וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרפא את חאמס: חאמס רודריגס חוזר לכושר בדיוק בזמן

20.11.2015 / 14:36

רפא בניטס אמר שחאמס רודריגס לא היה כשיר לפתוח בסביליה לפני שבועיים, אך הכוכב הקולומביאני טען אחרת. לקראת הקלאסיקו, סוגיית השימוש של מאמן ריאל מדריד בשחקן היצירתי ביותר שלו עומדת במבחן, והיא עלולה לקבוע רבות לגבי המשך העונה

אימג'בנק GettyImages

ב-22 ביולי יצא העיתון "מארקה" בכותרת המרכזית: "השנה של חאמס". היתה לה משמעות כפולה – ציון 365 ימים להחתמתו של הכוכב הקולומביאני ממונאקו, וקביעה כי העונה החדשה תעמוד בסימן שלו. כריסטיאנו רונאלדו רונאלדו כבר בן 30, גארת בייל לא ממש הצליח להפוך ליקיר האוהדים של ריאל מדריד, וחאמס מסתמן ככוכב העתיד של המועדון הלבן. הוא הרי מתאים מכל הבחינות – מבקיע, מבשל, טכני, בעל שליטה מופלאה ומהנה בכדור, לא אנוכי, לא מרוכז בעצמו, כריזמטי כמעט כמו יורגן קלופ בזכות החיוך הכובש שלו, וגם תג המחיר של 80 מיליון יורו גבוה מספיק כדי שהנשיא פלורנטינו פרס יראה בו סוג של גלאקטיקו.

ובכן, נכון לעכשיו זו עדיין ממש לא השנה שלו, אבל במובן מסוים כל העונה של ריאל עדיין עמדה עד כה בסימן חאמס – לא בזכות נוכחותו, אלא דווקא בגלל היעדרותו. המאמן רפא בניטס לא זוכה לפופולריות בבירת ספרד מרגע מינויו, והסיבה המרכזית לכך נעוצה בכדורגל משעמם מדי לטעמם של האוהדים והפרשנים. זה אפילו לא משנה אם הטענה הזו נכונה או לאו. מספיק לחזור עליה אינספור פעמים בתקשורת כדי שהיא תיתפס כאמת מוחלטת. גם אם ריאל נהנית ממאזן ההתקפה הטוב בליגה, ובמקביל מציגה את ההגנה טובה ביותר, בניטס מושמץ מכל הכיוונים.

חאמס רודריגס שחקן ריאל מדריד. רויטרס
חזר בדיוק בזמן עבור בניטס. חאמס רודריגס/רויטרס

בעיות כבר במשחק הראשון

לא לחינם הודלף השבוע לתקשורת הציטוט המדהים של רונאלדו לפרס, לפיו טען הפורטוגלי: "לא נזכה בשום תואר עם המאמן הזה". נצחונות רבי שערים לא מיוחסים לזכותו של בניטס, בעוד תוצאות תיקו מאופסות דווקא כן, וזה התחיל כבר במחזור הראשון של העונה כאשר ריאל לא הצליחה למצוא את הרשת במגרשה של העולה החדשה ספורטינג חיחון. החלטתו של המאמן לספסל את רודריגס סומנה כאחת הסיבות המרכזיות לכשלון, וכבר אחרי משחק הבכורה הרשמי שלו נאלץ רפא להדוף טענות על משבר ביחסים בינו לבין הקשר הקולומביאני, אשר שולב רק בדקה ה-56. "זו היתה החלטה טכנית, ואין בה שיקולים אישיים. חאמס הוא שחקן ענק, והוא יהיה חשוב עבורנו, כמו איסקו ושחקנים אחרים", אמר בניטס.

שבוע לאחר מכן, חאמס פתח בהרכב במשחק הביתי הראשון מול בטיס, בישל לבייל בהתקפה הראשונה במסירה אופיינית שהעמידה את הוולשי מול השער, הכפיל את התוצאה בבעיטה חופשית מרהיבה מזווית קשה, ובמחצית השניה קינח עם מספרת פנטסטית בדרך ל-0:5. זו היתה הצגה גדולה של איש אחד, אך היא לא מנעה את הביקורת מבניטס. נהפוך הוא – היא העצימה אותה. גם אחרי המשחק הגדול של רודריגס, נאלץ המאמן להתמודד עם השאלה על ספסולו בחיחון. "הוא הצטרף אלינו מאוחר יחסית בגלל השתתפותו בקופה אמריקה, ועדיין צריך להיכנס לכושר. איש לא מטיל ספק באיכויות שלו", הוא אמר.

אחרי החגיגה בברנבאו, אפשר היה לצפות לפריחה ביחסים בין השניים, אך הגורל רצה אחרת. בתחילת ספטמבר נפצע חאמס בירכו במשחק הידידות של נבחרתו מול פרו, וההחלמה נמשכה זמן רב מהצפוי. בלעדיו, איבדה ריאל מימד מסוים של יצירתיות שהיה דרוש כדי להכריע משחקים גדולים, והדבר בלט במיוחד בדרבי מול אתלטיקו בתחילת אוקטובר שהסתיים בתיקו 1:1. התוצאה לא היתה רעה בפני עצמה, ומאמן עם יחסי ציבור טובים יותר היה שורד אותה ללא בעיות, אך בניטס זה סיפור אחר. במקום לרשום לזכותו את ההצלחה הגדולה של קזמירו בקישור האחורי, מתלוננים האוהדים על כך שהברזילאי גורם למערך זהיר מדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאמן ריאל מדריד, רפא בניטס. רויטרס
השהה בכוונה את ההחזרה של חאמס להרכב? רפא בניטס/רויטרס

האם החזרה מפציעה עוכבה בכוונה?

לפני הדרבי יצא "מארקה" בהכרזה שחאמס עשוי להיות כשיר, והעלה את רף האופטימיות. בפועל, הקולומביאני שב למגרשים חודש שלם מאוחר יותר, בהפסד בסביליה לפני שבועיים. כמו אחרי פציעות בעונה שעברה, רודריגס לא היה זקוק לזמן כדי להיכנס לעניינים. הוא נכנס במקומו של איסקו בדקה ה-63, כאשר ריאל היתה בפיגור, ועד הסיום הספיק לתרום מספיק כדי להיחשב לשחקן המצטיין של האורחים. חאמס סידר הזדמנויות הבקעה נוחות לבייל ורונאלדו שהחמיצו, ובזמן פציעות שלח כדור אמנותי לרשת. זה היה מאוחר מדי, ובניטס הפסיד 3:2. "חאמס לא היה כשיר לשחק יותר מחצי שעה. יש לו עוד דרך ארוכה עד שיחזור לכושר מלא", אמר המאמן במסיבת העיתונאים.

האמנם? אפשר להבין את התסכול של אוהדי ריאל כאשר הם שמעו את האמירה של רודריגס בעודו משחק במדי קולומביה במוקדמות המונדיאל. אחרי שהשלים 90 דקות בסנטיאגו וכבש שער שיוויון נהדר לרשת צ'ילה, אשר הביא לנבחרתו נקודה יקרה, הצהיר הקשר: "אני מרגיש מצוין, אבל אנשים מסוימים ממשיכים להגיד שאני לא כשיר". הכוונה היתה ברורה, והיא חריגה למדי מפיו של שחקן שלא נוהג למשוך תשומת לב מיותרת ולספר לכולם כמה הוא עצוב. מתקבל הרושם כי בניטס עיכב ללא צורך את שובו של הקשר למגרשים, וייתכן שהדבר עלה לריאל בהפסד הראשון באנדלוסיה.

המסקנה הזו עלולה להגביר עוד יותר את הלחץ על בניטס כי היא משתלבת בדיוק עם הטענה המרכזית נגדו. חאמס מביא יצירתיות, והמאמן נרתע מכך לכאורה. לכן שאלת שיתופו של הקולומביאני בקלאסיקו הביתי מול ברצלונה – הקלאסיקו הראשון בקריירה של בניטס – תהיה קריטית ביותר. למרות כל הבעיות, רודריגס נהנה העונה ממאזן של שער בכל 50 דקות על הדשא בממוצע. באופן כללי, הנתונים הסטטיסטיים היבשים מאז רכישתו מרשימים בהחלט. 20 שערים ו-19 בישולים בכל המסגרות ב-49 משחקים בכל המסגרות מהווים יותר מהתרומה של איסקו ב-120 משחקים. וגם במפגשים מול ברצלונה היתה לו השפעה גדולה בעונה שעברה.

שחקני ריאל מדריד חוגגים עם חאמס רודריגס. רויטרס
בישול בקלאסיקו הקודם. חאמס חוגג/רויטרס

בישול בקלאסיקו לפני שנה

בקלאסיקו הראשון בברנבאו לפני שנה, כאשר כל הזרקורים הופנו להופעת הבכורה של לואיס סוארס, היה זה חאמס ששלט במרכז המגרש, וגם בישל את השער השלישי של ריאל לקארים בנזמה בדרך ל-1:3. לעומת זאת, בסיבוב השני נעדר הקולומביאני מהקלאסיקו בקאמפ נואו בגלל שבר בכף רגלו, וברצלונה ניצחה 1:2. למעשה, לפציעה הזו היתה השפעה לא מבוטלת על הקריסה של ריאל. בשלהי 2014 רשמה החבורה של קרלו אנצ'לוטי 22 נצחונות רצופים, אך בפתיחת 2015 העסק עבד הרבה פחות טוב. תשישות שנבעה מהיעדר רוטציה היתה הסיבה המרכזית, וזו בדיוק הבעיה אותה אמור בניטס לתקן – הוא כבר עושה זאת ביעילות, מבלי לקבל על כך קרדיט ראוי. ואולם, האם הוא עלול להוסיף על הדרך בעיה אחרת עם טיפול לא נכון ברודריגס?

בקיצור, התמונה ברורה לחלוטין. חאמס אמנם הפסיד עם קולומביה לארגנטינה במשחק שהציל בינתיים את משרתו של טאטה מרטינו, אבל הוא נמצא בכושר מצוין, וגם רענן ורעב אחרי הפציעה וההמתנה הממושכת. אם יושיב אותו בניטס על הספסל בקלאסיקו ויתרץ זאץ בעייפות אחרי פגרת הנבחרות, הצונאמי התקשורתי עלול להיות גדול במיוחד במקרה של הפסד ליריבה המושבעת. לעומת זאת, אם רודריגס יככב בניצחון ביתי כמו בעונה שעברה, וריאל תחלוף על פני בארסה בדרך למקום הראשון, ירוויח המאמן כמה ימים של שקט.

ברור שלא כל העונה מונחת על כף המאזניים בקלאסיקו, וגם השימוש של בניטס בקולומביאני ייבחן על פני תקופה ארוכה הרבה יותר, אך זהו ללא ספק המבחן הגדול. השניים צריכים לשלב ידיים ולעבור אותו בהצלחה ביחד, על מנת לבנות בעתיד מערכת יחסים בריאה יותר לטובת כל הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully