וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: "היו הרבה קבוצות טובות, אבל אף אחת לא דומה לנו"

הווריירס באופוריה אחרי שבירת השיא. קרי: "אין לנו הנגאובר של אחרי אליפות, אנחנו עדיין רעבים". דריימונד גרין מבטיח: "השמיים הם הגבול". וגם: כל המספרים המדהימים של האלופה, ובעיקר של קרי

AP

בתחילת העונה זה נראה היה כמו פנטזיה פרועה, אבל הלילה (בין שלישי לרביעי) זה הפך למציאות. גולדן סטייט הביסה את הלייקרס 77:111, עלתה למאזן 0:16 מפתיחת העונה ושברה את שיא הניצחונות הרצופים בתחילת עונה, בו החזיקו יוסטון מעונת 93/94, אז ניצחו 15 משחקים רצופים מתחילת העונה. סטפן קרי סיים עם 24, דריימונד גרין הוסיף 18, והאלפים באורקל ארנה ציינו את ההישג המדהים עם חגיגות מתחילת המשחק ועד סופו. כעת גולדן סטייט לוטשת עיניים לעבר השיא הבא: רצף הניצחונות הכי ארוך בתולדות הליגה, שעומד על 33. בקצב הזה, אין שום דבר בלתי אפשרי עבורם.

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. AP
קבוצה קטלנית. דריימונד גרין/AP

המספרים

* הווריירס הובילו העונה ב-15 הפרש ומעלה במשך 167 דקות. לשם השוואה, אף קבוצה לא אחרת לא הובילה בהפרש כזה למשך יותר מ-100 דקות.

* זה היה הניצחון השני של הווריירס העונה ביותר מ-30 הפרש. כל קבוצות ה-NBA ביחד השיגו שני ניצחונות כאלה העונה.

* 11 מתוך 16 הניצחונות של גולדן סטייט בפתיחת העונה היו בהפרש דו ספרתי.

* גולדן סטייט קלעה 199 שלשות מפתיחת העונה. הלייקרס, לעומתם, עומד על 91.

* הווריירס ספגו יותר סלים משתי נקודות מאשר שקלעו סלים לשתי נקודות.

* עוד על קצב השלשות הרצחני של הווריירס? הם הקבוצה הראשונה שקולעת יותר שלשות מהיריבה שלה ב-16 המשחקים הראשונים של העונה.

* לווריירס יש כעת רצף של 20 ניצחונות רצופים בעונה הרגילה, אם מחשיבים את סוף העונה שעברה. רק שלוש קבוצות ניצחו יותר משחקים ברצף לאורך ההיסטוריה: הלייקרס בעונה 1971/72 (33), ההיט בעונת 2012/13 (27) והרוקטס בעונת 2007/08 (22).

* גם בעונה שעברה לגולדן סטייט היה רצף של 16 ניצחונות, רק לא בפתיחתה. הנתון הזה הופך אותה לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שמנצחת 16 משחקים ברציפות בשתי עונות רצופות.

* לגולדן סטייט יש 27 ניצחונות בית רצופים, ומאזן 2:48 בשתי העונות האחרונות.

* הווריירס פתחו את העונה עם ארבעה ניצחונות בהפרש כולל של 100 נקודות, נקודה אחת יותר מבוסטון סלטיקס מודל 1961/62, שהחזיקו בשיא עם ניצחונות בהפרש של 99 נקודות בארבעת המשחקים הראשונים.

עוד באותו נושא

גולדן סטייט הביסה את הלייקרס ושברה את שיא הניצחונות בפתיחת עונה

לכתבה המלאה
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
בלתי נתפס. קרי/AP

* ב-10 מתוך 15 המשחקים הראשונים של הווריירס הם ניצחו בהפרש דו ספרתי, יותר משתי הקבוצות הקודמות שפתחו את העונה ב-0:15.

* הווריירס ניצחו בהפרש ממוצע של 14.4 נקודות ב-15 המשחקים הראשונים.

* סטפן קרי הספיק לקלוע למעלה מ-20 נקודות ברבע בארבעה משחקים שונים מפתיחת העונה. לשם השוואה, מי שהוביל את ה-NBA בקטגוריה הזו בעונה שעברה הוא ראסל ווסטברוק, שבעונה שלמה הגיע לאותה כמות משחקים עם המספר הזה.

* ב-15 המשחקים הראשונים קרי צלף 74 שלשות, בקצב של 405 שלשות לעונה - הרבה יותר משיא השלשות לעונה שהוא עצמו קבע, עם 286.

* אחרי 12 משחקים קרי הפך לשחקן היחיד מלבד מייקל ג'ורדן שרושם לפחות 400 נקודות ו-70 אסיסטים.

* הרכב הסמול בול של הווריירס, עם קרי, תומפסון, איגודאלה, בארנס ודריימונד גרין נראה בלתי ניתן לעצירה. ב-56 דקות יחד על הפרקט הם הביסו את היריבות 119:200, קלעו ב-65 אחוז מהשדה וב-47 אחוז מהשלוש.

* הווריירס שברו בדרך שיא נוסף, כשניצחו את 15 המשחקים הראשונים והפכו לאלופים היחידים שעושים זאת, אחרי שבוסטון החזיקה בשיא מאז 1957/58 עם 14 ניצחונות.

* בניצחון על הקליפרס הווריירס מחקו פיגור 23 - הקאמבק הכי גדול עד כה העונה ב-NBA.

* אחרי 15 משחקים, סטפן קרי הוביל את הליגה בנקודות (32.7) ובאחוזי קליעה אפקטיביים (63 אחוז).

* ב-15 המשחקים הראשונים של העונה, סטפן קרי קלע 490 נקודות, המאזן החמישי בטיבו ב-30 השנים האחרונות ב-NBA. רק מייקל ג'ורדן ואלן אייברסון קלעו יותר.

שחקני גולדן סטייט דריימונד גרין, לאנדרו בארבוסה. AP
חגיגה. ברבוסה/AP

התגובות

"אנחנו מקווים לא להפסיד בקרוב", אמר סטפן קרי בסיום. אנחנו מציגים רמה גבוהה כל ערב, זה הישג מגניב שלא על ידי אף קבוצה אחרת ב-NBA, אז זה כיף. מכאן צריך להמשיך הלאה. יש הרבה קבוצות טובות בליגה, אבל אף אחת לא עשתה את מה שאנחנו עשינו. נחגוג קצת, נהנה מהרגע, ונחזור לשחק. הקהל שלנו מדהים. זה נותן לנו נחת להיות חלק מזה. אין לנו הנגאובר של אחרי אליפות. אנחנו חושבים רק על הרגע הנוכחי. אנחנו מודעים לזה שחייבים לשמור על כושר טוב".

על מספר האיבודים הנמוך: "ביצענו את המהלכים הפשוטים והנכונים. לפעמים, בסגנון המשחק שלנו, קל להיסחף ולקחת החלטות לא נכונות, אבל יש לנו כל כך הרבה כישרון שאפשר להניע את הכדור ולמצוא את הזריקה הכי טובה".

דריימונד גרין, עוד אחד מגיבורי הניצחון, הוסיף: "זה מדהים. כשחושבים על ההיסטוריה של ה-NBA חושבים על רגעים גדולים, על שחקנים גדולים, ועכשיו אנחנו חלק מזה. זה הישג גדול לקבוצה ולארגון. אם נשמור על הזהות שלנו ונמשיך לשחק כמו שאנחנו משחקים, השמיים הם הגבול. אני לא חושב שהתחלנו חזק מדי ולא חושש שהגענו לשיא מוקדם מדי, כי אני מודע לטעויות שאנחנו עושים. לפעמים אנחנו עושים שגיאות מביכות, כמו למשל לשמור לא ברמה שדרושה מאלופה, או לאבד את הכדור יותר מדי. אני יודע שאנחנו יכולים להיות טובים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully