וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "אמרתי לשחקנים - תנו את הכדור למספר 23"

מאמן קליבלנד הסביר עבד מול ברוקלין: "עשינו את המהלכים הנכונים, ויש לנו את לברון. הוא מיוחד". ג'יימס חגג את הזריקה הייחודית, בלאט משבח את ג'יי אר סמית', שמשבח אותו בחזרה

רויטרס

קליבלנד נאלצה לעבוד קשה מאוד לפני שניצחה הלילה (בין שבת לראשון) 88:90 את ברוקלין. הקאבס פיגרו למשך מרבית המשחק, כולל עמוק ברבע האחרון, אך לברון ג'יימס התעורר ברגע הנכון, השלים קאמבק כמעט לבדו, ודאג לקלוע את סל הניצחון שנייה לסיום. בלילה שבין שלישי לרביעי תנסה קבוצתו של דיוויד בלאט להמשיך במומנטום, כשתפגוש את וושינגטון.

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט לצד לברון ג'יימס, קווין לאב. רויטרס
הציל את המצב. לברון חוגג בסיום/רויטרס

המספרים

* קליבלנד כבר במאזן של 0:9 בבית העונה.

* בכל הנוגע למשחק בית, זו פתיחת העונה השנייה בטיבה בתולדות הקאבס. הטובה ביותר היתה 0:23 ב-2008/09.

* ברוקלין, לעומת זאת, צנחה ל-10:1 בחוץ.

* ג'ו ג'ונסון המשיך את הרצף שלו, שכולל לפחות סל שדה אחד ב-900 משחקיו האחרונים.

* קליבלנד איבדה 19 כדורים ומסרה 20 אסיסטים בלבד.

* ג'יי אר סמית' חווה עוד ערב קליעה קשה של 3 מ-12 מהשדה.

* רק בשני משחקים העונה לברון ג'יימס קלע פחות מ-22 נקודות.

שחקן קליבלנד קאבלירס ג'יי אר סמית'. AP
זוכה למחמאות מכל עבר. ג'יי אר סמית'/AP

התגובות

דיוויד בלאט נשאל בסיום האם המהלך המכריע הוא זה שסרטט בפסק הזמן שלפני כן, חייך והשיב: "כן, זה קרה בדיוק כמו שתכננתי. אמרתי להם - תנו את הכדור למספר 23". על המשחק עצמו אמר המאמן: "הקרדיט מגיע לשחקנים, שהחלטנו - אנחנו הולכים לנצח את המשחקים בעצמנו. זה פחות או יותר כל מה שהיה לנו - רצון. לא שיחקנו טוב במחצית הראשונה, אבל במקום להיות בפיגור 15 או 18 במחצית, הצלחנו לשמור את זה קרוב. איבדנו את הכדור הרבה, לא קלענו טוב, אבל במחצית השנייה שמרנו, עשינו את המהלכים שהיינו צריכים לעשות ויש לנו את מספר 23. הוא בחור מיוחד בסיומי משחקים, ובמהלך משחקים".

על היכולת של קבוצתו עד כה העונה אמר בלאט: "עברו 31 ימים מפתיחת העונה. שיחקנו 17 משחקים. לפני העונה אמרתי שאנחנו עוד לא מוכנים לפתיחת העונה כפי שרציתי, בגלל הפציעות והבעיות שהיו לו בטרום העונה. אמרתי שייקח לנו זמן להיכנס לכושר ולשטף ולמצוא את עצמנו. אנחנו בתוך התהליך הזה".

לברון עצמו אמר על סל הניצחון שקלע מעל ברוק לופז: "כמובן שרציתי את הכדור בידיי בסיום. אני מרגיש שאני יכול ליצור משהו, לא רק לעצמי אלא גם לשאר הקבוצה. אני שמח שהצלחתי לעשות את העבודה. הגעתי למקום בו רציתי, אני עובד על הזריקות הללו. לפעמים קצת קל יותר כשיש עליך שומר גבוה". כשראה את לופז מולו, ברח קינג ג'יימס ימינה, ושחרר מעין זריקת וו שנכנסה: "כבר קלעתי ליי-אפים בסיום, קלעתי ג'אמפ שוטס, אבל זה סל הניצחון שלי בהוק-שוט. אולי בפעם הבאה אנסה את הסקיי-הוק של קארים. בחלומות הכי מופרעים שלו ברוק לא חשב שאזרוק זריקה כזאת".

בקליבלנד החמיאו לג'יי אר סמית' על עבודת ההגנה שלו, על אף העבירה הטפשית על ג'ו ג'ונסון בסיום. לברון אמר: "כולם חושבים שהוא רק קלעי שלשות, אבל הוא שומר על שחקן החוץ הטוב ביותר של היריבה כל ערב. הוא עשה את זה שוב הלילה". בלאט הוסיף: "בסך הכל, ג'יי אר עשה עבודה טובה מאוד על ג'ו ג'ונסון. העבירה שלו לא היתה טובה, אבל הוא נלחם כל המשחק והתאמץ היום. אלה דברים קטנים שעדיף להימנע מהם, אבל זה קורה. כשג'יי אר הגיע בעונה שעברה הוא היה מצוין כבר מההתחלה, ואחד הדברים שהכי הרשימו אותי זה שהוא משחק טוב בשני צידי המגרש. אני לא מופתע, אני יודע שהוא מסוגל לזה ורוצה לתת את זה. אנחנו צריכים את ההגנה שלו, בעיקר כשאנחנו ללא אימאן שאמפרט, והוא לא בורח מאחריות".

ג'יי אר סמית' אמר על האמון הזה: "זה נותן לי הרבה ביטחון. המאמן מאמין בי מאז שהגעתי לפה ואני מעריך את זה. אני צריך להמשיך לעבוד".

עוד באותו נושא

סל ניצחון של לברון ג'יימס העניק לקליבלנד 88:90 על ברוקלין

לכתבה המלאה
מאמן קלבילנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
"זה פחות או יותר כל מה שהיה לנו - רצון". בלאט/AP

מה אמרו הפרשנים

ג'ייסון לויד מה"אקרון ביקון ג'ורנל" כתב: "בלאט קידם את ג'יי אר סמית' לשחקן שעובד בשני צידי הפרקט מאז הגיע לפה. הוא סיפק את אחת ההופעות ההגנתיות הטובות שלו העונה, אז בלאט הלך איתו במהלך המכריע של המשחק. זה מעניין שסמית' שמר על ג'ונסון בשתי ההתקפות האחרונות. בדרך כלל לברון שומר על השחקן הכי טוב של היריבה".

"זוכרים שאנשים תהו אם לברון הוא שחקן קלאץ'?" תהה לויד. "ובכן, הוא מוליך את הליגה בנקודות בדקה האחרונה, במשחקים של 3 נקודות לכאן או לכאן. הוא קולע ב-50 אחוז במצבים כאלה, ו-17 הנקודות שלו מוליכות את כל הליגה. שלושת האסיסטים שלו בקטגוריה הזאת גם כן מוליכים את הליגה, כך שללברון היתה יד בשמונה סלים בדקה האחרונה של משחקים צמודים. לי זה נשמע די קלאץ'".

כריס פידור מ-Cleveland.com הוסיף: "מוקדם יותר העונה, לברון אמר שאחת המטרות שלו היא להחזיר את קווין לאב לדיון על משחק האולסטאר. ובכן, הוא כאן. אי אפשר להכחיש שלאב אחר העונה. נוח לו יותר. אין לו את משקל שוק השחקנים החופשיים על הכתפיים יותר. אין לצידו כוכב שלישי שלוקח ממנו כדורים. עוד לא. עם זאת, הוא שוב הלך אחורה, לקו השלוש, משהו שהפך להרגל רע בעונה שעברה. מתוך 14 הזריקות שלו, 11 היו לשלוש. אפילו הוא הודה שזו לא אמורה להיות הנורמה. הוא צריך למצוא את האיזון הנכון.

שחקן קליבלנד קאבלירס קווין לאב. רויטרס
צריך למצוא את האיזון בין משחק פנים וזריקת שלשות. לאב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully