וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו הזמין שגריר? מדור השגרירים מתכונן לינואר

13.12.2015 / 15:00

השחקן שמתקרב לישראל בצעדי ענק, זה שקיבל את הכרטיס ליד, הקשר שלא מוכן לוותר ומה עם שוער הנבחרת? מור מרקוס על השגרירים "המתנדנדים" רגע לפני חלון ההעברות של ינואר

שוער מוסקרון, אופיר מרציאנו. האתר הרשמי של מוסקרון, אתר רשמי
יחזור? מרציאנו/אתר רשמי, האתר הרשמי של מוסקרון

יש את אלו שמכורים לליגה האנגלית. אחרים מעדיפים את שישי בצהריים ואת מחזור המשחקים בליגה הלאומית. יש כאלו שמחכים כל השנה למשחקים של נבחרת ברזיל, רק כדי לראות את הכדורגל השמח, את הפדאלדות וכל התרגילים המרשימים מתוצרת הסלסאו. ויש את אלו שבכלל מחכים לפגרה. בינואר או בקיץ. אותם חובבי כדורגל שמעדיפים את שוק השחקנים על פני המשחק עצמו.

בעוד קצת פחות מחודש ייפתח חלון ההעברות של פגרת החורף, ורבים יכססו ציפורניים בציפייה להעברות גדולות ומסקרנות. גם אצלנו בישראל מתכוננים במרץ לינואר, שכן לא מעט שינויים צפויים בכדורגל הישראלי, ולא רק בליגת העל.

את ישראל מייצגים לא מעט שחקנים בתפוצות. חלק מצליח יותר, וחלק קצת פחות. רגע לפני שינואר מגיע, ואיתו גם חלון ההעברות, ריכזנו עבורכם את השגרירים המשתייכים לקטגוריית ה-"קצת פחות", שעשויים לעזוב את קבוצותיהם לטובת קבוצות חדשות, באירופה או בישראל, כבר בשבועות הקרובים.

אלמוג כהן שחקן אינדולשטאדט (ימין) מול ארתורו וידאל שחקן באיירן מינכן. GettyImages
לא רוצה לחזור. אלמוג מול וידאל/GettyImages

אלמוג כהן, אינגולשטאט
בן 27, עונה שישית בחו"ל
מספר הופעות העונה: 4
דקות ליגה בממוצע: 22

מצב בקבוצה: אלמוג כהן אמנם לא מרבה לשחק במדי אינגולשטאט הגרמנית ולא זוכה להערכה רבה בישראל, אך בשקט בשקט החל את עונתו השישית באחת הליגות החזקות בעולם. הקשר סבל מפציעה קשה ובעונה שעברה רשם 141 דקות בלבד בליגה השנייה, כשהעונה רשם ארבע הופעות בסך הכול (89 דקות), כולל הופעה בהרכב הפותח לראשונה מאז ינואר 2013 ודווקא מול באיירן מינכן.

יחזור לישראל? אם שואלים את אלמוג, התשובה היא לא. מצד שני, גם לפני שחזר לישראל, כשהושאל להפועל תל אביב בינואר 2013, הוא אמר שחזרה לליגת העל היא כלל לא אופציה. כמובן שלשחק באחת הליגות המובילות בעולם מרגיש לעתים כמו חלום, אך הקשר רואה את המשחקים של קבוצתו בעיקר מהספסל, אם בכלל. לחכות להזדמנות בבונדסליגה או לחזור להיות שחקן הרכב בליגת העל? בפעם שעברה בחר כהן באפשרות השנייה.

מה כדאי לו לעשות? להישאר. נכון לעכשיו, הקשר הוא הישראלי היחידי המשחק באחת מחמש הליגות הגדולות. בנוסף, קיבל מקום בהרכב במחזור הליגה האחרון, דבר מעודד במיוחד עבור השחקן, בטח כשחודש ינואר בפתח.

דבר המומחה: "אלמוג כהן לא יחזור", אומר סלים טועמה. "הוא אמנם סבל מלא מעט פציעות ולא זכה לדקות משחק רבות, אבל הוא חוזר לעניינים".

שוער מוסקרון, אופיר מרציאנו. האתר הרשמי של מוסקרון, אתר רשמי
בהתחלה זה עוד נראה טוב. מרציאנו/אתר רשמי, האתר הרשמי של מוסקרון

אופיר מרציאנו, מוסקרון
בן 26, עונה ראשונה בחו"ל
מספר הופעות העונה: 6
דקות ליגה בממוצע: 90

מצב בקבוצה: בהתחלה זה עוד נראה טוב. מרציאנו הגיע למוסקרון כשוער ראשון ופתח בכל ששת משחקי הליגה הראשונים. אלא שהיכולת שהציג הביאה את ראשי המועדון לחפש שוער אחר ובסופו של דבר ואגנר הברזילאי חתם בקבוצה וקיבל את אפודת השוער הראשון. מרציאנו ירד לספסל, שיחק לעתים עם קבוצת המילואים ובמשחקים האחרונים כלל לא נכלל בסגל.

יחזור לישראל? מרציאנו צפוי לעזוב את מוסקרון בינואר, אך נראה כי ימשיך באירופה. אף על פי שרשם כמה משחקים פחות טובים עבור קבוצתו, מדובר בשוער צעיר, בן 26 בסך הכול, המחזיק בעשר הופעות בנבחרת ישראל. מרציאנו ככל הנראה יחפש אחר אתגר חדש באירופה, אך גם חזרה לקבוצה גדולה בישראל היא תמיד אופציה, כשנראה כי לפחות כרגע שהפועל תל אביב היא המועמדת היחידה לקלוט אותו בארץ. יש לציין כי לשוער חוזה במוסקרון, אך לא נראה כי הבלגים יעמדו בדרכו כבר בינואר הקרוב.

מה כדאי לו לעשות? לעזוב. חד משמעית. אם לא ישחק, מרציאנו יאבד את המקום בנבחרת ישראל ויתקשה למצוא קבוצה בקיץ.

דבר המומחה: "מרציאנו צריך לחזור לישראל", מציין טועמה. "הוא לא משחק בבלגיה ומדובר בשוער נבחרת ישראל. אסור לשכוח את זה. בשביל לשמור על אפודת השוער הראשון בנבחרת הלאומית מרציאנו חייב לשחק, ולכן אני חושב שכן כדאי לו לחזור לליגת העל".

קשר הכוכב האדום, עידן ורד. הטוויטר הרשמי של הכוכב האדום בלגרד, צילום מסך
יעזוב את סרביה. ורד/צילום מסך, הטוויטר הרשמי של הכוכב האדום בלגרד

עידן ורד, הכוכב האדום בלגרד
בן 26, עונה ראשונה בחו"ל
מספר הופעות העונה: 8
דקות בממוצע: 61

מצב בקבוצה: עידן ורד פתח בסערה את הגיחה הראשונה שלו לחו"ל. הוא שיחק לראשונה בתחילת יולי, במוקדמות הליגה האירופית, כשקבוצתו הכוכב האדום בלגרד פגשה את קאירט הקזחית. ורד כל כך הרשים בצמד המשחקים שנשיא קאירט פנה אליו והגיש לו חוזה עתק, בגובה כמיליון יורו. ורד סירב, המשיך לשחק בבלגרד, כבש שער ובישל אחד נוסף, אך פתאום הכול נקטע. הוא נגרע מן הסגל, ונראה כי ייאלץ לחפש לעצמו קבוצה חדשה.

יחזור לישראל? אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, ורד יעזוב את הכוכב האדום בלגרד. לפני כחודש, הקשר, בנוסף לשני זרים נוספים, נגרע מן הסגל בשל המצב הכלכלי של הקבוצה שרוצה למכור את שלושת השחקנים עוד בחלון ההעברות הנוכחי. לוורד חוזה לשנתיים, אך למועדון עבורו הוא משחק בעיות כלכליות ובסופו של דבר המשכורות לא מגיעות. המשמעות: לא נראה כי יישאר בבירת סרביה עד לסיום העונה. הפועל תל אביב מעוניינת כשההצעה מהקבוצה הקזחית עדיין נותרה בעינה. בנוסף מחזיק השחקן בהצעות מבלגיה ומאוסטריה, ונראה כי יעדיף למצות את האופציות באירופה לפני שישקול חזרה לישראל.

מה כדאי לו לעשות? לעזוב, כמובן. המצב הכלכלי בקבוצתו לא משאיר לוורד ברירה, אלא לחפש תחנה חדשה בקריירה - באירופה או בישראל.

דבר המומחה: טועמה: "לעידן ורד הייתי ממליץ להישאר עוד קצת באירופה, כדי ליהנות מהחוויה כמה שאפשר. אם זה לא יסתדר והוא לא ימצא קבוצה חדשה, אני בטוח שיהיו לא מעט קבוצות ישראליות שיהיו שמחות להציע לו חוזה. הוא שחקן מוכשר מאוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאמין שסוכנו ימצא לו קבוצה". שיש עם דהאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

גל שיש, סיים חוזה בוולין לוצק
בן 26, עונה רביעית בחו"ל
מספר הופעות העונה: 9
דקות בליגה בממוצע: 68

מצב בקבוצה: המצב של המגן שונה משל שאר השחקנים בכתבה זו. אחרי שתי עונות וחצי במדי וולין לוצק האוקראיני, בשורותיה רשם לכל אורך התקופה 36 הופעות בליגה, סיים שיש את חוזהו ועזב כשכרטיסו בידו.

יחזור לישראל? שיש רוצה להישאר באירופה. סוכניו מחפשים עבורו אופציות נוספות בליגות שונות לפני שתישקל החזרה לליגת העל. המגן רשם לא מעט הופעות העונה ובנוסף הוא מחזיק בכרטיסו, ולכן סיכוי גבוה כי יישאר גם לאחר חודש ינואר באירופה.

מה כדאי לו לעשות? שיש עם הכרטיס בידו - משמע, הוא יכול לחתום היכן שירצה. אירופה או ישראל - עבורו כל האופציות פתוחות. מה כדאי לו לעשות? הכול שאלה של שיקולים - כסף, משפחה. האם הוא מתגעגע לישראל או שמא רוצה להמשיך את הקריירה האירופית? תשובות בעוד מספר שבועות.

דבר המומחה: טועמה: "הסיפור עם שיש קצת שונה. הוא שחקן חופשי, שזה יתרון גדול. זה קל יותר. אני מאמין שהוא יישאר בחו"ל ואף יגיע לבלגיה. סוכנו דודו דהאן בוודאי ימצא לו קבוצה בבלגיה, ליגה שאותה הוא כבר מכיר".

חלוץ פטרולול טוטו תמוז. GettyImages
עניין של זמן עד שיחתום בהפועל תל אביב? תמוז/GettyImages

טוטו תמוז, פטרולול פלוישטי
בן 27, עונה שלישית בחו"ל
מספר הופעות העונה: 13
דקות ליגה בממוצע: 41.5

מצב בקבוצה: תמוז החל את דרכו בחו"ל ברגל שמאל. הוא הגיע לאורל הרוסית בתחילת עונת 2013/14 אך רשם 169 דקות בלבד לפני שעבר בינואר לפטרולול פלוישטי הרומנית. בחצי העונה הראשונה ברומניה כבש שלושה שערים בליגה, אך בעונה שלאחר מכן כבר הרשית 11 פעמים. העונה פתח תמוז ארבע פעמים בלבד בהרכב ועדיין לא כבש.

יחזור לישראל? כידוע, הפועל תל אביב מעוניינת מאוד בטוטו תמוז, אך נתקלת בקשיים מול פטרולול פלוישטי. עוד לפני המועמדות לאדומים, שמועות על מעבר אפשרי לטורקיה, יוון ואפילו ספרד עלו לא פעם כבר בקיץ, כשגם קבוצות נוספות מישראל הוזכרו כמועמדות לקלוט את החלוץ, שלא כבש שער ליגה כשמונה חודשים. לטוטו חוזה עד לסוף עונת 2016, אך קבוצתו הרומנית מצויה בקשיים ותשמח להיפרד ממנו כבר בינואר.

מה כדאי לו לעשות? עם העצה שלנו, בלי העצה שלנו - טוטו ככל הנראה יעזוב את רומניה כבר בשבועות הקרובים. זה היה באוויר זמן רב, פטרולול רוצה שיעזוב וכך גם החלוץ עצמו.

דבר המומחה: טועמה: "ראיתי שטוטו לא כל כך משחק. ראיתי גם שהפועל תל אביב רוצה אותו. אם שואלים אותי, מדובר רק בעניין של זמן עד שיחתום בהפועל. זה בטח רק עניין כספי, אני מניח שיש משא ומתן. הוא רוצה לחזור ומאמין שגם אותו נראה כאן בינואר".

אלישע: "טוטו הוכיח את עצמו גם בישראל וגם באירופה. יודעים שהוא חלוץ טוב. נכון, יש התעניינות מצד קבוצות בישראל אבל גם הוא צריך להישאר ולא לוותר. חזרה לארץ - רק אם אין ברירה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתקשה להילחם על ההרכב. גדיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוחמד גדיר, לוקרן
בן 24, עונה שנייה בחו"ל (שיחק בבוורן בעונת 2012/13)
מספר הופעות העונה: 8
דקות בממוצע: 62

מצב בקבוצה: אחרי קדנציה כושלת בבלגיה, במהלכה רשם 231 דקות בלבד עת שיחק בבוורן בעונת 2012/13, חזר מוחמד גדיר לישראל, חתם בבני סכנין וכבש 22 שערי ליגה בשתי עונות (16 בעונה האחרונה). היכולת הגבוהה שהציג משכה את עיניהם של סקאוטים רבים, ובסופו של דבר חתם החלוץ בלוקרן הבלגית. הוא התחיל טוב יחסית, כששותף בארבעה משחקי ליגה באוגוסט ובעוד שלושה בספטמבר, אך מאז רשם הופעה אחת בלבד. שערים? עדיין אין.

יחזור לישראל? גדיר לא התמודד כראוי עם מאבקים על ההרכב במכבי חיפה. גם הקדנציה הקודמת שלו בבלגיה לא צלחה, וכנראה שהוא לא בנוי לכך גם הפעם. בעונה שעברה כיכב בקבוצה קטנה עם 16 שערי ליגה, ונראה שחזרה לליגת העל החמימה, אולי אפילו לקבוצה גדולה יותר מבני סכנין, היא האופציה הטובה ביותר עבורו, לפחות בשלב הזה. הוא מחזיק בכמה הצעות מקבוצות בליגת העל, כשמאמן הפועל תל אביב, גיא לוי, אף שוחח עימו בנושא. לוקרן צפויה לדרוש לא מעט כסף עבור כרטיסו, מה שעשוי להוות מכשול עבור קבוצות שונות בארץ.

מה כדאי לו לעשות? אם יחזור לישראל, יתקשה לצאת לאירופה פעם נוספת (שלישית במספר) ובכך יסיים את חלקו בכדורגל האירופי. חצי השנה שנשארה יכולה להיות ההזדמנות האחרונה שלו מעבר לים (בלוקרן או בהשאלה לקבוצה אחרת), ואולי, רק אולי, כדאי לגדיר לנסות את מזלו בפעם האחרונה לפני החזרה לליגת העל.

דבר המומחה: אלישע: "גדיר שחקן מצוין. הוא קיבל את ההזדמנות בישראל והוכיח שמדובר בחלוץ מצוין. לו ממש לא הייתי ממליץ לחזור, אלא להישאר בבלגיה ובגדול. שימשיך להשקיע ואולי כך הוא יצליח להשתלב בצורה טובה יותר".

טועמה: "אולי כדאי לגדיר לחפש קבוצה אחרת בבלגיה. אף על פי שלא הייתי ממליץ לו לחזור, אני חושב שהוא דווקא כן יהיה פה בינואר".

לוטם זינו שחקן תון. קובי אליהו
המטרה: לעזוב את תון. זינו/קובי אליהו

לוטם זינו, תון
בן 23, עונה שנייה בחו"ל (היה פצוע לכל אורך העונה הראשונה)
מספר הופעות העונה: 6
דקות ליגה בממוצע: 48

מצב בקבוצה: לוטם זינו סבל מפציעה קשה כשהגיע לשוויץ, בעקבותיה החמיץ את כל העונה הראשונה. את העונה הנוכחית פתח טוב, עם תשע הופעות בכל המסגרות (כולל אחת באירופה מול האקסית הפועל באר שבע). בשני המשחקים האחרונים לא היה בסגל, אך במשחק שלפני כן פתח בהרכב בפעם השנייה בלבד מאז שהגיע לתון ולראשונה מאז יולי.

יחזור לישראל? המטרה הראשונה של זינו לקראת ינואר היא לעזוב את תון. הוא בסך הכול בן 23, ורוצה לקבל יותר דקות משחק. ההעדפה הראשונית של הקשר, כמו רוב השגרירים האחרים, היא אירופה, אך אם לא תגיע הצעה שתענה על דרישותיו לא יפסול חזרה לישראל.

מה כדאי לו לעשות? זינו צעיר, חזרה לישראל לא צריכה להיות אופציה עבורו. הוא רוצה להישאר באירופה, וכך הוא גם צריך לעשות. שגריר המשחק בחו"ל תמיד יוכל למצוא קבוצה בארץ.

דבר המומחה: "זינו חזר מפציעה רק לא מזמן", אומר אלישע לוי. "הוא אמנם הגיע כבר לפני עונה, אבל החל לשחק רק העונה, ולכן, אם שואלים אותי לפחות, אין לו מה לחזור לישראל בשלב כל כך מוקדם. הוא צריך לנסות ולהישאר באירופה כמה שרק אפשר".

שחקן הפועל פתח תקוה גל אראל. קובי אליהו
מרוצה. אראל/קובי אליהו

גל אראל, חימנסטיק
גיל 26, עונה ראשונה בחו"ל
מספר הופעות העונה בליגה: 4
דקות ליגה בממוצע: 16.5

מצב בקבוצה: גל אראל יצא בקיץ לראשונה לחו"ל ובמהרה נאלץ להתרגל למציאות לא פשוטה - מדינה חדשה, שפה חדשה ובנוסף: התמודדות עם מלחמה תמידית על מקום בהרכב. בינתיים: ארבע הופעות בליגה ועוד שתיים בגביע.

יחזור לישראל? בעונה שעברה שיחק הן בהפועל באר שבע והן בהפועל פתח תקוה. בשורות האדומים לא כל כך מצא את מקומו, ובינואר עבר להפועל פתח תקוה, שם הפך לשחקן הרכב. למרות ההתחלה הקשה, אראל מעוניין להישאר בחימנסטיק, בשורותיה הוא מחזיק בחוזה עד לסיום העונה ולא לחזור לישראל בחלון ההעברות הנוכחי.

מה כדאי לו לעשות? אראל החליט שלא משנה מה - בינואר לישראל הוא לא חוזר. הוא נשאר בספרד, ואף על פי שהוא לא זוכה לדקות רבות, הוא מתכוון להילחם עד לסיום העונה.

דבר המומחה: אלישע: "גם אראל בסך הכול בעונה הראשונה שלו בחו"ל. הוא נמצא בקבוצה רק כמה חודשים. זה מעט מאוד בשביל לקבל החלטה כזו או אחרת. לפני שהוא חושב האם להמשיך שם או לוותר על החלום האירופי, הייתי ממליץ לו להישאר בספרד לפחות עד לסיום העונה ורק אז לקבל החלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully