וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון מחכה לו: ארסנל וצ'לסי רודפות אחרי מישי בטשואיי הלוהט

23.11.2015 / 8:47

הסקורר הבלגי, שפרץ אצל גיא לוזון בסטנדרד ליאז' ומככב כיום במארסיי, צפוי להפוך לאחד השמות החמים בחלון ההעברות הקרוב. ענקיות הפרמיירליג בתמונה ואילו הוא חולם על מקום בהרכב ביורו

מישי בטשואיי שחקן מארסיי. AP
בדרך לקבוצה גדולה באירופה? בטשואיי/AP

אחד השחקנים המאוכזבים ביותר מביטול משחק הידידות בין בלגיה לספרד בבריסל בשבוע שעבר, היה מישי בטשואיי. החלוץ בן ה-22 היה אמור לפי הדיווחים לערוך את הופעת הבכורה בהרכב השדים האדומים, בעיר הולדתו, אבל הגורל רצה אחרת והוא ייאלץ לחכות לשנה הבאה כדי להוכיח את עצמו לקראת יורו 2016. בינתיים, הוא ממשיך לקרוע רשתות במדי מארסיי ורמת העניין מצד הקבוצות הגדולות באירופה כה גדולה, שהוא עשוי למצוא את עצמו בחולצה חדשה כבר בינואר, בתנאי שהצרפתים יקבלו הצעה שאי אפשר לסרב לה.

ההצעה הזו עשויה להיות גבוהה מאוד. נשיא מארסיי וינסן לאברון אמר לפני שבועיים: "אין מועדון בטופ 15 האירופי שלא התעניין לגבי מישי. הוא אחד השחקנים המבוקשים ביותר בשוק העולמי. היו המון הצעות עבורו גם בקיץ, אבל הוא לא רצה לעזוב. הוא מראה את כישוריו על המגרש ואם מישהו ירצה להחתימו, הוא יצטרך לשלם בערך 50 מיליון יורו".

שחקני מארסיי חוגגים עם ג'יאנלי אימבולה. AP
איך מארסיי תסתדר בלעדיו?/AP

תג המחיר בטוח לא ירד מאז. שעות ספורות אחרי ההצהרה היומרנית, זכה בטשואיי להיכנס כמחליף במקומו של רומלו לוקאקו, להופעתו השנייה בלבד במדי בלגיה במשחק הידידות נגד איטליה, פחות מחצי שעה לסיום כאשר התוצאה עמדה על 1:1. עשר דקות מאוחר יותר, עשה החלוץ צחוק מלאונרדו בונוצ'י וג'ורג'ו קייליני, סחט הצלה גדולה מג'יג'י בופון בבעיטה חדה בימין וראה את קווין דה בראונה מגלגל את הריבאונד פנימה. עוד שמונה דקות חלפו ובטשואיי הבטיח את הניצחון בעצמו, אחרי שקיבל כדור מצוין ברחבה מיאניק קראסקו והכניע את בופון בבעיטה הקרובה, הפעם בשמאל.

גם במשחקו הראשון אצל המאמן הלאומי מארק וילמוטס, כאשר קיבל 13 דקות קצרות נגד קפריסין במוקדמות אליפות אירופה, מצא בטשואיי מיד את הרשת. בסך הכול, הוא מעורב בשלושה שערים עבור בלגיה ב-40 בלבד על הדשא במצטבר. אין ספק שהגיע לו לנסות את מזלו מול הספרדים, אך המנוחה הכפויה לא שברה את רוחו. נהפוך הוא. אתמול חזר החלוץ בכושר שיא לקבוצתו וסידר למארסיי ניצחון 0:2 יוקרתי במגרשה הקשה של סנט אטיין.

לפני ההפסקה, בטשואיי הבקיע את שערו התשיעי העונה בליגה וגם סידר את ההתקפה שהכפילה את היתרון אחריה. המהלך נרשם כבישול הרביעי שלו והוא תרם ישירות ל-13 מתוך 20 שערי הליגה של מארסיי עד כה. זה כבוד גדול להיות במקום השני בטבלת מלך שערי הליגה לצד זלאטן איברהימוביץ', במיוחד כאשר הקבוצה עצמה עדיין שרויה במשבר בחלק התחתון של הטבלה. ואפשר להבין מדוע תסכים מארסיי לשחרר את האיש שהפך למנהיג האולטימטיבי רק תמורת סכום נאה מאוד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
לצד זלאטן במקום השני/רויטרס

התנופה הגדולה של בטשואיי החלה אצל גיא לוזון. בקיץ 2013, כאשר מונה במפתיע למאמנה החדש של סטנדרד ליאז', קיבל לידיו המאמן הישראל יהלום לא מלוטש. אנדרלכט רצתה להחזיר אז לשורותיה את החלוץ שנזרק מהאקדמיה כילד בגלל בעיות משמעת קשות, אולם לוזון התעקש לקבל מהבעלים רולאן דושאטלה הבטחה מפורשת להישארותו של בטשואיי וכך אכן היה. התוצאה היתה פנומנלית. לשיתוף הפעולה בין הבלגי לחברו לחוד, אימו אזקיאל הניגרי, היה חלק עצום בדהירה הסנסציונית של ליאז' במקום הראשון במשך רוב העונה. בטשואיי הפציץ 21 שערי ליגה ונהנה מאוד לעבוד עם הבוס, שתמך בו והרעיף עליו שבחים.

"גיא מדבר המון עם שחקנים צעירים, נותן הרבה עצות ואני רוצה להודות לו על כך ולהקדיש לו את השערים", אמר בטשואיי אחרי שכבש צמד ב-0:5 על ליירסה באמצע העונה המוצלחת. לוזון, מצדו, הצהיר אז באופן נחרץ: "מישי שחקן מהיר וטכני שיכול רק להשתפר עוד ועוד. כרגע הוא ממצה בערך 40 אחוזים מהפוטנציאל שלו. אני יכול לראות אותו מצליח במועדון גדול כמו צ'לסי. אומרים שהוא מתקשה לשמור על ריכוז במשחקים, אבל אני ממש לא מסכים. מישי מתקדם על בסיס שבועי".

גיא לוזון מאמן צ'רלטון. GettyImages
חלק גדול מההצלחה קשור אליו. לוזון/GettyImages

נכון לעכשיו, מתקבל הרושם שלוזון צדק לחלוטין. בקיץ 2014, סטנדרד כבר לא הייתה יכולה להרשות לעצמה לשמור על בטשואיי, שנמכר למארסיי תמורת שבעה מיליון יורו. למעשה, רוב כוכבי הסגל עזבו יחד איתו והדבר גרם לקריסה המקצועית ולפיטוריו של לוזון. לזכותו של בטשואיי ייאמר שהוא בחר לא לקפוץ גבוה מדי ללא הכנה. ארסנל הוזכרה כמועמדת להחתימו כבר לפני שנה וחצי, אבל המעבר לצרפת היה הגיוני הרבה יותר על מנת להתקדם בהדרגה, במיוחד לאור ההזדמנות לעבור עם מאמן כמו מרסלו ביילסה.

"ידעתי שאני מגיע לקבוצה עם כוכב ותיק בעמדת החלוץ המרכזי ואצטרך להמתין להזדמנויות על הספסל", אמר בטשואיי אחרי שחתם בדרום צרפת ואכן, אנדרה פייר ז'יניאק היה הסקורר הבלתי מעורער בהרכב של ביילסה אשתקד. הבלגי פתח בשישה משחקי ליגה בלבד במשך כל העונה, שולב בעיקר כמחליף ולא התאקלם באופן מיידי, אבל בכל זאת תרם לא פחות מתשעה שערים, כולל צמד בסנט אטיין. מסתבר שזה אצטדיון שמאיר לו פנים. בטשואיי התלונן לא פעם שהמאמן בכלל לא מדבר איתו בגלל קשיי השפה, אבל עוזריו של ביילסה הסבירו לו שעליו להתאזר בסבלנות. ז'יניאק הצהיר עוד במהלך העונה שעברה על רצונו לעזוב וחתם לבסוף בטיגרס המקסיקנית. הבמה נותרה של הבלגי והוא היה המום, במיוחד כאשר ביילסה הודיע על התפטרותו הסנסציונית בתום ההפסד לקון במחזור הפתיחה.

בטשואיי, אדם שמח וחייכן בדרך כלל, נראה על סף בכי כאשר יצא מחדר ההלבשה באותו ערב, אבל בדיעבד התברר כי המאמן החדש התאים לו אפילו יותר. מיצ'ל הספרדי לא רק נתן לבטשואיי לבטא את כשרונו כחלוץ חוד בודד, אלא גם הנחה אותו לעזור יותר להגנה ולהשתתף בבניית המשחק. הסגנון הזה מוכר היטב לבלגי, ששיחק בעיקר כחלוץ שני אצל לוזון וניצל את הכדרור המיוחד והמהירות המסחררת כדי להוציא לפעול מתפרצות קטלניות. כעת הוא עושה זאת במארסיי ומיצ'ל נשמע מאושר: "מישי משתפר עם כל יום שעובר ומבין כיצד לשחק טוב יותר. אם ימשיך כך, מקומו צריך להיות בנבחרת".

מיצ'ל מאמן מארסיי. רויטרס
מיצ'ל מתאים בדיוק לבטשואי/רויטרס

להרוויח את המקום אצל וילמוטס התברר כמשימה הקשה ביותר מבחינת בטשואיי. המאמן זוכר לו עד היום את התקרית בה בילה עם בחורות בחדרו במהלך מחנה האימונים של הנבחרת הצעירה לפני שנתיים והוא סירב לזמנו לסגל למונדיאל וגם בקמפיין מוקדמות יורו 2016, העניק לו את דקות מעטות מול קפריסין וזהו. ההתעלמות הפכה פעמים רבות לנושא החם ביותר בתקשורת הספורט הבלגית והמאמן הלאומי ספג ביקורת חריפה כאשר העדיף לזמן את דיבוק אוריגי ואפילו את לורן דפואטר הפיזי מהאלופה גנט לצד לוקאקו וכריסטיאן בנטקה. "מישי צריך לעלות מדרגה נוספת", הקפיד וילמוטס לומר ומתקבל הרושם שההופעה המרהיבה מול איטליה שינתה סופית את דעתו. מעכשיו, יהיה קשה מאוד להתעלם ממנו.

"בטשואיי הוא חלוץ עם איכויות שונות בהשוואה לאחרים, כי טווח הפעולה שלו רחב יותר", הסביר וילמוטס לאחרונה והתכונות האלה מתאימות מאוד לארסנל. לפי הדיווחים בלונדון, ארסן ונגר מצטער מאוד על שפיספס את הבלגי ב-2014 ונחוש ללכת עליו בינואר, בין היתר בשל מכת הפציעות בסגל התותחנים. גם צ'לסי מוזכרת כמועמדת וכך גם ולנסיה המתעשרת ואם להאמין לנשיא מארסיי, הרי שכל מועדוני הפאר פשוט עומדים בתור עם פנקסי צ'קים שלופים.

בינתיים הצהיר בטשואיי שהוא מאושר במארסיי. "אני מקבל המון אהבה מהיציעים ולא מתכוון לעזוב", הוא אמר, אבל בעוד הקבוצה מדשדשת במרכז הטבלה לא יהיה לו פשוט לסרב לאפשרות לשחק בליגת האלופות ולבסס את עצמו כיריב שקול לכוכבים בפרמיירליג, לוקאקו ובנטקה, לקראת היורו. הכוכב המלהיב הזה עשוי להיות אחד השמות החמים ביותר בחלון ההעברות הקרוב ואם הכל ילך כשורה, הוא עשוי להפוך בקרוב לאחד החלוצים הטובים בעולם. עם בעיטה טובה בשתי הרגליים, טכניקה משובחת, מהירות, ראיית משחק, חוסר אנוכיות, נכונות להשקיע ומשמעת שהשתפרה פלאים, השמיים הם הגבול מבחינתו. אוהדי ארסנל יכולים להתחיל לחלום, אבל בזהירות המתבקשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully