וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו ייני טוב: ההתאקלמות המוצלחת של שרן ייני בוויטסה ארנהם

25.11.2015 / 14:00

הפציעה, המחצית במילואים, האימונים האישיים. הפריחה, הביטחון, הגב מהתקשורת ותפקיד "המבוגר האחראי". כארבעה חודשים לאחר שהגיע להולנד ורק אחרי שהתאים עצמו לסגנון ההתקפי של ויטסה, שרן ייני מתחיל לפרוע שטרות

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: האקסית של ייני מעכלת את התבוסה לצ'לסי

שחקן ויטסה ארנהם, שרן ייני. האתר הרשמי של ויטסה ארנהם, אתר רשמי
נכנס לעניינים.ייני/אתר רשמי, האתר הרשמי של ויטסה ארנהם

"שרן ייני הוא המבוגר האחראי בוויטסה ארנהם. סוג של דמות אב. השחקן שהצעירים מסתכלים עליו בהערצה. הכתובת לשאלות ובעיות. היד המכוונת. הוא הביא עמו ניסיון רב ומנהיגות, דברים חשובים מאין כמוהם עבור קבוצה כל כך צעירה כמו ויטסה".

בתקשורת ההולנדית, ובעיקר בזו המסקרת באדיקות את ויטסה ארנהם, מעריכים את שרן ייני. מעריכים מאוד את שרן ייני. השער הנהדר שכבש במשחק האחרון של קבוצתו רק הגדיל את ההערכה כלפיו, וגם את החיבה של האוהדים כלפי הקשר בן ה-28, שהגיע להולנד ממכבי תל אביב בקיץ האחרון.

שחקן ויטסה ארנהם, שרן ייני. האתר הרשמי של ויטסה ארנהם, אתר רשמי
המבוגר האחראי. ייני/אתר רשמי, האתר הרשמי של ויטסה ארנהם
"אפשר לומר שהקשר לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. הוא עבד קשה, קיבל ביטחון, והעובדה שבוויטסה התרכז מההתחלה בעמדה אחת בלבד (עמדת הקשר האחורי) גם כן עזרה רבות לכך שהפך לשחקן רוטציה מן המניין"

אך לא הכול היה ורוד. רחוק מכך. ההתחלה אפילו הייתה די קשה. מדינה חדשה, קבוצה חדשה בפעם הראשונה, שפה אחרת. "זו עיר מדהימה", נזכר חיים מגרלשווילי, ששיחק בקבוצה בין 2007 ל-2009. "היא רחוקה 50 דקות בלבד מאמסטרדם, שזה נהדר. זו עיר יפה ושקטה ויש בה הכול", מוסיף המגן. "זו עיר שיש בה בסך הכול 100 אלף תושבים. היא אכן חמודה מאוד ושקטה", מסכים דן מורי, ששיחק בוויטסה בשלוש העונות האחרונות.

לצהובים-שחורים הגיע הקשר על תקן המחליף של מרקו ויינוביץ' ההולנדי, שעזב את ויטסה לטובת פיינורד בקיץ האחרון. אם האתגר שעמד בפניו לא הספיק (ויינוביץ' היה אחד השחקנים המובילים בקבוצה בעונה שעברה), קפטן מכבי תל אביב לשעבר הגיע עם פציעה קלה, והתקשה להיכנס לעניינים. בסופו של דבר, הוא השאיר את הפציעה מאחור והחל להתאמן לבד, כשמאמנו פטר בוס טען כי "הוא עדיין צריך להסתגל לשיטה".

וזה לקח זמן. ייני לא נטל חלק באימונים הסדירים ותחילה שיחק בקבוצת המילואים. פעם מחצית אחת ופעם יותר מכך. אך סבלנותו השתלמה, ובסופו של דבר הוא התאקלם. ובהחלט אפשר לומר שזה קרה די מהר. ב-13 בספטמבר כבר ערך את הופעת הבכורה שלו בליגה ההולנדית, ובמשחקים הבאים נותר חלק מהרוטציה של בוס.

שרן ייני שחקן ויטסה ארנהיים. GettyImages
התאמן לבדו. ייני/GettyImages

אלא שבפני ייני עמד, ועדיין עומד, מכשול נוסף. מרבלוס נקמבה שמו, עבורו משמש שחקן נבחרת ישראל כסוג של חונך. הקשר בן ה-21 מזימבאבווה, שרשם שמונה הופעות בלבד בעונה שעברה, הרוויח רבות מעזיבתו של ויינוביץ'. הוא פתח את העונה בצורה יוצאת מן הכלל (11 הופעות בהרכב ב-12 המחזורים הראשונים) והפך לאחת ההפתעות הנעימות עד עכשיו, במיוחד בפן ההגנתי (מוביל את הליגה ההולנדית בתיקולים למשחק עם 4.4).

בין נקמבה וייני נרקם קשר מיוחד. שניהם משחקים על אותה משבצת ואף על פי שפער הגילאים ביניהם אינו חסר תקדים (עומד על שבע שנים), הקשר הצעיר ראה בשחקן הרכש דמות של אב. "יש לו גישה חיובית, הוא תמיד עוזר לצעירים ובמיוחד לנקמבה", נכתב בתקשורת ההולנדית. בפעם הכמעט יחידה (בשל צהובים, לא היה בסגל במשחק האחרון) שבה הקשר הצעיר נותר על הספסל, קיבל ייני את חולצת ההרכב.

למעשה, קשר הנבחרת נכלל העונה שלוש פעמים בהרכב הפותח, כשהפעם האחרונה הייתה במשחק האחרון, שבו כבש את שערו הראשון בליגה ההולנדית. בשל היעדרותו הצפויה של נקמבה המוצהב, הרכבתו של ייני ב-11 במשחק הליגה מול דן האח הייתה די צפויה. וכנראה שהידיעה כי יפתח בהרכב באופן כמעט ודאי הורידה את מפלס הלחץ אצל הקשר, שהעלה את ויטסה ליתרון כבר אחרי שש דקות עם שער הבכורה שלו בליגה.

שחקן ויטסה ארנהם, שרן ייני. האתר הרשמי של ויטסה ארנהם, אתר רשמי
קיבל ביטחון.ייני/אתר רשמי, האתר הרשמי של ויטסה ארנהם

"ייני אולי נופל מבחינה פיזית או בכל הקשור לטכניקה או מהירות משחקנים אחרים, אך הוא מפצה על כך בחכמת משחק ובמיקום נכון על המגרש", מחמיאה התקשורת ההולנדית לקשר. "הוא היה זקוק לזמן כדי להסתגל לסגנון ההתקפי של בוס", אומר עיתונאי מקומי, שהעדיף להישאר בעילום שם. "השער הנהדר שכבש, הכניסה הנהדרת לעומק וההשתלטות הנקייה ברחבה מראות התקדמות מבחינה זו. נקמבה אמנם סיים לרצות את עונשו ויכול לשחק כבר במשחק הקרוב, אך לבוס בוודאי יהיו מחשבות רבות בנושא".

אפשר לומר שהקשר לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. הוא עבד קשה, קיבל ביטחון, והעובדה שבוויטסה התרכז מההתחלה בעמדה אחת בלבד (עמדת הקשר האחורי) גם כן עזרה רבות לכך שהפך לשחקן רוטציה מן המניין בקבוצה הנמצאת במקום החמישי בליגה ההולנדית החזקה.

שרן ייני שחקן ויטסה ארנהיים. GettyImages
הגיע למקום טוב. ייני/GettyImages

"הוא הגיע למקום טוב", אומר מגרלשווילי. "הכול שם ברמה גבוהה. הכול מסודר ומאורגן, נעים ונוח. הקהל תמיד ממלא את המגרש. ילדים מגיעים עם סבתות, משפחות שלמות צופות במשחקים. האווירה פשוט מטורפת, ואני בטוח שהיום זה עוד הרבה יותר טוב ממה שאני זוכר". "הדרך של ויטסה מאוד נוחה", מסכים מורי. "זו קבוצה התקפית שמעדיפה לנצח 2:3 ולא 0:2. הכול רגוע, אין לחץ והצוות המקצועי תמיד נותן לך שקט וביטחון".

אז כמו שלמדנו, שני ישראלים שיחקו בוויטסה ארנהם לפני ייני. מורי, במשך שלוש עונות, היה לשחקן אהוב מאוד אף על פי שלא הרבה לשחק והשני הוא מגרלשווילי, שנכנס קצת פחות ללב האוהדים.

באיזה כיוון יילך הישראלי השלישי בקבוצה והאם בכלל יתווה דרך חדשה?

התשובות, כרגיל, בהמשך העונה.

תודה מיוחדת לאסף כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully