וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי חיפה תוקפים את השופט: "החלטות שיכולות להרוס קבוצה"

2.12.2015 / 10:35

במועדון בודקים אפשרות לערער על הרחקת שכטר: "בגלל אדלר יצטרכו להרחיק חצי ליגה". השופט כתב בדו"ח השיפוט: "שכטר אמר 'תוציא צהוב, בוא נראה אותך גבר'". המחליפים אכזבו, לוי: "ציפיתי מחלקם להיות עם יותר רעב בעיניים". דילמוני יגיע?

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

"השופטים טועים פעם אחר פעם, והמצב הזה לא יכול להימשך. קל להם לשרוק נגד מכבי חיפה, קל להם לשלוף אדומים. הם לא מבינים שאלה החלטות שיכולות להרוס קבוצה. איפה שיקול הדעת? איך יכול להיות ששופט בלי טיפת קור רוח עובד באיגוד? כדאי מאוד שיעשו חושבים שם. אי אפשר לטעות כל כך הרבה". כך תקפו הלילה במכבי חיפה בעקבות הרחקת איתי שכטר אתמול, שיצרה סערה בסיום המשחק נגד מכבי פתח תקוה.

בסיום המשחק ניגש רוני לוי לחדר השופט אך לא קיבל תשובות בנוגע לאירוע הזה. שכטר עצמו נכנס לחדר של אדלר ושאל לפשר ההרחקה, אך שמע ממנו כי דיבר ב"טון מזלזל". כעת יורחק החלוץ, שזהו האדום השני שלו העונה, לשני משחקים. "עד שהתחילו לדבר על חזרה שלו, עד שרוני באמת האמין שהוא מסוגל לחזור איתי מורחק לשבועיים. איפה ההתחשבות, למה הוא לא יכל להתאפק? ממתי באיגוד השופטים מוציאים צהובים על טון דיבור? הם יצטרכו להרחיק חצי מהליגה עכשיו", אמר מקורב לחלוץ. שחקנים ציינו בסיום כי "רמת השיפוט כאן נמוכה, עם עובדות קשה מאוד להתווכח". בחיפה יבדקו היום אם ניתן לערער על העונש ואז ישקלו האם לנקוט בצעדים משפטיים מול בית הדין.

איתי שכטר שחקן מכבי חיפה לאחר הרחקתו. יוסי ציפקיס
אדום שני העונה. איתי שכטר/יוסי ציפקיס

"דחפתי שחקן שנפצע פעם שלישית ברציפות החוצה, כדי שיילך יותר מהר, כי מה לעשות, במחצית השניה שיחקנו במצטבר אולי רבע שעה, והשאר ידוע", סיפר שכטר לוואלה ספורט. "בסיום המשחק נכנסתי לחדר של אדלר ושאלתי על מה האדום. הוא אמר שאמרתי לו 'תוציא צהוב', שאלתי אם על זה מוציאים אדום והוא השיב לי 'באת בצורה מזלזלת'. כשמקללים או יורקים זה אדום מוצדק, אבל אדום על כזה דבר? צריכים לתת את הדעת באיגוד השופטים".

על כך שבחיפה עשויים להגיש ערעור הוסיף: "אני מקווה שהיא תגיש, וגם שהשופט יאמר את אותם דברים שהוא טוען שאמרתי בבית הדין. גם האדום הקודם שספגתי לא היה מוצדק. מה שחשוב הוא שמכבי חיפה חזרה למסלול הניצחונות בליגה. אנחנו עם הפנים קדימה, לדרבי. אני שחקן נבחרת ושחקן שמרוויח הרבה כסף, צריך לדעת להתמודד עם זה". במהלך המשחק התעמתו ג'ו מונונגה ודקל קינן, כתוצאה מויכוח שהתעורר בין השחקנים במגרש. האירוע לא גלש לפסים אלימים. "מוגזם שאנחנו עם שבעה אדומים, ואנחנו רק בינואר. עוד יחשבו שאנחנו קבוצה ברוטלית. אני כל הזמן מדבר עם השחקנים על כך שאנחנו לא מספיק אגרסיביים, ברוטליים", אמר רוני לוי. "אני לא חושב שעניין שייך למכבי חיפה, זה שייך להחלטות נכונות או לא נכונות. לי זה נראה מוגזם. ההרחקה הראשונה של איתי בהחלט לא הייתה מוצדקת".

בדו"ח השופט נכתב: "בדקה ה-81, שחקן מכבי חיפה, מספר 9, איתי שכטר, רץ לעבר שחקן פצוע של מכבי פתח תקוה שעשה דרכו אל מחוץ לשדה המשחק, (לאחר שקיבל טיפול רפואי), ודחף אותו בשתי ידיים, בתגובה להתנהגות בלתי ספורטיבית זו הוצאתי את הכרטיס הצהוב וקראתי לשחקן. השחקן פתח בריצה אחורנית תוך שהוא מתרחק ממני וצועק ''אין פה משחק, תוציא צהוב, בוא נראה אותך גבר, יאללה תוציא צהוב, צא גבר, בוא נראה אותך'. בליווי תנועת זירוז וזלזול עם היד. עקב התנהגות מזלזלת ומעליבה זו שאינה עומדת בסטנדרטים של תקשורת בין שחקן לשופט שלפתי לעברו כרטיס אדום".

מבחינה מקצועית, לא מעט שחקנים אכזבו אתמול את רוני לוי. עטאא ג'אבר שקיבל הזדמנות ואיבד את הכדור בשער הראשון עשוי שלא להיכלל בסגל בדרבי פעם נוספת, מה שעשוי להוביל לבקשה שלו לעזוב. כפי שכבר פרסמנו, הכוונה היא לשחרר שני חלוצים, כששובל גוזלן ואלון תורג'מן שעשויים לפנות בעצמם למועדון ולקבל לצאת להשאלה הם השמות המרכזיים כרגע. רוני לוי התייחס למחליפים ואמר: "ציפיתי משחקנים צעירים שמקבלים הזדמנות ללבוש את החולצה של מכבי חיפה להיות עם יותר רעב בעיניים. במחצית השניה ראיתי שינוי. היו פערים גדולים בין המחציות".

חיפה מחפשת מחליף לטאלב טואטחה, במידה ויעזוב את הקבוצה. ככל הידוע, המטרה היא להעבירו למוסקרון הבלגית, אך נבדקות גם אופציות בטורקיה ובפורטוגל, בין היתר במועדונים אליהם היה מועמד בעבר. כזכור, טואטחה היה מבוקש בקסימפאשה הטורקית. חיפה מחפשת מועדון שיוכל לרכוש את המגן, כמו פיורנטינה, אך גם אם עסקה כזאת תצא לפועל (המו"מ טרם חודש) טואטחה לא ישחק שם. חיפה רוצה את חן דילמוני. גם גל שיש ובן צעירי הוצעו, אך בחיפה מעדיפים כרגע את מגן קריית שמונה. "דילמוני שם שעלה, אבל אנחנו ממתינים כדי לדעת אם טאלב יימכר, אחרת אין טעם לקדם שום דבר", אישר גורם בקבוצה. אייל משומר ימתין להחלטה האם לכלול אותו בסגל לדרבי. אם לא ייכלל בו, ייתכן מאוד שיעזוב. בשלב זה, אוראל דגני נשאר בקבוצה.

עדכון ראשון: 8:16.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully