וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליי סלייטר מציג: "הגל המושלם" שהדהים את עולם הגלישה

אלוף העולם בגלישה חשף את ההמצאה שהסעירה גולשים בכל רחבי העולם: גל מלאכותי, במקום סודי, "הדבר שחלמתי עליו כל חיי, מה שבעבר אמרו שהוא בלתי אפשרי". צפו בסרטון

קלי סלייטר משיק גל מלאכותי פורץ דרך ב-2015/האתר הרשמי

בווידאו: קלי סלייטר ו"הגל המושלם"

קליי סלייטר, אלוף העולם בגלישת גלים 11 פעמים, הסעיר את עולם הגלישה ביממה האחרונה. סלייטר הודיע שהחברה שלו יצרה את "הגל המלאכותי לגלישה הכי ארוך בעולם", ולאחר מכן העלה סרטון שבו הוא נראה גולש עליו.

הגולש קלי סלייטר. GettyImages
פנטזיה של כל גולש. סלייטר/GettyImages

"הגל המושלם" נמצא באתר סודי, שמרוחק כ-180 ק"מ מחוף ששמו לא פורסם. סלייטר והחברה שלו טוענים כי ייצרו גל "ברמה עולמית, תופעה טכנולוגית", שהם "שילוב של מדע וטכנולוגיה עם הנאה טהורה". נדרשו תשע שנים לסלייטר ולחברה שלו ליצור את הגל, ולדבריו, הוא כבר מחכה שבועות ארוכים להצהיר על החידוש.

"זה משהו שחלמתי עליו שנים", כתב סליייטר באינסטגרם שלו, "באמצעות מדע וטכנולוגיה, הצלחנו לעצב ולבנות את מה שבעבר נחשב לבלתי אפשרי. רבים מהם לא חשבו שזה יקרה. אני גאה לומר שלקח לנו הרבה זמן לעצב את זה נכון, וכעת אב הטיפוס קיים".

בעולם הגלישה מתייחסים לגלים מלאכותיים כאל "הגביע הקדוש", האלמנט שיכול לשנות את הענף. גלים מלאכותיים לא רק שיוכלו לאפשר לכל אדם לגלוש בכל מקום, גם אם אינו בקרבת ים, ולהגדיל בצורה דרמטית את ההכנסות של הגלישה - זה גם יוכל להפוך את הגלישה לענף אולימפי ולתת לו הכרה גדולה יותר. עד עכשיו היו לא מעט מגבלות על תחרויות גלישה, שתלויות לא רק במקומות שבהם יש גלים, אלא בימים ספציפיים בהם הגלים מתאימים וראויים לגלישה.

כמו כן, מדובר בגל בגובה אידיאלי, לא מסוכן במיוחד, שפותר שתי בעיות מסורתיות שאפיינו גלים מלאכותיים: הוא גם יוצר צינור, וגם מאפשר תנועה והתקדמות.

על הגלישה הראשונה שלו על הגל אמר סלייטר: "זה היה יום מטורף. אני עדיין מתקשה להאמין. זה הולך לשנות את התפיסה על גלים מעשה ידי אדם. אנחנו רק בהתחלה, ומצפים לשיתוף פעולה של כולכם למען העתיד".

צפו בסרטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully