ביוקר. בלאטר ופלאטיני/GettyImages

גזר הדין הזה נקבע על ידי ועדת האתיקה של פיפ"א שחקרה תשלומים שניתנו לפלאטיני בעלות של 1.3 מיליון ליש"ט ב-2011. פלאטיני ובלאטר הכחישו את ההאשמות שיוחסו להם וטענו שהתשלומים כובדו בהסכם שנעשה ב-1998 עבור עבודה שנעשתה בין השנים 1998 ל-2002, כשפלאטיני עבד כיועץ טכני של בלאטר.

השופט הגרמני יוהכים אקרט ערך שימוע לשניים בשבוע שעבר, כאשר בכתב האישום נגדם צויינו ניגודי אינטרסים, ודיווחים מנוגדים, כאשר מסמכי כתב האישום כוללים יותר מ-50 עמודים.

בהודעה שפרסמה פיפ"א שבה מוסברות ההאשמות נכתב: "החקירה נגד בלאטר מתייחסת לתשלומים שהועברו בפברואר 2011 מפיפ"א לפלאטיני. מר בלאטר, בתפקידו כנשיא פיפ"א, הסמיך את התשלומים לפלאטיני, שלא היה לו בסיס חוקי בהסכם הכתוב שנחתם בין השניים באוגוסט 1999. גם בהודעה הכתובה שלו וגם בשימוע האישי שנערך לו, בלאטר לא הצליח להציג בסיס חוקי אחר לתשלומים הללו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully