וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביורוליג זעם על הדקות האחרונות: "לא נעבור על זה בשקט"

הפארסה בסיום ה-66:70 של מכבי תל אביב על דרושפאקה הרתיחה את אנשי המפעל. מזרחי: "אין שום דבר לא ספורטיבי בזה". אוחיון סיכם: "הייתה כימיה לא טובה". וגם: הציוצים הנבחרים מהרשת

צילום: אהרל'ה ויסברג, עריכת וידאו: טל רזניק

בווידאו: התגובות מהמשחק

הפרצופים בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב בסיום הניצחון הערב (חמישי) 66:70 על דרושפאקה הזכירו את המראות שנראו בשנים האחרונות אחרי אובדן אליפות המדינה. זו לא רק ההדחה מהיורוליג, והעובדה שלראשונה אי פעם יחמיצו הצהובים את הטופ 16, אלא גם הדרך שבה הסתיים המשחק – עם החטאות מכוונות, התקפות שלמות שהועברו בלי לקלוע סל.

אחרי המשחק, ההתנהלות בדקות הסיום הרתיחה לא מעט אנשים. גורם ביורוליג תקף את הדקות האחרונות ואמר: "זה לא קרה מעולם, זה תקדים. אנחנו לא נעבור על זה בשקט. זו פעם ראשונה שזה קורה". במכבי מציגים חזית אחידה כדי להגן על ההחלטה לנסות ללכת להארכה, גם במחיר התמונות המבישות בדקה האחרונה.

דווין סמית': "הרגשנו שאין לנו מספיק זמן כדי להגיע להפרש הרצוי, וניסינו בדרך יצירתית לכפות להארכה. זה לא רגע קל".

יוגב אוחיון סיכם: "כרגע הודחנו מהיורוליג, ואנחנו מאוכזבים מאוד. חבל. היינו כבר בעמדה של שש נקודות הפרש ברבע השלישי, היינו צריכים ללחוץ עוד טיפה על ההדק כדי לשבור אותם ואיבדנו את המומנטום. משם כבר היה קשה לחזור להפרש המדובר".

על הקושי המנטלי להגיע למשחק הכרעה בפיגור מעשי של 11 נקודות, אמר הרכז: "האמנו מאוד לפני המשחק. לא חשבנו באמת על היתרון מלכתחילה, רצינו בסך הכל להתחיל טוב ולשחק את הכדורסל שלנו, והאמנו שעם השיפור שהצגנו נעמוד במשימה הזאת, רבע אחרי רבע".

- בשביל האוהדים זו קטסטרופה לשחק ביורוקאפ.

"זו תחושה לא נעימה, תחושה קשה, אבל יש לנו עוד עונה ארוכה ואנחנו צריכים להמשיך קדימה. אנחנו משלמים על ההתחלה הלא טובה שעשינו ביורוליג, ונצטרך לעשות מאמצים כדי להתמקם בסיטואציה הכי טובה ביורוקאפ. התעוררנו מאוחר מדי. המון דברים לא עבדו. הייתה כימיה לא טובה בינינו. יצאנו לדרך חדשה וזה לא הספיק כרגע".

מכבי תל אביב ניצחה בטורקיה, והודחה מהיורוליג

התחנות בדרך להדחה: מההגעה של אונואקו ועד המינוי של טבק

עוד יום בהיסטוריה של מכבי: העונות הגרועות של הצהובים באירופה

סמית' הטוב ביותר, אונואקו הבדיחה הגדולה, ומה עם פארמר? הציונים

הקבוצה של לנגפורד, החברים של ירושלים והלוחמים הסלובנים: הכירו את היריבות ביורוקאפ

אוהדי דרושפאקה עם דגלי פלסטין. ארהל'ה ויסברג, מערכת וואלה! NEWS
אווירה עוינת. אוהדי דרושפאקה עם הדגלים/מערכת וואלה! NEWS, ארהל'ה ויסברג

מאמן מכבי תל אביב, ז'אן טבק אמר לאחר המשחק: "אני מרגיש מאוכזב בשבילי ובשביל השחקנים. זו הייתה המטרה שלי ושל הקבוצה - לעלות לטופ 16 ולא עשינו את זה. אני חושב שהיו לנו בעיות לאחרונה עם שחקנים שלא היו יכולים לשחק. היה קשה מאוד לנצח היום ב-11 הפרש".

על התלות של הקבוצה שלו בשלשות אמר הקרואטי: "כששאלתם אותי על האחוזים שלנו מחוץ לקשת במשחקים האחרונים, ידעתי שיהיה קשה לקלוע היום טוב משלוש. אנחנו צריכים לצמצם את חשיבות הקליעה שלנו מבחוץ. אני לא אוהב את העובדה שאנחנו זורקים כל כך הרבה משלוש, אבל בתוך הסגל יש לנו מרחב מצומצם של תמרון מבחינת השחקנים".

על הדקות האחרונות אמר טבק: "אני לא גאה במה שעשינו בדקות האחרונות, אבל כמאמן אני חושב רק על המטרות. לא הייתה לי בעיה עם מה שעשינו. זה לא היה הדבר הנכון לעשות, אבל עשיתי את זה כי זה מה שהיה יכול לעזור לנו. בפעם הבאה לא אעשה את מה שעשינו היום".

טבק המשיך ודיבר על ההמשך וההשתתפות ביורוקאפ: "אני מרגיש רע כרגע, כשחקן לשעבר זה מרגיש לי לא טוב. אנחנו ביורוקאפ ואני יודע שזה לא מפעל שמכבי תל אביב רגילה אליו, אבל נצטרך לעשות את המיטב כדי להצליח שם. יש הרבה קבוצות חזקות במפעל הזה".

הקפטן גיא פניני אמר: "יש פה הרגשה שעשינו הכל כדי להשיג את המטרה שלנו, זו הייתה משימה קשה מאוד לנצח ב-11 הפרש בטורקיה מול קבוצה טובה. אנחנו עם הראש למעלה, יש פה אנרגיות חיוביות. יש עונה ארוכה ויש לנו עדיין אתגר בזירה האירופית, אנחנו רוצים להצליח שם, בגביע ובליגה. אנחנו בתקופה טובה לאחרונה, יש פה אנרגיות חיוביות, לא נוריד את הראש באמצע דצמבר כשיש עוד חצי שנה לשחק. כרגע ברור שזו אכזבה שלא עלינו, אבל אנחנו בוכים על דברים שעשינו בתחילת העונה ולא בתקופה האחרונה. לאחרונה אנחנו משחקים טוב".

על הדקות האחרונות הוסיף קפטן הצהובים: "זה משהו שלא רצינו להגיע אליו, אבל זה קרה. זה לא הדבר הכי יפה לעין, אבל ניסינו להשיג את ההפרש איכשהו והבנו שיהיה אפשרי לעשות את זה רק דרך הארכה. ברגע שאנחנו צריכים להשיג מטרה, אנחנו צריכים לעשות הכול. זה לא הכי יפה לעין, אבל אין מה לעשות".

"לא שיחקנו את ההגנה שרצינו, אבל בכל מקרה היינו צריכים פה משחק מושלם כדי להשיג את ההפרש הרצוי. היו לנו אפשרויות לעלות ל-7-8 הפרש וזה היה מכניס אותם בלחץ, אבל זה לא קרה".

רוצ'סטי/GettyImages

בנושא אחר, האוהדים הטורקים הניפו את דגלי הרשות הפלסטינית ביציע וקראו קריאות נגד המדיניות הישראלית. אוהדי דרושפאקה הניפו לא מעט דגלים ביציעי הפולקסווגן ארנה ונראה שהתכוננו מבעוד מועד למחאה הזו.

באופן כללי, הצהובים נתקלו באווירה עוינת מאוד ביציעים מהאוהדים הטורקים, שלא הפסיקו לקרוא בוז בכל רגע שהכדור היה בידיים של הצהובים.

"התחושות הן מציאותיות וריאליות", אמר שמעון מזרחי בסיום. "כשאתה בא למשחק חוץ וצריך לנצח ב-11 הפרש זה לא פשוט ולא קל. הובלנו כבר ב-6 נקודות אבל זה לא הסתייע. חלק מהשחקנים שבדרך כלל קולעים הרבה אצלנו לא היו במיטבם. עכשיו צריך להסתכל קדימה ליורוקאפ ולהשתדל להתרכז בליגה הישראלית ובגביע המדינה. אולי מבחינת מבחן התוצאה זו העונה הכי גרועה שלנו ביורוליג, אבל בסופו של דבר זה הוכרע על פער של נקודות. אם היינו עולים לא היו אמורים שזו העונה הכי גרועה.

על פארסת הדקות האחרונות: "כל זמן שהדבר לגיטימי ורוצים להגיע להארכה וזה במסגרת החוקה אז זה מותר לעשות. אני חושב שזה ספורטיבי לחלוטין, אין פה שום דבר לא ספורטיבי. להחטיא עונשין זה מותר, לקלוע סל עצמי זה אסור".

על התחושות שאחרי הדרבי: "אני לא חושב שלא ניתן לתאר את ההרגשה הזו. כמו שלא התבטאתי בנושא עד היום ונתתי לאנשים האחראים על כך לטפל באנשים האלה, לא אעשה את זה גם היום".

הציוצים הנבחרים על ההדחה של מכבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully