וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר גביע דייויס: אנדי מארי החזיר את בריטניה ל-1:1 מול בלגיה

המדורג שני בעולם גבר על רובן בלמנס (108) 3:6, 2:6, 5:7. לפני כן, חזר דויד גופן מפיגור 2:0 במערכות ל-6:3, 6:1, 2:6, 1:6, 0:6 על קייל אדמונד (100). בשבת: משחק הזוגות

הטניסאי הבריטי אנדי מארי. Jordan Mansfield, GettyImages
ביום שבת הוא ישחק גם בזוגות. מארי/GettyImages, Jordan Mansfield

גמר גביע דייויס בין בלגיה המארחת ובריטניה נפתח היום (שישי) ויימשך בשבת וראשון. הפעם האחרונה בה נבחרת בלגיה הייתה בגמר גביע דייויס הייתה ב-1904 והיא מעולם לא זכתה במפעל, בעוד הפעם האחרונה בה בריטניה הגיעה לגמר הייתה ב-1978 והפעם האחרונה בה זכתה הייתה ב-1936, במה שהיה התואר התשיעי שלה בסך הכול.

המשחק הראשון הפגיש את קייל אדמונד הצעיר (100), הטניסאי הראשון שעורך את הבכורה שלו בגביע דייויס בגמר מאז 2003, עם דויד גופן (16), והפתיחה היתה כל כולה של הבריטי בן ה-22, שהדהים וניצח 3:6 ו-1:6 בצמד המערכות הראשונות. גופן לא ויתר וחזר לעניינים עם 2:6 בסט השלישי, ובכך גרם לאדמונד לחוות בפעם השנייה בלבד בקריירה המקצוענית שלו משחק שארוך משלוש מערכות. הניסיון, הכושר הגופני ופערי הרמות עשו את שלהן גם בסט הרביעי, אותו ניצח גופן 1:6 כדי לכפות 2:2. במערכה החמישית והמכרעת זה כבר לא היה כוחות בכלל, וגופן דהר ל-0:6 קליל כדי לסגור עניין.

לאחר מכן הגיע תורו של אנדי מארי לאזן ל-1:1, וזה בדיוק מה שהמדורג שני בעולם עשה. הבריטי לא התקשה כלל מול רובן בלמנס (108), אותו לא פגש כלל בסבב ה-ATP, ואחרי שהוריד חלודה במערכה הראשונה עם 3:6, העביר הילוך וסגר את הסט השני עם 2:6. בלמנס השיג נקודת מערכה בסט השלישי אך לא הצליח לעמוד בלחץ, והמדורג שני בעולם סגר עניין עם 5:7. מארי לא ינוח מחר אלא יחבור לאחיו ג'יימי במשחק הזוגות, כשמנגד יעלו הבלגים את סטיב דארסי וקימר קופיאנס.

הטניסאי הבלגי דויד גופן. Clive Brunskill, GettyImages
קאמבק מרשים. גופן/GettyImages, Clive Brunskill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully