וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדיחה על חשבון ואל חאל: צ'יצ'אריטו ואדי האו במדור נבחרי השבוע

14.12.2015 / 9:20

חאבייר הרננדס לא היה מספיק טוב עבור ההולנדי, אבל בחודשיים האחרונים כבש יותר מכל שחקני מנצ'סטר יונייטד והפך ללהיט בלברקוזן. מדור נבחרי השבוע בספיישל השדים של השדים האדומים: המאמן שהפיל את ואן חאל כפי שהפיל את מוריניו, הגאונות של די מריה והעקיצה של ליניקר

one

בווידאו: הפסדה של מנצ'סטר יונייטד 2:1 לבורנמות'

שחקן השבוע

חאבייר הרננדס - באייר לברקוזן

בשבת, שתי דקות אחרי שלואי ואן חאל הביט לספסל שלו בחיפוש אחר חלוץ ובייאושו החליט להציב בחוד את הקשר הצעיר ניקי פאוול, חאבייר הרננדס השלים שלושער ראשון בבונדסליגה וסחף את באייר לברקוזן ל-0:5 מרשים על בורוסיה מנשנגלדבאך. בזמן שמנצ'סטר יונייטד האנמית מפסידה לקבוצות נחותות ומקוששת שערים, צ'יצ'אריטו לועג מדי שבוע להחלטה של המאמן ההולנדי לוותר עליו בקיץ האחרון. בגרמניה כבר שכחו את דוגלאס קוסטה והכתירו את הסקורר המקסיקני כ"העברת השנה בבונדסליגה".

לאור המספרים והיכולת, אפשר להסכים איתם. 17 שערים ב-20 משחקים בכל המסגרות יש כבר לצ'יצ'אריטו, שהתחמם בהדרגה וב-12 המשחקים האחרונים כבר מצא את הרשת 15 פעמים. מנצ'סטר יונייטד ב-12 המשחקים האחרונים? נו, 10 שערים בלבד. זו הכמות שיש לחלוץ בן ה-27 בבונדסליגה, כששלושה מהם היו במשחק בשבת, בו הוכיח שהוא הרבה יותר לוהט מהקבוצה החמה של הליגה. שער עם החלק החיצון, בעיטה מסובבת מחוץ לרחבה ועוד אחד בגלישה, מבישול של קארים בלארבי, עמו היה על סף עימות פיזי במשחק בברצלונה. הכול תוך 13 דקות. השלושער הראשון של צ'יצ'אריטו באירופה, השלושער הראשון של כדורגלן מקסיקני בבונדסליגה. והטירוף החל.

"איך לעזאזל מנצ'סטר יונייטד ויתרה עליו?", תהה גלן הודל בטורו ב"דיילי מייל" והדגיש: "הבעיה בנושא הרכש היא לא רק השחקנים שהגיעו, אלא גם אלה שהלכו, ובראשם צ'יצ'אריטו. עוד לפני שמכרו אותו טענתי שהוא יכול להיות שחקן מפתח, אז זו לא חוכמה שבדיעבד. תמיד חסרים להם חלוצים, אז למה נתנו לו ללכת?". בלברקוזן לא שאלו שאלות. הם ראו הזדמנות וניצלו אותה. "זה הרכש הכי טוב שלנו מאז זה רוברטו", אמר המנהל הספורטיבי יונאס בולדט, שהיה אחראי בעבר כסקאוט ראשי לצירופם של שחקני רכש מוצלחים דוגמת ארתורו וידאל ודני קרבחאל. 11 מיליון יורו - במקרה הזה, מחיר מציאה.

חאבייר הרננדס שחקן באייר לברקוזן. רויטרס
איך נתנו לו ללכת? צ'יצ'אריטו חוגג במדי לברקוזן/רויטרס

מאמן השבוע

אדי האו - בורנמות'

ב-12 בדצמבר 2009, אדי האו ובורנמות' הובסו 5:0 בידי מורקאמב בליג 2, הלא היא הליגה הרביעית באנגליה. ב-12 בדצמבר 2015, אדי האו ובורנמות' חגגו ניצחון סנסציוני 1:2 על מנצ'סטר יונייטד, שבעה ימים אחרי שהדהימו עם 0:1 על צ'לסי בסטמפורד ברידג'. שבוע חלומי? שש שנים חלומיות.

ואפילו יותר. הרי האו מונה למאמן של קבוצת נעוריו ביום האחרון של שנת 2008. למרות שני הפסדים כמאמן זמני, הוא קיבל את הקרדיט והצליח להשאיר את בורנמות' כנגד כל הסיכויים ולמרות 17 נקודות שהופחתו ממאזנה. מאז, הצ'ריז טיפסו במעלה הליגות, עד ההעפלה ההיסטורית לפרמיירליג בקיץ האחרון. ומי שחשב שמדובר ביורדת בטוחה, מצא להפתעתו קבוצה נחושה ועיקשת, שמסוגלת לקום מהקרשים אחרי שתי חמישיות שספגה ולהמם בזו אחר זו את צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד. בורנמות' אולי תרד בסופו של דבר - היא מקדימה את הקו האדום בשתי נקודות בלבד - אבל רק בשביל החגיגות המלבבות של האו עם האוהדים היה שווה שתקפוץ לבקר בפרמיירליג. קצת טעם של פעם.

הקרדיט להאו, בן 38 בסך הכול, ניתן לא רק על ניהול המשחק, בחירת ההרכב (כששני הכוכבים הגדולים שלו פצועים) והיכולת לנצל את נקודות התורפה והלחץ של שתי היריבות המפוארות, אלא גם על החיבור המיוחד שלו לשחקניו. דוגמה לכך ניתן היה לראות במחווה שלו לקשר הארי ארטר, שעלה לשחק בשבת למרות מותה הטראגי של בתו במהלך הלידה. "לחיים יש נטייה להפיל דברים כאלה על אנשים ומשפחות, וזה היה שבוע אמוציונלי במיוחד עבור הארי", אמר המאמן בהתרגשות. "הוא התנהל באצילות לאורך כל הדרך, עם כל הרגשות שהוא חווה, ואני לא יכול להיות יותר גאה בו. היו רגעים נרגשים מאוד בחדר ההלבשה שלנו".

עוד באותו נושא

מיכאל יוכין על סיפור הסינדרלה של בורנמות' ואדי האו

לכתבה המלאה
מנג'ר בורנמות' אדי האו. GettyImages
כבוד גם מחוץ למגרש. אדי האו/GettyImages

פלופ השבוע

מאוריציו דומיצי - אודינזה

"אני נמצא באודינזה כמה שנים והיינו הכבשה השחורה של הרבה קבוצות, בטח של אינטר. כדי לנצח אותם שוב, נצטרך לשמור על העצבים ולהימנע מטעויות". זה מה שהיה למאוריציו דומיצי, הבלם בן ה-35 של אודינזה, לומר לפני המשחק הביתי מול הנראזורי. ניסיון לא חסר לו, גם מול אינטר. הוא כבש לרשתה ב-1:3 הביתי של הזברטה בינואר 2011 וגם ב-2:5 הגדול בסן סירו במאי 2013. אלא שבשבת האחרונה הוא לא נצמד להוראות שלו עצמו וביצע את כל הטעויות האפשריות.

"דומיצי הוא עושה המשחק שכל כך היה חסר לאינטר", לעגו ברשתות החברתיות לבלם הוותיק, שנתן למאורו איקרדי לעבור אותו בשער הראשון וכמה דקות לאחר מכן בישל לסטבן יובטיץ' את השני בניסיון מסירה כושל לאחור. המוליכה דהרה ל-0:4 במגרש שאמור היה להוות מוקש עבורה, ואילו דומיצי, השחקן ה-12 של המנצחים, רץ להתנצל. "אני חייב לבקש סליחה מהאוהדים על ההופעה שלי הערב", הודה בסיום. "ייקח לי זמן להתגבר על זה".

שחקן אודינזה, מאוריציו דומיצי. Gabriele Maltinti, GettyImages
הרגיש צורך להתנצל. מאוריציו דומיצי/GettyImages, Gabriele Maltinti

מהלך השבוע

אנחל די מריה מבשל בתוספת הזמן

התזמון הוא הכול בחיים, ואנחל די מריה למד את זה כשעבר לפריס סן ז'רמן בקיץ. הבחירה במנצ'סטר יונייטד בעונה שעברה הייתה שגויה מבחינתו, וההחלטה של האנגלים לוותר עליו הייתה איומה מבחינתם. בצרפת, הטיימינג של די מריה תמיד נכון. כך היה גם בתוספת הזמן מול ליון, כשהוא הריץ מתפרצת ומסר בדיוק ברגע הנכון כדור עומק אלכסוני ומדוד לעבר לוקאס מורה. הברזילאי אמר תודה, בעט פנימה בימין ורץ לעשות סלטה, אבל המצלמות הופנו לעבר הארכיטקט של המהלך הזה, ובעצם של כל ההתקפות של פ.ס.ז' העונה. הבישול הזה, לשער שחתם את ה-1:5 המשכנע של האלופה על סגניתה ליון, היה השלישי של די מריה במשחק וה-10 שלו העונה בליגה הצרפתית. אסיסט פשוט לכאורה, אבל כשהוא נעשה בתוספת הזמן ובכזו מיומנות, אי אפשר שלא להתענג.

אנחל די מריה שחקן פריס סן ז'רמן חוגג עם אדינסון קבאני. רויטרס
ניצח על הקונצרט של פ.ס.ז'. אנחל די מריה/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: ג'ק באטלנד (סטוק סיטי) - עוד הצגה של השוער עם אחוז העצירות הגבוה בפרמיירליג
מגן ימני: פיליפ להאם (באיירן מינכן) - חזר לימין וכבש בשמאל
בלם: מתאו מוסאקיו (ויאריאל) - קאמבק מרגש, כאילו לא הייתה פציעה
בלם: מאטס הומלס (דורטמונד) - חזר לעצמו אחרי כמה נפילות
מגן שמאלי: ג'יבריל סידיבה (ליל) - מציג את כישוריו בימין ובשמאל
קשר: ארון ראמזי (ארסנל) - רץ במשחק נגד וילה יותר מכל שחקן אחר העונה
קשר: אנחל די מריה (פריס סן ז'רמן) - עושה חיים בעיר האורות
קשר: אדאלברטו פניארנדה (גרנאדה) - הילד מוונצואלה ניפץ שיא עתיק של מסי
חלוץ: מאסימו מאקרונה (אמפולי) - ביג מאק בן ה-36 עם צמד ובישול
חלוץ: חאבייר הרננדס (לברקוזן) - שחקן השבוע
חלוץ: לוקאס פרס (דפורטיבו לה קורוניה) - הימם גם את ברצלונה

ציוץ השבוע: גארי ליניקר עם תזכורת ללואי ואן חאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully