וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנייזבה מיננקו: "זה הרבה יותר קשה להתחרות כשהמשחק לא נקי"

25.11.2015 / 20:26

קופצת המשולשת, שהוכתרה כאתלטית השנה, התייחסה לפרשת הסמים ברוסיה, וציינה בערב הגאלה של איגוד האתלטיקה: "לא יהיה לי נעים לקבל עכשיו מדליה". קרויטר: "הפרס הזה מרגש אותי יותר ממדליות שזכיתי"

קובי אליהו
חנה קנייזבה מיננקו ודימה קרויטר. קובי אליהו
"שמחה לתת השראה". קנייזבה מיננקו עם קרויטר/קובי אליהו

האתלטיקה הישראלית הכתירה הערב (רביעי) את האתלטים המצטיינים לשנת 2015. דימיטרי קרויטר, שעשה את הבלתי ייאמן כשעבר רף של 2.29 בקפיצה לגובה, ובכך הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בריו, וחנה קנייזבה-מיננקו, שחתומה על ההישג הגדול ביותר השנה בספורט הישראלי עם מדליית הכסף באליפות העולם, הוכתרו כמצטיינים. לצידם האצנית הצעירה דיאנה ויסמן, שעשתה התקדמות אדירה השנה ב-100 וב-200 מטר וסיימה במקום העשירי באליפות העולם לקדטיות, הוכתרה כספורטאית המתקדמת של השנה זו השנה השנייה ברציפות.

"ההרגשה מצוינת", הודה קרויטר עוד לפני שקיבל את הפרס. "הייתי על דוכן המנצחים באליפויות עולם לקדטים ודווקא הפרס הזה הוא הכי קרוב לליבי כי אתה מקבל את הפרס הזה במדינה שלך. זה מאוד מרגש. מבחינתי זו החותמת הסופית למה שעשיתי השנה. מהיום והלאה אני חושב רק על מה שאני אעשה קדימה. אני לא אשנה ולא אעשה משהו חדש כי התוכנית שעשיתי עובדת ואנחנו נמשיך בה. אני מאמין שהתוצאה אולי תהיה טובה יותר".

לקראת ריו, אמר קרויטר: "כמו שאתם יודעים הגמר תלוי בחבר'ה האחרים, אבל המטרה שאני שם לעצמי היא להגיע הכי רחוק שאפשר. אני רוצה לשמור על יציבות. בתחילת השנה לא חשבתי להיות אתלט מצטיין. רציתי רק לקפוץ 2.24 ועשיתי דברים שהם מעבר לציפיות שלי. אני רוצה להודות על כך שבחרו בי כאתלט השנה כי יש את דונלד סנפורד שהוא נמצא ברמות הגבוהות בעולם"

דימה קרויטר. קובי אליהו
"להגיע הכי רחוק שאפשר". קרויטר/קובי אליהו

חנה קנייזבה-מיננקו, שזכתה לקבלת פנים חמה מהאתלטים הצעירים והבוגרים, אמרה: "אני שמחה מאוד שאני מקבלת את הכבוד הזה, ואני שמחה לתת השראה לילדים. זה ממש כיף להיות פה עם כל האתלטים. עכשיו אני מתכוננת לאליפות העולם באולם במרץ. אני מתחילה לדמיין את האולימפיאדה, ומה שאני עושה עכשיו זה הבסיס. זה כמו מדרגה בדרך למטרה החשובה. אני צריכה לעלות לגמר באולימפיאדה, אבל עכשיו אני מתמקדת באיך אני עושה יותר טוב".

קנייזבה גם התייחסה לפרשת הסמים ברוסיה, וציינה: "זה מאוד נורא מה שקורה שם. אני חושבת שסבסטיאן קו (יושב ראש התאחדות האתלטיקה העולמית, א.ק) ושאר הנהלת התאחדות האתלטיקה העולמית יכולים לעשות את הספורט שלנו יותר נקי. הם עובדים על זה ואני מאמינה שיהיה שינוי. זה מרגיש כאילו שיותר קשה להתחרות כשמישהו משחק לא נקי, אבל אני מאמינה שאחרי הבלגן הזה, אנשים יתחילו לחשוב ויהיה יותר טוב". לשאלה האם היא מרגישה שנפגעה באליפות אירופה באולם שנערכה בפראג בתחילת השנה אחרי שזכתה במדליית ארד כשיריבה רוסיה עקפה אותה, אמרה: "אני לא חושבת על זה. אני לא יכולה להגיד עכשיו מה יהיה כי זו לא העבודה שלי. אם ישללו למישהו מדליה עכשיו, זה לא יהיה לי נעים לקבל אותה כעת".

אסתר רוט שחמורוב ודיאנה ויסמן. קובי אליהו
"סגרתי טוב את השנה". ויסמן עם אסתר רוט שחמורוב/קובי אליהו

דיאנה ויסמן התייחסה לשנה שלה, ואמרה: "אני סוגרת את השנה הזו בצורה ממש טובה. שמחתי שעמדתי בכל המטרות שסימנתי לעצמי. סיימתי עשירית באליפות העולם בלי שאמא שלי הייתה שם. היה לי כיף השנה ואני מאחלת לעצמי שגם השנה בקאזאן אצליח ככה. עברתי להתאמן עם אמא. כולם יודעים שאמא זו אמא. זה מאוד כיף כי היא האדם הכי חשוב וקרוב אליי. אני נהנית מאוד. היעדים שדיברנו עליהם נבנים לאט לאט. אני קודם כל רוצה לשבור את השיאים שלי. יש לי עוד זמן עד לשיא ב-100 מטר של אסתר רוט שחמורוב".

יושב ראש איגוד האתלטיקה, רפי פלד, התייחס גם הוא לפרשת הסמים ברוסיה, ואמר: "אנחנו מקווים שהפרשה הזו תסתיים ללא החתמת האתלטיקה הרוסית כי היא חשובה לנו מאוד. יש לנו אמירה ברורה בנוגע לסמים ולאיסור בשימוש בחומרים משפרי הישגים. אנחנו מגנים כל מה שנוגד את המשחק ההוגן. נמשיך לבדוק את האתלטים כדי לוודא שהישגיהם אמיתיים".

אירוע גאלה אתלטיקה. קובי אליהו
אירוע הגאלה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully