וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים ניצחה את גלאטסראיי 82:86

האלופה הישראלית סיפקה את משחקה הטוב ביותר העונה באירופה, ותעבור שלב אם תנצח את צמד המשחקים הנותרים שלה. רולנד הצטיין עם 21 נקודות, דאנקן הוסיף 17, ערב מוצלח גם לדונטה סמית'

עריכת וידאו: קובי אליהו

צפו בתגובות אחרי המשחק

שחקני הפועל ירושלים אי ג'יי רולנד, טוני גפני. ברני ארדוב
יש מנהיג בבירה. רולנד/ברני ארדוב

הפועל ירושלים עדיין בחיים. האלופה הישראלית רשמה הערב (שלישי) את ניצחונה הגדול ביותר העונה, כשגברה על גלאסטראיי החזקה 82:86, ושמרה על סיכוי לעבור שלב ביורוקאפ. המשמעות? החבורה של דני פרנקו החזירה לעצמה את השליטה בגורלה: שני ניצחונות במשחקים שנותרו לה (מול א.א.ק אתונה ו-וולגוגראד) יעלו אותה ל-32 האחרונות של המפעל.

המשחק נפתח צמוד, עם אחוזי קליעה גבוהים של שתי הקבוצות ומעט הגנות. מאט ג'נינג וג'וש דאנקן נראו טוב מאוד בצד האדום, ולאחר מכן נכנסו לעניינים גם אי ג'יי רולנד, יותם הלפרין ודונטה סמית', שהעלו את האדומים ליתרון בן 8 נקודות ברבע השלישי. ברגעים הללו סיפקה ירושלים כדורסל טוב מאוד, קבוצתי וחכם, כזה שאם תמשיך להציג, אולי יסדר לה מקום בשלב הבא וישפר את סיכוייה לשמור על התואר גם בישראל. וברגעי האמת, לקח רולנד (21 נקודות) פיקוד, והוכיח (לא בפעם הראשונה העונה), שאפשר לסמוך עליו.

ליאור אליהו שעדיין מתאושש מפציעה סיים עם שתי נקודות בלבד אך הוסיף להן חמישה אסיסטים, ובכלל, ירושלים חילקה 22 אסיסטים הערב - ארבעה יותר מהממוצע העונתי שלה באירופה, וכשאוסף היחידים המוכשר הזה משחק כמו קבוצה, זה נראה אחר לגמרי.

עוד באותו נושא

תלויה בעצמה: כל התסריטים שיעלו את הפועל ירושלים לשלב הבא

לכתבה המלאה
שחקני הפועל ירושלים מאט ג'נינג, ליאור אליהו. ברני ארדוב
סוף סוף קצת נחת/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

דני פרנקו פתח עם אי ג'יי רולנד, מאט ג'נינג, דונטה סמית', ליאור אליהו ודיאור פישר. ההתקפה האדומה נראתה טוב בפתיחה ופישר העלה אותה ל-8:10, אך הטורקים קלעו ארבע מחמש ניסיונות הזריקה הראשונים שלהם מחוץ לקשת, והוליכו 12:14. ולדימיר מיצוב המשיך לצלוף, והרבע הראשון הסתיים ב-19:19.

רבע 2:

קיילב גרין ואריק מקולום נותרו חופשיים וקבעו 23:28 לגלא בפתיחת הרבע השני, ג'נינג עצר את המומנטום והעלה את ירושלים ל-28:29, מיצוב וג'ואי דורסי החזירו את היתרון לצד האורח, ג'נינג צלף שלשה נוספת, ובסיוע אחת של דאנקן עלו האדומים ל-33:37. מקולום המצוין לא אמר נואש, צלף שלשה על הבאזר וקבע 43:43 עם ירידת הקבוצות לחדרי ההלבשה.

דיאור פישר הפועל ירושלים. ברני ארדוב
פתח היטב. פישר/ברני ארדוב

רבע 3:

רולנד צלף שלשה שקבעה 45:49 לירושלמים, הלפרין הוסיף שלשה משלו, סטפון לאזמה צימק, והלפרין העלה את המארחת ל-51:56. רולנד המשיך את המשחק המוצלח שלו, וסמית' סיפק הטבעה מצוינת שקבעה יתרון שיא - 54:62. בלייק שילב צימק ל-62:60, אולם בר טימור סיפק ארבע נקודות רצופות, ודאג שלרבע המכריע תעלה ירושלים ביתרון 64:68.

רבע 4:

טימור איבד שני כדורים רצופים, אך ג'נינג, רולנד ודאנקן השלימו ריצת 0:7 ודאגו להעניק לירושלים 68:75. מקולום הוריד ל-77:72, ג'נינג איבד ואז החטיא, ודורסי צימק ל-79:74, ארבע דקות לסיום. ואז החלה הדרמה. דורסי הוריד ל-81:80, דקה ועשרים שניות לסיום, דאנקן סחט עבירה, עמד בלחץ וקבע 80:83. מקולום קלע פעמיים בצד השני, ורולנד ענה בסל גדול כדי להעלות את האדומים ל-82:85, 29 שניות לסיום. מקולום סחט עבירה אך החטיא פעמיים שלא באופייניות, ורולנד סגר עניין עם נקודה מהקו בצד השני. זה נגמר ב-82:86 גורלי להפועל ירושלים.

יש עוד תקווה. אורי אלון עם ג'וש דאנקן/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: אי ג'יי רולנד 21, 6 אסיסטים ו-4 איבודים, ג'וש דאנקן 17, דונטה סמית' 14, 5 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 5 חטיפות ו-4 איבודים, מאט ג'נינג 13, יותם הלפרין 7, בר טימור 6, דיאור פישר 6, ליאור אליהו 2 ו-5 אסיסטים.

קלעו לגלאסטראיי: אריק מקולום 18 (2 מ-7 ל-2, 2 מ-5 ל-3) ו-8 איבודים, ג'ואי דורסי 16 ו-12 ריבאונדים, בלייק שילב 14, ולדימיר מיצוב 11, 5 אסיסטים ו-5 איבודים, קיילב גרין 10, ספק אדג' 6, סטפון לאזמה 5, חוסיין קוקסל 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully