וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצוץ: בלוג המעקב על הבית של מכבי תל אביב בליגת האלופות

25.11.2015 / 6:40

בשבת, בליגה, דייגו קוסטה הכניע את נוריץ' עם שער מצוין. בשלישי, בצ'מפיונס, הוא הכניע את מכבי תל אביב בדרך אחרת לגמרי. בלוג המעקב על השחקן היחיד שיכול להחזיר את הטירוף לצ'לסי וההיסטוריה השלילית שמוריניו או קסיאס נמצאים בדרך אליה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

איש המחזור: דייגו קוסטה

ברחבי הרשת רץ כבר הרבה זמן קליפ מאחד ממשחקיו האחרונים של דייגו קוסטה באתלטיקו מדריד, בו הוא נראה נוגח בפניו של מוחמד סיסוקו מלבנטה ומיד חוטף ממנו אגרוף לפרצוף. "הדרך היחידה לעצור את דייגו קוסטה", זה השם שהקליפ המפורסם קיבל, זכר למעלליו הרבים של החלוץ הברזילאי/ספרדי. קוסטה הוא כבר הרבה מאוד שנים, גם באתלטיקו, גם בצ'לסי, אחד השחקנים הכי מרגיזים שיש עבור שחקנים יריבים, הוא יודע להוציא אותם משיווי משקל ולסחוט מהם תגובות שמזכות אותם בכרטיסים בכל מיני צבעים. לא מאמינים, תשאלו את גבריאל, שחקן ארסנל, שהורחק אחרי עימות מולו בדרבי העונה. תשאלו גם את טל בן חיים.

פעם, כשטל בן חיים היה צעיר ונמרץ, הוא שיגע את ויין רוני כל כך עד שהאנגלי חבט בו והורחק ואלכס פרגוסון קרא לבלם הישראלי "שחקן בושה וחרפה". אתמול, קוסטה היה זה ששיגע אותו, כצפוי יש לומר ובסופו של דבר, בעיטה אחת יותר מדי, בזווית אחת טובה מדי עבור השופט, הובילה לאדום ישיר וחיסלה כל צ'אנס של מכבי תל אביב לצאת מהמשחק בחיפה בלי תבוסה. אבל זה מה שדייגו קוסטה עושה. הוא מכריע משחקים גם בלי לכבוש בהם, משחקים בהם הוא היה אחד השחקנים הפחות טובים בקבוצה שלו.

בשבת האחרונה למשל, בבית מול נוריץ', הוא כבש שער של חלוץ גדול, סידר את ה-0:1 הקטן והרגיע את הלחץ הגדול סביב ז'וזה מוריניו. אתמול, אותו קוסטה ואותו מוריניו כמעט אכלו אחד את השני עם הירידה לחדרי ההלבשה, אבל בסיום "המיוחד" כבר אמר: "כמה חיבוקים, כמה נשיקות ופתרנו הכול לפני המחצית השנייה". דייגו קוסטה הוא אולי השחקן היחיד של צ'לסי בסגל הנוכחי שיכול לספק לה את הניצוץ, זה שיחזיר אותה לחיים, בליגה וגם בליגת האלופות, שם מקומה בשלב הבא רחוק מלהיות מובטח. יש לו את הכישרון שצריך, יש לו את היכולת המנטלית שצריך ויש לו את הטירוף שצריך.

עוד באותו נושא

ברשת נדהמו מהתדהמה של טל בן חיים כשראה את האדום

לכתבה המלאה
שחקן צ'לסי דייגו קוסטה מול שחקן מכבי תל אביב אבי ריקן. קובי אליהו
הוציא את טל בן חיים משליטה, והרוויח. קוסטה/קובי אליהו

מספר המחזור:

בעונת 2013/14 של ליגת האלופות, נאפולי נפלה קורבן. הפרטנופי סיימו את בית ו' עם 12 נקודות, אבל שער של קווין גרוסקרויץ בדקה ה-87 של מחזור הסיום של שלב הבתים קבע 1:2 לדורטמונד על מארסיי וכך, גם לשוורצגלבן וגם לארסנל, שהפסידה באותו ערב אצל נאפולי, היו 12 נקודות בסיום שלב הבתים, לאחר שכולן ניצחו את מארסיי ורשמו שני ניצחונות ושני הפסדים בטבלה הפנימית.

האיטלקים הפכו אז לקבוצה הראשונה והיחידה עד היום שלא מעפילה לשמינית הגמר למרות שהשיגה 12 נקודות. מאוד יכול להיות שבמחזור הסיום של בית ז' שלוש הקבוצות הראשונות יסיימו עם 11 נקודות כל אחת ומישהי מהן תלך הביתה. אם דינמו קייב תנצח כצפוי את מכבי תל אביב וצ'לסי תסיים בתיקו ביתי נגד פורטו, תיווצר טבלה משולשת. במצב כזה, האנגלים והאוקראינים בפנים, הפורטוגלים הולכים הביתה לאחר שהובילו את הבית מהמחזור השני עד הרביעי. בכל מקרה, ניצחון של קייב יספיק לה, מה שהופך את המשחק בסטמפורד ברידג' לקרב על החיים עבור שתי הקבוצות. מיסטר צ'יפ הנהדר כבר הספיק לבדוק ולמצוא שבמצב כזה, אחד משני האויבים הגדולים ז'וזה מוריניו ואיקר קסיאס, שעשה טעות איומה בשער השני של קייב, ייפרד מליגת האלופות כבר בשלב הבתים לראשונה בקריירה שלו.

שוער פורטו איקר קסיאס. ברני ארדוב
קסיאס עלול לעוף לראשונה בשלב הבתים/ברני ארדוב

מה למדנו ומה הלאה?

* שפרדראג ראיקוביץ' הולך ומשתפר. כן, הוא שוב חטף המון, אבל הוא גם סיפק כמה הצלות נהדרות ואין במה טובה יותר לעשות זאת מול קבוצה אנגלית, בליגת האלופות. מי היה מאמין שהילד ששילמו עליו סכום ענק ומלחיץ וזרקו אותו לליגת האלופות עם קבוצה אלופה ולחוצה, אך גם מקרטעת, יזדקק לכמה חודשים של התאקלמות?

* שבפעם השנייה ברציפות, שחקן חוגג שער מול מכבי תל אביב באצטדיון בחיפה עם כדור על הבטן, מתחת לחולצה. נגד פורטו זה היה אנדרה אנדרה, הפעם אוסקר. מזל טוב.

* שדינמו קייב, שכולם חשבו שהיא הצ'אנס של מכבי תל אביב להוציא נקודה/נקודות בבית הזה, היא קבוצה אדירה שניצחה בדרגאו, בו פורטו לא הפסידה לאף יריבה מאז ה-14 בדצמבר, כמעט שנה.

* שוויליאן עם שישה שערים העונה, כולם מבעיטות חופשיות. ההשלחה שלו מעל החומה של ראיקוביץ' הייתה הכי צפויה בעולם. אולי פורטו תלמד את הלקח?

שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ'. ברני ארדוב
עדיין חוטף, אבל מתחיל להתאקלם. ראיקוביץ'/ברני ארדוב

מד הכוח:

1) צ'לסי: יכול להיות שהבלוז חוזרים לעצמם. היכולת עדיין לא הייתה מבריקה, אבל צ'לסי עשתה מה שצריך ותארח את פורטו בידיעה שתיקו יספיק לה לעלות שלב. אחרי הניצחון בליגה והניצחון הקליל אתמול, צ'לסי מגיעה בראש שקט לדרבי הגדול נגד טוטנהאם בסוף השבוע.

2) פורטו: רוב הקמפיין הפורטוגלים היו הכי טובים בבית, אבל פאשלה ענקית נגד קייב עלולה לשלוח אותם לליגה האירופית. לפורטו עדיין יש את הכלים להשיג תוצאה טובה בסטמפורד ברידג', אבל היכולת שלה מהתקופה האחרונה לא תספיק לכך.

3) דינמו קייב: האוקראינים רשמו את אחד מניצחונות החוץ הגדולים שלהם והציבו את עצמם במצב מושלם - ניצחון ביתי על מכבי תל אביב, דבר שנראה כמעט מובטח, ישלח אותם לשמינית הגמר, הישג שמעט מאוד אנשים האמינו שיקרה.

4) מכבי תל אביב: מה כבר נאמר? עוד משחק נפל של הצהובים. יש שיפור, אבל הוא מאוד איטי וממש לא מספיק כדי להשיג איזושהי נקודה, אפילו לא שער שדה. אולי בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully