וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ה-FBI בודק את מעורבותו של ספ בלאטר בשערוריית שוחד של 100 מיליון דולר"

עדויות חדשות חושפות כי נשיא פיפ"א המושעה לא רק שידע על השוחד שהועבר לראשי הארגון, אלא אף פיקח על ההתנהלות. כמו כן נחשף הסכום שהשקיעו הקטארים במכרז לאירוח מונדיאל 2022

עריכה: ניר חן

נשיא פיפ"א המושעה ספ בלאטר עומד במרכזה של חקירה של ה-FBI על שערוריית שוחד על סך 100 מיליון דולר, כך מדווח ה-BBC. העיתונאי אנדרו ג'נינגס דיווח בתוכנית "פנורמה" על מסמכים שראה של הבולשת האמריקאית שבהם מוזכר שמו של בלאטר על פרשת שוחד שנחשפה לראשונה ב-2010.

ספ בלאטר נשיא פיפ"א הפורש. רויטרס
עדויות חמורות. בלאטר/רויטרס

בזמנו נמצא כי חברת המרקטינג ISL שילמה סך של 100 מיליון דולר לשוחד לבכירי פיפ"א, כולל נשיא פיפ"א ז'ואאו הבאלנז' וריקרדו טשיירה. בתמורה, החברה קיבלה את זכויות השידור של פיפ"א לאורך שנות התשעים. ב-2013 חקירה של ועדת האתיקה של פיפ"א ניקתה את בלאטר ממעורבות בפרשה, וקיבלה את טענתו על כך שלא היה מעורב ולא ידע על השוחד שקיבל האבלנז' וטשיירה. כעת נטען כי במכתב שנכתב על ידי האבלנז' מצוין בפירוש כי בלאטר לא רק "ידע בפירוש על כל הפעילויות" אלא אף "תמיד פיקח עליהן". כמו כן, על אף שידע שהשניים מעורבעים בשחיתות, הוא גם איפשר לטשיירה לקחת חלק בהצבעה על בחירת המארחת של המונדיאלים ב-2018 ו-2022.

באוקטובר האחרון בלאטר, יחד עם נשיא אופ"א מישל פלאטיני ומזכיר פיפ"א ג'רום ואלקה, הושעה ל-90 יום לאור חקירת משטרת שוויץ על שחיתות כוללת בארגון פיפ"א לאורך 20 השנים האחרונות, כולל מכרזים על זכויות שידור לגביע העולמי. כזכור, המשטרה פשטה על מלון בציריך שבו שהו בכירי הארגון. "כתב האישום טוען כי השחיתות הייתה מערכתית, סיסטמתית וטבועה עמוק בארגון", אמרה היועצת המשפטית של ארה"ב לורטה לינץ', "שחיתות שכוללת שני דורות של פקידי כדורגל בכירים שניצלו את מעמדם כדי לקחת לכיסם מיליוני דולרים בשוחד".

כמו כן בתוכנית נחשף כמה כסף השקיעה קטאר בזכייתה לאירוח מונדיאל 2022. לורד טריזמן, לשעבר יו"ר ההתאחדות האנגלית, טען כי "נאמר לי על ידי שני מקורות, שתמיד היו אמינים, שהקטארים השקיעו 117 מיליון ליש"ט". מדובר בסכום שגדול פי 6 ממה שהשקיעה אנגליה בניסיונות לארח את הטורניר של 2018.

  • עוד באותו נושא:
  • ספ בלאטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully