וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בהיסטוריה: מכבי תל אביב הודחה מהיורוליג כבר בשלב הבתים

עונה עגומה קיבלה סיום ראוי: הצהובים ניצחו 66:70 את דרושפאקה, לא עמדו ביעד ה-11 הפרש, וניסו לכפות הארכה עם החטאות מכוונות בדקות הסיום, בדרך לניצחון שכל כולו הפסד. היריבות ביורוקאפ: קאזאן, ניז'ני וליובליאנה. צפו בתקציר

עריכת וידאו: טל רזניק

ברוב משחקי העונה מכבי תל אביב נראתה כמו צל של עצמה, רחוקה מאוד מהאימפריה שהייתה כוח של ממש ביבשת לאורך השנים. בשבועות האחרונים נראה היה שז'אן טבק, שנקרא לדגל כדי להחליף את גיא גודס, מתחיל לייצב את הספינה, ואולי, רק אולי, הוא ימנע קטסטרופה מקצועית וכלכלית, אבל הערב (חמישי) זה התברר כבדיה, והעונה העגומה קיבלה סיום ראוי, עם ניצחון עגום ומביך, 66:70 של דרושפאקה, שכל כולו הפסד שהשורה התחתונה שלו אחת ויחידה: הצהובים מחוץ לטופ 16 לראשונה ביורוליג במתכונתה הנוכחית.

בדרך לשם, נרשם אחד הבזיונות הגדולים בתולדות הצהובים. כשדקות הסיום התקרבו והצהובים הבינו כי לא יעמדו ביעד 11 ההפרש, הם החלו להחטיא במכוון מהעונשין כדי לנסות ולכפות הארכה, שתתן להם חמש דקות נוספות להגיע ליתרון הרצוי. כמו כמעט כל דבר בעונה האיומה הזו - גם הנסיון המביש הזה נכשל.

קאזאן, ניז'ני נובגורוד ואולימפיה ליובליאנה ימתינו לצהובים בשלב 32 הגדולות במפעל השני בחשיבותו באירופה, היורוקאפ, בה הצהובים נטו לזלזל כל כך לאורך השנים. שם החבורה של טבק תנסה להחיות את העונה ולהשיב את הכבוד האבוד, אבל ביכולת הנוכחית, גם זה נראה כמו משימה קשה.

מכבי תל אביב הודחה מהיורוליג, סיקור מיוחד

ערב גדול לטורקים/GettyImages

המשחק נפתח בשליטה מוחלטת של הטורקים. ההגנה של הצהובים נראתה לא מפוקסת, ולוק הרנגודי ניצל זאת כדי להעלות את הטורקים ליתרון 11:17 עם 8 נקודות מהירות. גם ג'מון גורדון חגג עם סל משוגע עם הקרש וחדירה קלה במתפרצת, כשטיילר רוצ'סטי נראה כמו החוליה המתפקדת היחידה בסגל של טבק. פורקאן אלדמיר עלה מהספסל ועשה לצהובים צרות בצבע, כולל סל מכדור תועה עם הבאזר שסימל את הרבע הראשון וקבע 19:23. הרבע השני היה שייך לג'ורדן פארמר. הגארד המתוסכל צלף שלשה בניסיון הזריקה הראשון שלו, הוסיף אחת נוספת, ועזר למכבי תל אביב לנגוס בפער הטורקי. דרושפאקה נתקעה דקות ארוכות על 34 נקודות, והצהובים אמנם לא הצליחו לנצל זאת כדי לפתוח פער גדול, אבל השכילו לרדת למחצית ביתרון של שלוש נקודות, 35:38, שמונה נקודות מההפרש הרצוי, למרות שהטורקים רשמו עשרה ריבאונדים בהתקפה במחצית הראשונה ו-15 נקודות מהזדמנות שנייה.

המחצית השנייה הייתה כבר אופרה אחרת. הטורקים הורידו את הקצב ועברו לקרב מתיש עם סקור נמוך, בו התמחו לאורך העונה. מכבי תל אביב התקשתה וגירדה יתרון שש, אבל שוב קפאה ואיפשרה לטורקים לרוץ ליתרון 10 ברבע האחרון. רוצ'סטי ולנדסברג הגיבו והשוו, ומשם החלה הפארסה הגדולה: הצהובים החטיאו שוב ושוב בכוונה, הטורקים הבינו את הטריק ודאגו לעצמם עם החטאות מכוונות משל עצמם, ואפשרו למכבי תל אביב לנצח 66:70. סילבן לנדסברג סיים כקלע הבולט עם 14 נקודות, ג'ורדן פארמר הוסיף 13 ו-7 ריבאונדים וטיילור רוצ'סטי הוסיף 12 ו-5 אסיסטים, אבל גם הם לא חיפו על ערב חלש ומאכזב של דווין סמית' (2 נקודות ב-1 מ-7 מהשדה) ובריאן רנדל (5 נקודות).

אוהדי מכבי תל אביב/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם טיילר רוצ'סטי, סילבן לנדסברג, דווין סמית', בריאן רנדל וארינזה אונואקו. הטורקים פתחו את מהמט יאגמור, ג'מון גורדון, רג'י רדינג, לוק הרנגודי וסמיח ארדן. רוצ'סטי קלע את הסל הראשון מחצי מרחק, אבל לוק הרנגודי פתח בטירוף ועם 8 מהירות העלה את הטורקים ליתרון 4:8. הצהובים החטיאו את ארבעת הזריקות הראשונות משלוש, ומתפרצת של גורדון הסתיימה בליי אפ קליל שקבע 9:12 לטורקים. דאנק של ארדן העלה את הטורקים ליתרון 13:19, אבל שתי שלשות רצופות של לנדסברג ופניני קבעו שוויון 19:19. סקוטי ווילבקין עלה מהספסל של דרושפאקה והכניס אנרגיות, ואסיסט שלו לאלדמיר העלה את הטורקים ליתרון 19:23 בתום הרבע, מרחק 15 נקודות מההפרש הרצוי.

רבע 2

ג'ורדן פארמר פתח את הרבע עם שלשה, אבל חדירה של ווילבקין ושלשה של בייליצה בצד השני קבעו 24:28 לטורקים. פארמר צלף עוד שלשה, אונואקו הוסיף שתיים משלו אחרי ריבאונד התקפה, אבל הצהובים פיגרו 32:29 כשנותרו שש דקות לסיום הרבע. ליי אפ של פארמר העלה את מאזנו לתשע נקודות וצימק ל-35:32. מכבי תל אביב הידקה את ההגנה ושמרה את הטורקים על 34 נקודות במשך דקות ארוכות, כשסל של איתי שגב בריבאונד התקפה העניק לה יתרון ראשון מאז הדקה הראשונה, 35:36, חצי דקה למחצית. שתי קליעות עונשין של יוגב אוחיון קבעו 35:38 למכבי תל אביב במחצית, והם רחוקים רק 8 נקודות מההפרש הרצוי.

ג'ורדן פארמר הוליך את רשימת הקלעים של מכבי תל אביב במחצית עם 9, סילבן לנדסברג וטיילר רוצ'סטי הוסיפו 6 כל אחד, כשהאחרון מחלק גם 4 אסיסטים.

רוצ'סטי/GettyImages

רבע 3

לנדסברג ואונואקו קלעו שני סלים בפתיחת הרבע שהעלו את הצהובים ליתרון 38:42, אבל סקוטי ווילבקין, שהפעם פתח את הרבע בחמישייה, קלע חמש רצופות שהורידו ל-43:44 למכבי תל אביב. הדקות נקפו ושתי הקבוצות נתקעו בהתקפה, עד שסמיח ארדן ביצע עבירה בלתי ספורטיבית ולנדסברג דייק פעם אחת מהקו כדי להעלות את הצהובים ליתרון 43:45, ארבע דקות לסיום הרבע. לנדסברג קלע סל נוסף בג'אמפ עם דריכה על קו השלוש, אבל ג'מון גורדון צימק עם חדירה בצד השני, כשהטורקים עדיין ללא זריקות מהקו. פארמר איבד ואפשר לרג'י רדינג לקלוע שתי נקודות ראשונות במשחק ולצמק ל-49:47. שתי עבירות רצופות של איתי שגב שלחו את הטורקים לראשונה במשחק לקו העונשין, ושתי קליעות של בייליצה, ועוד החטאה של דווין סמית' מבחוץ על הבאזר, קבעו 49:50 למכבי תל אביב בתום הרבע, מרחק 10 נקודות מההפרש הרצוי.

רבע 4

הטורקים פתחו את הרבע בטירוף, כששתי שלשות של בייליצה ורדינג קובעים יתרון 50:55 לזכותם תשע דקות לסיום המשחק. דרושפאקה המשיכה להגדיל את היתרון, ורק סל של לנדסברג הוריד מעט את מפלס ההתלהבות והוריד ל-52:55 לטורקים. משם, החלה חגיגה טורקית. אלדמיר קלע מתחת לסל, מילקו בייליצה המצוין הוסיף סל נוסף במתפרצת, וגם פסק זמן של טבק לא לגמרי עצר את הסחף, כשהיתרון הולך ותופח ומרחיק את הצהובים משמעותית מיעד 11 ההפרש. מכבי תל אביב ניסתה לתת פוש אחרון, ושלשה של רוצ'סטי קבעה שוויון 63 שתי דקות לסיום. מכאן הצהובים החליטו ללכת להארכה בכל הכוח. ג'ורדן פארמר בזבז את כל שעון 24 השניות, אך הטורקים שלחו את רוצ'סטי לקו בהתקפה הבאה. גם הרכז החטיא פעמיים במכוון ו-40 שניות לסיום התוצאה נותרה 65:65. רוצ'סטי הוסיף עוד שתי החטאות מכוונות, אבל רדינג קיבל שתיים מקו בצד השני ודייק פעם אחת. גם הטורקים הבינו את הטריק וקלעו רק פעם אחת מהקו כדי למנוע מהצהובים לכפות שוויון, שלשה של רוצ'סטי הפכה את התוצאה וקבעה יתרון למכבי תל אביב, אבל הבזיון הסתיים ללא הארכה, ובניצחון 66:70 לצהובים.

אוהדי דרושפאקה. GettyImages
דגלי פלסטין ביציעים. אוהדי דרושפאקה/GettyImages

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סילבן לנדסברג 14, ג'ורדן פארמר 13 (7 ריבאונדים), טיילור רוצ'סטי 12 (5 אסיסטים), טרבור אמבקווה 9 (10 ריבאונדים), ארינזה אונואקו 8, בריאן רנדל 5, דווין סמית' (1 מ-7 מהשדה), יוגב אוחיון ואיתי שגב 2 כל אחד.

קלעו לדרושפאקה: פורקאן אלדמיר 12, ג'מון גורדון 11, מילקו בייליצה 10, סקוטי ווילבקין ולוק הרנגודי 8 כל אחד, רג'י רדינג 7, מנוצ'אר מרקוישווילי 3, סמיח ארדן ומרכוס סלוטר 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully