וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במכבי תל אביב: "למה לא מטפלים בזה?", רגב פנאן: "שרו לי 'אבא בקבר"

15.12.2015 / 8:33

ההנהלה הצהובה סוערת אחרי הדרבי: "אוהדי הפועל קראו למתאזרחים 'יהודים מזויפים', פארמר ספג עלבונות על המראה שלו". פוסט קשה של רגב פנאן: "שרו לי 'אבא נרקב בקבר'. פניני: "המומנטום טוב"

one

מכבי תל אביב ניצחה אמש (שני) 77:90 את הפועל תל אביב בדרבי, אבל לאחר המשחק השיחות בקרב אנשי המועדון סבבו בעיקר את הדברים שהתרחשו מחוץ לפרקט. במכבי זעמו על ההתנהלות של אוהדי הפועל תל אביב, שמחו נגד שמעון מזרחי – זכר לפרשת גל בק – אבל גם הוסיפו קריאות קשות נגד היו"ר. במכבי אמרו: "זו הייתה פעילות מאורגנת שאף אחד לא ניסה לעצור, אלא להלהיב". בסביבתו של מזרחי אמרו: "הייתה הסתה לאלימות שיכולה להיגמר רע מאוד. התנהלות כזו עלולה לסלול את הדרך לדברים קשים מאוד, אסור לתת לגיטימציה לדברים כאלו".

הכעס במכבי כאמור רב, כשגורמים בהנהלה שוקלים הגשת תלונה למשטרה . מזרחי נראה נסער מאוד בסיום ויצא מהאולם כשהוא מלווה באבטחה. גם בחוץ המתינו לו אוהדים שהחלו לקרוא לעברו בשמו של גל בק והוסיפו שהפרשה הזו "תרדוף אותך עד סוף ימייך".

במכבי סיפרו: "למתאזרחים שלנו אמרו שהם 'יהודים מזויפים', ג'ורדן פארמר ספג עלבונות על המראה שלו, קיללו את השחקנים עם מילים קשות לשחקנים ו'ברכות' למשפחות שלהם. זו אלימות מילולית. איך אפשר להתחבר לאווירה כזאת? אפילו שמעון אמסלם, שהוא הסמל של הקבוצה, לא יכול היה לקבל את ההתנהגות הזאת. זה מביש, מסית ומסוכן, ומרחיק משפחות מהספורט. אין לזה זה שום קשר לספורט. זו אלימות מסוכנת. למה לא מטפלים בזה? מחכים שמישהו יירצח?".

יו"ר מכבי תל אביב עו"ד שמעון מזרחי עם אוהדי הפועל תל אביב המוחים. ברני ארדוב
שמעון מזרחי אתמול צבאולם הדרייב אין/ברני ארדוב

שמעון מזרחי עצמו אמר בסיום: "לא דיברתי על כל מה שהקהל עושה. יש מוסדות משפטיים שצריכים לטפל בנושא הזה. יש דברים מאוד מאורגנים וזה ברור מאיפה זה בא. אני לא אתייחס לדברים שנוגעים לי אישית, כמו שלא התייחסתי עד עכשיו".

על המשחק אמר היו"ר: "כל ניצחון בליגה הוא חשוב, בטח כשמדובר בדרבי. זו יוקרה עירונית, וכשזה נערך במגרש חוץ זה עוד יותר חשוב. אפשר לצאת לטורקיה עם הרגשה של ניצחון חוץ, הרגשה שיכולה לסייע במשחק החשוב הבא, בתקווה שאם סיימנו עם הפרש כזה נשיג הפרש דומה גם במשחק באיסטנבול. השנה סבלנו ואנו סובלים מפציעות, אבל אם נגיע ביום חמישי בחסרון של שחקן או שניים, אני מקווה שניתן יהיה לעשות את זה".

גם אוהדי מכבי תל אביב לא סיימו את הדרבי כשהם חפים מתלונות. בהנהלת האולם טענו כי עשרות כסאות נעקרו ממקומם והושחתו ביציע בו ישבו אוהדים צהובים. כבר בסיום המשחק הוגשה לראשי מכבי דרישה לשלם את הנזרק שמוערך בכ-14 אלף שקלים. במכבי הבהירו בתגובה: "שיגישו תלונה אם יש להם טענות".

היועצת המשפטית של איגוד הכדורסל, עו"ד רונית אמיר יניב, החליטה לא להגיש בשלב זה כתבי אישום נגד הפועל ומכבי תל אביב לאחר שנודע לה כי הקבוצות מתכוונות להגיש תלונות הדדיות אחת נגד השנייה. לאחר שתתקבלנה התלונות, יוגשו גם כתבי האישום.

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב ניצחה את הפועל תל אביב 77:90

לכתבה המלאה
אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ביציע הצהוב נשברו כיסאות/ברני ארדוב

והיה גם משחק, בקבוצה הביעו שביעות רצון מהניצחון ויתרכזו מעתה בהכנות למשחק הגורלי מול דרושפאקה ביורוליג ביום חמישי. הצהובים חייבים ניצחון ב-11 הפרש ומעלה כדי לעלות לטופ 16 של היורוליג ובמכבי אמרו: "האווירה החמה והעוינת בדרבי, והאולם הקטן זו דווקא הכנה טובה למשחק בטורקיה".

בחדר ההלבשה החמיא המאמן ז'אן טבק לשחקניו על האופי שהציגו, וביקש להמשיך להציג אינטנסיביות וקשיחות בכל דקה של משחק. סילבן לנדסברג זכה אמש למנוחה, בעוד יוגב אוחיון שסובל מפציעה בקרסול נטש את המשחק בשלב מוקדם. בקבוצה הבהירו כי יכשירו את שני השחקנים לקראת המשחק הקריטי ביורוליג.

גיא פניני אמר: "הייתה אווירה אחלה וחמה. לא שמעתי את הקריאות. היה משחק ממש טוב, אני שמח שעשינו את העבודה מהרגע הראשון והיינו מאוד אגרסיביים ומפוקסים במטרה שלנו. כולם שמחים על הניצחון, זה נותן לנו לצאת למשחק ביום חמישי בראש שקט. אנחנו במומנטום טוב ויש שינוי שהושג בזכות הניצחונות. הרבה לחץ השתחרר לאחרונה ויש שמחה בקבוצה".

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם מאמן הקבוצה ז'אן טבק. ברני ארדוב
נהנה מהאווירה. פניני/ברני ארדוב

בקבוצה הביעו שביעות רצון מהיכולת של טיילור רוצ'סטי , שסיים את המשחק 28 נקודות ו-10 אסיסטים, זאת למרות שהוא סובל מפציעה קלה ברגלו. רוצ'סטי סיכם: "זה היה ניצחון גדול עבורנו. שיחקנו מול אחת הקבוצות הכי טובות, במיוחד בבית שלה . ידענו שגם אם ניתן משחק גדול הם לא יוותרו. זה מראה על האופי שלנו, כל פעם שהיינו צריכים לרוץ, עשינו עצירה וקלענו. אני שמח בשביל הקבוצה והאוהדים, זה צעד בכיוון הנכון".

לגבי השיפור ביכולת של הצהובים אמר רוצ'סטי: "השיפור הוא בזכות היום-יום של הקבוצה שלנו, האימונים, התהליך. אנחנו עובדים יותר ויותר קשה באימונים ומתרגלים למשחקים קשים כאלה כי אנחנו פיזיים באימונים. אנחנו לומדים את השיטה יותר, ובוטחים אחד בשני יותר. זאת ליגה קשה כי הרבה שחקנים יכולים לשחק בעמדות שונות. היכולת שלי? זה עוזר כשהכדור נכנס, אבל זה לא היה 'הערב שלי', או 'הניצחון שלי'. הפעם זה אני ובפעם הבאה מישהו אחר יקלע. יש לנו משחק גדול ביום חמישי ואני מקווה שמישהו יקלע את הזריקות האלה גם".

בנושא אחר, רגב פנאן, מאמן הכושר של מכבי תל אביב ובנו של מוני פנאן ז"ל, כתב פוסט קשה בפייסבוק: "אבא תלוי, אבא נרקב בקבר, איפה אבא, למה מוני לא בא לדרבי, אבא מת, אבא נשרף בגיהנום, נתלה את הבת שלך כמו שתלינו את אבא שלך', ככה נראה השעתיים שלי בדרבי, שנגמרו הכי מתוק שאפשר. גאה בשחקנים שלי שגרמנו לי ללכת הביתה עם חיוך ענק. יש משחקים שהם אישיים. מאוד. מאושר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully